Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frixos
Men så kommer vi till Blu-rau. Det följer ju med ps3. Men har hört att man måste köpa till en HD-dvd spelare till X360 för att kunna spela HD-dvd skivor. Men i framtiden kommer nog Ps3 slå 360. Iaf så det ser ut nu, eller har jag fel?

Det verkar som om du redan hade bestämt dig innan du frågade.

Visa signatur

Im your mother Luke...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frixos
Men i framtiden kommer nog Ps3 slå 360. Iaf så det ser ut nu, eller har jag fel?

och hur ser det ut nu då?jag menar,ps3:an finns ju inte ens i sverige/europa än,den är tok försenad och håller på att förlora en hel del pga detta,bla en del spel som det sades bara skulle komma till ps3.
sem läste jag en artikel där det stog att folk som hade köpt en ps3,hade bytt in dom mot en Wii istället.

så som jag ser det,så är det en mycket lång uppförsbacke för ps3:an och det kommer dröja nått år innan den äntligen får se nån nedförsbacke.

visst,ps3 kommer nog att visa vad den går för om nått år, och då slår den kanske xbox360,men när den har börjat att visa vad den verkligen går för,då är det dags för den nya vågen utav konsoller och då är det bara att vinka bye bye till ps3.då är den gammal och ute,då vill man(iaf jag) ha dom nya konsollerna.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
och hur ser det ut nu då?jag menar,ps3:an finns ju inte ens i sverige/europa än,den är tok försenad och håller på att förlora en hel del pga detta,bla en del spel som det sades bara skulle komma till ps3.
sem läste jag en artikel där det stog att folk som hade köpt en ps3,hade bytt in dom mot en Wii istället.

så som jag ser det,så är det en mycket lång uppförsbacke för ps3:an och det kommer dröja nått år innan den äntligen får se nån nedförsbacke.

visst,ps3 kommer nog att visa vad den går för om nått år, och då slår den kanske xbox360,men när den har börjat att visa vad den verkligen går för,då är det dags för den nya vågen utav konsoller och då är det bara att vinka bye bye till ps3.då är den gammal och ute,då vill man(iaf jag) ha dom nya konsollerna.

ajajaj, det där låter inte som en sund inställning! att det ska komma nya konsoller om nått år? köper man en konsoll ska den hålla i typ 5 år. om folk börjar tycka det är okej med en ny varanat år så är det inte en bra utveckling, då är det i samma klass som en dator.

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk

sund och sund,det är bara logiskt tänkande.
men jag håller med om att en konsoll ska hålla ett par år,men grejjen är ju det att jag tror inte att ps3:an kommer att hålla ett par år,för när företag som typ MS(som troligtvis kommer att vara först med xbox även denna gång) kommer med sina nya maskiner,då kommer den troligtvis att slå ps3:an på alla möjliga sätt och vis och så som jag har uppfattat det efter allt jag har läst och sett under åren som gått,så spelar folket hellre på det som är nytt och bättre än på det som är gammalt och sämre.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Köpte en HD-TV idag.. grymt nöjd

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frixos
Men så kommer vi till Blu-rau. Det följer ju med ps3. Men har hört att man måste köpa till en HD-dvd spelare till X360 för att kunna spela HD-dvd skivor. Men i framtiden kommer nog Ps3 slå 360. Iaf så det ser ut nu, eller har jag fel?

Ärligt talat tror jag inte att PS3 har en chans i Europa längre. Ang HD-DVD spelaren anser jag att det är bra att man kan välja om man vill ha en eller inte. Är man villig att lägga ut 2000:- för att kunna se HD-DVD så kan man göra det, är man som jag och använder maskinen för spel så är man inte tvungen att lägga ut de pengarna. Med PS3 har du inget val i saken, Bluray ingår oavsett om du vill det eller inte, vilket orsakar förseningar och lägger till många tusenlappar på priset.

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guiseppe
Ärligt talat tror jag inte att PS3 har en chans i Europa längre. Ang HD-DVD spelaren anser jag att det är bra att man kan välja om man vill ha en eller inte. Är man villig att lägga ut 2000:- för att kunna se HD-DVD så kan man göra det, är man som jag och använder maskinen för spel så är man inte tvungen att lägga ut de pengarna. Med PS3 har du inget val i saken, Bluray ingår oavsett om du vill det eller inte, vilket orsakar förseningar och lägger till många tusenlappar på priset.

Du har rätt, men nu blev det ännu svårare
Pc vs Xbox360.
En klar skillnad är att Xbox360 är så att man kan ta hem några polare och lira men det kan man inte med pc. Har även hört att 360 låter en del, fast det är väl bara om man är ytterst känslig, man lyssnar ju inte på xboxet utan spelet
Men hur länge tror ni det tar innan Microsoft kommer med en ny konsoll så man blir sur för att när man typ precis köpt 360 så är den gammal.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
sund och sund,det är bara logiskt tänkande.
men jag håller med om att en konsoll ska hålla ett par år,men grejjen är ju det att jag tror inte att ps3:an kommer att hålla ett par år,för när företag som typ MS(som troligtvis kommer att vara först med xbox även denna gång) kommer med sina nya maskiner,då kommer den troligtvis att slå ps3:an på alla möjliga sätt och vis och så som jag har uppfattat det efter allt jag har läst och sett under åren som gått,så spelar folket hellre på det som är nytt och bättre än på det som är gammalt och sämre.

vilken igenteligen borde va en orsak att bojkotta den.
renkt ekonomiskt så är det inte så smart av ms att stressa ut en nya så fort. fast då sitter dom med en ganska stor bunt sedlar och inte verkar bry sig om förluster tills dom nått nå sorts monopol.

Det där med att folk heldre skulle vilja spela på nått som är nytt och bättre är inte helt sant då ps2 fortfarande säljer bättre änn 360boxen.
ellr att psp är nyare och bättre änn ds(fast det räknas nog inte då dom är så olika)

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frixos
Du har rätt, men nu blev det ännu svårare
Pc vs Xbox360.
En klar skillnad är att Xbox360 är så att man kan ta hem några polare och lira men det kan man inte med pc. Har även hört att 360 låter en del, fast det är väl bara om man är ytterst känslig, man lyssnar ju inte på xboxet utan spelet
Men hur länge tror ni det tar innan Microsoft kommer med en ny konsoll så man blir sur för att när man typ precis köpt 360 så är den gammal.

Vanligtvis dröjer det runt 5 år innan den nya generationen av konsoller är igång, Xbox kom ut 2001, X360 2005, PS 1994, PS2 2000, N64 1996, NGC 2001, osv osv. Så runt 2010 kanske vi ser nästa generation :).

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frixos
Du har rätt, men nu blev det ännu svårare
Pc vs Xbox360.
En klar skillnad är att Xbox360 är så att man kan ta hem några polare och lira men det kan man inte med pc. Har även hört att 360 låter en del, fast det är väl bara om man är ytterst känslig, man lyssnar ju inte på xboxet utan spelet
Men hur länge tror ni det tar innan Microsoft kommer med en ny konsoll så man blir sur för att när man typ precis köpt 360 så är den gammal.

Det låter faktiskt mycket mer än vad jag trode den skulle göra, dock är ljudet väldigt monotont och ljudet från spelet överröstar detta ljud lätt..

Visa signatur

Macbook und wow
Citera för svar tack!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frixos
Du har rätt, men nu blev det ännu svårare
Pc vs Xbox360.
En klar skillnad är att Xbox360 är så att man kan ta hem några polare och lira men det kan man inte med pc. Har även hört att 360 låter en del, fast det är väl bara om man är ytterst känslig, man lyssnar ju inte på xboxet utan spelet
Men hur länge tror ni det tar innan Microsoft kommer med en ny konsoll så man blir sur för att när man typ precis köpt 360 så är den gammal.

Det är ingen tävling. Man har båda, punkt slut
Att typ sälja sin dator för en 360 är otänkbart. Att sälja sin 360 för buggiga datorspel är också otänkbart. De går hand i hand som spaghetti och ketchup

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MasteraCe
Köpte en HD-TV idag.. grymt nöjd

http://img239.imageshack.us/img239/3791/litenzo7.jpg

Fyfan när man ser den där bilden Då vill man springa och köpa en HDTV direkt

lAlAz0r

Permalänk
Medlem

Vilka spel är man lixom, tvungen att köpa till 360?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frixos
Vilka spel är man lixom, tvungen att köpa till 360?

Dom spel som jag kan rekomendera som jag äger är: Oblivion (har man inte spelat igenom det på PC är detta helt klart det första jag skulle köpa, har aldrig lirat nått spel så mycket), Dead or Alive 4 (skönaste fighting liret någonsin, helt klart kul att lira på Live), Test Drive Unlimited (vet inte vad jag ska säga förutom att jag rekomenderar det starkt). Sen är tydligen Gears of War tydligen väldigt bra, har dock inte spelat det själv.

Visa signatur

AMD 5800X | MSI X570 Tomahawk | 4x8GB 3600CL18 | Palit 4080 OC Game Rock | Corsair AX860

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majkey
Dom spel som jag kan rekomendera som jag äger är: Oblivion (har man inte spelat igenom det på PC är detta helt klart det första jag skulle köpa, har aldrig lirat nått spel så mycket), Dead or Alive 4 (skönaste fighting liret någonsin, helt klart kul att lira på Live), Test Drive Unlimited (vet inte vad jag ska säga förutom att jag rekomenderar det starkt). Sen är tydligen Gears of War tydligen väldigt bra, har dock inte spelat det själv.

Oblivion har jag till datorn och har spelat det en hel del. Men det här Dead or Alive 4 verkar nästan likt Tekken, är det ungefär som Tekken? Sedan Test Drive Unlimited, vet inte riktigt vad jag ska säga, inte det spel jag skulle skaffa direkt när jag får 360. Gears of War däremot är jävligt intressant, så det blir nog det första spel jag köper. (om jag skaffar 360) Sedan verkar COD3 också riktigt bra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frixos
Oblivion har jag till datorn och har spelat det en hel del. Men det här Dead or Alive 4 verkar nästan likt Tekken, är det ungefär som Tekken? Sedan Test Drive Unlimited, vet inte riktigt vad jag ska säga, inte det spel jag skulle skaffa direkt när jag får 360. Gears of War däremot är jävligt intressant, så det blir nog det första spel jag köper. (om jag skaffar 360) Sedan verkar COD3 också riktigt bra.

Okej då kan du juh utesluta Oblivion, då även PC versionen har en del fördelar så som patchar och nedladdningsbart material m.m. Dead or Alive är som tekken fast snabbare, snyggare och bättre på alla sätt och vis. Tror jag iaf har dock inte spelat det sista i Tekken serien . Tycker man om Fightinglir som jag så är iaf DoA4 ett klart köp.

Sen tycker jag inte man ska glömma alla gudomliga arkadspel man kan köpa över live, vad sägs som att spela Doom1 i tillsammans med nån kompis? eller lira lite Dig-Dug för omväxlings skull? hur kul som helst. I vilket fall så kan man inte bli besviken av att köpa ett 360. möjligheterna är oändliga

Visa signatur

AMD 5800X | MSI X570 Tomahawk | 4x8GB 3600CL18 | Palit 4080 OC Game Rock | Corsair AX860

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majkey
Okej då kan du juh utesluta Oblivion, då även PC versionen har en del fördelar så som patchar och nedladdningsbart material m.m. Dead or Alive är som tekken fast snabbare, snyggare och bättre på alla sätt och vis. Tror jag iaf har dock inte spelat det sista i Tekken serien . Tycker man om Fightinglir som jag så är iaf DoA4 ett klart köp.

Sen tycker jag inte man ska glömma alla gudomliga arkadspel man kan köpa över live, vad sägs som att spela Doom1 i tillsammans med nån kompis? eller lira lite Dig-Dug för omväxlings skull? hur kul som helst. I vilket fall så kan man inte bli besviken av att köpa ett 360. möjligheterna är oändliga

Men ingen av mina polare har 360. Asboring. MIna polare har ps2 och xbox eller bara xbox. Tråkigt nog.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frixos
Men ingen av mina polare har 360. Asboring. MIna polare har ps2 och xbox eller bara xbox. Tråkigt nog.

På Doom kan 2 spelare lira tillsammans eller motvarandra i splitscreen Dock kanske ingen direkt anledning till att köpa ett 360 ^^

Visa signatur

AMD 5800X | MSI X570 Tomahawk | 4x8GB 3600CL18 | Palit 4080 OC Game Rock | Corsair AX860

Permalänk

har lite beslutångest nu.
står mellan 2 spel,football manager 2007 och LMA manager 2007.
grejjen är att jag ej har någon erfarenhet utav sådana spel(har testat på men efter ett tag lagt av pga att det blev för mycket man skulle hålla reda på och fixa),men vill så gärna lära mej osv för är det nått spel som håller väldigt länge så är det sådana spel.

iaf,vill ha ett spel där det ej är så fruktansvärt mycket man ska hålla reda på,ett mer "väl lag-välj lag uppställning-pynta på stadiumet-fixa lite med biljett priser-sälj/köp/scouta spelare-träna-spela/se på matchen" spel,alltså inte ett spel där man går in på minsta lilla detalj(det är det som är så jobbigt tycker jag).

så,ni som har spelat dessa 2 spel,vilket skulle passa mej bäst?
kikade lite på LMA manager och det verkade vara lite mer åt "action" hållet och inte så mycket statestik,stämmer detta?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk

fick en trevlig julklapp jag med, lite pengar... så jag slog på stort och åkte och köpte mig 360+32" LCD plus lite spel och en extra handkontroll.

jag älskar det redan... kan inte se någon annan konsoll i mitt hem. (förutom wii pga zelda) spelen jag har nu är inget annat än underbara allihop. tiger woods var väl förstås ingen jättesuperhit men tjejen gilla det som fan. däremot gow, table tennis och pgr3 är ju störtsköna. längtar tills jag får min trådlösa nätverksadapet så jag kan börja lira lite live

Permalänk

btw,table tennis bundle(med en extra handkontroll för typ 500) på webhallen,kanske man ska slå till på det också,hört mycket gott om det spelet samt att jag tycker det är ett bra pris.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
btw,table tennis bundle(med en extra handkontroll för typ 500) på webhallen,kanske man ska slå till på det också,hört mycket gott om det spelet samt att jag tycker det är ett bra pris.

Slå till!!
Bytte in mitt tourist trophy till ps2(Fick 300kr i inbyte!!) mot table tennis idag och jag är mer än nöjd!

Visa signatur

peace

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frixos
Oblivion har jag till datorn och har spelat det en hel del. Men det här Dead or Alive 4 verkar nästan likt Tekken, är det ungefär som Tekken? Sedan Test Drive Unlimited, vet inte riktigt vad jag ska säga, inte det spel jag skulle skaffa direkt när jag får 360. Gears of War däremot är jävligt intressant, så det blir nog det första spel jag köper. (om jag skaffar 360) Sedan verkar COD3 också riktigt bra.

Spelen jag anser är "must have" för X360 är TESIV: Oblivion, Dead Rising och Gears of War. Det utesluter såklart inte andra bra spel, men det är endast de tre jag anser att man måste ha i sin samling. Vad gäller jämförelsen med Tekken och DoA4 så beror det helt enkelt på vad man vill ha ut ur sitt fightingspel, vill du ha ett spel som kräver skicklighet för att få ut något av det så är DoA4 okej. Tekken å andra sidan kräver inte like mycket skicklighet för att spela, de är spel där du kan plocka upp kontrollen och bara börja slåss, samtidigt som möjligheten för att göra det mer avancerat för dig finns. Jag personligen anser att Tekken är ofantligt mycket bättre än DoA4, inte för att det är dåligt direkt men jag gillar känslan av Tekken (5).

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem

Oblivion tycker jag också är bäst på pc (speciellt nu när det är spelbart med mitt nya grafikkort lol), pga alla mods och så som förbättrar spelet nåt enormt.
Dock ska det sägas att det är ett riktigt bra spel standalone, men inte till 100% av vad det kan vara Man tycker nästan att de borde konverta några av modsen till 360?? Båda versionerna använder väl i stort sett samma system? De kunde släppa typ det 10 största och mest populära modsen på xbox live för en peng

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Avstängd

Rare working on Killer Instinct game for Xbox 360?
http://www.news4gamers.com/xbox360/News-18554.aspx

Ett nytt Killer instinct hade varit lite trevligt, jag spelar fortfarande det gamla lite då coh då.

Lite nya Command & Conquer 3 Screenshots
http://news.teamxbox.com/xbox/12495/Command-Conquer-3-Xbox-36...

För er som inte lyckas hitta alla COG tags i GoW kan titta på denna videon som visar vart alla 30 ligger.
http://xbox360.qj.net/How-to-collect-all-30-COG-tags-in-GoW/p...

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Medlem

Grymt snygga atmosfäriska och eldeffekter i C&C3
Killer Instinct va ett av mina favorit fightingspel!
Skulle även älska att se ett nytt Rise of nånting.. Massa robotar som slogs =D Tror det va Acclaim som gjorde/publishade det?

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Avstängd

Rise of the Robots antagligen då Själv tyckte jag det var ganska tamt.
http://www.gamerankings.com/htmlpages2/588615.asp?q=rise%20of...

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guiseppe
Spelen jag anser är "must have" för X360 är TESIV: Oblivion, Dead Rising och Gears of War. Det utesluter såklart inte andra bra spel, men det är endast de tre jag anser att man måste ha i sin samling. Vad gäller jämförelsen med Tekken och DoA4 så beror det helt enkelt på vad man vill ha ut ur sitt fightingspel, vill du ha ett spel som kräver skicklighet för att få ut något av det så är DoA4 okej. Tekken å andra sidan kräver inte like mycket skicklighet för att spela, de är spel där du kan plocka upp kontrollen och bara börja slåss, samtidigt som möjligheten för att göra det mer avancerat för dig finns. Jag personligen anser att Tekken är ofantligt mycket bättre än DoA4, inte för att det är dåligt direkt men jag gillar känslan av Tekken (5).

Dead Rising ser urkul ut! Kan du berätta mer om det? Och man har väl inte zombies på sig hela tiden?

Permalänk
Medlem

Jag blev märkligt nog besviken på Oblivion... vet inte varför men jag bara fastnade inte helt enkelt, kanske för att jag är van vid att ha mer kontroll över min karaktär på en PC. Snyggt som attan är det dock och alldeles säkert ett helt suveränt spel!

Vegas har jag spelat som en tok, tycker det är det bästa spel jag kört på 360 än så länge, klår skiten ur GoW som även det är ett toppspel. Men att jag gillar Vegas mer är nog bara en smaksak, det är två väldigt olika spel ju.

Nästa spel blir utan tvekan Viva Pinata, ska gå och köpa det efter nyår.

Visa signatur

Stulen slö sked

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frixos
Dead Rising ser urkul ut! Kan du berätta mer om det? Och man har väl inte zombies på sig hela tiden?

Det finns ett rum där det inte finns några Zombies, men ute i köpcentret så finns det Zombies överallt och hela tiden. Det går i princip ut på att överleva samtidigt som du gör uppdrag relaterade till storyn eller räddar andra överlevande. Det är typ bara det och Zombieslakt som gäller :D.

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.