Sword of the New World(Granado Espada) Tråden

Permalänk
Entusiast

Sword of the New World(Granado Espada) Tråden

Detta spelet har man väntat på ett tag, så tänkte skapa en tråd om det

Granado Espada; Sword of the New World(US/EU titel) är ett spel där man får utforska en ny värld i 1700 tals tema. Ett innovativt mmorpg där den största ändringen till de vanliga mmorpg titlarna är att man kan skapa och styra 3 karaktärer samtidigt.

Spelet är grymt snyggt grafik mässigt och ska vara väldigt stort

Det vann även koreas största spelpris 2006, mycket tack vare sin innovation.
Granado Espada ska släppas i USA/Europa i sommar 2007.

Länkar:
Singapore Hemsida - http://www.granadoespada.sg/en/ (lite mer info här än officiella US/EU sidan)
US/EU Hemsida - http://www.swordofthenewworld.com/
IGN intervju - http://rpgvault.ign.com/articles/759/759212p1.html (mycket trevlig information)
Trailer - http://www.gametrailers.com/umwatcher.php?id=40674

Härlig Quote:

Sword of the New World is VERY combat-oriented; if you're not killing a monster every few seconds, your not killing fast enough. The game really emphasizes area of effect damage dealers, with every class having an ability that allows it to deal significant damage to large groups of monsters.

The game isn't designed to take 60 seconds to kill one monster, collect its loot and move to the next one; it's designed to kill 100 monsters in that 60, and then spend the next 60 collecting all the loot that dropped.

Screenshots:

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Om du hade postat två veckor tidigare hade vi ju kunna signat upp för beta Ser lovande ut i alla fall, det med tre karaktärer påminner väldigt mycket om final fantasy som är så bra

Permalänk
Entusiast

Mmm påminner en del om Final Fantasy Tactics Och skrev en tråd tidigare om detta spel här på swec, men den dog pga att jag skrivit den dåligt och utan information. Själv är jag skriven till betan och hoppas jag får min e-mail snart.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Hoppas de skickar ut sina beta invites snart, signade själv uipp för snart 2-3 månader sedan ^^.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
Hoppas de skickar ut sina beta invites snart, signade själv uipp för snart 2-3 månader sedan ^^.

Beta signup slutade idag för några timmar sen, så förhoppningsvis denna veckan ^_^

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk

Ser riktigt nice ut.

Kommer det vara f2p eller p2p? Något man köper i butik eller tankar (menar legalt nu, så ni ingen börjar gorma åt att man ska köpa spel).

Om p2p, hur mkt hamnar det på, ungefär?

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av appoc2013
Ser riktigt nice ut.

Kommer det vara f2p eller p2p? Något man köper i butik eller tankar (menar legalt nu, så ni ingen börjar gorma åt att man ska köpa spel).

Om p2p, hur mkt hamnar det på, ungefär?

I korea är det f2p för tillfället, k2n som kommer släppa spelet i resten av världen håller på att bestämma om f2p eller p2p just nu. För mig spelar det ingen roll, för det verkar helt klart värt 100kr i månaden. Men chansen finns att det blir gratis i månaden.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Sjukt snygga hår-modeller!

Visa signatur

Arf arf!

Permalänk
Medlem
Citat:

Dear Daniel,

We are pleased to inform you that you have been selected as one of the Closed Beta testers for Granado Espada.

ÄNTLIGEN! Har väntat typ 3 år på det här spelet!

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
ÄNTLIGEN! Har väntat typ 3 år på det här spelet!

... har inte fått mitt mail än... FAN. aja har tills 13:e till att få det, annars är det kört antar jag. Signade för betan 2 månader sen ungefär.

Grattis iaf -_-;;;;;;

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Tja servern är inte uppe endå så ni missar inget ^^.

Edit: Tydligen ska de starta servarna på tisdag, så tja ^^ ett par dagar kvar :/

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Entusiast

Såg en på Granadoespada.cc som reggade dagen innan CB reggen avslutades, han har redan fått sin key. Så börjar bli lite orolig, även om nycklarna skulle skickas ut i 'batches' och att man inte ska oroa sig än..

ge2104 - I hate you -_-;;;;

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Jo ge2104 är jag allt

I vilket fall som hellst, 2 andra vänner som reggade upp ungefär samma tid som jag har heller inte fått något konto.

Edit:

Äntligen lite info från singapore betan. I alla fall, 15 timmar kvar

Citat:

Dear gamers,

Selected gamers who have been assigned accounts will be pleased to know we are on schedule and the Granado Espada CBT service will be open for testing on the 12th February 2007, 1200hrs (GMT+8).

For those of you who have not gotten your hands on the CBT client software, you may want to check out the locations listed on the website. (listed under "Store"). Stock for the CBT Kit will surely available from the 13th February onwards.

Come into the world of Granado Espada, available in English for the very first time!

We are also lining up a series of mini-contests to be held during CBT. Prizes include airtickets to Singapore for the Grand Open Beta party!

Check back on this website and the official forum as details will be coming in soon.

Team G.E.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Entusiast
Citat:

Dear Patrik,

We are pleased to inform you that you have been selected as one of the Closed Beta testers for Granado Espada.

det var på tiden

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Grattis :), dock har vissa vänner som inte fått mej än så förhoppningsvis får de svar om 4 dagar.

I alla fall kan inte vänta själv. Kommer nog köra en Figter / Elementalist / Scout team Men vet ej säkert om hur jag kommer tycka om det.

Vad tänker ni köra ?

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Ser ut som Lineage möter Dungeon Runners i 1700-talet

Visa signatur

PC:

| i5 2500K @4.8GHz + Corsair H70 + 2x Scythe GT 1450rpm |
| ASUS P8P67 Pro B3 | 2x GTX580 3GB SLI @900/1800/2004 |
|2x 4GB Corsair Dominator GT @2133MHz | Corsair AX1200 |
| CM HAF 932 | Dell U2711 | 120GB Corsair Force 3 |

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
Grattis :), dock har vissa vänner som inte fått mej än så förhoppningsvis får de svar om 4 dagar.

I alla fall kan inte vänta själv. Kommer nog köra en Figter / Elementalist / Scout team Men vet ej säkert om hur jag kommer tycka om det.

Vad tänker ni köra ?

Musketeer Musketeer Scout funderar jag på

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

BTW vi borde bestämma en server vi ska spela på.

Cervantes, Carracci, Caravaggio

Är de 3 servrarna som ska komma upp, ska vi ta den första Cervantes?

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Entusiast

Jag lirar på cervantes, family name Ceasar.

uppdaterade första tråden med en film, för er som inte sett det än ^_^ Underbart spel hittills.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Heter Chan på Cervantes ^^, Är förvisso bara lv 12 har inte hunnit spela vidare mycket ^^.

Hoppas på att levla upp min skill lv till 8 men den har segat sig vid lv 6 ett väälldigt bra tag nu, behöver värkligen nå lv 8 för behöver AoE som bara den, finns biljoner månster i dungeons ^^.

---

Här är en filmsnutt från fösta gången jag gick in i en dungeon ^^

http://ge.mugimugi.org/video/index.php?FILE=GE_-_First_time_i...

Gick inte så vidare bra ( Btw måste tillåta popups )

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Påminner något grymt mycket om Guild Wars. Helt klart en intressant speltitel för 2007.

Visa signatur

En fisk...

Permalänk
Medlem

2 st till filmer samt ja inget är modiferat ^^ musiken är värkligen den samma ^^.

Ganska trist men aja ^^ lite av första staden samt snacka med NPC.s
http://ge.mugimugi.org/video/index.php?FILE=GE_-_Explore_firs...

Jag och Firkraag i ett party.
http://ge.mugimugi.org/video/index.php?FILE=GE_-_First_Party

Edit en till:

AOE FTW
http://ge.mugimugi.org/video/index.php?FILE=GE_-_AoE

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Entusiast

Closed Beta signups har öppnat igen, jag vet inte hur många dagar men om ni är sugna så signup! ^^

http://ge.iahgames.com/en/news/?aid=45&sec=1&ssec=4

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Där fick jag min key. Tankade spelet för några dagar sen o skulle spela på polarens konto men orkade inte installera, men nu gör jag nog det då vi kan spela tillsammans.

Permalänk
Entusiast

Har lite dåliga nyheter däremot, spelet såg väldigt bra ut på pappret, men alla deras idéer är lite slarvigt utarbetade. Men detta är bara mina egna åsikter.

Det skulle va massvis med quests, men vid lvl 20-35 så var det endast grinding. vilket störde mig så otroligt att jag sluta lira för några dagar sedan. Hade stora förhoppningar för spelet, och det var otroligt kul 1½ vecka men sen slog verkligheten till om grinding.

Hade kunnat stå ut med ändlöst monster slaktande om inte 'patrol mode' fanns som i praktiken gick att använda för å gå att lägga sig medans ens karaktärer slaktade medans man sov, med healern på auto så dog man väldigt sällan (aldrig om man stod på ett bra ställe).

Synd, för som sagt allt såg bra ut på pappret..

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Firkraag
Hade kunnat stå ut med ändlöst monster slaktande om inte 'patrol mode' fanns som i praktiken gick att använda för å gå att lägga sig medans ens karaktärer slaktade medans man sov, med healern på auto så dog man väldigt sällan (aldrig om man stod på ett bra ställe).

Vad jag vet så stängs patrolmode av efter en stund, angående grinding så tror jag nog det kommer att komma fler quests osv, det är ju closed beta just nu, men det verkar som det är kopierat från alla andra asiatiska MMORPG's där man endast ska grinda, så skulle inte förvåna mig om de inte gör flera quests.

Permalänk
Medlem

Det såg ballt ut men e orolig för kontrollerna. Sen när ni säger att det inte finns tillräckligt med quest eller iallfall ha nåt att göra på högre lvls så blir jag tveksam på det med.

Däremot signade jag upp för betan.. måste ju testa detta iallfall

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Om du kommer in så får du mail på Torsdagar iaf, kontrollerna är inte så avancerade, iaf inte på låglvl, kan nog bli jobbigt på högre level när man måse använda mer spells dock.

Permalänk
Medlem

Någon som spelar??