Permalänk

Passar Noctua kylare på P5B deluxe?

som sagt passar noctua's cpu kylare nh-u9 eller nh-u12 på ett asus p5b-deluxe moderkort? Någon som kör med det här på forumet?

Visa signatur

Abit AW9D-Max|Intel Core 2 Duo E6300@2.8GHz|Noctua NH-U9+2st 92mm|Corsair XMS2-8500|HIS X1950XTX|Western Digital 300GB|Maxtor 250GB|OCZ 600W|Coolermaster Wavemaster|Scythe Kama-Bay

Permalänk

det ska funka utan problem. ingen stor fästplatta som fastnar på kondensatorer eller liknande. inga kortslutningsproblem med backplaten heller.

Visa signatur

Holler at thy dragonmaster

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av headcleaner
det ska funka utan problem. ingen stor fästplatta som fastnar på kondensatorer eller liknande. inga kortslutningsproblem med backplaten heller.

tack för ett snabbt svar men någon som är 110% säker och kör med samma grejer själv?

sitter nämligen kondensatorer väldigt tätt vid cpun

Visa signatur

Abit AW9D-Max|Intel Core 2 Duo E6300@2.8GHz|Noctua NH-U9+2st 92mm|Corsair XMS2-8500|HIS X1950XTX|Western Digital 300GB|Maxtor 250GB|OCZ 600W|Coolermaster Wavemaster|Scythe Kama-Bay

Permalänk
Medlem

har precis fått igång en nyinstallation med p5b dlx + e6400 + nh-u9. passar finfint. Den stora fick inte plats i lådan... Kylaren sitter över kondingarna.

ska installera lite pgm innan jag börjar överklocka.
idlar 30grader med öppen låda och ca 44 vid load (TAT)

Vilken skillnad mot min egen dator som är 65 grader vid load (har redan beställt den stora noctuan till min datori ikväll).

Visa signatur

Intel i7 4770K, Asus Z87-A, Corsair 24GB CL9 1600MHz Vengeance LP, Noctua NH U12F, EVGA GTX1070, Fractal Design Define R3, Samsung SSD EVO Basic 840 250GB, EVGA G2 850W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kacki
har precis fått igång en nyinstallation med p5b dlx + e6400 + nh-u9. passar finfint. Den stora fick inte plats i lådan... Kylaren sitter över kondingarna.

ska installera lite pgm innan jag börjar överklocka.
idlar 30grader med öppen låda och ca 44 vid load (TAT)

Vilken skillnad mot min egen dator som är 65 grader vid load (har redan beställt den stora noctuan till min datori ikväll).

tackar för svaret, va glad jag blir. Beställde kylaren när jag kollat chassit o trott jag läst allt sen så kom jag på att det satt kondningar där

jo jag har läst att den ska va riktigt bra

Visa signatur

Abit AW9D-Max|Intel Core 2 Duo E6300@2.8GHz|Noctua NH-U9+2st 92mm|Corsair XMS2-8500|HIS X1950XTX|Western Digital 300GB|Maxtor 250GB|OCZ 600W|Coolermaster Wavemaster|Scythe Kama-Bay

Permalänk

Jag köpte Noctua NH-U12F för 2 veckor sedan. Jag köpte också två stycken Akasa 120mm fläktar till den för bästa kylning. Den är riktigt bra och väldigt lätt att montera. Några spänningsregulatorer ska inte kunna vara i vägen. När jag körde moderkortet på testbänken hade jag extremt låga temperaturer, vad sägs om 25C på originalvolten? Jag skulle dock överklocka och drog snabbt upp volten till 1,62Vcore. Temperaturen steg något, men inte specielt mycket. Max voltage, 3,3GHz = 38C. Jag har dock ett stort problem. I mitt chassi kan man inte montera specielt många fläktar vilket gör att jag ändast har plats för en 100mm fläkt som utblås under nätagget. Luften cirulerar runt i lådan och värms hela tiden upp. Nu ligger jag på 50C (Idle) med 1,52V. Men kylaren är helt underbar, om man bara har mycket god cirulation i chassit. Med denna så kommer värmen från Processorn snabbt ut i luften så det gäller att få ut den varma och in med kall luft. Jag har inte plats för en fläkt som blåser in kall luft därför blir det mycket varmt.

Med denna processorkylare kommer det aldrig vara processorn som blir för varm när man överklockar. Istället för man rikta in sig på NB/SB(127C!!)

Det är dock ganska dyr, närmare 600kr och då ingår 1 medföljandefläkt. (Extrem kvalité, den kostar 200kr)

Detta blir kanske inte så intressant att läsa men jag var tvungen att skriva av mig om ett köp av denna! Rekommenderas kallt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ain´t I Right
Med denna processorkylare kommer det aldrig vara processorn som blir för varm när man överklockar. Istället för man rikta in sig på NB/SB(127C!!)

va kul att du också blev nöjd

ungefär på vilken temp ska NB/SB ligga på då ?

Visa signatur

Abit AW9D-Max|Intel Core 2 Duo E6300@2.8GHz|Noctua NH-U9+2st 92mm|Corsair XMS2-8500|HIS X1950XTX|Western Digital 300GB|Maxtor 250GB|OCZ 600W|Coolermaster Wavemaster|Scythe Kama-Bay

Permalänk
Medlem

Har också en noctua NH12 fast på ett gigabyte ds4 kort. Helt suverän måste jag säga.. jag kör på 3510 ghz just nu och det går knappt över 52c i prime i mitt ca 20c varma rum.. har inte lappat nånting alls heller..

Visa signatur

Fuck, Shit, Jesus!

Permalänk

Jag vet inte vilken temp NB/SB egentligen ska ligga på men 100+ är för mycket.

Permalänk
Medlem

Stämmer den temperaturen ens? 127c är oftast en siffra som aldrig stämmer :/

Permalänk

kan ni som har p5b deluxe montera kylaren så den blåser luften bakåt i chassit?

Visa signatur

Abit AW9D-Max|Intel Core 2 Duo E6300@2.8GHz|Noctua NH-U9+2st 92mm|Corsair XMS2-8500|HIS X1950XTX|Western Digital 300GB|Maxtor 250GB|OCZ 600W|Coolermaster Wavemaster|Scythe Kama-Bay