Permalänk
Medlem

beror väll oxå på vad de använde för grejjer i den butik du var i, så att de inte oxå satt med samma kabel som du sitter med hemma

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
beror väll oxå på vad de använde för grejjer i den butik du var i, så att de inte oxå satt med samma kabel som du sitter med hemma

Ja uurk!
Sitter här och förbereder mej på en lång väntan. Kan väl tidigast ha luren på tisd nästa vecka men det räknar jag inte med.
Fasan, jag som nu har fått till snittsen på hur man slänger över alla tv-avsnitt å filmer till sin lur!

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av papphammar
Tråkigt med en sådan jäkla otur! Men jag har haft fel på allt som jag har köpt i år! 7 st högtalare i två omgångar, skor, mobilen i två omgångar, dvd-brännaren, tv-bänken, en tågresa, dataskärmen...fy faen!

Men jag ska kolla upp en sådan där försäkring som du har!
Samtidigt så kan jag ju sända en varning till alla som fösöker uppdatera sin firmware tilll den senaste hos nokia service center! Vänta tills dom vet vad dom gör! Är ju jäkligt skumt att det verkar säkrare att uppdatera telefonen hemma med sin lilla dator och sin lilla kabel än vad det är att uppdatera hos en certifierad nokia service expert!!
Men men man ska väl vänta med att skaffa "det senaste". Det är så.

Förlåt mig Papphammar, men var ligger denna Nokia Service Center där du lämnade in din N73? Vill ju inte gärna göra samma misstag!

Mvh, Kincop

Permalänk
Medlem

Min bror har en SE Z610i och visade mig när han ringde nån utan att äns röra mobilen. Den har "magic word" eller vad det kallas. Så man kan säga "ring" sen vänta till man hör ett pip sen säger man namnet på personen man vill ringa. Med N73 kan man ju hålla inne en knapp för att starta röstkomando. Någon som vet om det finns ett program till N73 som alltid lyssnar efter "maigc word"? Och när den hör det så ska det ge samma efekt som att hålla inne röstkomand knappen. Skulle va ett plus om man kunde ställa in så det bara funkade med vissa profiler också.

Permalänk
Medlem

woho! N73 Music Edition är släppt nu!

Visa signatur

Jag ja

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kincop
Förlåt mig Papphammar, men var ligger denna Nokia Service Center där du lämnade in din N73? Vill ju inte gärna göra samma misstag!

Mvh, Kincop

Hmm vill ännu inte riktigt hänga ut nåt´service center exakt (dom har ju min kära telefon ). Men,men om du bor i Östergötland så ska du nog börja fundera på att akta dej hehe
Visst jag kan ju ha haft generellt otur med att min telefon dog-alltså att det hade kunnat hända på vilket service center som helst. MEN det faktum att dom inte informerade mej som kund om att det fanns en liten risk att telefonen kan dö helt och att vi(nokia centret) kan då inte laga den utan måste skicka den, plus att jag fick en jvla betongklump till lånetelefon, gör att jag tycker att jag har fått skitservice. Jag ska hålla mej jäkligt långt bort från just detta service center i alla fall. Vet andra som har problem med detta service center som även reparerar andra produkter. Men i detta fall så är dom just representant för nokia och dom ger ett myyyycket svagt intryck om jag ska beskriva servicen utan att lägga in alla svordomar som jag skulle vilja använda

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem

Music Edition

Är det en uppdaterad musikspelare i music edition och går det att ladda ner det operativet till en "vanlig" N73 alt bara ladda ned musikspelaren?

Permalänk
Medlem

Cosmoo: Svårt att veta, tror inte nån äger music edition. Men min gissning är att det är precis samma lur men svart, och istället för multimediaknappen en knapp som heter musikknappen (med annan symbol på). Samt även större minneskort och så till. Således lär det gå att ändra produktkoden till ME på sin N73 - köra update och vips har man i princip en ME. Men jag är som sagt inte 100%, Nokia kan ju ha gjort några ändringar i övrigt också.

Permalänk
Medlem

Bestämde mig för att uppdatera telefonen (unbranded)
Hittar naturligtvis ingen uppdatering (21 november) så jag bestämmer mig för att byta till en annan produktkod som det ska gå med, då ska helt plötsligt NSU krångla och ta 11 år att starta.
startar om datorn och då vill NSU uppdatera sig, så jag går med på det och allt går bra tills man ska starta uppdateringen och det krashar, fint..
Kör hem hela programmet och installerar om skiten men det krashar fortfarande. ajaj nu börjar man jobba om 6 timmar och ska nog sova lite så jag ändrar tillbaka produktkoden.
Kommer hem från jobbet och slösurfar lite och kör igång NSU och vipps så vill den uppdatera sig helt frivilligt utan hot.
En blir ju less när det krånglar..

Visa signatur

störst går först.....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raver
Bestämde mig för att uppdatera telefonen (unbranded)
Hittar naturligtvis ingen uppdatering (21 november) så jag bestämmer mig för att byta till en annan produktkod som det ska gå med, då ska helt plötsligt NSU krångla och ta 11 år att starta.
startar om datorn och då vill NSU uppdatera sig, så jag går med på det och allt går bra tills man ska starta uppdateringen och det krashar, fint..
Kör hem hela programmet och installerar om skiten men det krashar fortfarande. ajaj nu börjar man jobba om 6 timmar och ska nog sova lite så jag ändrar tillbaka produktkoden.
Kommer hem från jobbet och slösurfar lite och kör igång NSU och vipps så vill den uppdatera sig helt frivilligt utan hot.
En blir ju less när det krånglar..

Jag kan inte heller uppdatera, hur ändrar man kod?

EDIT:
Satte mig och läste igenom tråden och hittade svaret, sorry

Visa signatur

__________________
|| Abit AN7 || XP-M 2400+@2.4Ghz || OCZ EL DDR PC-3200 Platinum Limited Edition 2x512MB || Leadtek 5900xt @ 595/790 R.I.P. || Leadtek 6800NU @ 432/830|| ||Antec PLUSVIEW1000AMG || Antec Trueblue 480W || Hyundai L90D+ || Asus DRW-1608P ||

Permalänk
Medlem

NSU är ett av de ostabilaste program jag har kört, ibland startar det...ibland inte. Har två datorer hemma, på den ena vägrar skiten starta...

Visa signatur

Space is the place
-------------------------------
EVGA RTX 3080 FTW3 ULTRA│Ryzen 5950X│X570 Crosshair VIII Hero│32GB Dominator Platinum 3600MHz RAM│

Permalänk
Medlem

någon som vet vart man kan få tag på en N73 ME med Comviq/tele2 abonnemang?

Visa signatur

Jag ja

Permalänk
Medlem

Flasha om till N73 ME

Det verkar som att det går att flasha om en standard N73 till Music Edition om man byter produktkod (tänker inte beskriva här). Tydligen är det flera som gjort det och uppdaterat via NSU utan några som helst problem... frågan är om man ska göra det... den skandinaviska produktkoden för N73 ME är - 0539269 Scandanavia.

Den nya musikspelaren ser ju så cool ut med Visualizations! + att man får det snygga gröna temat

Här är changelogen från den nyaste N73 till N73 ME.
Changes/improvements made to MCU SW version 3.0638.0.0.30:
- New features
- New integrated music player with
- Enhanced controls.
- Album art support.
- Visualisations.
- Balance, stereo widening, and loudness settings.
- The AD-41 key presses are handled by additional SW components
which run the N73 Music player and Visual Radio applications.
- New music theme titled “Stave” which will be the out of box default.
- Core Software Comparison
- The N73 Music Edition utilises the same core software as the standard
N73 device and is therefore unchanged in functionality. All RF
signalling remains totally unchanged and is common to both the
standard N73 device and the N73 Music Edition.

Observera att jag inte tar något som helst ansvar för ovanstående information...

Permalänk
Medlem

Hej,
Jag har lite problem med min N73 och tänkte fråga om råd vad göra.
Jag kan oftas inte öppna ett SMS då hänger sig allt och jag kan inte minimera musikspelaren för då spelas endast en låt sen pausas låten. Jag har också problem att starta kameran till och från.
Är det nån annan som ha liknande problem?

Visa signatur

__________________
|| Abit AN7 || XP-M 2400+@2.4Ghz || OCZ EL DDR PC-3200 Platinum Limited Edition 2x512MB || Leadtek 5900xt @ 595/790 R.I.P. || Leadtek 6800NU @ 432/830|| ||Antec PLUSVIEW1000AMG || Antec Trueblue 480W || Hyundai L90D+ || Asus DRW-1608P ||

Permalänk
Medlem

N73 ME flash...

Jag tänkte nu prova att uppgradera min N73 till ME... håll tummarna!

Permalänk

Re: N73 ME flash...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Str0Be
Jag tänkte nu prova att uppgradera min N73 till ME... håll tummarna!

Låter gott!
Lägg gärna upp en guide hur du har gjort, om du lyckas dvs. Jag hålle rtummarna

Permalänk
Medlem

Uppdaterad till Music Edition

Sådär ja!

Nu har man uppdaterat till N73 Music Edition mjukvaran!

Håller på att konfa upp mobilen och dra över allt till minneskortet igen (blåste allt innan jag uppdaterade).

Änsålänge funkar den klockrent, och uppdateringen gick hur bra som helst!

cusion, jag vill inte lägga upp exakt beskrivning på hur man gör, eftersom att din garanti på telefonen kan upphöra om det skulle bli fel vid uppdateringen. Men kort sagt så handlar det om att ändra produktkoden på din telefon till en skandinavisk Music Edition produktkod. Sen uppdatera den med Nokia Software Updater som kommer hitta telefonen som en N73 ME. (som är helt officiell).

Permalänk
Medlem

Cool , hur ändrar man produktkoden då?

Om man gjort en fullständig backup innan så borde man ju kunna, lätt som en plätt läsa tbax allt?

Var hittade du produktkoden?

Permalänk
Medlem

Heter N73ME fortfarande RM-133?

edit: Ja, tydligen.

Permalänk
Medlem

Cosmoo: Du kan göra en full backup till minneskortet och sen läsa tillbaks den till telefonen efter uppdateringen.

Hur du byter produktkoden vill jag helst inte skriva något om eftersom just denna proceduren kan bryta din garanti om något går fel.. men det är säkert bara att googla lite på det! Kan ta det priv också...

Har nu testat lite Music Edition features och jag kan bara säga att den nya musikspelaren är GRYM! Helt otroligt bra ljud... finns en massa godis för ljudinställningarna och sen lite vu-mätare och grejer (som inte är så snygga dock). I övrigt är den precis likadan som N73 förutom lite nya teman och andra småsaker.

Men jag är nöjd att den är uppgraderad eftersom att den funkar klockrent!

Permalänk
Medlem

Str0BE :

Hur ser kalendern ut , ligger den fortfarande på skrivbordet?

Permalänk

Ah låter skitbra, har ogillat N73 musikspelaren sedan dag 1 typ.

Får dunka igång en flash jag med, har ju redan gjort det en gång innan.
Synd bara att man måste installera om alla program (tomtom b.la.) och det är jobbigt

Visa signatur

Alltid otur!

Permalänk
Medlem

Finns det något verktyg som man kan spela in med i längre än 1:00 minut????

Permalänk
Medlem

Kalendern (active standby) ligger där fortfarande.

Förutom musikspelaren och lite nya teman och småsaker som ändrats så är det exakt samma mjukvara som vanliga N73. DVS musikspelare är den största ändringen. Men den är så najs!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cosmoo
Str0BE :

Hur ser kalendern ut , ligger den fortfarande på skrivbordet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cosmoo
Str0BE :

Hur ser kalendern ut , ligger den fortfarande på skrivbordet?

det är ju en inställnigsfråga, du kan ta bort det o ändra till annat program eller funktion i mobilen genom att ändra det i inställningar. så även på "vanliga" N73 kan man få så att den inte ligger där

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk

Om det nu finns personer som är osäkra på att vilja uppdatera så kan jag säga att det funkar klockrent att uppdatera. Gjorde det nyss.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cusion.se
Om det nu finns personer som är osäkra på att vilja uppdatera så kan jag säga att det funkar klockrent att uppdatera. Gjorde det nyss.

Visst är det bra mycket bättre ljud i musikspelaren nu!?

Vad tycker du annars cusion... funkar det bra med ME mjukvaran?

Permalänk
Medlem

Hur är det med volymen i nya spelaren. går den att ställa högre/lägre än i vanliga N73?

Visa signatur

Amiga 500, Vampire 500 V2
Pentax K-1, Ricoh GR III, Dji Mini 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WalterEgo
Hur är det med volymen i nya spelaren. går den att ställa högre/lägre än i vanliga N73?

Det går klart högre än i vanliga N73 musikspelaren enligt mig. Det lägsta är ungefär samma som innan med nyaste N73 mjukvaran.

Permalänk
Medlem

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av Str0Be
Det går klart högre än i vanliga N73 musikspelaren enligt mig. Det lägsta är ungefär samma som innan med nyaste N73 mjukvaran. [/QUOTE

Allt verkar fungera klockrent!

Tack för hjälpen , och jag musikspelaren kickar mer röv nu..