Permalänk
Medlem

Tar lång tid att ändra inställningar

Tjenare

Jag hoppas att jag skrev en intressant rubrik nu.
Det är såhär att min dator har blivit skitseg på att ändra inställningar och dylikt. T.ex. ändra från xp theme till classic mode, eller ändra visuella effekter i systemegenskaperna. Alltså en endaste liten "box/ändring" tar jättelång tid.

Jag har även upplevt smyglagg i windows och jag funderade först på om det var min hårddisk som höll på att gå sönder, så jag tog ut den och swappade till en av mina andra hårddiskar. Jag kan inte säga att det vart någon direkt skillnad

Så därför undrar jag om det kan ha och göra med mina ram-minnen eller om det är grafikkortet som är på väg att gå sönder.

Det har även slagit mig att cpu'n kan vara keff men det låter inte lika troligt i mina öron.

Det jag har är iaf en amd 64 3700+ 1024mb ram gforce 6600
Diskarna ligger på 7200RPM Och dessa är SATA

Jag har även testat att damsuga ur burken då datorbutikerna här i stan inte har någon lufttrycksburk för att blåsa rent skiten...

Samt att jag även har satt in extra fläkt för utsug och tagit bort kylflänsen på grafikkortet och satt dit en fläkt istället.

Allt detta utan resultat. Jag hoppas nu att någon av er datahackare kan hjälpa mig.

Jag kan även tillägga att jag har testat att ta ur ram-minnena och testat att köra ett åt gången.

Yes jag har även installerat om 10 000 ggr

MVH
blixten