Permalänk

Tackar Lutar åt införskaffa detta spel

Dead Rising var inte alls så roligt som det var på filmerna
Rätt så repetivt tyvärr...Kanske ska ge DR en till chans?

Visa signatur

PS3 160GB WiFi|2 Handkontroller|Need for Speed Carbon|Dark Kingdom|Fight Night|Full Auto 2|Gundam Crossfire|Madden 07|Resistance Fall of Man|Ridge Racer 7|Tiger Woods PGA Tour 07|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RagnarOhman
Hur funkar GoW i MP läget? Är det DM CtF,TDM som är standard eller?

Går det snabbt eller är det lite emr saktfärdigt spel?Med snabbt menar jag som i UT spelen ungefär.

Finns tre lägen; Warzone, Execution och Assassination. Warzone är i princip Team Deathmatch 4 mot 4, Execution är som Warzone fast med det undantaget att du kan enbart döda dina fiender med en avrättning, tex genom att stampa deras huvud i marken, gå nära och skjuta dem med pistol, såga dem i bitar eller nåt sånt skoj. Assassination går ut på att få ner motståndarlagets ledare, den som gör så först vinner ronden.

Edit: Man var visst långsam :).

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av analog
Eller så kan man gilla spelen istället för konsollerna
Själv bryr jag mig inte ett skit om vem som vinner konsollkriget hit eller dit. Jag köper vad jag tycker är kul och sen är det bra så...

En mogen(icke fanboy) person på konsol trådarna? Rammlar av stolen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nosnos
Tycker man stöter på samma attityd åt andra hållet dvs att exklusiva spel till någon konsol är hur kassa som helst, tills de helt plötsligt inte är exklusiva längre utan kommer till den konsol som man gillar. Då blir de av någon anledning högintressanta.

men men... vore kul om folk kunde sluta posta nyheter utan att lägga till det obligatoriska "in your face PS3/360/Wii"...

Håller med till viss del, men jag måste komma med en invändning..
Ett exempel är när jag hörde talas om det där Wipeout-liknande spelet till PS3, fräck idé, men själva spelet va faktiskt ointressant just pga att jag inte planerar att köpa en PS3, speciellt inte bara för det spelet.

Så när nyheten då kom att spelet Även skulle komma till 360 sen, då är det självklart att spelet blev högintressant för mig. Ett spel jag inte kan spela är ju inte intressant jämfört med ett jag kan spela

Det samma gäller det nya Virtua Fighter spelet. Inte ett dugg intressant eftersom jag skulle behöva lägga ut 6600kr för att kunna spela det. Men eftersom det nu också ska komma till 360'n blir det genast väldigt intressant i mina ögon.
Det är väl inte så svårt att förstå? Har inget med fanboyism att göra Men förstog din synpunkt

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baleur
Håller med till viss del, men jag måste komma med en invändning..
Ett exempel är när jag hörde talas om det där Wipeout-liknande spelet till PS3, fräck idé, men själva spelet va faktiskt ointressant just pga att jag inte planerar att köpa en PS3, speciellt inte bara för det spelet.

Så när nyheten då kom att spelet Även skulle komma till 360 sen, då är det självklart att spelet blev högintressant för mig. Ett spel jag inte kan spela är ju inte intressant jämfört med ett jag kan spela

Det samma gäller det nya Virtua Fighter spelet. Inte ett dugg intressant eftersom jag skulle behöva lägga ut 6600kr för att kunna spela det. Men eftersom det nu också ska komma till 360'n blir det genast väldigt intressant i mina ögon.
Det är väl inte så svårt att förstå? Har inget med fanboyism att göra Men förstog din synpunkt

Tja, för mig är spelen intressanta även om de släpps till en konsol som jag inte äger. Bara för att Virtua Fighter 5 nu släpps till Xbox 360 blir det ju inte ett bättre/intressantare spel för det (eller sämre för den delen). Man har ju läst på många ställen hur folk har sagt att Virtua Fighter 5 är ett långsamt och trist fightingspel, för att i nästa tråd (där det står att VF5 kommer till 360) är överlyckliga... Fatal Inertia blir inte bättre för att det släpps till till 360 och kvaliteten på Bioshock ändras inte för att det är tillkännagivet för PS3... inte heller Lost Planet kommer bli bättre eller sämre om det som Capcom spekulerar i kan släppas till andra format än 360.

Det är som om många får skygglappar för ögonen som en travhäst när det gäller olika spelformat. Något annat än det de äger kan inte vara bra/intressant och de maskiner de äger kan inte heller göra något dåligt eller mindre bra än den/de maskiner som de inte äger. Nu har jag visserligen alla konsoler och jag kommer skaffa Playstation 3, men jag har tex inte en bra PC, men för den sakens skull så minskar inte min nyfikenhet på titlar som Crysis, Supreme Commander, etc... trots att jag förmodligen inte ens kan starta dom ^^

Visa signatur

FZ.se <---- behövs förklaring?
UnrealNorth <--- Om du undrar över något kring Unreal Tournament 2004
Spel och filmsamlingen <--- inte så stor nu men man måste ju börja någonstans

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition
En mogen(icke fanboy) person på konsol trådarna? Rammlar av stolen

Eller så är jag bara dum som tänker köpa alla tre... man kan ju tolka det lite som man vill

Visa signatur

peace

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nosnos
Tja, för mig är spelen intressanta även om de släpps till en konsol som jag inte äger. Bara för att Virtua Fighter 5 nu släpps till Xbox 360 blir det ju inte ett bättre/intressantare spel för det (eller sämre för den delen). Man har ju läst på många ställen hur folk har sagt att Virtua Fighter 5 är ett långsamt och trist fightingspel, för att i nästa tråd (där det står att VF5 kommer till 360) är överlyckliga... Fatal Inertia blir inte bättre för att det släpps till till 360 och kvaliteten på Bioshock ändras inte för att det är tillkännagivet för PS3... inte heller Lost Planet kommer bli bättre eller sämre om det som Capcom spekulerar i kan släppas till andra format än 360.

Det är som om många får skygglappar för ögonen som en travhäst när det gäller olika spelformat. Något annat än det de äger kan inte vara bra/intressant och de maskiner de äger kan inte heller göra något dåligt eller mindre bra än den/de maskiner som de inte äger. Nu har jag visserligen alla konsoler och jag kommer skaffa Playstation 3, men jag har tex inte en bra PC, men för den sakens skull så minskar inte min nyfikenhet på titlar som Crysis, Supreme Commander, etc... trots att jag förmodligen inte ens kan starta dom ^^

Jag har aldrig hävdat att spelen blir bättre eller sämre. Bara att de spel som man själv har tillgång till att spela är mer intressanta än de man inte kan/vill spela, inte sant?
Fast sen är jag en sådan person som aldrig går och väntar på spel, jag tar det som finns just nu. Just därför ser jag inget intresse överhuvudtaget i spel jag inte kan spela. Och precis därför blir spelen till PS3 intressanta för just mig när de även kommer till 360n.
Det handlar inte om att ha skygglappar eller att hävda att de är sämre till PS3, det handlar bara om att finna otillgängliga spel ointressanta, eftersom jag inte ens ägnar mycket tanke åt dem från första början

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Avstängd

Ok alla hardcore 360 fans, har ett par frågor.
Tänkte köpa mig en konsol själv nu för att bli av med wow beroendet
Så antingen blir det chippad ps2, 360 eller vänta på ps3.
360 verkar som ett bra kort då den funnits ute nu och allt fungerar som det ska, ps3 kommer lida av massor barnsjukdommar ett tag.

MEN, jag älskar "Japanska" rpgs ex final fantasy serien, secret of mana och allt sådant liknande med anime. Kollade 360 utbudet just nu och det verkar inte finnas något tyvär. Hur ser det ut framöver, är det helt kört till 360 om man gillar sådana typ av spel?
Det finns ju oblivion även om det inte är ett japanskt rpg, men ett bra spel.
Jag har aldrig gillat halo eller fps spel generellt på konsol då man är van fps pc spelare sedan många år.

Så är det värt att köpa 360 för en som gillar mycket rpg/äventyr? Har inte så superkoll på vad som kommer framöver.

Permalänk
Medlem

Det kommer ett par RPG, i alla fall till USA, Xbox är inte konsollen för dig ifall du bara vill spela RPG. Xbox fick 1, Varav 0 av dem kom utanför Japan.

De har satsat ganska mycket hårdare på Xbox 360, men med tanken på att PS3 redan sålt flera gånger mer en Xbox 360 i japan så är det redan försent. Vi lär få hit några RPG men det är allt.

Spelen som ska komma i alla fall till Europa:

Blue Dragon: http://www.xboxyde.com/game_748_en.html
Lost Uddysey: http://www.xboxyde.com/game_790_en.html

Spel som kommer till USA åtminstonde:
Trusty Bell: http://www.xboxyde.com/game_1099_en.html

Finns 2 till RPG på g men finns 0 info om dem än så länge.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Blue Dragon
Trusty Bell
lost odyssey

är dom jag känner till på rak hand som ska komma ut

Permalänk
Avstängd

MugiMugi tack för infon.
Lite synd att 360n inte får så många sådana spel, kommer ihåg det var lite samma med xbox när jag hade den.

Permalänk
Avstängd

MugiMugi Xbox fick bra mycket mer än bara ett RPG

Kotor 1&2, Fable, morrowind, The Bard's Tale, Sudeki, Baldur's Gate: Dark Alliance 2, Future Tactics, Fallout.

Här har du 9 namn och jag garanterar att jag glömt andra RPG.

360 har/kommer få:
FF XI, oblivion, fable 2, lost oddyse, blue dragon, trusty bell, kotor 3, mass effect, Phantasy Star Universe, Two Worlds, Elveon, BioShock, Kingdom under Fire.

Sedan lär vi få se fler RPG med tiden också och troligtvis uppföljare till många av dessa jag har listat.

Detta var RPG i allmänhet och vissa av dom är JRPG. Men eftersom du sa ett RPG och inte från Japan så ville jag bara visa att det finns massa bra bra RPG och säkert bra kommande också. Men givetvis har PS2 fler RPG än 360 och xbox.

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Medlem

mBr om du läste inlägget åvanför mig så hade du nog förstott en aning bättre.

Inga av de du nämde är RPG komna från Japan, är det? Nep det är de inte.

Det enda JRPG't som kom var Tenerezza. http://www.aquaplus.co.jp/tene/

Är själv riktigt trött på majoriteten av västerlänsk RPG, det finns bra, men de är väldigt få. Alla handlar bara om att ha så mycket valfrihet som möjligt och glömmer av det absolut viktigaste i RPG. #1 Bra story. Många av spelen har knappt någon, och om de har är den riktigt medicore.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Avstängd

Då du skrev "Xbox är inte konsollen för dig ifall du bara vill spela RPG. Xbox fick 1, Varav 0 av dem kom utanför Japan."
Så syftar ju du på att INGET är ett JRPG men ändå skrev du att Xbox bara fick ETT RPG varav 0 var från Japan.

Så jag förstod allt, men med din formulering är det svårt att veta vad du pratar om.

EDIT: Oj läste fel såg nu att INGET av dom kom UTANFÖR Japan. sorry...

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Medlem

... Om du förstog, varför tar du fan upp och bablar om det? Är riktigt trött av majoriteten av dina inlägg, allt du gör är att försöka hitta något att bråka om?

Önskar det här forumet hade en ignore fuktion, men tuvärr nej.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Avstängd

Det har en ignore funktion jag sa ju att jag läste fel och bad om ursäkt så vafan grinar du för om att jag vill "bråka"

PS. om jag läser något fel och skriver upp massa RPG's så var i det innebär att jag vill bråka?

Sedan om du ser hans sista mening så står det RPG/äventyr och det finns det gott om.

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Medlem

Fanboys är inte direkt kända för att vara smarta

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
mBr om du läste inlägget åvanför mig så hade du nog förstott en aning bättre.

Inga av de du nämde är RPG komna från Japan, är det? Nep det är de inte.

Det enda JRPG't som kom var Tenerezza. http://www.aquaplus.co.jp/tene/

Är själv riktigt trött på majoriteten av västerlänsk RPG, det finns bra, men de är väldigt få. Alla handlar bara om att ha så mycket valfrihet som möjligt och glömmer av det absolut viktigaste i RPG. #1 Bra story. Många av spelen har knappt någon, och om de har är den riktigt medicore.

Uhm, nej. Det viktigaste med ett RPG är att skapa sin egen karaktär och bestämma sitt eget öde, du vet, det heter Role Playing Game, och det saknar många JRPG.

Igonerfunktionen hittar du om du går in på inställningar och sedan redigera blockadlistan.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exhale
Fanboys är inte direkt kända för att vara smarta

Så du är fanboy då? konstigt att man svarar som man gör med inlägg som dina. Får man inte fela? och om man gör det är det då inte ok efter att man förklarat att man läst fel och bett om ursäkt?

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Avstängd

Oj då vad bråk det blev me en simpel fråga
Jag gillar i första hand JRPG som jag skrev, men sen finns det vissa rpgs som är bra ex oblivion.
Men som sagt, spel i stil med FF,mana,kingdom hearts osv är det som jag tycker om mest och är i första hand ute efter.

Permalänk
Avstängd

Ja det blev det

Men då är det dom 3 som är kända att komma som nämnts innan. Men garanterat att det kommer fler då Blue dragon har haft stor framgång i Japan.

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Medlem

Ska nog införskaffa min ett 360 då min dator inte är vidare stabil, klarar mig utan den och lan (:() Så kan man lira roliga 360 spel med polarna

Tycker ni att man kan köpa ett begagnat?
Eller är risken för stor att man får "Red Rings of Death"?

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jaomi
Ska nog införskaffa min ett 360 då min dator inte är vidare stabil, klarar mig utan den och lan (:() Så kan man lira roliga 360 spel med polarna

Tycker ni att man kan köpa ett begagnat?
Eller är risken för stor att man får "Red Rings of Death"?

Nytt är ju nytt, dessutom har du full garanti. Vid en snabb koll på Blocket verkar det dessutom som att folk i gammal god Blocket-anda vill ha tok för mycket för sina gamla XBOX, med några få undantag, du kan ju få Premium med en extra trådlös hk och ett spel för under 4k numera! Jag köpte själv nytt...

Visa signatur

Stulen slö sked

Permalänk

Jag är lite sugen på att inskaffa Microsofts ratt.
Någon som har den och kan berätta lite om den, hur den funkar i spel som TDU och PGR3?

Är det lätt att styra även fast det med ratt tar längre tid att få fullt rattutslag höger <-> Vänster? Eller är det kanske lättare att styra nu när det är mer som på riktigt?

Visa signatur

i7 920 | HD 5870 Xfire| Asus P7TD Deluxe | RAM - 6 gb 1866 mhz |
(X) Accuratea

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killer_AB
Jag är lite sugen på att inskaffa Microsofts ratt.
Någon som har den och kan berätta lite om den, hur den funkar i spel som TDU och PGR3?

Är det lätt att styra även fast det med ratt tar längre tid att få fullt rattutslag höger <-> Vänster? Eller är det kanske lättare att styra nu när det är mer som på riktigt?

Jag ställde ungefär samma fråga tidigare. Inte en människa svara ^^.

Jag har den iaf och kan säga att i PGR3 är den underbar, har blitt grymmt mycket bättre sen jag skaffade den :). TDU har juh inte stöd för forcefeedback som det är nu och jag tycker att den inte funkar lika bra där. Men nu nån gång i Januari skall det komma en ny uppdatering till TDU så spelet får forcefeedback och skall tydligen komma nått nytt styrsystem för dom som kör hardcore eller vad det är.

Jag kan definitivt rekomendera ratten, har en billig joytech oxå och skillnaden är som himmel och jord. Microsofts ratt är 100% kvalité och framtida spel lär fungera bra mycket bättre nu när dom får tänka på att det finns en riktig ratt som folk kör med. TDU lär bli mycket bättre när patchen släpps. /Majkey

EDIT: Och Forza2 lär juh inte bli en besvikelse med en riktig ratt

Visa signatur

AMD 5800X | MSI X570 Tomahawk | 4x8GB 3600CL18 | Palit 4080 OC Game Rock | Corsair AX860

Permalänk

Tack för svaret!
Det får nog bli en ratt i veckan som kommer. :- )

Visa signatur

i7 920 | HD 5870 Xfire| Asus P7TD Deluxe | RAM - 6 gb 1866 mhz |
(X) Accuratea

Permalänk
Medlem

För att kunna köra HD på xboxen måste man koppla in dem där 5 st kontakterna eller kan man köra som man gör på en vanlig TV bara att man slår om till HDTV?

Visa signatur

Phenom II X4, 965BE | Corsair Cooling Hydro H50 | Gigabyte GA-790XTA-UD4 | DDR3, PC3-12800 4GB | XFX Radeon HD5850 1GB | 2 x 500 GB | Fractal Design Tesla 550W 80+ | Fractal Design Define R2 | G2222HDL LED | Dunis @ Xbox Live.

Permalänk

nån som har lust att svara på min fråga som jag ställde förut angående spelen LMA manager 2007 och fotball manager 2007...vad det var för skillnad på dom.

baah,vad sega ni var att svara då:p
det blev fifa07 och splinter cell istället:p

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
nån som har lust att svara på min fråga som jag ställde förut angående spelen LMA manager 2007 och fotball manager 2007...vad det var för skillnad på dom.

baah,vad sega ni var att svara då:p
det blev fifa07 och splinter cell istället:p

vad tycker du om splinter cell? Jag funderar på ett nytt spel i detta nu.

Det har kommit uppgifter (läs på FZ) att Bioshock inte heller kommer till PS3 inte offiellt iaf.

Ngn som har en länk + bild på kabeln som behövs för att få ljud till ett Logitech Z-5500 från HD VGA- kabeln? Skulle vara snällt!

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RadioNova
vad tycker du om splinter cell? Jag funderar på ett nytt spel i detta nu.

Det har kommit uppgifter (läs på FZ) att Bioshock inte heller kommer till PS3 inte offiellt iaf.

Ngn som har en länk + bild på kabeln som behövs för att få ljud till ett Logitech Z-5500 från HD VGA- kabeln? Skulle vara snällt!

Det är väl en vanlig toslink-kabel?
http://www.kjell.com/content/templates/shop_main_details.aspx...