Lord of The Rings™ - Battle For Middle Earth™ II - The Rise of the Witch-King

Permalänk

Lord of The Rings™ - Battle For Middle Earth™ II - The Rise of the Witch-King

Finally its here!!!

Expansion till BFME2.

http://www.ea.com/official/lordoftherings/bfme2/us/editorial....

REDWOOD CITY, Calif., July 27th, 2006 – Electronic Arts (NASDAQ: ERTS) officially announced today that they will continue to expand The Lord of the Rings™ universe with The Lord of the Rings™, The Battle for Middle-earth™ II, The Rise of the Witch-King . As the expansion pack to the fan favorite, The Lord of the Rings™, The Battle for Middle-earth™ II, this Real-Time Strategy (RTS) game will enhance every existing feature and offer players the chance to command the rise of evil in Middle-earth while experiencing the epic battles that took place before those depicted in the New Line Cinema films.

Full of new content, including an entirely new faction, completely new single player campaign, and additional units for all six existing factions, The Lord of the Rings, The Battle for Middle-earth II, The Rise of the Witch-King, allows players to explore the evil side of Middle-earth. The all new single player campaign’s innovative new units will help to tell the story of the evil Witch-King’s rise to power, domination of Angmar, and invasion of the great kingdom of Arnor, home to Aragorn’s ancestors. To fully experience the evil side of Middle-earth, gamers can now play as the all new Angmar faction in skirmish, multiplayer, and War of the Ring modes.

"The Lord of Rings, The Battle for Middle-earth II, The Rise of the Witch-King will transport players to a new time and place in Middle-earth while adding strategic depth to the innovative gameplay gamers loved in The Lord of Rings, The Battle for Middle-earth II," said Mike Verdu, Executive Producer at EALA.

"Fans will love exploring the evil side of Middle-earth as described in Tolkien's fiction and brought to life in the visual style of the New Line Cinema films. This game is set to deliver the ultimate RTS Middle-earth experience."

Experience a whole new depth of strategy and upgraded War of the Ring and Create-A-Hero features. Create-A-Hero’s entirely new Troll class boasts additional weapons and armor that will allow players to have even more freedom in customizing their game play. War of the Ring, the risk-style meta-game, offers upgraded army persistence, a new siege dynamic on the Living World Map, and unified territories that serve as major control points.

An EA Los Angeles (EALA) game developed exclusively for the PC under the EA™ brand, The Lord of the Rings, The Battle for Middle-earth II, the Rise of the Witch-King includes all new content from J.R.R. Tolkien's original fiction, and allows the player to delve deeper than ever before engaging in battles that go beyond the award-winning movie trilogy. EALA will bring The Lord of the Rings world to life in accordance with an agreement with The Saul Zaentz Company d/b/a Tolkien Enterprises that grants EA the rights to develop games based on the books, in addition to a separate agreement that allows for games based on the New Line Cinema films.

The Lord of the Rings, The Battle for Middle-earth II, The Rise of the Witch-King requires The Lord of the Rings, The Battle for Middle-earth II in order to play and will be available Holiday 2006 for the PC. The game is not yet rated by the ESRB.

OMG goda nyheter. Sen BFME2 kom ut har jag inte ens tittat åt nåt annat spel. BFME2 för hela slanten. Detta är ju bara gooooody goooody

Och eftersom detta expansion ska utforska den mörka sidan av midgård borde man ju kunna hoppas på ännu ett expansion som ska utforska den goda sidan.

KÖP OCH SPELA ONLINE!!!!!!

Visa signatur

DISCLAIMER: The statements above has been written by a certified idiot and should not be taken seriously.

Permalänk
Medlem

*svimmar*

*vaknar* OMG som man har längtat, detta är bara awesome

Frågan är bara det där med witch-king. Kommer han både att finnas i Mordor samt i den nya fractionen Angmar. Det går ju inte. Han kan ju inte möta sig själv. Kanske dom ska patcha bort honom från Mordor.

Nya units till alla fractions :D:D Nya grejjor i Create-A-Hero :D:D

Sluuuurp

*svimmar*

Visa signatur

²¹¹²º¹³²º²º²³³¹³º²¹²º²¹³º²³¹³º¹³³º²¹²²º²¹³º³²º³³¹
³¹¹²º³º³¹²º³¹³²º³³º³¹³¹³º²º³²º³¹²º³²¹³º²¹³º²

Permalänk
Medlem

Häärligt! Jag tycker battle for middle earth har varit de bästa rts spelen. Tror ni det kommer fler spel efter detta?

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk

Jag tror det kommer en till expansion till detta bfme2. En med de godas sida att utforska. Kanske även en ny fraction här i. Tex hobbits, som många verkar vilja ha.

Ett BFME3 ska enligt vissa vara på planerings/utvecklingsstadiet. Detta skulle då innehålla DX10 grafik med skitgrym detaljrikedom. Utökat multiplayer online mm mm. Men detta är bara vad jag hört via lösa rykten.

Visa signatur

DISCLAIMER: The statements above has been written by a certified idiot and should not be taken seriously.

Permalänk
Medlem

Okej. Gött att det nog kommer ett exp. till iaf Fan vad grymt om 3an blir så:D

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

Well... Jag kan överleva utan en DX10 verision ett tag till. Jag kör i 2500x1500 typ pga att jag kör på en fet LCD. Så innan jag ens kan maxxa denna grafiken på denna verisionen lär det dröja. Jag har 2 st 7800GT och en X2 5000+ men måste ända ha typ low grafik. Iofs bara då man är många spelare men ändå. Jag avskyr hack, vill ha smidigt spel.

Men ett par till expansion till detta sluuuurp.

Jag skulle gärna se en hobbits fraction. Vettefasiken riktigt hur den skulle se ut men hjältarna e klara. Frodo, Sam, Pippin, Merry.

Frodo: Vapen: Svärd samt stenar. (stenar 50% av svärd damage). Spells: Light of elendir (skrämmer fiender), Cloth (osynlig), Rage (+100% damage/armor), Summon Gollum (Gollum slåss för frodo)

Sam: Vapen: Som frodo Spells: Climb (kan klättra väggar), Cloth (osynlig), Leadership, Hero slayer (Deals extensive damage to enemy hero)

Pippin o merry under utveckling

KOOOOOOOOOOOOOOLT

Visa signatur

²¹¹²º¹³²º²º²³³¹³º²¹²º²¹³º²³¹³º¹³³º²¹²²º²¹³º³²º³³¹
³¹¹²º³º³¹²º³¹³²º³³º³¹³¹³º²º³²º³¹²º³²¹³º²¹³º²

Permalänk

Asså, seriöst, E det bara vi 3 som spelar bfme2???

Spelar man inte WOW eller BF2 så passar man inte in här

OnTopic: Tror inte det blir en hobbits faction. Vafan skulle man ha för trupper? Finns ju inga som helst krigare i Shire. Inga ryttare, inga vapen, inga nånting. Nej, möjligtvis nån "free folks of ME" faction eller så. Med Frodo, sam och Tom B som hjältar :D:D

Det jag e mest spänd på är dock Create a Hero :D. Ska bli kul å se vad som e nytt där

Det nya kostnads systemet blir nog skitbra.

Visa signatur

DISCLAIMER: The statements above has been written by a certified idiot and should not be taken seriously.

Permalänk
Medlem

ja det kan man ju undra.. Har inte spelat något rts så mycket som bfme2, helt klart det bästa enligt mig Att gubbarna flög iväg när man slog dom med troll och när man red in i en arme med hästar var det som fick mig att gilla detta spelet till en början

Det nya kostnads systemet? Har jag läst för dåligt?

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk

Ja

En hero som du skapar själv kommer att ha varierande pris. Tex så kan du göra en billig hero med kanske 2-3 små skit-spells. Fördelen med denna är dock att den som sagt blir billig (~1000$). Annars kan du göra en tung hero med alla dyra feta spells men som då kanske kostar ~6000$.

En billig hero kan då vara med i början medans en dyr inte kan vara med förrens du sparat ihop cash. Man får då väga detta emot varandra. Kan du defenda tillräckligt länge för att spara ihop till en dyr hjälte eller måste du bygga så mkt units för att hålla dej flytande att denna blir värdelös. etc etc

Visa signatur

DISCLAIMER: The statements above has been written by a certified idiot and should not be taken seriously.

Permalänk
Avstängd

O_O Vill ha :D:D:D:D

Permalänk
Medlem

fan va nice...de borde väl komma ganska snart lr ?

Visa signatur

CPU .:: AMD Athlon 64 4000+ | Grafik .:: XFX GeForce 7800GT 256MB GDDR3 | RAM .:: 2*1024 | Moderkort .:: Asus A8N-E, nForce4 Ultra | Hårddisk .:: Samsung SpinPoint 250GB + 320GB + 160 ::. | Chassi .:: X-Navigator, 500 W::.

Permalänk

Någon som vet release datum?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Livegamers
Någon som vet release datum?

Överallt jag har kollat så står det ''coming soon''

Permalänk
Medlem

asså behöver en tråd om "WORLD BUILDER:n"

Visa signatur

Sugen på nått spännande?

Permalänk
Avstängd

håller med...WB funkar fan inte =/.....Sen så suger expansionen. Mer som en dålig fjortis mod eller nått....

Permalänk
Inaktiv

Är det bara jag som tycker att spelet är extremt obalanserat? Har man en hero med rätt skills kan man ju döda en hel armé innan den kommer fram

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killbom
Är det bara jag som tycker att spelet är extremt obalanserat? Har man en hero med rätt skills kan man ju döda en hel armé innan den kommer fram

JAg tycker med det är obalanserat =/..Spelet är helt DÅLIGT!!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peter_86
JAg tycker med det är obalanserat =/..Spelet är helt DÅLIGT!!!

Word

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peter_86
JAg tycker med det är obalanserat =/..Spelet är helt DÅLIGT!!!

Vad hadde du vätat dig?

EA EA EA EA EA EA EA...

Permalänk

Precis som på alla forum, kommer alltid folk och klagar..

Spelet är asbra.. det var mitt ord

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av InferNoll
Precis som på alla forum, kommer alltid folk och klagar..

Spelet är asbra.. det var mitt ord

Nä Man kan inte bygga sina egna banor (Dålig kart editor). Sen så är det bara å bunkra i sin bas å vänta tills man har sitt special vapen (25 kraft poäng). Eller så får ett lag uber många kraft poäng så vinner det laget. (Funkar bara om man lanar) Visst spelet är roligt men det kunde ha varit bättre......:)

Permalänk
Medlem

Enda jag kan säga är, oj vilket långt namn skulle jag aldrig orka spela

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Avstängd

Vet någon om en upd patch ska släppas inom kort?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peter_86
Nä Man kan inte bygga sina egna banor (Dålig kart editor). Sen så är det bara å bunkra i sin bas å vänta tills man har sitt special vapen (25 kraft poäng). Eller så får ett lag uber många kraft poäng så vinner det laget. (Funkar bara om man lanar) Visst spelet är roligt men det kunde ha varit bättre......:)

Jasså, man får krafter när man är deffensiv? Är du offensiv får du ju snabbare dit specialvapen.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av InferNoll
Jasså, man får krafter när man är deffensiv? Är du offensiv får du ju snabbare dit specialvapen.

Nä tror inte det om man deffar och en lag anfaller med typ 1000man och jag har en hjälte med earthquake och man gör den mitt i armen som anfaller vipps så har man typ 20 kraft poäng. sen är det bara å kötta vidare till 25. Sen tycker jag att hjältanra borde inte ha såna uber krafter som virvelvind, hopp och earthquake. Dom har inte det i filmen =/. Sen borde balrogen vara tuffare, Man fruktar inte han längre typ jaha dom har en balrog skicka dit en byggd hjälte med spjut kasst lvl 3 å tar ner balrogen med ett slag =(..SÅ KASST!!!!. Sen dom mörveden bågskyttarna och agmar bågskyttar. Kan ju göra pilsalva över allt på kartan. Och slå ut stora armer utan att lyfta ett finger.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peter_86
Nä tror inte det om man deffar och en lag anfaller med typ 1000man och jag har en hjälte med earthquake och man gör den mitt i armen som anfaller vipps så har man typ 20 kraft poäng. sen är det bara å kötta vidare till 25. Sen tycker jag att hjältanra borde inte ha såna uber krafter som virvelvind, hopp och earthquake. Dom har inte det i filmen =/. Sen borde balrogen vara tuffare, Man fruktar inte han längre typ jaha dom har en balrog skicka dit en byggd hjälte med spjut kasst lvl 3 å tar ner balrogen med ett slag =(..SÅ KASST!!!!. Sen dom mörveden bågskyttarna och agmar bågskyttar. Kan ju göra pilsalva över allt på kartan. Och slå ut stora armer utan att lyfta ett finger.

Jag stör mig också på pilsalvan faktiskt, men allt annat är taktik, fienden måste ju tex se till så att du inte får earthquake.. kul i lan det här men ettan är bättre

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av InferNoll
Jag stör mig också på pilsalvan faktiskt, men allt annat är taktik, fienden måste ju tex se till så att du inte får earthquake.. kul i lan det här men ettan är bättre

DEt ja menar med earthquake är att hjältarna kan ha det också. Volket är väldigt störigt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av InferNoll
Precis som på alla forum, kommer alltid folk och klagar..

Spelet är asbra.. det var mitt ord

Är det inte det forum är till för?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Är det inte det forum är till för?

jaha så det här forumet är till för att vi ska klaga?

Permalänk
Medlem

Ja, eller åtminsone ge konstruktiv kritik...

Visa signatur

Dator - P35 NEO | Intel Quad 2.4| OCZ P6500 Heatpipe | 250HDD S-ATA 16MB | Pioneer +-DVD-brännare | GeForce 8800GTS 512MB | Antec Nine Hundred | 22" Samsung