Permalänk
Medlem

detta spel har potential, den måste bara lämna den smärtsamma beta4an >.<
vet inte hur många gånger spelet krashat precis efter man blivit hidden, och alla "nujävlarskanifåsmakabomb"-känslor är slängda åt helvete.

Samt att lagget är verkligen something else.

och Hidden måste bli svårare tycker jag.. det är nästan varje runda som hiden lyckas fimpa en eller kanske två IRISar innan nån köttar ner han, jag tycker han borde bli aningen snabbare, borde kunna duckjumpa låångt så han kan ta sig till lama campingställen som folk hänger på. sen låter ju kniven LÖJLIGT mycket, man hör ju hur han svingar den på andra sidan banan..

Nej, mörkare miljöer och en hårdare Hidden säger jag! nu känner jag mig inte hotad på rundorna (med få undantag, då det finns vissa som är grymt fina som hidden), utan jag lallar mest runt tills nån fåt ner han, och så jagar jag han så mycket jag kan tills dess. man ska känna sig underlägsen, liten, fragil.

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem

www.moddb.com för fler moddar.......

Förstår inte varför de tagit bort Pigstick på en del servrar, det var ju det som balanserade ut Hidden mest ju.

Visa signatur

Jag har kvar min gamla avatar som en påminnelse om att även jag har varit ung och dum. Idag är jag, tack och lov, bara dum.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av katanaa
mm, vissa är sjukt duktiga svårt att bli duktig också iom att man får ju inte lira hidden allt för ofta.. eller beror ju såklart på hur bra man är på att få död på hidden, vilket inte är det enklaste

är helt förälskad i conceptet iaf finns lite småbuggar kvar, men är fullt spelbart iaf, vilket är väldigt trevligt.

Det är ju lätt. Bara att köra med högkontrastig skärm och se en textur som beter sig konstigt. sedan är det bara att möra skott.

Visa signatur

Burk 1: MSI Neo4 Platinum, AMD64 "Winchester" 3200+ , Corsair 2048mb, 7800GT.
Burk 2: AMD64 "Venice" 3200+ @ 2500mhz, AsRock SATA2, Corsair 2048mb, XFX 6800GT NV5 Silencer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twiggz
detta spel har potential, den måste bara lämna den smärtsamma beta4an >.<
vet inte hur många gånger spelet krashat precis efter man blivit hidden, och alla "nujävlarskanifåsmakabomb"-känslor är slängda åt helvete.

Samt att lagget är verkligen something else.

och Hidden måste bli svårare tycker jag.. det är nästan varje runda som hiden lyckas fimpa en eller kanske två IRISar innan nån köttar ner han, jag tycker han borde bli aningen snabbare, borde kunna duckjumpa låångt så han kan ta sig till lama campingställen som folk hänger på. sen låter ju kniven LÖJLIGT mycket, man hör ju hur han svingar den på andra sidan banan..

Nej, mörkare miljöer och en hårdare Hidden säger jag! nu känner jag mig inte hotad på rundorna (med få undantag, då det finns vissa som är grymt fina som hidden), utan jag lallar mest runt tills nån fåt ner han, och så jagar jag han så mycket jag kan tills dess. man ska känna sig underlägsen, liten, fragil.

har inte krashat nånting för mig
lagg har jag inte upplevt heller.. har dock hackat rejält på en bana där det är en stor explosion som pangar var 15e sekund, då fryser sig allting för alla i typ 2 sek, sjukt jobbigt :/

vet inte om jag kan hålla med dig om att hidden ska bli bättre.. snarare så att man måste lära sig hidden bättre..
har sett ett par snubbar som flera rundor irad plockat 8st IRIS utan problem.. gäller att vara sjukt snabb som hidden, göra dedär super-hoppen upp i luften gång på gång så folk tappar bort en typ.. då kan man, om man är duktig, hoppa omkring bland ett gäng IRIS och få död på hela bunten utan att de ens ser en nå

mörkare banor kan jag definitivt hålla med om, så det blir mer dunkel stämning..

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk

Haha, blev så sugen att testa modden så jag köpte HL2
Riktigt kul var det iallafall, speciellt att vara "The Hidden".

Visa signatur

I just do what I do. It's not something that should be revered as something that's great.

Permalänk
Avstängd

Har haft detta installerat över ett halvår...lirade får några dagar sedan, ganska kul, ska pröva lite nu.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twiggz
detta spel har potential, den måste bara lämna den smärtsamma beta4an >.<
vet inte hur många gånger spelet krashat precis efter man blivit hidden, och alla "nujävlarskanifåsmakabomb"-känslor är slängda åt helvete.

Samt att lagget är verkligen something else.

och Hidden måste bli svårare tycker jag.. det är nästan varje runda som hiden lyckas fimpa en eller kanske två IRISar innan nån köttar ner han, jag tycker han borde bli aningen snabbare, borde kunna duckjumpa låångt så han kan ta sig till lama campingställen som folk hänger på. sen låter ju kniven LÖJLIGT mycket, man hör ju hur han svingar den på andra sidan banan..

Nej, mörkare miljöer och en hårdare Hidden säger jag! nu känner jag mig inte hotad på rundorna (med få undantag, då det finns vissa som är grymt fina som hidden), utan jag lallar mest runt tills nån fåt ner han, och så jagar jag han så mycket jag kan tills dess. man ska känna sig underlägsen, liten, fragil.

Aldrig krashat för mig, och lagg? Nej aldrig märkt det heller.

Hidden måste verkligen INTE bli starkare än vad han är.
En polare till mig tar nästan alltid ner vilket lag som helst, jag ligger nära men brukar misslyckas på någon av dom sista gubbarna.

Lär man sig hidden bra, så tar man lätt ut hela lag.

Permalänk

Jag försökte hänga upp nåra gubbar i taket igår som hidden men lyckas inte, hur gör man? använder pig stick flitigt

Visa signatur

|i5 2500k@4ghz |Gigabyte z68X-ud3h-b3|
Gigabyte HD7970 |16GB corsair xms3 1600 mhz|HDD 2 Tb|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slappyjoe
Jag försökte hänga upp nåra gubbar i taket igår som hidden men lyckas inte, hur gör man? använder pig stick flitigt

Ta tag i kropparna med USE knappen och sen går du nära en vägg och klickar på secondary attack(den du använder pigstick med).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av katanaa
har inte krashat nånting för mig
lagg har jag inte upplevt heller.. har dock hackat rejält på en bana där det är en stor explosion som pangar var 15e sekund, då fryser sig allting för alla i typ 2 sek, sjukt jobbigt :/

vet inte om jag kan hålla med dig om att hidden ska bli bättre.. snarare så att man måste lära sig hidden bättre..
har sett ett par snubbar som flera rundor irad plockat 8st IRIS utan problem.. gäller att vara sjukt snabb som hidden, göra dedär super-hoppen upp i luften gång på gång så folk tappar bort en typ.. då kan man, om man är duktig, hoppa omkring bland ett gäng IRIS och få död på hela bunten utan att de ens ser en nå

mörkare banor kan jag definitivt hålla med om, så det blir mer dunkel stämning..

jo, den banan behöver optimeras rätt vackert mycket..

och angående att hidden ska bli bättre så är väl jag för kass, då

vad jag dock vill se är lite mer interaktiva banor, tex att man kan skära av kablage och dyl för att mörklägga en korridor och liknande, samt att tex ljus ska gå sönder om hidden slänger en rörbomb tillräckligt nära..

en annan trevlig grej vore om hidden kastade rörbomben olika långt beroende på hur länge man höll in musknappen, tycker den flyger som in i helvete..

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem

Vad sägs om att alla från SweClockers sätter SweC som tagg så man känner igen varandra?

Visa signatur

Jag har kvar min gamla avatar som en påminnelse om att även jag har varit ung och dum. Idag är jag, tack och lov, bara dum.

Permalänk

Det här är bland den roligaste modden till Hl 2 imo

Visa signatur

:)

Permalänk

Fanns det inte något liknande spelläge i Alien vs Predator 2?

Fan att jag avinstallerade hl :\

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av InAction
Vad sägs om att alla från SweClockers sätter SweC som tagg så man känner igen varandra?

Fixat det nu, ingen som har lust och spela nu?.

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem

Ska testa att lägga upp en server och se vilken ping det blir. Jag har bara 1gb ram så det blir inte många slots, 6 kanske.

Edit*
Glöm att jag sade något... Blir något jeffla fel. Orkar inte bry mig. :/

Visa signatur

Jag har kvar min gamla avatar som en påminnelse om att även jag har varit ung och dum. Idag är jag, tack och lov, bara dum.

Permalänk

provade create en server igår men va nåt om att han inte hitta libary så det gick inte men men det är trots allt en beta än.

Visa signatur

|i5 2500k@4ghz |Gigabyte z68X-ud3h-b3|
Gigabyte HD7970 |16GB corsair xms3 1600 mhz|HDD 2 Tb|

Permalänk
Medlem

sätter in en [Swec]-tag nästa gång jag hoppar in.. och tänkte slänga upp en dedicated-server på linuxburken (när jag tid, ork och lust infinner sig samtidigt).

så om du ser "[swec]Twiggeh" - var då snäll ;D

EDIT - hah, bytte nick och direkt sa typ tre pers att de också hängde här, heh.. synd att man bara lirade löjligt kasst

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem

Av någon anledning får jag känslan av att man måste skapa en dedicated server? Har inte testat själv än dock.

Visa signatur

Jag har kvar min gamla avatar som en påminnelse om att även jag har varit ung och dum. Idag är jag, tack och lov, bara dum.

Permalänk
Medlem

Hmm, installerade detta, men får upp" This game is currently unavailable. Please try again at another time." varje gång man försöker starta det, någon som vet vad det är för fel?

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Jag har kvar min gamla avatar som en påminnelse om att även jag har varit ung och dum. Idag är jag, tack och lov, bara dum.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twiggz
jo, den banan behöver optimeras rätt vackert mycket..

och angående att hidden ska bli bättre så är väl jag för kass, då

vad jag dock vill se är lite mer interaktiva banor, tex att man kan skära av kablage och dyl för att mörklägga en korridor och liknande, samt att tex ljus ska gå sönder om hidden slänger en rörbomb tillräckligt nära..

en annan trevlig grej vore om hidden kastade rörbomben olika långt beroende på hur länge man höll in musknappen, tycker den flyger som in i helvete..

[ironi]du var väl kass redan på googish tid? *host*[/ironi]
interaktiva banor vore guld.. skriv det som tips i deras forum vettja.. vore sjukt kul om både IRIS och hidden kunde leka runt och pilla med saker till sin fördel

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av katanaa
[ironi]du var väl kass redan på googish tid? *host*[/ironi]
interaktiva banor vore guld.. skriv det som tips i deras forum vettja.. vore sjukt kul om både IRIS och hidden kunde leka runt och pilla med saker till sin fördel

...på hidden, ja

men ska nog droppa ner förslaget i deras forum o se vad som säger

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem

Hmm, jo detta har man kört för ett tag sedan, undrar vad som är nytt sedan jag körde sist..?

"He's one ugly motherfucker"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av InAction
Svaret finns i tråden.
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=713...

Jaha, och där löste det sig genom att starta om Steam, det hjälpte tyvärr inte mig(Ja, jag har startat om steam, flera ggr)

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mellwing
Jaha, och där löste det sig genom att starta om Steam, det hjälpte tyvärr inte mig(Ja, jag har startat om steam, flera ggr)

Joina genom Servers rutan, gjort i ett halvår nu på mods

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk

finns det något knep som gör att man kan se hidden lättare? för vissa verkar ju ha väldigt bra ögon..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Walker
finns det något knep som gör att man kan se hidden lättare? för vissa verkar ju ha väldigt bra ögon..

Tycker jag läst att dx7 ska göra han lättare att se.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlosterKatten
Joina genom Servers rutan, gjort i ett halvår nu på mods

Det funkade

Grymt spel!

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem

Min polare har en dedicated server uppe nu och ett tag framöver så länge folk vill spela på den.

Lite hidden ftw 83.227.58.218:27022

Visa signatur

I5 @ 4,2Ghz / 8gb ram / P5B-E /250gb SSD + 500Gb / 970GTX

Permalänk

ok jag hoppar in på den nu