Permalänk
Medlem

datorn fryser

Jag har en dator som ibland fastnar vid själva windows-bilden, alternativt att dne kommer in till datorn. Laddar några "task-program" och sedan fryser datorn fast. Efter rätt många av och påstäningar så fungerar den ibland men fryser ofta efter kanske 1 timme eller något.
Öppnade burken och såg att grafikkortsfläkten inte snurrade så jag köpte ett gammalt Geforce ti200 och testade med det men samma problem.
Vad kan problemet vara? Installerat om windows, formaterat hårddisken samt kört memtest men efter att den sökt i 17 timmar så la jag ner det projektet helt.
En jag pratade med sa att den kunde vara hårdvarudrivrutinsfel. Kan inte så pass mycket att jag vet vad det är eller hur jag fixar det men vad tror ni felet kan vara och vad gör man åt det?

oerhört tacksam för svar!

/ Jacob

Permalänk

vilket kort körde du med efter formateringen?

Visa signatur

ASUS 8800GTS 640mb || Intel e6320 1,86Ghz @ 3,2Ghz|| Scythe Infinity || 4gb OCZ Platinum 800mhz || PSU - Hiper R 580W || Antec P182 || P5B-Deluxe || SuperPi 1MB - 14,8s || 3dMark06 -10761p

//CruZadeR

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Permalänk
Medlem

Geforce ti200...innan ti500. Men felet var ju med det gammla kortet också så... hmm

edit: Kan det vara nätaggregatet?