Oblivionliknande spel

Permalänk
Medlem

Oblivionliknande spel

Hejsan,

Nu efter nyår har jag aldrig varit så sugen på att börja spela ett nytt rollspel. Oblivion har varit mitt favoritspel i ett halvår nu, och vill byta nu. Flera trådar med samma fråga finns säkerligen, men jag har plöjt igenom några trådar utan resultat. Så snälla, har ni något trevligt tips på rollspel i oblivionstuken. (obs. morrowind har jag också spelat)

Mvh
markus

Visa signatur

/ M ?

Permalänk
Medlem

Jag är ute efter precis samma sak som ovanstående. Någon med nått förslag?

Visa signatur

AMD 5800X | MSI X570 Tomahawk | 4x8GB 3600CL18 | Palit 4080 OC Game Rock | Corsair AX860

Permalänk
Medlem

Gothic 2 eller 3 borde väl vara nåt för er (bara spelat 2an iofs) men ruskigt bra spel mycket roligare än morrowind imo

Visa signatur

sad panda

Permalänk
Medlem

Dark Messiah kanske, har inte spelat oblivion så mkt men tror det är samma stuk. Dock är Dark Messiah inte lika fritt...

Visa signatur

AMD 8320, Radeon 7950 etc... | Trächassi :) |

Permalänk
Medlem

Kan du specificera vad det var du gillade (och ogillade) i Oblivion?

Visa signatur

[AMD Athlon64 X2 4400+][Corsair TWINX2048-3500LLPRO][Leadtek 8800GTS 640MB][ASUS A8N-SLI Premium][Antec P180][Antec Neo HE 550W]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sun Tzu
Kan du specificera vad det var du gillade (och ogillade) i Oblivion?

Det jag gillade med oblivion var:

- Friheten, vilket oxå hör ihop med hur stor välden var.
- Att kunna gå med i olika grupper sk. guilds vilket medför stor variation.
- Att kunna spara var som helst ^^
- Tiden då spelet utspelar sig, underbar atmosfär.

Dock så är det klart att inte ett annat spel behöver ha just dom där grejerna för att göra sig bra.

Visa signatur

AMD 5800X | MSI X570 Tomahawk | 4x8GB 3600CL18 | Palit 4080 OC Game Rock | Corsair AX860

Permalänk
Medlem

Gotic 3 e bra, snyggt men buggit (iallafall för mig) osså kräver det hälst 2gb minne..

Morrowind o world of warcraft hadde jag rekomenderat..

/Daniel DOK Kristiansson

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majkey
Det jag gillade med oblivion var:

- Friheten, vilket oxå hör ihop med hur stor välden var.
- Att kunna gå med i olika grupper sk. guilds vilket medför stor variation.
- Att kunna spara var som helst ^^
- Tiden då spelet utspelar sig, underbar atmosfär.

Dock så är det klart att inte ett annat spel behöver ha just dom där grejerna för att göra sig bra.

Jag skulle nog rekommendera Gothic, helst hela serien men om du inte står ut med ettan och tvåan på grund av spelmekaniken/grafiken så ska det gå bra att spela endast trean också. Själv köpte jag samlarversionen av trean men den var lite för buggig vid tillfället så jag började spela ettan istället. Är nu snart klar med den och ska börja på tvåan innan jag ger mig i kast med trean.

Visa signatur

[AMD Athlon64 X2 4400+][Corsair TWINX2048-3500LLPRO][Leadtek 8800GTS 640MB][ASUS A8N-SLI Premium][Antec P180][Antec Neo HE 550W]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sun Tzu
Jag skulle nog rekommendera Gothic, helst hela serien men om du inte står ut med ettan och tvåan på grund av spelmekaniken/grafiken så ska det gå bra att spela endast trean också. Själv köpte jag samlarversionen av trean men den var lite för buggig vid tillfället så jag började spela ettan istället. Är nu snart klar med den och ska börja på tvåan innan jag ger mig i kast med trean.

Yikes, tittade lite på Gothic 3 och det lät juh helt underbart. Och relativt nytt var d fasen oxå :). Men då jag mest spelar på mitt 360 nu för tiden så är mitt grafikkort i datorn rätt föråldrat =/. Ett 9600Pro, så vad tror ni? kan det vara njutbart på min dator? är inte så kräsen när det gäller fps och sånna grejer
Får ivf tacka för ditt mycket intresanta tipps Sun Tzu

Visa signatur

AMD 5800X | MSI X570 Tomahawk | 4x8GB 3600CL18 | Palit 4080 OC Game Rock | Corsair AX860

Permalänk

Finns en demo version att hämta hem på gothic 3, testa den och se hur det flyter på din dator http://www.fz.se/filarkiv/?s=&p=spel/gothic3/Demo/

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Avstängd

Dark messiah var så jävla grymt.. tycker jag!

håller på med oblivion just nu.. och jag gillar det som fan..

men tycker fighterna är mycket mycket bättre i dark messiah än vad dom är i oblivion!

men oblivion är bättre på det där frigående.....

en fråga om Gotic:
Gotic 3 är vell inte ett fps?

Visa signatur

XION 600watt SLI - Asus P5N32-SLI SE Deluxe - E6400 core2duo - TWIN2X 6400 ddr2 800Mhz 2048mb - 2x Asus 7950GT 512mb "1gb" - 250+250Gb sata2 16mb cache - Creative X-fi audio - Creative GigaWorks progamer 5.1

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fuckthelocals
Dark messiah var så jävla grymt.. tycker jag!

håller på med oblivion just nu.. och jag gillar det som fan..

men tycker fighterna är mycket mycket bättre i dark messiah än vad dom är i oblivion!

men oblivion är bättre på det där frigående.....

en fråga om Gotic:
Gotic 3 är vell inte ett fps?

Jo det är ett rpg fps precis som Oblivion. Det som tilltalar mig mer med Gothic är att fienderna inte baseras på ens egna karaktär vilket Oblivion gör utan modifikationer.

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk

Måste man ha spelat ettan å tvåan av gothic för att spela trean?

Visa signatur

..counting all the assholes in the room, well I'm defenitly not alone..

Permalänk

Jag håller på de gamla Might & Magic 6,7 och 8!
Småtaskig grafik men världens bästa spel!!

Visa signatur

Intel C2D E6400 2,13 GHz, Gigabyte S3, 2048 mb Coirsair Dominator PC6400, Powercolor X1950XT, Seagate barracuda 320 + 160 GB, Hiper 530W, CoolerMaster Mystique 631,

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CorranHorn
Jo det är ett rpg fps precis som Oblivion. Det som tilltalar mig mer med Gothic är att fienderna inte baseras på ens egna karaktär vilket Oblivion gör utan modifikationer.

Nu har jag inte kört Gothic 3, men av alla bilder jag har sett av spelet så är det i tredjeperson. Så jag undrar om ditt uttalande är riktigt korrekt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Transfusion
Jag håller på de gamla Might & Magic 6,7 och 8!
Småtaskig grafik men världens bästa spel!!

Måste hålla med dig lite där. Var tider när man satt och nötte dom spelen.
Fasiken va kul det var.

Visa signatur

:: Hell was build for heroes ::

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av farbrorchristian
Nu har jag inte kört Gothic 3, men av alla bilder jag har sett av spelet så är det i tredjeperson. Så jag undrar om ditt uttalande är riktigt korrekt?

Faktiskt så kan man byta mellan första och tredje som i Oblivon. Skillnaden är att medans första är att föredra i Oblivion är tredje att föredra i Gothic.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av flottnacke
Måste man ha spelat ettan å tvåan av gothic för att spela trean?

Enligt de flesta så ska det inte behövas, men man lär ju förstå lite mer av handlingen då.

Visa signatur

[AMD Athlon64 X2 4400+][Corsair TWINX2048-3500LLPRO][Leadtek 8800GTS 640MB][ASUS A8N-SLI Premium][Antec P180][Antec Neo HE 550W]

Permalänk
Medlem

jag fattar inte detta med gothica, jag försökte spela 2:an för typ ett år sedan och jag tyckte att det var jätte jobbig styrning, tråkiga monster. det var även väldigt svårt. kanske får kolla upp det igen, kanske har missat något.

Jag skulle rekommendera klassikers som Arcanum och Fallout.

Visa signatur

final fantasy is the shit!