Sony Ericsson, w800i, synca kalender

Permalänk

Sony Ericsson, w800i, synca kalender

Hej, någon som vet hur man gör för att synkronisera en w800i's kalender med datorn?
Det finns en funktion bland hjälpredorna som heter synkronisering, den vill att jag ska ange server, användarnamn och lösenord. Vad är det för typ av servern den vill att jag ska ange? WebCal? Jag är helt lost, hittar ingen som helst info om vad det är för server den ska ha.
Hittade dock något windowsprogram som skulle kunna synka via usb tror jag, men eftersom jag inte kör windows blir det lite bökigt.
Antar att det går att göra med någon slags server annars, vilket har lite större chanser att fungera på andra plattformar än windows.

Permalänk
Medlem

Jag synkar min via blåtand. Finns en liten ikon bredvid klockan som hör till blåtanden, och där väljer jag PIM sync. Outlooks kalender och kontakter synkas då med telefonen.

Om du inte kör Windows så vete tusan hur du ska göra. Vilket program är det som ska synkas med telefonen?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av moonroy
Jag synkar min via blåtand. Finns en liten ikon bredvid klockan som hör till blåtanden, och där väljer jag PIM sync. Outlooks kalender och kontakter synkas då med telefonen.

Om du inte kör Windows så vete tusan hur du ska göra. Vilket program är det som ska synkas med telefonen?

Kalendern är väl det som vore mest intressant att synka

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av independence
Kalendern är väl det som vore mest intressant att synka

Han menar vilket program på datorn som du ska synka emot.

Permalänk
Avstängd

är det samma att lägga in kalendern i k800i. bara att ha outlook eller ?

Visa signatur

|| Inspiron 9400 | T7200 2.0ghz (4mb L2-cache) | 2 x 1024mb (667mhz) | 80gb (7200rpm) | True life wxga+ | go7900gs @(600/1400) | 3dmark05: 8932 ||
|| k800i Allure Brown + HBH-DS970 (BluetoothT 2.0, auto volymjustering, DSP (Digital Signal Processing), frekvensväxling) ||

Permalänk
Medlem

Alla mina SE-telefoner som haft blåtand har kunnat gå att synka med Outlook. Otroligt smidigt att ta backup på alla sina kontakter när man ska byta telefon till exempel. Dessutom är det ju rätt mycket lättare att redigera telefonboken på datorn än att sitta i telefonen och knappa.

Kalendern använder jag väldigt mycket och det är kalas att ha det synkat mot Outlooks kalender.