Dela upp "Microsofts operativsystem" i underforum

Permalänk
Medlem

Dela upp "Microsofts operativsystem" i underforum

Föreslog det redan när x64 kom, men då det aldrig slog igenom ordentligt, samt visade sig vara så likt tidigare XP så fanns kanske inte behovet. Däremot hade det varit på sin plats att dela upp det i ett Vista - och ett XP forum. Vistaanvändandet kommer att explodera på ett helt annat sätt, och olikheterna i förhållande till XP/2000 är för stora för att allt ska kunna vara överskådligt under en forumkategori, tänk bara alla nybörjarfrågor som måste vadas igenom för att hitta just den där XP-tråden man var ute efter. Ok, nu är ju detta en hårdvarusida, men jag vet inget annat svenskt forum som kan jämföras med detta. Vad tycks?

Visa signatur

Asus A8N-E, AMD64 X2 4200+, 2GB RAM, Geforce 7800GT, SB Audigy 2 ZS.

Permalänk

nja igentligen så tycker jag M$ skiten ska ligga under ett forum men det är väldigt många vista frågor som många är trötta på men delar man upp forumen för mycket så blir man lätt trött på att sitta i enbart de forumet .. tycker det finns både för ochnackdelar med att dela forum

dock ser moderatorerna inte ut som de kollar här spec mycket

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Hedersmedlem

Hej!

I dagsläget känns det inte aktuellt att dela upp forumdelen, då de problem som du beskriver ännu inte har uppkommit. Generellt är vi ganska försiktiga med att skaffa alltför många olika forumdelar, då det leder till att det blir färre trådar per forumdel, vilket får forumet att se mer inaktivt ut och därmed kan göra att folk tror att det inte är någon idé att skapa en ny tråd och så vidare – en ond cirkel, alltså. Dina synpunkter är dock intressanta och vi ska noga studera utvecklingen för att se vad som händer då Vista lanseras. Tack för din feedback!

Fullmoon: Jag läser allt som skrivs i den här forumdelen (jag får ett e-brev varje gång det skrivs ett inlägg här), men jag har bara tillräcklig kunskap för att svara på frågor om driften av forumet (samt allmänna diskussioner om den språkliga nivån i våra artiklar). De som kan mer om resten av webbplatsen samt tekniska fel är tyvärr tillfälligt borta nu under julhelgen, men förhoppningsvis ska obesvarade trådar kunna kommenteras så fort som möjligt sedan.

Med vänlig hälsning
Albert Pettersson