Varning för nytt bluffbolag e-outlet.se

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Marabou
Det är rätt fast man kan ju gärna leta efter lite billigare saker :), och sen kolla på _omdömmen_ från andra på forum t.ex.

Köpa delar av sina kompisar då? om det är bra grejer så är det skit samma, men jag skulle nog tveka att köpa saker som har varit överklockade. Man vet ju inte vad klåfingriga personer kan göra med hårdvaran. Oj, blev visst lite offtopic

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

Jo jo, men nu var det ju inte just sweclockers användare som dom riktar in sig på, samma sak med teknikboom och blew... dom gjorde ju feta annonser i tidningar och på stan gällande deras butiker och då var det ju en jäkla massa vanliga svenssons som inte vet bättre som råkade illa ut.

Permalänk

Jag tycker att någon borde slänga in ett mejl på Aftonbladet eller Expressen, så att de får ut det på hemsidan, det är många som läser där och det är säkert bra om man kan varna alla.

Jag tycker dessutom att man borde lägga in denna topic i flera delar av forumet, även om de inte passar i den forumdelen. Det är nämligen mindre som läser i denna del än andra delar av sidan

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

Ni får ursäkta...

HERREGUD ÄR STARWEB DUMMA I HUVUDET???? Dom ska ta ner sidan om den visar sig vara en bluffsida.. och det finns absolut _inget_ som talar för att den inte är det då lr?

Sammanfattning:
1. De kallar sig skandinaviens största e-outlet innan de ens har öppnat.
2. De säljer bland annat datorer för mindre än halva det normala priset.
3. Enligt cint finns det styrelseledamöter som är dömda för grovt narkotikabrott och har skulder hos kronofogden.
4. De har köpt sina annonser med hjälp av efterskottsbetalning
5. Sist men inte minst: endast förskottsbetalning.

Kolla bara rad nummer 3... men det är väl som vanligt, pengar styr ju denna värld. Hur har dom fått sina pengar för webbutiken, med tanke på att detta oftast brukar vara på faktura?

Permalänk
Medlem

Nätbutikens miljonkampanj stoppas:
http://dinapengar.se/Avdelningar/Artikel.aspx?ArticleID=2006%...

Kanske därför de börjat paniksänka nu för att i ett desperat försök lura fler människor, om någon nu redan gått på detta? 42" plasman kostade tidigare idag 6500 kronor, numera får du den för 5199 kronor. De sänkte det sanslöst låga priset med nästan 1500 bara sådär.
http://www.e-outlet.se/Shop/Index.php?ArtId=pla4204

Speldatorn har de sänkt från 8999 kronor till 7199 kronor.
http://www.e-outlet.se/Shop/Index.php?ArtId=comp001

/red fel av mig angående prissänkningarna, jag hade priserna exklusive moms.

Permalänk

Tvn som de erbjuder hittas _EJ_ av google, det finns ingen tv under namnet: 42" - Sunset SP-42SI-L. Endast SP-42SI hittas och med endast 2 träffar, varav båda leverantörer var chinesika företag.

Det som finns är den Sun_Prince_ SP-42SI

Tänkte bara säga detta.

Permalänk
Avstängd

*** Inlägget är raderat av xphaze: Regel §8. ***

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem

*** Inlägget är raderat av xphaze: Regel §8. ***

Edit: Förlåt.

Permalänk
Medlem

Att det händer så här stora grejer runt företaget.. alltså, att reklamkampanjer stoppas osv visar på att folk idag är mer kritiska, hittar sånt här snabbare och går samman. Mycket bra utveckling!

Permalänk
Avstängd

Aj fasen fick man inte prata om sånt .. Sorry.

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lakanman
Aj fasen fick man inte prata om sånt .. Sorry.

Det är brottsligt. Det skadar så många fler trots att det kanske bara är riktat mot en viss hemsida. Webhotellet som hostar hemsidan drabbas oftast också bl.a.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av N!klas
Det är brottsligt. Det skadar så många fler trots att det kanske bara är riktat mot en viss hemsida. Webhotellet som hostar hemsidan drabbas oftast också bl.a.

Jag vet det. Var mest på på skoj för att visa min ilska över sånt här. Och att jag vill så gärna stoppa det

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem

De har även statistik över vad kunder köpt utäver den porudkt man kan beställa innan affären ens har öppnat .. :/

Det inses lätt att detta är en stor bluffaffär!

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Permalänk
Medlem

Deras telefonnummer på siten går inte till någon e-outlet. Utan till berättarverkstan på götgatan, något helt annat alltså. Undrar om dom blivit nerringda.

Permalänk
Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Någonting säger mig att grabbarna bakom e-outlet inte kommer tjäna de stora pengarna som de hoppades på. Fattas bara lite löpsedlar för att slå sista spiken i kistan.

Permalänk
Medlem

Nu är tydligen sidan nere, haha.

Visa signatur

dfi lanparty ultra-d ::: amd 3700+ ::: ocz pc4000 2x1024mb (2gb) ::: xfx geforce 7800gt @ 474/1400 ::: 2x samsung spinpont 250gb (500gb) ::: hiper type-r 580w

Permalänk
Korsordsguru

Heh, så de har med andra ord bara gått back på denna "affär" och fått fler brott på samvetet. Mycket bra jobbat Sverige.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

AHAHAHAHHA mycket bra dom är väck nu.

Permalänk
Medlem
Citat:

Enligt Callcentertjänsten, som tar alla samtal till det telefonnummer som finns på Hifi Sat:s hemsida, har man inte heller där fått betalt utan fakturerar i efterhand. Telefonisten är instruerad att säga att de två styrelseledamöterna sitter i möte när någons söker dem.

Annonserna faktureras, de har inte betalt något än, tyvärr...

Permalänk
Hedersmedlem

Förhoppningsvis nere för gott, lite synd dock att ingen handla så polisen kunde sätta dit dom. Men hellre det än ett nytt blew eller teknikboom bluff.
100personer har tillsammans betalt in en halv miljon till teknikboom enligt nyhetssajterna, det är mycke pengar.

Jag är så stolt över alla Swecare som spridit information vidare :up:.

Permalänk

Hihihi, deras idé funka inte så bra som dom hade tänkt sig

Permalänk
Medlem

Men å andra sidan kommer företagen som haft deras reklam vilja ha pengar för tiden det var uppe. Och dem som skapade bolaget har inte några pengar att fly med heller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Airwolf
Förhoppningsvis nere för gott, lite synd dock att ingen handla så polisen kunde sätta dit dom. Men hellre det än ett nytt blew eller teknikboom bluff.
100personer har tillsammans betalt in en halv miljon till teknikboom enligt nyhetssajterna, det är mycke pengar.

Jag är så stolt över alla Swecare som spridit information vidare :up:.

Fast det handlar väl fortfarande om bedrägeriförsök?

Permalänk

sidan är borttaget!

Visa signatur

Med ett schysst järnrör slår du hela världen med häpnad!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Airwolf
Förhoppningsvis nere för gott, lite synd dock att ingen handla så polisen kunde sätta dit dom. Men hellre det än ett nytt blew eller teknikboom bluff.
100personer har tillsammans betalt in en halv miljon till teknikboom enligt nyhetssajterna, det är mycke pengar.

Jag är så stolt över alla Swecare som spridit information vidare :up:.

Ja, nere för gott.. men detta fenomen återkommer troligtvis..

Bedrägeriförsöken genom e-handel ökar men bedragarna missar en sak.. informationen om potentiella bedrägeriförsök sprids uppenbarligen som löpeld på nätet eller ringar på vattnet om man så vill..

När sådant upptäckts så bara ut på alla kända forum & posta topicen <<SCAMVARNING>> & länka för allt i världen..

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Såg precis på aktuellt att sidan var nere.

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LicKeN
Men å andra sidan kommer företagen som haft deras reklam vilja ha pengar för tiden det var uppe. Och dem som skapade bolaget har inte några pengar att fly med heller.

Jo men de har redan en skuldsaldo hos fogden, så det gör varken av eller till för dem, dvs de bryr sig inte.