Permalänk

Nya budget in-ear, vilka?

Letar efter ett par in-ear hörlurar för runt 300 kr, och såna finns det ju gott om Men vilka ska man välja?

Edit: (ska användas till Ipod, om det spelar ngn roll)

Permalänk

kolla på koss

Visa signatur

[X2 4200+@2700mhz][X1900XTX][580W Type-R][Lexa][OCZ Golden 2048 Mb][a8r-mvp]
Canon 30D - Canon 50/1:1.8 II - Canon 70-200/4.0 L

Permalänk
Medlem

Creative EP-630.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk

Sennheiser

Visa signatur

Apple Mac.

Permalänk
Medlem

Säger bara EP 630.

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Letar också lite nya slit-och-släng-lurar nu när mina gamla Ep 630 inte vill vara med på båda kanalerna längre.

Ger Sennheiser Cx300 bättre ljud som alla säger eller finns det andra lurar som kan vara intressanta. Är inte villig att lägga ner för ett par e2c eller d-jays för lurar slits ändå ut på så kort tid. Ska jag lyssna bra hyffsat portabelt så har jag mina Sennheiser Hd 497or.

Tips?

Visa signatur
Permalänk

Sennheiser Cx300 är ett par riktiga sköningar. Fet ljud, perfekt för portabelt bruk... Dock så är dom lite plastia... Men vad gör det till det priset?

Visa signatur

Apple Mac.

Permalänk

The Plug:)

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Medlem

beställde ett par skullcandy smokin buds igår, ska bli intressant att testa, förväntar mig inget kvalitativt.

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk

EP-630. Jag har själv ett par!

Permalänk
Avstängd

Joye, jag kan nästan lova dig att det inte är nåt fel på dina lurar utan att metallgallret har stockat igen på baksidan av örvax...tro mig jag har skickat tillbaks 2 par ep630 för jag trodde dom var trasiga.

Började kolla närmare på mitt tredje par och plockade bort gallren helt, baksidan var täckt av ett lager torkat vax (urk!)...

du kan försöka peta i hålen på gallret med nån jättetunn kabel eller gör som jag gjorde och ta bort dom helt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joye
Letar också lite nya slit-och-släng-lurar nu när mina gamla Ep 630 inte vill vara med på båda kanalerna längre.

Ger Sennheiser Cx300 bättre ljud som alla säger eller finns det andra lurar som kan vara intressanta. Är inte villig att lägga ner för ett par e2c eller d-jays för lurar slits ändå ut på så kort tid. Ska jag lyssna bra hyffsat portabelt så har jag mina Sennheiser Hd 497or.

Tips?

Visa signatur

E8200@3,3ghz |G.Skill F2-8000CL5 2x2gb |Gigabyte EP35-DS3| XFX HD5770| Samsung F3 500gb| Seagate 7200.7 200gb |Antec Sonata 1|

Permalänk
Medlem

CX300 är något bättre, men motiverar i mitt tycke inte skillanden i pris jämfört med EP630.

Permalänk
Medlem

kollar också efter lurar. har kollat in dessa
sennheiser mx 55

Men vad menas med basswind system och twist to fit system.

snälla hjälp mig

Permalänk

Vad e det för skillnad på EP-630 och EP-635?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sphr
beställde ett par skullcandy smokin buds igår, ska bli intressant att testa, förväntar mig inget kvalitativt.

Berätta gärna hur dem funkar, dem är ju trots allt ganska snygga

Permalänk

Re: Nya budget in-ear, vilka?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leon-The-Killer
Letar efter ett par in-ear hörlurar för runt 300 kr, och såna finns det ju gott om Men vilka ska man välja?

Edit: (ska användas till Ipod, om det spelar ngn roll)

Hej!

Kontakta mig via PM.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alias^8700
Vad e det för skillnad på EP-630 och EP-635?

635 är väl halsrems-modellen?

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk

Jag stod och valde mellan senn cx300 och sonys ex71. Mitt val blev lite förvånande (för mig själv) ex71, jag tyckte de hade lite bättre finish och en "bekvämare" ljudbild. Senn hade kanske blivit skönare efter en ordentlig inspelningsperiod men jag hade inte lust att vänta.

Jag använder de till min Iriver 795 och till mobilen och de funkar perfekt, go bas och helt klart bra i övrigt.

En annan fördel är den delbara kabeln, perfekt om man vill ha spelaren runt halsen. Vill man ha den på bordet så förlänger man bara, klart mindre trassel.

Ep630 gillade jag inte alls när jag provlyssnade, det viktigaste är nog att hitta ett par som passar dina öron. Jag tror att detta är mycket viktigt när det gäller inears, hitta en butik där du får provlyssna och gör sen ditt val.

Permalänk

Ja hörselgångarna på folk är ju något som skiljer sig oerhört. Därför har tex vi en policy att man har rätt att testa och lämna de åter om de inte sitter bra. Jag har formgjutit ett par hörselskydd och man blir förundrad över hur ens hörselgång ser ut faktiskt Och ni vet ju att inga in-ear är skapade så där. Så beroende på krökning och när den kommer så kan man ha problem att få in dom tillräckligt och även öronkanalens diameter spelar in.

Permalänk
Medlem

EX71 är inte kul att ha till iPod, massor av diskant på massor av diskant och ingen EQ är jättejobbigt :).

Ep630 är iPodvänliga.

Visa signatur

Macbook Pro C2D 15,4"

Permalänk

Intressant!

Jag valde bort cx300 främst på grund av den skarpa diskanten, ep630 tyckte jag kändes allmänt veka i ljudet.

iPoden leverarar ju å andra sidan inte samma feta ljud som irivern, särskilt när man pillat på eq:n till perfektion.

Ett tips på en bra "testa hörlurar- låt" är The Knifes Silent Shout, lite olika bas och vass diskant. Komplettera med nåt rockigt för att kolla drivet och nåt klassiskt för dynamiken (själv gillar jag soundtracket till "Hannibal").

Permalänk
Medlem

ARGON EP4002
kanske är något för dig kostar 348kr på Hifi-klubben.http://www.hifiklubben.com/SE/Produkter/Tillbehoer/Hoerlurar/...
har verkligen ingen aning om hur dem är dock.

Visa signatur

|EP-8RDA3| XP2500 @ 200*11 |minnen OCZ 2* 256 |SLK 900 |Power Color & vga silencer| HDD's 2*120gb + 80gb + 250gb + 200gb |Original volt
Gamla
(8kha+|Amd 1800+ @ 1680 mhz| GF3-ti 200 @ 233 533)Nu i min mors ägo