Permalänk
Medlem

Hej.

Jag undrar vad det är för fel på min Nokia? Igår när jag lade ner den på bordet efter ett samtal så dök det upp ett meddelande om att man inte ska ta ut minneskortet före man tryckt in "ta bort minneskort". Jag plockade inte ut något minneskort. Nu så hittar inte telefonen minneskortet längre. Jag har prövat med att starta om den och plocka ur å sätta i minneskortet.

Minneskortet jag har till den är ett HAMA 512MB (det som följde med från 3).

Visa signatur

"There is no reason for any individual to have a computer in his home." - Ken Olsen

Permalänk
Medlem

Jo man kan ju undra varför minneskortet ploppar ut när man skriver SMS?!?! Byggkvaliten på denna lur motsvarar ~ någonting oavsett pris köpt på Rusta.

Köpte till tanten i julklapp en 6233 och tänk om N73an hade kommit i denna välbyggda förpackning.
Då kanske man hade vågat låna ut luren till någon SE ägare.....

Visa signatur

Hata postsorteringen i Ånge.

Permalänk
Medlem

Vilket är det bästa musikprogramet till N73:an?

Är det bäst att använda det inbyggda i N73me eller att ladda ner eller köpa något annat.

Tipsa om erat favorit uppspelningsprogram till N73:an och var är det egentligen som skilljer, ljudkvallitet eller är det något annat?

Tack på förhand //Wille

Permalänk
Medlem

Hej. Lång tråd, intressant läsning!

Fick hem min Nokia N73 igår.
Tycker att den är seg i menyerna, sen så fungerar inte I-röd eller blå tand.
Har firmware 3.0638.0.0.1, finns nyare till min nokia, men inte enligt NSU.
Tänkte höra med er vad problemet kan vara innan jag skickar iväg den för felsökning.

Permalänk
Medlem

felsökning? du vet att du inom de 7 första dagarna har rätt till att få en helt ny enhet, med stöd av DOA, alltså att den är trasig redan när du får den?

satt i nått minneskort?

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

har inget minneskort, letar efter ett lämpligt

Permalänk
Medlem

När ni byter product code så kan man även läsa med nss vilken code man har, men den jag får fram överensstämmer inte med den som står bakom batteriet....??

Ska det vara så eller??

Visa signatur

Ett gäng datorer med lite olika prestanda.....

Permalänk
Medlem

någon som satt i ett 4gb mini SD kort???

Finns ju till salu nu ju...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anCOOL
Jo man kan ju undra varför minneskortet ploppar ut när man skriver SMS?!?! Byggkvaliten på denna lur motsvarar ~ någonting oavsett pris köpt på Rusta.

min håller då bra än så länge sen.
Tappat den i golvet typ 3 ggr och den jäveln studsar ju
hoppar upp typ 1-2dm.

Knappt märkt av nåt knak från bakpanelen heller.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fpow
någon som satt i ett 4gb mini SD kort???

Finns ju till salu nu ju...

Har använt mig av 4 gb mini SD sedan jag köpte N73 i september, fungerar utan problem!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
min håller då bra än så länge sen.
Tappat den i golvet typ 3 ggr och den jäveln studsar ju
hoppar upp typ 1-2dm.

Knappt märkt av nåt knak från bakpanelen heller.

Knaket från bakpanelen löste jag med lite Slick 50 sprayolja med teflon.

Visa signatur

Hata postsorteringen i Ånge.

Permalänk
Medlem

Man kanske ska testa lite slick 50

Visa signatur

Stationär: Asrock Dual VSTA | AMD Opteron 170 | Sapphire X800XT | 2*1024 MB Corsair XMS | 1*Raptor 74 Gb | 2*Seagate 250 Gb | 1*Seagate 500 Gb | NEC 3540 | Logitech MX1000 | Icemat Black Second Edition |
Laptop: IBM 600X
Telefon: W880

Permalänk
Medlem

tycker inte jag riktigt hittat exakt det jag vill veta, men vart får jag tag i en ny knappsats, mest joysticken jag är ute efter.

tack på förhand.

Visa signatur

stoffe69

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stoffe69
tycker inte jag riktigt hittat exakt det jag vill veta, men vart får jag tag i en ny knappsats, mest joysticken jag är ute efter.

tack på förhand.

joysticken bör nokia stå för eftersom det går på garantin.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

och om det inte skulla vara garanti?

orkar fan inte bli av med luren o skicka iväg den ,

finns ju ingen butik i närheten av södertälje?

Visa signatur

stoffe69

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stoffe69
och om det inte skulla vara garanti?

orkar fan inte bli av med luren o skicka iväg den ,

finns ju ingen butik i närheten av södertälje?

Det SKA gå på garantin. Det är bara att stå på sej! Jag fick lite mothugg när jag ville byta joystick men så reste jag i annat ärende till annan ort och på det nokia centret så bytte dom utan gnäll, så det löste sej på det viset. Men dom kan ej hävda att det är onaturligt slitage så det är bara att inte ge sej! Ring till din lokala konsmentvägledare. Jämförelsen med växelspak, som lossnar i din nya bil, har gjorts här och är en utmärkt parallell! Inte tusan står man för byte av växelspak eller ger fasen i att växla när man sedan kör utan växelspak.

Boka upp en tid med ett nokia service center i STHLM så att dom lagar din lur på nån´timme eller två. Joystick fixar dom på plats. Hör dock med dom så att dom har en ny joystick hemma bara!

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem

Blir nog svårt att få yttre overkan på garanti tyvärr, hur som helst har en kanpp blivit spräckt på knappsatsen, multimedia knappen eller vad den nu kallas, tänkte passa på att byta ut min joystick sammtidigt, fick en ordentlig smäll i fickan (för inte tala om mitt ben) och den lossnade. (inte benet=P )

så någonstans ifrån måste det ju gå att beställa det jag vill ha , hoppas jag iaf=)

Visa signatur

stoffe69

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anCOOL
Knaket från bakpanelen löste jag med lite Slick 50 sprayolja med teflon.

Hmm vad är det för spännand medel?

Visa signatur

Alltid otur!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stoffe69
Blir nog svårt att få yttre overkan på garanti tyvärr, hur som helst har en kanpp blivit spräckt på knappsatsen, multimedia knappen eller vad den nu kallas, tänkte passa på att byta ut min joystick sammtidigt, fick en ordentlig smäll i fickan (för inte tala om mitt ben) och den lossnade. (inte benet=P )

så någonstans ifrån måste det ju gå att beställa det jag vill ha , hoppas jag iaf=)

Knappsatsen köpte jag hos nokia care center i Zinkensdamm i stockholm tror den kostade en hundring över disk... sen vet jag inte vad joysticken kostade eftersom ajg fick min utbytt... är väl bara gå till de och fråga annars om du har vägarna förbi.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

tja jag tänkte bara fråga en sak om n73 angående kameran .. jag upplever att den e väldigt väldigt känslig i dålig ljus .. allt blir typ blå .. o då e det ändå en 60W lampa på rummet så blir bilderna jätte blåa .. jag testae min kompis kamera han har en n90 , inga problem där det blir mörkt men inte blått .. jag stör mig väldigt mycekt på det o vet inte om jga ska gå tillbaka med den på lördag .. fast det e svårt o visa o dags ljus så dom kommer inte att fatta mig i butiken (aircall) där jag köpte den för några dagar sen ..
jag har en bild som jag tog igår hos min kompis med min n73 .. belysning e tror det e en 40-60 w lampa som jag sitter strax under den o tar bilden.. jag e väldigt besviken på kameran på kvällar

Bilden:

http://img253.imageshack.us/img253/7639/200701230077ik.jpg

Visa signatur

Stirna

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stirna
tja jag tänkte bara fråga en sak om n73 angående kameran .. jag upplever att den e väldigt väldigt känslig i dålig ljus .. allt blir typ blå .. o då e det ändå en 60W lampa på rummet så blir bilderna jätte blåa .. jag testae min kompis kamera han har en n90 , inga problem där det blir mörkt men inte blått .. jag stör mig väldigt mycekt på det o vet inte om jga ska gå tillbaka med den på lördag .. fast det e svårt o visa o dags ljus så dom kommer inte att fatta mig i butiken (aircall) där jag köpte den för några dagar sen ..
jag har en bild som jag tog igår hos min kompis med min n73 .. belysning e tror det e en 40-60 w lampa som jag sitter strax under den o tar bilden.. jag e väldigt besviken på kameran på kvällar

Bilden:

http://img253.imageshack.us/img253/7639/200701230077ik.jpg

Hmm det där blåa skenet har det klagats på förut. Tycker dock att din bild är tagen i rejält mörkt rum och har mycket mörka färger så det kanske blev lite extra blåsvart. MEN- testa med att uppdatera firmwaren eller uppgradera firmwaren till ME-firmware om du vill ha mycket bättre ljud i mp3-spelaren(helst ska man använda bättre lurar än dom som förjer med luren).

Ett hett tips när du fotar i mörka förhållanden- blixte är bara riktigt effektiv på upp till 80 cm i avstånd. Om du inte behöver ta ett foto på sekundensnabbt så gör du som följer- välj nattporträtt eller natt, beroende på om du är ute eller inne och avstånd(du kan också laborera med blixten- om du testar röda ögeonfunktion eller istället slår på vanlig blixt), använd självutlösare, då blir inte bilden skakig när du tar foto med "nattporträtt" eller "natt" inställt. Håll i kameran som vanligt och aktivera självutlösaren.
På "nattporträtt" eller "natt" så är nog slutaren öppen mycket längre vilket medför att man måste vara mycket mer stadig på hand när man fotar.
Uttnyttja också gärna naturliga stöd såsom en axel, en stolsrygg osv.

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kraspor
Hmm vad är det för spännand medel?

Typ samma som CRC 5-56 men med teflon, blir lite halare.

Där bakstycket ligger an mot telefonen satte jag några droppar av oljan + lite i kameraluckan o vips var luren knakfri.

Har gjort likadant i min Volvo 480 där plast möter plast och den tystnade.

Visa signatur

Hata postsorteringen i Ånge.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av papphammar
Hmm det där blåa skenet har det klagats på förut. Tycker dock att din bild är tagen i rejält mörkt rum och har mycket mörka färger så det kanske blev lite extra blåsvart. MEN- testa med att uppdatera firmwaren eller uppgradera firmwaren till ME-firmware om du vill ha mycket bättre ljud i mp3-spelaren(helst ska man använda bättre lurar än dom som förjer med luren).

Ett hett tips när du fotar i mörka förhållanden- blixte är bara riktigt effektiv på upp till 80 cm i avstånd. Om du inte behöver ta ett foto på sekundensnabbt så gör du som följer- välj nattporträtt eller natt, beroende på om du är ute eller inne och avstånd(du kan också laborera med blixten- om du testar röda ögeonfunktion eller istället slår på vanlig blixt), använd självutlösare, då blir inte bilden skakig när du tar foto med "nattporträtt" eller "natt" inställt. Håll i kameran som vanligt och aktivera självutlösaren.
På "nattporträtt" eller "natt" så är nog slutaren öppen mycket längre vilket medför att man måste vara mycket mer stadig på hand när man fotar.
Uttnyttja också gärna naturliga stöd såsom en axel, en stolsrygg osv.

jag har provat allt som går med ljus utan ljus nära ljus med olika ljus i rummet med olika instälningar på mobilen (natt) .det där blåa försvinner aldrig finns alltid med nån stans .. men i dagsljus blir det jätte bra .. e det värkligen ingen annan som har kännt så att den e väldigt dålig på kvällar med rums belysning ..
Jag har haft en del mobiler med kameror o provat många andra jag e lite intresserad av sånt men denna mobilen n73 kan inte vara bra på kvällar det där blåa har aldrig sett på andra kameror .

Visa signatur

Stirna

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stirna
jag har provat allt som går med ljus utan ljus nära ljus med olika ljus i rummet med olika instälningar på mobilen (natt) .det där blåa försvinner aldrig finns alltid med nån stans .. men i dagsljus blir det jätte bra .. e det värkligen ingen annan som har kännt så att den e väldigt dålig på kvällar med rums belysning ..
Jag har haft en del mobiler med kameror o provat många andra jag e lite intresserad av sånt men denna mobilen n73 kan inte vara bra på kvällar det där blåa har aldrig sett på andra kameror .

Okej. Den där blå dimman är ju ett problem som har påpekats ofta så det stämmer säkert. Men som sagt: uppgradera programvaran. Om inte det hjälper så lämna tillbak telefonen och begär att få en som funkar eller pengarna tillbaka.

Jag har inte problem med "den blå dimman" men jag tycker att telefonen överdriver färgerna lila och röd åt det extrema när man fotar motiv med mycket av dessa färger. Det är jäkligt störande och skulle säkert gå att få bort till 90% med en bättre drivrutin till kameran.

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av papphammar
Okej. Den där blå dimman är ju ett problem som har påpekats ofta så det stämmer säkert. Men som sagt: uppgradera programvaran. Om inte det hjälper så lämna tillbak telefonen och begär att få en som funkar eller pengarna tillbaka.

Jag har inte problem med "den blå dimman" men jag tycker att telefonen överdriver färgerna lila och röd åt det extrema när man fotar motiv med mycket av dessa färger. Det är jäkligt störande och skulle säkert gå att få bort till 90% med en bättre drivrutin till kameran.

kan man uppgradera den hemifrån ? jag har gjord en uppgradering en gång för länge sen på min SE t68 men då fick man gå till en butik osv ..
jag har hört att man kan ladda ner programvaran på dator o lägga in på mobilen
kan jag få snabb beskrivning hur jag gör till min n73 .. tack

Visa signatur

Stirna

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stirna
kan man uppgradera den hemifrån ? jag har gjord en uppgradering en gång för länge sen på min SE t68 men då fick man gå till en butik osv ..
jag har hört att man kan ladda ner programvaran på dator o lägga in på mobilen
kan jag få snabb beskrivning hur jag gör till min n73 .. tack

Visst kan du göra det ! Installer nokia pc suite(ladda gärna hem den från nokias hemsida så får du den färskaste versionen) I den finns det ett uppdateringsprogram. Kom bara ihåg att ha batteriet fullt uppladdat och inte ha några applikationer igång när du flashar samt inte röra telefonen och kabeln under tiden!

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem

En fråga till er som ha n73 med tre som operatör. Jag har vid ett flertal gånger försökt uppdatera min telefon (senast idag), men varje gång står det att programmet inte hittar någon ny mjukvara. Är det så att det inte går att uppdatera mjukvaran när telefonen är tre-brandad?

Visa signatur

10^-9

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Footoz
En fråga till er som ha n73 med tre som operatör. Jag har vid ett flertal gånger försökt uppdatera min telefon (senast idag), men varje gång står det att programmet inte hittar någon ny mjukvara. Är det så att det inte går att uppdatera mjukvaran när telefonen är tre-brandad?

Jag tröttnade på att vänta på Tre för en månad sen och uppdaterade själv till Internet Edition. Otroligt att det fortfarande inte finns ngn Tre specifik mjukvara.

Intresserad av att köra X-Series, undrar om mjukvaran kan installeras eftersom jag inte längre har Tre firmware.

Visa signatur

Antec Sonata II | Seasonic S12II 380W | Asus P5B | C2Q Q6600 | Scythe Ninja Plus B | 2x1024 Corsair | PowerColor Bravo X700 PCIe | 500GB + 160GB Seagate

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crose
Jag tröttnade på att vänta på Tre för en månad sen och uppdaterade själv till Internet Edition. Otroligt att det fortfarande inte finns ngn Tre specifik mjukvara.

Intresserad av att köra X-Series, undrar om mjukvaran kan installeras eftersom jag inte längre har Tre firmware.

gjorde samma fast med ME...
Sen hörde jag att inte försäkringen gäller om man inte har 3s firmwire...

Visa signatur

Rock On!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Footoz
En fråga till er som ha n73 med tre som operatör. Jag har vid ett flertal gånger försökt uppdatera min telefon (senast idag), men varje gång står det att programmet inte hittar någon ny mjukvara. Är det så att det inte går att uppdatera mjukvaran när telefonen är tre-brandad?

det är för att det inte kommit ut nån ny tre brandad mjukvara, de brukar komma senare än de obrnandade,

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive