Vilket spel sabbade mest?

Permalänk

Battlefield 2

Visa signatur

E6600 | 2*Corsair XMS2 Xtreme 1024mb Cas4 | 6800 GT | Asrock Dual VSTA s775 | 200 + 300gb Seagate | Antec P150 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oneofakind
WoW+skoltrötthet= Dålig kombination...

Kunde inte sagt det bättre själv. Spelar det fortfarande men inte lika mycket och aktivt och ska försöka ta igen 3:e året från gymnasiet nu i höst då jag ska jobba lite nu i vår.

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem

quake1+telias isdn för ett par år sen.

har fortfarande skuld hos telia på ett par tusen

Visa signatur

|| Förstärkare Amplifix || Högtalare Canton RC-L || Cambridge Audio Dacmagic || asrock 330||

http://www.minhembio.com/forum/index.php?s=dd15fd8c8426beaecf...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Foetus
quake1+telias isdn för ett par år sen.

har fortfarande skuld hos telia på ett par tusen

Fyfan, hur mycket kan det kostat allt som allt?

Visa signatur

COBHC

Permalänk
Medlem

Counter-strike har plockat ett antal timmar från ens liv.

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem

inget
fast när jag var mindre kunde jag sitta inne hela dagen o spela lucas arts äventyr

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kladz0r
Fyfan, hur mycket kan det kostat allt som allt?

hehe ingen aning tror skulden var på 12.000 från början
har kanske 4000 kvar..

sluppit betalat på ett tag pga av att jag är ensamförsörjande...
jag var dum i huvet när jag var yngre..

man bor själv o livet leker

fast allt som allt vette fan vad det kan ha kostat...
hade ca 2000-2500 kr i teleräkning varje kvartal
hade isdn ca 2 år sen kom adsl 0.5 lagom till man började med q3

Visa signatur

|| Förstärkare Amplifix || Högtalare Canton RC-L || Cambridge Audio Dacmagic || asrock 330||

http://www.minhembio.com/forum/index.php?s=dd15fd8c8426beaecf...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BattleAngel
Låter inte spel komma i vägen för viktiga saker.

Låt inte viktiga saker komma ivägen för spelen.

Red Alert, Dungeon Keeper, Age of Empires, Diablo I & II, Warcraft II & III samt Runescape är nog de spelen jag slösat mest tid framför...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Foetus
quake1+telias isdn för ett par år sen.

har fortfarande skuld hos telia på ett par tusen

Hehe eller Ultima Online + Telia isdn, det var inte gratis det heller

Permalänk
Medlem

Spelat många spel, som gått över skolan framför allt. men aldrig något alvarligt.

Därimot så har eve-online räddat mig att gå in i väggen många gånger under mitt unga liv. Jobbar väldigt mycket o har eget bolag som tar upp ens alla tankar, då finns inget bättre än att gå in i eves tokiga pvp värld på kvällarna o bara focusera på det

Permalänk
Avstängd

Tja Q1+modem kostade en del men då var jag så pass ung så slapp betala (dvs päronen betalade)
Som tur var började man aldrig med Ultima
Men annars är det WoW som sabbat mitt liv under 2 år.

Permalänk
Medlem

Dune II på amiga 1200

Visa signatur

"If Violence doesn't solve your problem, you're not using enough"

Permalänk
Medlem

Inget spel har sabbat mitt personliga liv speciellt mycket. EverQuest II är det spelet som jag blev lite mindre social av. Har bara G i betyg på grund av det, kunde haft VG i en hel del ämnen om jag aldrig började spela det =p

Permalänk
Medlem

Det måste ha varit Diablo II + exp. Alla i klassen spelade det, vi kanske gick i 4an-5an så det var ju verkligen ett riktigt höjdarlir när man kunde spela med personer man kände och skryta och tala om det i skolan. Men sen om det tog så mycket tid så det sänkte mina studier vet jag inte riktigt, man hade ju trots allt mer fritid i 4an/5an. Goda tider..

Permalänk
Inaktiv

Det måste vara Bubble Bubble, blev galen av det som liten. Spelade det jättemycket och tillslut började jag blåsa bubblor på folk och hoppa på dom!

Permalänk

Ja det är väl WoW..gjorde inget annat min sommar..

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem

Ultima Online + 56k = Fet, osocial och fattig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wassblad
På senare dagar är det nog bf1942...

Samma här, det sabbade nästan mitt nuvarande förhållande fast för ca 3 år sedan. Jag spelade i en klan, det gick bra för oss och jag hade grymt mycket kul men jag tog galet mycket tid till att spela när jag borde ha varit med min flickvän eller pluggat. Alla tentor jag missat (ca 5 stycken) har jag missat pga bf1942 och klanspelandet. Inget jag ångrar, jag kom undan med allt intakt och kanske lite klokare av erfarenheten plus att jag fick många kompisar från i stort sett hela europa. Jag hade nog inte sagt samma sak om jag inte fortfarande hade haft min flickvän dock...

Sedan fanns det klart andra spel, Diablo2, HL1+1000 mods, GTA 2, Q1+TFC men även om jag spelade alla dessa spel i flera hundratals timmar (Q1+TFC och CS beta 3.5-1.1 i säkerligen 2000 timmar) så gick det bara ut över mej själv så det ångrar jag inte. Jag är ändå där jag vill vara idag och hade inte varit JAG om jag inte spelat alla de där spelen. Man är väl en gamer i själen.

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
- The Guide is definitive. Reality is frequently inaccurate.
Douglas Adams

Permalänk
Medlem

I högstadiet var det CS. I början av gymnasiet var det Civilization 3, mot slutet var det Face of Mankind. Nu gillar jag lite variation i spelandet, även om det fortfarande lätt går att fastna i en del spel.

Visa signatur

mesme

Permalänk
Medlem

Baldur's gate1&2, neverwinter nights 1&2 och KOTOR1. :/ KOTOR1 var som tur var ganska kort. Nwn1 var nog värst, för där var en massa expansions och moduler att köra genom så det tog inte slut lika fort som de andra, men BG2 var också jobbigt. Med Nwn1 satt jag nog hela sommaren när jag väl börjat. Det verkar som om jag inte kan hantera RPG.

Och innan det var det mIRC...

Permalänk
Medlem

kalonline -_-

Visa signatur

i7.

Permalänk
Medlem

IRC, Runescape, d2, och ehm ja.. annat

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

Starcraft kanske (iofs så spelade jag bara på helgerna för att det var för dryt annars)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vilda_arne
Battlefield 2

Helt klart specielt när man typ dör av att få sitt magasin på foten -.-' man blir "dampig",

Permalänk
Medlem

Tibia / WoW

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Helt klart specielt när man typ dör av att få sitt magasin på foten -.-' man blir "dampig",

Hmm, jag har fastnat i Battlefield 2 jag.
Men jag tappar aldrid några magasin på foten, jag är en helikopterförare.
Och jag älskar att sniffa så lågt att man kan köra över och på dom som springer på backen xD.

Har kraschat 14 ggr sen BF2 släpptes, varav 14 den första månaden!

Men mina betyg består bara av MVG'n och VG'n så jag klarar mig iaf .

Permalänk
Medlem

Brukade inte spela så mycket spel, men blev mer och mer när man började med WoW :/
Men nu har man kommit till att man tror att man är social för att man sitter på vent och snackar med massa folk, svårt att dra sig :/
Men man har ju fortfarande kontroll över att, äta, dricka, skola, etc, etc.

Visa signatur

C#/MonoGame Fanatiker.
Pixel Artist & Game Developer

Permalänk
Medlem

Starcraft och Q3 är de spel jag spenderat mest tid med. Starcraft har jag spelat minst av de två och hade ca 4000 matcher på battle.net innan jag slutade. När det gäller Q3 vill jag inte ens tänka på hur mycket tid jag har lagt ner på det. Det var så illa att jag ljög för min omgivning för att kunna komma hem och spela. Man var hos polare och "var tvungen att dra hem" vid 23-24 på helgen, men satt uppe till 08 och spelade.

Visa signatur

WS: i5 2500K@4,7GHz| Noctua NH-D14 | Asus Maximus V Gene | Asus HD7850@1450/1050 | 8 GB Corsair XMS 3 | Corsair CX V2 600W | OCZ Agility 3 120GB | Fractal Design R3 | Dell U2412M
Server: AsRock FM2A85X-ITX | AMD A4-6300 | 8GB | Kingston V300 60GB | 12TB HDD | Fractal Design Array R2
HTPC: Sapphire Pure Fusion | 4GB | OCZ Agility 2 40GB | Fractal Design Array R2

Permalänk
Medlem

Worms Armageddon helt klart

Cs och Wow på delad andraplats

Visa signatur

q6600 | 4gb | 8800 GTX
t7500 | 2gb | 8600M GS

Permalänk
Medlem

Det var mestadels GTA3/VC/SA på PS2 som skapade kassa betyg under högstadie/gymnasietiden. Ibland spelade jag tills jag var så trött att jag började köra in i saker hela tiden