Vilken torrentklient tycker du är bäst?

Permalänk
Avstängd

Azureus funkar prima

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonaktiv
aldrig tyckt om utorrent, man kan ju inte välja tex bara en rar fil för att tanka och sen ändra torrenten att ladda ner resten, om det går vill jag veta hur!

Bara att merkera en torrent och klicka på fliken "files" i fönstret nedanför. Där ser du alla filer din torrent innehåller, bara att välja prioritet alternativt "don't download".

Permalänk
Medlem

uTorrent!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av benjiman
Bara att merkera en torrent och klicka på fliken "files" i fönstret nedanför. Där ser du alla filer din torrent innehåller, bara att välja prioritet alternativt "don't download".

nu har utorrent fått mkt högre status tack vare dig :P, trodde inte det gick att multi vänstermusklicka o markera dem man skulle ändra

Permalänk
Medlem

µtorrent...
kör det i skolan också, standalone is teh shiznit

Visa signatur

MBP: 13" - M1
Stationär: Win11 - Ryzen 5900X - 128GB - GTX 4080
Server: Ubuntu - i5 4670k - 32GB - 4x5TB Raid-Z
Server: Rpi4 8GB, 1TB USB SSD

Permalänk
Medlem

rätt onödig tråd 95% lär ju svara µTorrent

Visa signatur

Dator: MacBook Pro 16 M1 Max
Tangentbord: Totem, Sweep, Kyria
Layout: Colemak-DH + Canary

Permalänk
Medlem

Windows: µTorrent
Linux: rTorrent

önskar man kunde köra rTorrent i Windows oxå.

Permalänk
Medlem

µTorrent

Visa signatur

"På internet är alla höger."

CITERA! Om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

µTorrent , dock så saknar jag att man kan välja vart man ska spara den färdiga nerladdningen, utan att tempfilerna ligger där medans man laddar ner.
För att förtydliga det, alltså flera olika ställen att spara den färdiga nerladdningen, fast temp filerna ska ligga kvar i "temp mappen" tills det är klart. (Så som DC++ arbetar)

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XTRO
µTorrent , dock så saknar jag att man kan välja vart man ska spara den färdiga nerladdningen, utan att tempfilerna ligger där medans man laddar ner.
För att förtydliga det, alltså flera olika ställen att spara den färdiga nerladdningen, fast temp filerna ska ligga kvar i "temp mappen" tills det är klart. (Så som DC++ arbetar)

Kan du göra i 1.6! Options / Preferences / Downloads och så har du "Put new downloads in:" och "Move completed downloads to:"

Visa signatur

"Sleep is one of those funny things about being a human being" - Marshall Brain
"Mike broke the hubble, Mike broke the hubble" - Mystery Science Theater 3000
"Det finns inget som kan kallas skrot!" säger Mulle Meck, "bara gamla saker som går att använda på nya sätt. Rulla ut och rulla på."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XTRO
µTorrent , dock så saknar jag att man kan välja vart man ska spara den färdiga nerladdningen, utan att tempfilerna ligger där medans man laddar ner.
För att förtydliga det, alltså flera olika ställen att spara den färdiga nerladdningen, fast temp filerna ska ligga kvar i "temp mappen" tills det är klart. (Så som DC++ arbetar)

Inställningar->Nedladdningar->
Placera nya nedladdningar (för temp filer)->
Flytta färdiga nedladdningar till (vart färdiga nedladdningar ska flyttas från temp när de är klara)

Så vad är problemet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Power
Kan du göra i 1.6! Options / Preferences / Downloads och så har du "Put new downloads in:" och "Move completed downloads to:"

Citat:

Ursprungligen inskrivet av spuck
Inställningar->Nedladdningar->
Placera nya nedladdningar (för temp filer)->
Flytta färdiga nedladdningar till (vart färdiga nedladdningar ska flyttas från temp när de är klara)

Så vad är problemet?

OK, läs mitt inlägg igen, där står det "..flera olika ställen att spara den färdiga nerladdningen.." och förklara sen igen för vart man ställer in/väljer det.

Edit: "Only move from the default download directory" vad används den till?
Kan den ha nått med saken att den lägger tempfilerna i samma mapp som destinations mappen när man väljer en annan mapp än "global" download directory?

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••

Permalänk
Medlem

Eftersom de flesta verkar köra uTorrent, här kommer ett roligt tips.
Prova gå in på Help -> About uTorrent och tryck på T.

Förresten, läste något om att anledningen till att uTorrent drar så lite minne är att den istället låter disken göra allt jobb, någon som har mer info om det?

Visa signatur

Core 2 Quad Q6600 | Gigabyte GA-P35-DS3 | Corsair XMS2-6400 2x2048MB | Corsair HX 520W | BFG 8800GT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cochese
Eftersom de flesta verkar köra uTorrent
Prova gå in på Help -> About uTorrent och tryck på T.

Förresten, läste något om att anledningen till att uTorrent drar så lite minne är att den istället låter disken göra allt jobb, någon som har mer info om det?

Hmm, det där låter interresant.. kanske därför utforskaren krashar hela jävla tiden för mig när jag ska kopera/flytta nåt, eller är i samma mapp som något laddas ner till.
Ska nog testa ett annat program snart då. ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cochese
Eftersom de flesta verkar köra uTorrent, här kommer ett roligt tips.
Prova gå in på Help -> About uTorrent och tryck på T.

Förresten, läste något om att anledningen till att uTorrent drar så lite minne är att den istället låter disken göra allt jobb, någon som har mer info om det?

Det har i alla fall varit fallet. Sedan någon senare version så kan man dock välja att cacha mer i RAM istället, men då försvinner just fördelen med att det tar lite minne (hårddiskarna tjänar dock på det).

Visa signatur

Vill du ha svar? Citera mig gärna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twiggz
jag kan inte göra annat än att hålla med.. uTorrent är das shiet.

ja. Nog är det skit alltid.

Visa signatur

I´m not a complete idiot. Some parts are missing.

Permalänk

<off

Man skriver µ genom at hålla i Alt gr+M.

off>

Visa signatur

][- perfect -][

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lajnold
Det har i alla fall varit fallet. Sedan någon senare version så kan man dock välja att cacha mer i RAM istället, men då försvinner just fördelen med att det tar lite minne (hårddiskarna tjänar dock på det).

Hur går man tillväga för att cacha mer RAM istället? I uTorrent?

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Medlem

Bitlord, Är inte det adware versionen av bitcomet?

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem

µTorrent utan tvekan

Permalänk

uTorrent är storslagen.

Visa signatur

-" 'You have pierced the heart of Oden' it said. Turn around, or go forward, and be eaten by your fate." Donald Blake, The Incredible Hulk Returns

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezuth
Bitlord, Är inte det adware versionen av bitcomet?

Jo, har aldrig fattat varför nån vill använda den. Måste ju blivit lurad av nån banner eller så.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XTRO
OK, läs mitt inlägg igen, där står det "..flera olika ställen att spara den färdiga nerladdningen.." och förklara sen igen för vart man ställer in/väljer det.

Edit: "Only move from the default download directory" vad används den till?
Kan den ha nått med saken att den lägger tempfilerna i samma mapp som destinations mappen när man väljer en annan mapp än "global" download directory?

Det är lite otydligt vad du vill göra. Men du kan alltså välja en särskild mapp för nerladdning till och en annan mapp filerna flyttas till när den är färdig.
Väljer du sedan att kryssa i "Lägg till torrentfilens etikett till katalognamnet" hamnar den färdiga torrenten i en undermapp som heter samma som den etikett du väljer till den enskilda torrenten.

OK?

Permalänk
Medlem

Har jag förstått det rätt så vill han ha möjlighet att välja t. ex. musikmappen eller filmmappen när han ska börja ladda ner. Och att tempfilerna alltid ska vara på samma ställe. T. ex. i µtorrentmappen.

Permalänk
Medlem

Förr Azureus, nu µTorrent.

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk

µTorrent.

Visa signatur

| Ryzen 5900X | 32GB DDR4-3200 | Asus RTX3080 OC | Samsung M2 1TB | 750W 80+Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Happappapp
Det är lite otydligt vad du vill göra. Men du kan alltså välja en särskild mapp för nerladdning till och en annan mapp filerna flyttas till när den är färdig.
Väljer du sedan att kryssa i "Lägg till torrentfilens etikett till katalognamnet" hamnar den färdiga torrenten i en undermapp som heter samma som den etikett du väljer till den enskilda torrenten.

OK?

<oft>
Vad jag vill göra är att ha möjligheten att välja vart den färdiga nerladdningen ska hamna...
och att temp filerna ligger kvar i temp mappen tills dom är klara.

t.ex.
AAA vill jag välja att den ska hamna i C:\ABC\AAA
DDD vill jag välja att den ska hamna i C:\DEF\DDD
HHH vill jag välja att den ska hamna i C:\GHI\HHH
...när dom har laddats klart.

Men undertiden dom laddas så ska dom (temp filerna) hamna i D:\TEMP\

Jag har inte hunnit prova det med att "lägga till torrentfilens ettikett" än, ska göra det.
</oft>

Edit: tntballe, precis.

Edit2: Ettiketter fungerade, enda tråkig är att den inte sparar ettiketterna när man tagit bort torrenten.

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••

Permalänk
Medlem

Det var väl ganksa länge sedan de gjorde så den inte endast använder disken, förr var det lite omständigare att ändra så att den cache:ade lite på minnet. Nu är det ju riktigt smidigt.

Settings-->Advanced-->Disc Cache

Reserverar mig för att jag kan ha missförstått vad som efterfrågades.

Såg på sidan att de pysslar med web-interface smaskigt.

Visa signatur

"Din bakgård är en kyrkogård och du har ett mini-auswitch i källaren? Nä precis, fast i kyrkan hittas detta." -Hipshot