En gång för alla: Vilken spelmus är bäst?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av simonnilsson
Man ser ju vilken mus som äger i omröstningen:)
Mx518 är den bästa musen jag har haft i min ägo:D

Beror kanske på att yngre personer gillar mest bling bling??

En mus ska inte vara snygg den ska vara funktionell:-)

Som den äldre gamergenerationen vet:-)

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Medlem

Har inte röstat eftersom jag bara har erfarenhet av en spelmus. Men jag är mycket nöjd med min Logitech MX518! (Har G15 också ) Har haft den i... tre år kanske? Skaffade den när min Logitech Optical Mouse lade av, gav 445 spänn för den tror jag.

Har stängt av programväxlarknappen eftersom jag inte vill klicka på den av misstag. Jag kör alt+tab istället. Vad gäller känslighet är jag väl inte så petig med det... kör 1200dpi hela tiden Tumknapparna är riktigt sköna när man surfar. Det enda jag inte gillar med den är att det bildas smutsavlagringar på de lackade knapparna som kryper ner i hörnet på den högra... Fås dock bort med en bit papper eller fint tyg

Permalänk
Medlem

Har en 518 men får en Deathadder på måndag så vi får väl se då. Återkommer med recension!

Visa signatur

Frakk!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Jag lägger min röst på Razer Copperhead eftersom jag har en sån och är nöjd med den.

jag med grymt nöjd ser ingen anledning att byta heller.

Permalänk

Jag har musen : Razer Diamonback och den fungerar grymt bra!

Visa signatur

Surface

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alban
Beror kanske på att yngre personer gillar mest bling bling??

En mus ska inte vara snygg den ska vara funktionell:-)

Som den äldre gamergenerationen vet:-)

Den äldre gamergenerationen spelar väl inte med mus överhuvudtaget? Möjligen att det är ok i lemmings, dune II och några få spel till men mest spelade man väl med pad/digital joystick/tangentbord? =P

Min röst föll på Razer DeathAdder eftersom jag har läst lite reviews och den verkar bra, har motsvarande form som MIE 3 som många verkar gilla så den är säkert skön och de andra Razermössen är väl inte ergonomiska så de faller ju bort direkt. Så allt den behöver göra är att vara något bättre än mx518/g5 för att vinna
mx518 var ju bara någon hundring billigare så det tycker jag inte är så mycket att bråka om?

Jag antar att deathadder är en bättre mus än Hasu eller vafan den hette.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av dosman
Logitech MX518 är den mest prisvärda musen för tillfället. Jag baserar min åsikt på ESRealitys stora mustest. Varför väljer jag att inte basera mitt påstående på en recension istället för min egen smak? Därför att recensionen är mycket mer objektiv än min smak. Dessutom så var recenten(Sujoy) en av de första proffessionella spelarna i Storbrittanien och i dagsläget så håller han på att bygga flera stora IT-kaffeér i Storbrittanien. Jag antar att han är mer kvalifierad att bedöma vilken mus som är bäst.

http://esreality.hexus.net/?a=longpost&id=1300293&page=5

"To compare the price in real terms, the following graph shows MouseScore per pound spent." (Vilket ju är vad tråden handlar om...)

Permalänk
Medlem

G5 är den skönaste mus som finns

Visa signatur

ASUS ROG Strix G15 G513QM | Pixel 7

Permalänk
Medlem

kollade på ESReality och enligt dom så är deathaddern den nya kungen bland möss.. Typ http://www.esreality.com/?a=longpost&id=1300293&page=5

vi får väll se. fick hem min i dag och jag kan inte klaga ännu.

Permalänk
Medlem

Jag måste lägga en röst på min a4tech x7 som är den gästa mus jag haft.

Visa signatur

Jamen hejsan!

Permalänk

Synd att man bara kan rösta på sånna man kan köpa idag. annars skulle jag rösta på min mus som jag hade till min Atari 1040ST, vet dock inte namnet på den men den ägde i Lemmings!

Visa signatur

Avatarkreds till: http://imgur.com/HOxIL
Alakai säger: Ryssen skrattar. Norrland hembränner på uppdrag av regeringen. Sälar dör i blyförgiftning, fulla och glada. Förvirringen är total. Kungen är nöjd.

Permalänk
Medlem

Logitech MX518 lägger jag min röst på, men ett sådant ämne är ju så individuellt.

Visa signatur

.:: DELL S3422DWG 34", MSI GS75 Stealth, Bioboard Plutonuim / FluX AT
.:: Razer Blade '18RiP :( Razer Mice+Keyboard ofc ;)
.:: Nanna

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ohan
kollade på ESReality och enligt dom så är deathaddern den nya kungen bland möss.. Typ http://www.esreality.com/?a=longpost&id=1300293&page=5

vi får väll se. fick hem min i dag och jag kan inte klaga ännu.

Jag med, tyckte den var struttig i Windows i början och eventuellt tom högre lyftsträcka innan den tappade "greppet" än min MX300 men nu med firmware 1.1 så blev lyftsträckan något kortare (kör direkt på bordet), inte hackar den något heller så kanske fixades / var konfigurations"fel" eller hög load.

Hoppas bara den fungerar med några defaultinställningar i OS X och Xorg bara.

Permalänk

Måste rösta på mx700 av de jag testat. Har testat MS 3.0 och MX518 men har efter ett antal år med den blytunga mx700 kommit att bli beroende av dess stabilitet. Köpte mig en mx518 häromveckan men lämnade tillbaka den då jag tyckte att den var för "flimsig" i såväl skrivbordsarbete som BF2. Den tyngre musen vet man var man har eftersom den vid snabba dragningar trycker sin tyngd mot handen. Kan låta konstigt, men det är ju bara att jämföra med systemkameror där tyngd kan skapa stabilitet och minska handskak. Så känns det för mig, de lättare är svårare att vara precis med eftersom de skakar som en huttrande afrikan på besök i lappland.

Bara mina 2 ören...

Ps. För att kunna använda mx700 är skids givetvis obligatoriskt

Visa signatur

Dator 1:[Intel Intel Core i5-3570K @3.4GHz ][MSI Z77A-S03][Corsair Vengeance Dual C DDR3 8GB, 1600MHz][ASUS GeForce GTX 670][XFX Black Edition 750W][Samsung 840 Basic][Fractal Design Define XL R2][Eizo S2431W][Dator 2: ThinkPad X220 Tablet][Dator 3: LG G PAD 8.3" 16GB]

Permalänk
Medlem

Intressant läsning för folk som funderar på DeathAdder. Riktigt mycket information om den:

http://www.esreality.com/?a=post&id=1334185

Visa signatur

“It’s not that you can’t speak. It’s that other people can hear you. And they’re telling you what you’re saying is crazy.” -Elizabeth Gumport

Permalänk
Medlem

själv så har jag en Logitech:P...och den funkar jävligt bra den:D...ligger 1600 dpi:D.....funkar utmärk att spela med:)

Permalänk

Min MX500 fungerar fint fortfarande

Visa signatur

Gigabyte EX38 DS4 :: Intel Core 2 Duo E8400 3GHz :: Reaper PC8500 2x2GB :: Gigabyte Crossfire ATI Radeon HD4850 :: 1,35TB HDD :: Soundblaster Audigy 2 ZS

Permalänk
Medlem

Nån som har provat Razor Deathadder ? Den ser riktigt skön ut.

Visa signatur

.:: DELL S3422DWG 34", MSI GS75 Stealth, Bioboard Plutonuim / FluX AT
.:: Razer Blade '18RiP :( Razer Mice+Keyboard ofc ;)
.:: Nanna

Permalänk
Medlem

Fick min razer deathadder idag, den är som en drömm i handen och sidoknapparna är mer "robusta" en på dom gammla diamondback/copperhead och mycket skönre att trycka på.

Har inte hunnit testa så värst mycket men en så länge är det lätt den skönaste musen jag har testat

Så min röst går till den

Tack o hej

/Z

Permalänk
Medlem

Jag skulle gissa på Logitech G5 eller den där tramsiga Deathadder. Personligen hade jag nog inte valt G5 för den har bara 1 sidoknapp.

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe, Intel C2Q Q9550 (TRUE/Scythe SFF21F), Corsair Dominator 2x2GB PC8500, Asus Radeon HD4870 512MB
2xSamsung HD501LJ 500GB, 1xWestern Digital VelociRaptor 300GB
Corsair HX620W, Lian-Li PC-A05B (4xNoctua NF-S12-1200), Sound Blaster X-FI Xtrememusic (Sennheiser HD555), BenQ FP241W

Permalänk
Avstängd

Kan inte förstå att Logitech MX 300 anses vara prisvärd:
http://se.pricerunner.com/computing/peripherals/mice/124267/p...

Visa signatur

Just nu: HP Z420 server med 3 x 10k SAS diskar i Raid 0, E5-1620, 24 GB ECC minne, KFA2 1070 Ti

Permalänk
Medlem

Använder Creative Fatal1ty 1010, och är riktigt nöjd med den:
den är snygg och har bra prestandard.
Så jag röstar på "den" (dvs Annan). Förmodligen är väl 2020 bättre, men den har jag inte provat.

Permalänk
Medlem

Mx500 använder jag nu så grymt nice..MS3 har jag också men vänster knappen har blivit lite för slapp..men jag klarar inte möss som inte har så kallad "klick scroll"...och razer mössen är för små för min hand.. det är ju grymmt att mx500 kommer så högt i placering i det testet som aliquis hade lite bilder ifrån..jaja rösten går till ms3 för det var den första musen som hade allt som behövs (nästa mus blir lätt en ms3 av nya "generationen")

Visa signatur
Permalänk
Medlem

MX500/510/518, MS 1.1 och MS 3.0.

Permalänk
Medlem

Har inte lirat med någon speciell spelmus innan, införskaffade en Razer Diamondback Plasma Blue till min nya burk förra veckan och det är nog den bästa mus jag använt, sen att den är svinigt snygg gör ju inte saken sämre. Är vänsterhänt så MX518, Intellimouse m.m. faller bort för min del.

Visa signatur

Spel/Multimediaburk: Antec P182b | Gigabyte EX58-UD5 | Core i7 920 | 3x1GB Kingston HyperX 1600mhz | Asus 9600GT Silent | 3x500gb Spinpoint | Corsair VX450 | XP Pro x86 | iPhone 3GS 16gb

Permalänk
Medlem

MX518 tycker jag ger mest för pengarna...rent prestandamässigt håller den lätt trots att den har nåt år på nacken och iom alla nya modeller har priset sjunkit. Tycker helt klart att den är värd att titta på!

Dock ska jag även medge att Razers är trevliga...dock passar modellen inte riktigt min hand.

Visa signatur

Dator: MacBook Pro 16 M1 Max
Tangentbord: Totem, Sweep, Kyria
Layout: Colemak-DH + Canary

Permalänk
Medlem

Razer DeatAdder till 100%

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk

Om vi pratar riktig klassisk mus så är det nog Deathadder. Köpte en idag tillsammans med ett G15 och den ligger i en helt egen klass. Nackdelen med Deathadder är dock att det inte finns några Vista 64bit drivrutiner än och att den fungerar helt mysko när man kopplar in den i musporten på en kvm switch. Så är det iallafall enligt Razer och på min KVM. Pratar vi allt som kan agera mus så måste jag nog lägga min röst på en Wiimote med en nunchuck. Den gör underverk i ex half life 2. Glöm musarm.

http://www.youtube.com/watch?v=asY_I8y6C0M

Visa signatur

Kung of överstepräst av Israel, tidigare kung Salomo

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Xiaomi 12 Pro 256GB - Synology DS920+ - iPhone 14 Pro Max 256GB

Permalänk
Medlem

men en spel mus ska ju ha mkt dpi:)...desto snabbare är den ju i censen:D

Permalänk
Medlem

310

Min mx310 är inte med! Min röst gick på den. den hållt i fleeera år nu

Visa signatur

SB 2500k 3.3ghz @ 4.3ghz med stockkylare | ASRock P67 PRO3 | A-Data 1600mhz | Gigabyte Geforce GTX 460 @ stock | R3 chassi

Permalänk
Medlem

jag diggar G5 mycket !