Dagens besvikelse, dustin!

Permalänk
Inaktiv

Dagens besvikelse, dustin!

Det hela började med att jag köpte mig en ppc hos dustinhome, en eten m600+ för 5800kr

Allt var frid och fröjd tills efter 2 månader då den börja bete sig väldigt underligt, när man satte den i laddaren tog den endast laddning i 5 min sen la den av och ladda. Testade ävena tt sätta den i "vaggan" där den kan laddas. Funka inte heller.

Testade sen i några olika uttag i lägenheten, jordade som ojordade så funka inga. Så det var n og telefonen det var fel på.

Jag skickar en rma ansökan där det klart och tydligt står att att den inte går och ladda osv. Beskriver även att systemt kraschar väldigt ofta.

Så dagarna går, det tog dom hela 2 månader för att fixa detta. Sur som fan vart jag då jag har ett teleabonomang som ja fått betala 200kr i månaden för som bara rullat på.

Så springer jag till okq8 och hämtar ut den, packar upp den, sätter den i laddaren o startar den, ser att dom har bytt rom version iaf.

Men sen, vad fan det måste väll ändå vara ett skämt. Den tar inte laddning, samma problem som innan jag skicka in den!

Alltså jag undrar vad ända in i helvete sysslar dom med! Dom har haft den i 2 månader och har lyckats göra en rom upgradering som tar 5 minuter! Varför fan har dom inte fixat det största problemet?!

Sur som fan så kollar jag igenom rma ansökan jag fått från gadetec:

Men, inte fan står det något där om mitt problem med laddningen. Ringer till dustinhome, försöker hålla mig lugnt medans jag snackar med dom, i rma ansökan jag skickat till dustin kunde dom själva se att jag skrivit att det var problem med batteri och laddning, men i gadgetecs rma stod det då fan inget om detta!

Han jag snacka med höll med om att det var oaceptabelt att de hade tagit så långt tid. Han skulle snacka med sin "teamleader" och återkomma imorgon.

Sen tycker jag det är åerhört synd att det ska behöva bli så här då jag har stort förtroende för just dustinome, har handlat prylar där för över 10k...

Så har ni varit med om ngt liknande? Är jävlgit sur nu, när jag betalar 6000kr för en lur jsom jag på annat ställe kunde fått 800kr billgiare ja då förväntar jag mig fanimej god support, dom där 800kronorna måste ju gåt till ngt!

Och att skicka tillabks den IGEN känns verkligen som ngt jag absolut inte vill göra. Kan jag kräva pengarna tillbaka för luren för det känns som om det är det enda sättet dom kan gottgöra mig på.

/En besviken kund

Permalänk
Medlem

Första gången på många år jag läser att Dustin gör fel,rackarns : /

Permalänk
Avstängd

synd,jag har alltid trott att dustin haft en av dom bästa servicerna och haft bra kontakt med kunderna.

hoppas det inte händer så ofta.

Permalänk
Medlem

Och om några minuter kommer MikaelC komma in och försöker muta dig för att glömma detta, typ.

Permalänk
Inaktiv

erhrh sålänge han inte kan ge mig pengarna tillbaka så komemr han inte lyckas.

Permalänk
Medlem

Trist

Undras vilket steg i dig->dustin->reparatören det är som missat

Men vad kan man vänta sig från ett företag som slänger in PocketPC i en pryl
(och dessutom inte ens verkar testa ladd-funktionen i produktion)

Eten - nej tack

Permalänk
Inaktiv

Soulfly laddfunktionen har ju funkat, åtmsinsotnde i 2 månader.

Sen måste de ju vart dustin->reparatören de strulat då dustin visste om att laddfunktionen inte funka, men de visste uppenbarligen inte reparatören.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tlx06
Soulfly laddfunktionen har ju funkat, åtmsinsotnde i 2 månader.

Ahh. sorry, läste inte så noga.

En snygg sak från Etens sida:
SAR Value :

GSM 900MHz : 0.526 W/kg
DCS 1800MHz : 0.103 W/kg
802.11b 2450MHz : 0.071 W/kg

Hoppas de som läser specen är fullt insatta om vad detta innebär i deras dagliga liv

Permalänk
Inaktiv

Soulfly kan hända, undrar bara hur.

Men jag är inte insatt i det där så berätta gärna

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tlx06
Soulfly kan hända, undrar bara hur.

Men jag är inte insatt i det där så berätta gärna

Ändrade mig efter att ha läst noggrannare.. Den laddar mao i 5 min och sedan lägger av. Du har inte mipplat med mjukvara från nätet eller liknande?

Om inte mjukt låter det som en ESD-skada. Någon annan funktion som beter sig udda?

Permalänk
Inaktiv

Soulfly esd skada på en telefon, låter som om en telefon skulle ha svart att bli skadad på de viset.

Och nej har inte fipplat med ngt, har även testat i alla olika uttag i huset+uttag hos polarn, samma skit där.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tlx06
Soulfly esd skada på en telefon, låter som om en telefon skulle ha svart att bli skadad på de viset.

Njae. Det är mycket känsliga prylar och skadan kan uppkomma månader senare.

Appropå SAR-värde: Är det inte så att desto mindre energi som tas upp av hjärnan desto mer energi tas upp av pung-kulorna.

Permalänk
Medlem

Att det tagit 2 månader beror förmodligen inte på dustin utan på Eten, varför den inte blivit lagad beror säkert på brist i kommunikationen och är inte acceptabelt.

Visa signatur

Är du en arrogant översittare som vet lite bättre än alla andra? Välkommen till Akademiska ämnen, arbetsliv och samhällsdebatt
☺☻☺☻☻☺☻☺
Republikanska föreningen

Permalänk
Inaktiv

Ne nu jävlar är jag riktigt sur.

Dustin home skulle garanterat höra av sig idag anitgen via mail eller telefon, klart som fan har dom itne gjort de.

Ringde precis nu, dom ville veta vem jag pratat med igår, detta kom jag inte ihåg, då frågar jag om dom inte kan se de i sina datorer under noteringar eller liknande vem som jag pratat med om just mitt ärende, dom fick ordernummer. Klart som fan har han jag pratat med inte noterat det. Så jag får berätta allt igen, och då frågar hon om jag gjort en rma ansökan! Alltså vad ända in ihelvete tänker dom ens med, JAA jag gör en till rma ansökan då ni inte fixa telefonen den första gången och hade den i två månader... Så jag får vänta en dag till.

UNdrar nu vad ända in i helvete sysslar dom med, noterar inte saker osv, jävligt dålig stil enligt mig.

Permalänk
Avstängd

det är jävligt dålig stil,säger folk att dom ska höra av sig men inte gör det så blir man ju inte så glad.

det är ju viktigare än man tror o köpa sakerna på rätt ställe och inte bara där det är billigt.

hoppas det löser sig,jag vet att det känns förjävligt o vänta så länge för electronik saker sjunker så snabbt i värde!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tlx06
Ne nu jävlar är jag riktigt sur.

Dustin home skulle garanterat höra av sig idag anitgen via mail eller telefon, klart som fan har dom itne gjort de.

Ringde precis nu, dom ville veta vem jag pratat med igår, detta kom jag inte ihåg, då frågar jag om dom inte kan se de i sina datorer under noteringar eller liknande vem som jag pratat med om just mitt ärende, dom fick ordernummer. Klart som fan har han jag pratat med inte noterat det. Så jag får berätta allt igen, och då frågar hon om jag gjort en rma ansökan! Alltså vad ända in ihelvete tänker dom ens med, JAA jag gör en till rma ansökan då ni inte fixa telefonen den första gången och hade den i två månader... Så jag får vänta en dag till.

UNdrar nu vad ända in i helvete sysslar dom med, noterar inte saker osv, jävligt dålig stil enligt mig.

*bjuder på en valium*

Det ena ger väl det andra, vad är problemet (mer att den den du pratade med först inte noterade i datorn) ? Det skulle vara skillnad om de ifrågasatte det du sade, slog tvärbakut och insinuera ont uppsåt, etc. Det har jag aldrig upplevt med dustin till skillnad mot "en viss annan" annonsör på detta forum.

Det är mycket vanligt att man får prata med någon annan gång 2 - därmed är det nyttigt att skriva upp namnen på dem man pratar med.

[...]

Redigerat av Castor: Tog bort referens till raderat inlägg.

Permalänk
Sötast

Skoj att se när ni försvarar dustin med "så är det" medans ett mindre/okänt företag hade ni kastat busslast med skit över

Permalänk
Medlem

Har också haft problem med Dustin vid reklamation. De kan bete sig precis lika illa som ett garage-företag, jag har erfarenhet.

Permalänk

Sen är ju frågan vart felet är, från början. Dustin's rma som inte antecknats ordentligt och på så vis så har den inte reparerats ordentligt eller företaget som reparerade den som har gjort fel. Sen är det dåligt av den personen som du prata med att varken notera din nya rma eller att du har pratat med honom. Hoppas att det löser sig för dig ialla fall.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad* - Var vänliga och håll er till ämnet.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dunde
Har också haft problem med Dustin vid reklamation. De kan bete sig precis lika illa som ett garage-företag, jag har erfarenhet.

Kan du konkretisera detta?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Skoj att se när ni försvarar dustin med "så är det" medans ett mindre/okänt företag hade ni kastat busslast med skit över

JA ngn gång går det fel, å visst det är synd om trådskaparen, men skit händer; och nu hände det honom. Gilla läget å gå vidare, inget att hetsa upp sig för.

Permalänk
Dustin

Hej,

två månader ska man inte behöva vänta och man ska definitivt få felet åtgärdat. Var det har gått snett är det lite svårt att uttala sig om men du får gärna maila mig ditt RMA på mc@dustin.se så ska jag kika på vad som gått snett.

Om du har luren hos dig nu (dvs inte returnerat den till oss igen) så meddela mig gärna vart du vill att jag skickar adresslappen för returen. Om det har gått så här fel så kommer vi att lösa ett återköp på telefonen.

Mvh
Mikael Carinci

Visa signatur

Dustin AB
Dustin home AB
Nu även i Danmark & Norge!

Permalänk
Inaktiv

MikaelC har mailat dig nu, men jag tycker det är konstigt att på telefon låter det som om det är väldigt svårt att få pengarna tillbaks medans ni här på swec nämner pengaran tillbaks första ni gör.

Men som sagt pengaran tillbaks vore det bästa i nuläget, då jag förlorat massor på den här mobilen.

Permalänk
Dustin

Hej,

tack.. Det är inte alls omöjligt att få pengarna tillbaks men det skall helst finnas goda skäl till det. Att man är utan en telefon i två månader och den sedan kommer tillbaks utan att ha reparerats är ett gott skäl.

Om du i stället hade fått vänta två veckor och du fått den reparerad tillbaka hade inte två veckors väntan varit skäl nog att häva köpet.

De som sitter på telefon gör en snabb bedömning av vad de kan göra men de har ett hundratal samtal per dag och ibland blir det kanske inte rätt svar.

Mvh
Mikael Carinci

Visa signatur

Dustin AB
Dustin home AB
Nu även i Danmark & Norge!

Permalänk
Inaktiv

MikaelC hmm okej, synd att dom andra på dustin inte delade din åsikt första gången jag ringde då, men jag har skickat mail till dig nu, ser ut som det verkar lsöa sig trots allt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Soulfly
Kan du konkretisera detta?

Självklart, jag köpte en Linksys WRT54G (skitprodukt för övrigt) av Dustin. Den var defekt redan när jag fick den. Dustin hänvisade till Linksys support och kort beskrivet så fick jag min nya router ett antal mail/telefonsamtal och 4 månader senare...

Hela tiden hänvisade Dustin till Linksys support och ville inte hjälpa till.

Så köper ni en pryl från Dustin och det råkar vara kass support på den produkten så kan ni inte få någon hjälp alls av Dustin.

Så i fortsättningen handlar jag alltid på det billigaste stället där det finns i lager. Tidigare blev det mest alltid Dustin både hemma och på jobbet men inte nu längre.

Är du nöjd med konkretiseringen eller är det någon detalj du vill jag ska fördjupa mig i?

Permalänk
Inaktiv

Så ser nu att en retursedel har skickats, här ser man verkligen att dustin ändå har en gnutta bra service kvar, tack för att ni skickade ut retursedeln så fort!

Kommer förmodligen forts'tta handla på dustin i framtiden just pga den snabba frakten!

Permalänk
Medlem

glöm inte...only human, fan va man ska klaga när robotarna tar över!

hoppas det löser sig aldrig roligt med returer o reperationer och annat!

den bästa servicen jag upplevt är från overklockers.se. mitt nätagg var defekt då det inte höll sig igång mer än en minut men oturligt nog så hade jag klantig som man är slarvat bort kvittot men jag mailade overklockers endå och dom gick med på byte endå, var inga problem alls och dom betalade all frakt och det gick OTROLIGT snabbt. precis så som det ska vara!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Avstängd

Har haft 2 RMA på dustinhome, gick extremt fort och utan krångel.
Sista var tom rma på ps3 förbokning som normalt inte ens ska gå att få tillbaka pengarna på(dom 200kr) men dom fixadet det ändå. 100% topservice för mig iaf, bra mycket bättre än db,komplett mfl.
Sen behöver man aldrig betala frakt på rma heller, dom har skickat ut en fraktlapp så bara packa och klistra på.
Till skillnad mot komplett där jag själv fick punga ut med rekommenderad frakt som dom sen sket i att betala tillbaka efter flera månaders försök att få tillbaka dom efter rman.