Permalänk
Medlem

Hjälp med val av bärbar. (14000kr)

Hej allihopa.

Nu är det så att jag har bestämt mig för att köpa en bärbar dator för ungefär 12000, jag kan sträcka mig till 14000 om det är en klar förbättring.

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=323965

Jag skulle gärna vilja ha en bärbar dator som klarar av world of warcraft och neverwinter nights 2 på väldigt bra grafik, sen vill jag använda den i skolan. Något som stör mg är att jag ser en dator med näst intill identisk prestanda som en annan dator med det dubbla priset. Sånt förvirrar mig och gör mig lite paranoid.

Tyvärr är jag inte den mest kunnige inom området. Det jag vet är att den behöver geforce 7600 eller 1600x. Eller bättre. Det skulle vara riktigt bra att få en bärbar dator med geforce 7900 och 1gb ram med en någorlunda bra processor men jag tror inte att de finns för det priset.
Men jag kan alltid hoppas på att jag har fel.

Är processorn viktig när det gäller spel?
Jag vill inte köpa från blocket.

Tack i förskott.

Permalänk

Kopierar från Aelrik som skrev nyss på ett annat inlägg här på sweclockers:

Dell Inspiron 9400

Intel® Core™ 2 Duo Processor T5600 (1.83 GHz, 2 MB L2 cache, 667 MHz FSB)
Äkta Windows® XP Media Center Edition 2005 (inkl. CD för ominstallation av operativsystemet)
Hämt- och returservice, endast 1 år
17" Wide Screen WXGA+(1440x900)
1024 MB 533 MHz tvåkanaligt DDR2 SDRAM-minne (2 x 512)
120GB (5,400 rpm) SATA Hard Drive
8X DVD+/-RW med Software (DVD/CD-brännare och DVD/CD-uppspelning)
256MB NVIDIA® GeForce™Go 7900 GS
Primärt 6-cell 53 WHr batteri

Pris: 14378:-

Därför jag kopierar det han skrev är för att jag tycker den datorn verkar grym för det priset

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Insanewithmybody
Kopierar från Aelrik som skrev nyss på ett annat inlägg här på sweclockers:

Dell Inspiron 9400

Intel® Core™ 2 Duo Processor T5600 (1.83 GHz, 2 MB L2 cache, 667 MHz FSB)
Äkta Windows® XP Media Center Edition 2005 (inkl. CD för ominstallation av operativsystemet)
Hämt- och returservice, endast 1 år
17" Wide Screen WXGA+(1440x900)
1024 MB 533 MHz tvåkanaligt DDR2 SDRAM-minne (2 x 512)
120GB (5,400 rpm) SATA Hard Drive
8X DVD+/-RW med Software (DVD/CD-brännare och DVD/CD-uppspelning)
256MB NVIDIA® GeForce™Go 7900 GS
Primärt 6-cell 53 WHr batteri

Pris: 14378:-

Därför jag kopierar det han skrev är för att jag tycker den datorn verkar grym för det priset

den var riktigt fin. vad är nackdelen? Värdelös garanti? Möjligt att få otursförsäkring till?

Grafikkortet och processorn var i toppklass, så vitt jag vet. minnet känns däremot rätt så klen. Men det verkar vara den bästa jag har sett för det priset.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av farzanl
den var riktigt fin. vad är nackdelen? Värdelös garanti? Möjligt att få otursförsäkring till?

Garantin är ju i ett år så det ska inte vara problem där?
Vet dock inte något om otursförsäkring.

Permalänk
Medlem

Nackdelen med den där dellen är att du behöver släpvagn alternativt skottkärra för att frakta den. Skärmens upplösning är också kass med tanke på att den är 17 tum.

Titta på Zepto 6615WD. Enda nackdelen där är batteritiden.

Permalänk
Medlem

1. Planerar man att köpa en dell ska man invänta erbjudande som ger dubbelt minne etc.. brukar kunna göra en hel del med priset.

2. Upplösningen på den verkar lite väl låg.. Har en dell 15.4" med upplösning på 1680*1050 eller nåt i den stilen. Underbar skärm.. Är helt klart värt att lägga lite extra för att få högre upplösning

Permalänk
Medlem

Jag älskar det här forumet. Folk är så hjälpsamma. Tack.

Jag tänkte väl att datorn var för bra för att vara sann. Upplösning och storlek. jag måste vara blind för jag letar efter vikten på datorn men jag hittar inget.

Zepton var fin men tyvärr känns den inte rätt.

Jag hittade denna dator.
http://www.inet.se/artikel/1967811

C2D och geforce 7600. Vikten är bra och skärmen är lagom.
Vad tycker ni om den? Den har bättre minne än delldatorn, bättre skärm, och en identisk processor. Grafikkorten är lite sämre men den är också 3000kr billigare.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av farzanl
Jag älskar det här forumet. Folk är så hjälpsamma. Tack.

Jag tänkte väl att datorn var för bra för att vara sann. Upplösning och storlek. jag måste vara blind för jag letar efter vikten på datorn men jag hittar inget.

Zepton var fin men tyvärr känns den inte rätt.

Jag hittade denna dator.
http://www.inet.se/artikel/1967811

C2D och geforce 7600. Vikten är bra och skärmen är lagom.
Vad tycker ni om den? Den har bättre minne än delldatorn, bättre skärm, och en identisk processor. Grafikkorten är lite sämre men den är också 3000kr billigare.

Den ser helt klart okej ut

Permalänk
Medlem

Tack. Det var det jag hoppades på att höra. Jag har letat runt efter reviews och liknande ting. Men denna dator har inte en enda review på nätet. Sen har den knappt nämnts på notebookreview.com

Beror det på att den är ny så ingen har hunnit testa den ännu? (Om den nu är ny).

Den verkar väldigt väldigt bra iallafall.

Permalänk
Medlem

17" på skolan blir väl lite (väldigt) klumpigt?

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Avstängd

DELLS 9400 17" tycker jag (som vanligt) är inget jobbig att ta med , den är bra mycket lättare en många andra 17" .
du hittar garanterat ingen sånn fet laptop för 14400kr, det kan jag lova. rekomenderar dig att köpa 2gb Ram på en gång, då slipper du strulet att få ihop det sen.

prova att ringa Dell EFTER du fått hem datorn, jag fick då köpa till "3 år på platsen garantin" för endast 1000kr inkl moms. inte helt fel ! (kostar på nätet ca 2800kr extra). Dell har bland den bästa supporten jag stött på.

"sen ä de bare åk"

Visa signatur

|| Inspiron 9400 | T7200 2.0ghz (4mb L2-cache) | 2 x 1024mb (667mhz) | 80gb (7200rpm) | True life wxga+ | go7900gs @(600/1400) | 3dmark05: 8932 ||
|| k800i Allure Brown + HBH-DS970 (BluetoothT 2.0, auto volymjustering, DSP (Digital Signal Processing), frekvensväxling) ||

Permalänk

acer bygger sina bärisar av komponenter till standarddatorer (har jag hört)..

Bästa bärbara prismässigt på marknaden just nu är den i veckan uppdaterade macbooken med 2gigs prollen... men det är inte en optimal spelmaskin.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av björn.....
acer bygger sina bärisar av komponenter till standarddatorer (har jag hört)..

Bästa bärbara prismässigt på marknaden just nu är den i veckan uppdaterade macbooken med 2gigs prollen... men det är inte en optimal spelmaskin.

Vad menar du med standarddatorer?

Det finns inte så många tillverkare av laptops i världen som man skulle kunna tro och jag har t.ex sett firmor som säljer "hembyggda" laptops med samma chassi som diverse asus- och fujitsumodeller.