PS3 försenat till september 2007?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

dfi lanparty ultra-d ::: amd 3700+ ::: ocz pc4000 2x1024mb (2gb) ::: xfx geforce 7800gt @ 474/1400 ::: 2x samsung spinpont 250gb (500gb) ::: hiper type-r 580w

Permalänk
Medlem

[ Sarkasm ]
Ja de lär ju ha en chans den här generationen.
[ /Sarkasm]

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk

Känns nästan bättre och skrota PS3 rakt av och börja på 4:an på en gång, om den nu blir försenad.

Visa signatur

| Corsair Carbide 300R Midi Tower | MSI B75MA 1155 | Intel Core i7 3770-3.4GHZ | MSI GeForce GTX 980 Gaming 4GB | Kingston DDR3 HyperX 1600mhz 16GB| WD Black 1TB SATA 3.0 | Cooler Master 650W PSU | Logitech G500 | Windows 10 64-bits.

Permalänk
Medlem

vem är förvånad?

Visa signatur

mjau

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snoddas87
Känns nästan bättre och skrota PS3 rakt av och börja på 4:an på en gång, om den nu blir försenad.

Haha precis det inlägget skrev jag i gamereactors forum
Håller med helt och hållet.

Permalänk
Avstängd

"David Reeves, Sony Computer Entertainment, har sagt till GamesIndustry.biz att Playstation 3-lanseringen i Europa fortfarande kommer att äga rum i mars, detta trots att flera sidor påstår att konsolen blivit ytterligare försenad. Vi hoppas definitivt att Reeves har rätt, annars kan Sony få en riktigt tuff tid framför sig."

http://www.gamesindustry.biz/content_page.php?aid=21699

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition
"David Reeves, Sony Computer Entertainment, har sagt till GamesIndustry.biz att Playstation 3-lanseringen i Europa fortfarande kommer att äga rum i mars, detta trots att flera sidor påstår att konsolen blivit ytterligare försenad. Vi hoppas definitivt att Reeves har rätt, annars kan Sony få en riktigt tuff tid framför sig."

http://www.gamesindustry.biz/content_page.php?aid=21699

Du ska nog se att Sony överlever utan PS3 ändå...
Men detta känns som en rejäl flopp alltså. Från början skulle det väll vara en konkurrent med 360, men det börjar bli lite sent

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tandapa
Nej den kommer den 3/3-07

http://www.gamereactor.se/nyheter/9274/Playstation+3+den+3%2F...

Då är nästa fråga hur många konsoler vi får till sverige, 50st eller 5st? :'(

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gekk
Då är nästa fråga hur många konsoler vi får till sverige, 50st eller 5st? :'(

Jag ser hellre att dom lanserar med 5 konsoler i mars än att vi i Europa ska få vänta ytterligare 3 månader. :/

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Medlem

Re: PS3 försenat till september 2007?

Om det är sant är jag inte det minsta förvånad

Visa signatur

Compaq suger

Permalänk

Herregud nu går vi tillbaka till ledarkult, eller?
Man ska inte tro på allt som sägs... Speciellt inte när Sony säger att de är 100% "på rätt bana".

Permalänk
Medlem

Konsolen verkar ju redan var släppt i USA, så varför importerar ni inte?

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem

okej, men om den släpps i september 07 så får siba elgiganten o alla dessa kedjor i sverige sänka priset till typ 4000 elller nåt, man måste kraftigt blåst att betala 6500 spänn för en konsoll som offentligt släpptes runtom hela världen utom europa för ett år sen......

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Avstängd

davani det var absolut inte den jag länkade till ;>

Permalänk
Medlem

Luktar illa.
Inte då att det skulle bli försenat utan "nyheten".
Sony har inte råd att försena PS3 mer i europa, så att de skulle göra det slår mig som rena fantasier.

Dock måste man beundra hur otroligt skickliga de är på att göra bort sig själva.
Reeves: "I think that the logic behind a March European launch was that demand would subside in the US sufficiently to allow Sony to divert supply to Europe". Så med andra ord så fick vi vänta för konsumenter i vår del av världen på något magiskt sätt handlar annorlunda. Jag menar, nån magi måste ju vara inblandad eftersom en såld konsoll här tydligen inte är samma sak som en såld konsoll där...
Jag undrar om jag kan få 2+2 att bli 5 om jag åker till Amerika, Här blir det ju bara 4, men nått måste ju vara anorlunda där borta, eftersom 1-1 tydligen inte är 0 där. Hmm... Dessa magiska krafter måste undersökas närmare...

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition
davani det var absolut inte den jag länkade till ;>

Haha ops Såg inte att du hade postat det

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Luktar illa.
Inte då att det skulle bli försenat utan "nyheten".
Sony har inte råd att försena PS3 mer i europa, så att de skulle göra det slår mig som rena fantasier.

Dock måste man beundra hur otroligt skickliga de är på att göra bort sig själva.
Reeves: "I think that the logic behind a March European launch was that demand would subside in the US sufficiently to allow Sony to divert supply to Europe". Så med andra ord så fick vi vänta för konsumenter i vår del av världen på något magiskt sätt handlar annorlunda. Jag menar, nån magi måste ju vara inblandad eftersom en såld konsoll här tydligen inte är samma sak som en såld konsoll där...
Jag undrar om jag kan få 2+2 att bli 5 om jag åker till Amerika, Här blir det ju bara 4, men nått måste ju vara anorlunda där borta, eftersom 1-1 tydligen inte är 0 där. Hmm... Dessa magiska krafter måste undersökas närmare...

En bra poäng, speciellt när konsolen kommer att vara dyrare här än i Amerika och Japan.

Permalänk
Avstängd

När ni nu snackar om detta så kanske detta är intressant:
http://ps3forums.com/showthread.php?p=899382#poststop
"PS3 to Launch Earlier and Cheaper than expected in EU"

Permalänk
Medlem

Den kan komma nästa millenie för allt i care, visar bara nu att det är Wii och 360 som gäller den lär ändå kosta strax under 6000kr ändå när den kommer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Luktar illa.

Jag undrar om jag kan få 2+2 att bli 5 om jag åker till Amerika, Här blir det ju bara 4, men nått måste ju vara anorlunda där borta, eftersom 1-1 tydligen inte är 0 där. Hmm... Dessa magiska krafter måste undersökas närmare...

allt är lite större i Amerikatt..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition
När ni nu snackar om detta så kanske detta är intressant:
http://ps3forums.com/showthread.php?p=899382#poststop
"PS3 to Launch Earlier and Cheaper than expected in EU"

425 pund, vilket är lite mer än 5700kr, plus svenska skatter och moms... så någonstans mellan 6-7000kr alltså, precis som det är sagt hela tiden. Och "tidigare" går ju diskutera, för även om det är sant det som sägs där så talar de om en skillnad på troligen en vecka, som högst 2, och då bara senare än den 3/3, som om vi skulel bli glada för att de skulle kunna lägga den 1 vecka senare men inte gjort det.

AndreaX
Mycket sant, mycket sant. Men jag känner ändå ett behov av undersökning, matematik ska ju vara universellt lika

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
Den kan komma nästa millenie för allt i care, visar bara nu att det är Wii och 360 som gäller den lär ändå kosta strax under 6000kr ändå när den kommer.

Mjo, fast ps2 säljer som smör fortfarande, så tror inte sony lider av detta direkt
Grymt prisvärd nu, 995:- för pstwo, finns ju sjukt många bra spel till ps2 som går att spendera många timmar på även nu.
Fortfarande rätt tomt utbud till 360 imo, wii har ju precis släppts så samma där.

Permalänk

har man fått ett kniv hugg i ryggen så kan man väl lika gärna få ett till då,but hey,det är ju sony,sony vet ju att vi i europa inte tar illa upp,dom kan ju försena den hur mycket dom vill:rolleyes:

nä,när PS3 kommer,så sitter man nog och njuter av den nya xboxen:)

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk

Trött på Sony nu faktiskt. ush.

Permalänk
Medlem

Vad är det med alla?
Vad har ni imot Sony?
Playstation var en dröm konsoll playstation 2 slog igenom och säljer bäst fortfarande.

Nu när ps3 ska komma och förväntar sig vara billigare, och inte ens säkert att den är försenad, whinar folk.
Har ni bråttom?

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Avstängd

Mjo lite dåligt att Europa får lida, men hey samma som bergsala sabbar för oss med wii.
Lite trist att inte konsoller kan ha world release. Men men, vi lever i sverige så inte mycket att göra förutom att flytta isåfall

Japan lider ju ex inte ;=)

Permalänk

Hmm var ju samma sak med 360 och Wii... Vi stackars européer får lida för Amerika

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry

Nu när ps3 ska komma och förväntar sig vara billigare, och inte ens säkert att den är försenad, whinar folk.
Har ni bråttom?

Läs vad belga skrev, den blir inte billigare, plus att den varit försenat x anatal ggr, klart att folk blir ledsena på skiten. Mig stör det dock inte då jag inte tänkt köpa nån
6k för en konsoll utan spel till, nja känns lite väl dyrt.
Tror att den konsol kommer floppa men det är bara min teori

Visa signatur

Godde!