Permalänk
Medlem

CPUn rusar iväg som tusan!

När jag sätter igång DCplusplus, v0.674, så rusar minnet iväg. Jag trycker alt+ctrl+delet och ser via Aktivitetshanteraren hur minnesanvändningen trappas upp hela tiden. Till slut får jag upp rutan "runtime error" och DC tvingas att stängas ner, jag fick även ett meddelande från XP att det "virtuella minnet" börjar ta slut?
Detta har aldrig hänt tidigare, någon som vet vad som händer? Kan det vara ett virus på G? Har sökt igenom med F-Secure utan att hitta nåt.

tack

Visa signatur

Dator - P35 NEO | Intel Quad 2.4| OCZ P6500 Heatpipe | 250HDD S-ATA 16MB | Pioneer +-DVD-brännare | GeForce 8800GTS 512MB | Antec Nine Hundred | 22" Samsung

Permalänk

Det är DC++ som har en bugg. Antagligen din queue.xml (nedladdningskö) som blivit korrupt. Prova rensa nedladdningskön genom att ta bort queue.xml.

Permalänk
Medlem

Hej tack

vad är "queue.xml"? Är det själva filerna som jag laddar ner som finns i "köfoldern" i DC++ eller är det någon slags fil i programmappen?

*edit
Jag hittade ett dokument i DC++ mappen som heter "Queue XML-dokument". Är det den jag ska ta bort eller menar du att jag ska rensa bort alla filer som jag har i kö i DC?

Visa signatur

Dator - P35 NEO | Intel Quad 2.4| OCZ P6500 Heatpipe | 250HDD S-ATA 16MB | Pioneer +-DVD-brännare | GeForce 8800GTS 512MB | Antec Nine Hundred | 22" Samsung