Bästa BitTorrent i dagsläget?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meganeoman
Ni som använder uTorrent kör ni med default inställningarna alltid eller ändrar ni en massa?

Default. Har inte ändrat något vad jag minns förutom nedladdningsmappen.

Permalänk
Medlem

µTorrent, enkel och resurssnål : ) Fast jag kommer aldrig upp i en bra hastighet. Har en 2.5Mbit lina, Från FTP och DC kommer jag upp runt 250-300Kbit/s Men med torrent så kommer jag upp i knappa 100-150 kbit/s och detta med torrenter med många peers och öppna portar. Why?

Visa signatur

Efter regn kommer jordskred!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av msl
Default. Har inte ändrat något vad jag minns förutom nedladdningsmappen.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk

Hur gör jag för att återta default inställningarna i utorrent? Minns inte riktigt allt jag ändrat! Var sparas inställningarna för utorrent? Det är ju bara en .exe fil!

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meganeoman
Hur gör jag för att återta default inställningarna i utorrent? Minns inte riktigt allt jag ändrat! Var sparas inställningarna för utorrent? Det är ju bara en .exe fil!

C:\Documents and Settings\*Användare*\Application Data\uTorrent

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk

Är det bara att deleta den filen då? Görs det några andra ändringar nånstans?

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meganeoman
Är det bara att deleta den filen då? Görs det några andra ändringar nånstans?

Inte en aning faktiskt? Du får pröva dig fram.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk

Det räcker inte med att deleta utorrent.exe filen då?

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meganeoman
Ni som använder uTorrent kör ni med default inställningarna alltid eller ändrar ni en massa?

Har ändrat massor, mest saker för att få det att bete sig precis som jag vill. Går ju ställa in vad som ska hända när man dubbelklickar på en torrent exempelvis. Har även ökat antalet maximala anslutningar och sånt, har nämligen 175 torrents aktiva just nu. Har det även inställt så att filutrymmet allokeras på disken först med filer som heter .!ut (fast det kanske är standardinställningen)

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk

Men om man kör med inställningarna orginal går det inte segt att surfa då samtidigt som utorrent är igång?

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meganeoman
Men om man kör med inställningarna orginal går det inte segt att surfa då samtidigt som utorrent är igång?

Beror ju på vad man har för uppkoppling, har själv 100/10Mbit så det är inga problem.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meganeoman
Men om man kör med inställningarna orginal går det inte segt att surfa då samtidigt som utorrent är igång?

Minska antalet anslutningar som kan användas maximalt. Med min gamla router så klarade den av att maxa hastigheten ned och surfa samtidigt vid 10-15 anslutningar men med omkring 100 anslutiningar gick det inte ens att surfa samtidigt som nedhastigheten var 60-70 % av max.

Visa signatur

MacBook Pro (Unibody) 2.4 GHz, 2 GB RAM, 250 GB HDD
Nikon D50, Nikkor AF-S DX 18-55/3.5-5.6G ED, Nikkor AF 50/f1.8D, Tamron AF 70-300mm F/4-5,6 Di LD Macro 1:2

Permalänk
Medlem

xtorrent ,det är ett µ-torrent som skickar till trackern att man laddat upp lika mycket som man laddat ner. lite fusk men men..

Visa signatur

E6300 | Thermalright Ultra-120 eXtreme + Noctua 120mm 1200rpm | Gigabyte GA-965P-DS3 | 3GB Corsair XMS2-6400 CL5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sunkBurk
xtorrent ,det är ett µ-torrent som skickar till trackern att man laddat upp lika mycket som man laddat ner. lite fusk men men..

Det är en moddad version av µTorrent.
Ett fusk som lätt känns igen och kommer få dig bannad.
När jag tröttnade på den olagliga torrent-"scenen" och slutade så prövade jag denna klient på skoj.
Blev bannad på flera sidor för ratio-fusk rätt snabbt.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Estanjoni
Jag litade på er och installerade det och lät allting vara och då skulle de inte vara några problem, det skrev du i ditt första inlägg i den här tråden och fler därtill. Hur mycket måste man hålla på och joxa med DC++ för att de ska funka? Jo skriva din IP-adress and that's it!

Måste ändå fråga hur seriöst är ett program som vill testa mot enbart amerikanska servrar? Jag menar alla i hela världen kan väl ladda ner detta program? Nej, tur att så många inte använder BitTorrent-filer på de flesta sidor, då är man tvungen att använda ett nerbytesprogram gentemot DC++

för mig funkar bitcomet bäst

Visa signatur

Alice i underlivet
Me@hotmale.cum

Permalänk
Inaktiv

uTorrent är bäst... Tar inte alls mycket på minnet, inga onödiga funktioner bara det nödvändigaste... jag slutade använde bitcomet då de senaste versionerna använde massa krimskrams som tog på minnet...

Permalänk

µTorrent helt klart, körde Azureus innan men µtorrent är mil bättre.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Avstängd

När jag ska ladda ner torrents med µTorrent så måste jag spara torrenten någonstans. Innan jag kan öppna den med µTorrent. Går det inte bara att öppna den direkt från nedladnings plats som andra torrents program? Det är det jag tycker är dåligt. Vet någon hur man fixar detta?

Visa signatur

See It. Hear It. Feel It.

Permalänk
Medlem

Det absolut bästa med µTorrent är firefox-pluginen (som jobbar mot webbgränssnittet). Genom att dra en torrentfil till statusbaren i firefox läggs den på för nedladdning på den dator pluginen är kopplad mot, alltså även på en helt annan dator. Alltså kan man lägga på en massa torrents för nedladdning på datorn hemma när man sitter på jobbet, utan fjärrstyrning eller något liknande. Självklart visas också status och hastighet :-).

Visa signatur

OSIRIS GUITAR - youtube-kanal om elgitarrer, mixning och teknik i hemmastudio

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Philip_Holm
När jag ska ladda ner torrents med µTorrent så måste jag spara torrenten någonstans. Innan jag kan öppna den med µTorrent. Går det inte bara att öppna den direkt från nedladnings plats som andra torrents program? Det är det jag tycker är dåligt. Vet någon hur man fixar detta?

förutsatt att du kör FF. Välj bara "öppna med uTorrent" och "gör detta automatisk med denna filtyp" sen är det bara att klicka på www.nån-sida.com/Pr0n/Pr0n.torrent och så startas det automatiskt om du sedan ställer in uTorrent så att den flyttar .torrents till en viss mapp så sparas även .torrenten på rätt ställe automatiskt.

uTorrent FTW föresten, finns ingen anledning att köra något annat torrent program.

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Curly
förutsatt att du kör FF. Välj bara "öppna med uTorrent" och "gör detta automatisk med denna filtyp" sen är det bara att klicka på www.nån-sida.com/Pr0n/Pr0n.torrent och så startas det automatiskt om du sedan ställer in uTorrent så att den flyttar .torrents till en viss mapp så sparas även .torrenten på rätt ställe automatiskt.

Man kan också låta utorrent övervaka en katalog där man sparar sina torrentfiler, om man tex inte vill att programmet ska starta automatiskt eller om det skall fungera över ett samba-nätverk.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk

µtorrent är det smidigaste torrentprogrammet jag stött på!

Verkligen älskar det. Det finns en del inställningar som man lär sig väldigt fort.
Sen är jag väl som dem mesta här som inte litar på hastighetsguider och dylikt, utan vill pilla lite själv på inställningarna, så man vet vad som sker..

5 av 5 möjliga ger jag programmet!

Permalänk
Avstängd

Jag använde uTorrent förut. Men det var en sak jag störde mig på. När man ska öppna en torrent var man först tvungen att spara den på valfri plats på datorn. Sedan öppna den men programet. Går det inte att göra så att man öppnar torrenten direkt i klienten. Det gör ju andra torrent klienter?

Skulle vilja ha hjälp med det, så man kan använda uTorrent igen.

Visa signatur

See It. Hear It. Feel It.

Permalänk
Medlem

utorrent. Underbar klient till och med så pass bra att jag kör den via wine i linux också.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem

kör µTorrent. Drar lite minne, enkelt, mycket finesser och översikt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Philip_Holm
Jag använde uTorrent förut. Men det var en sak jag störde mig på. När man ska öppna en torrent var man först tvungen att spara den på valfri plats på datorn. Sedan öppna den men programet. Går det inte att göra så att man öppnar torrenten direkt i klienten. Det gör ju andra torrent klienter?

Skulle vilja ha hjälp med det, så man kan använda uTorrent igen.

Vet inte hur du lyckas men du behöver inte spara den innan?
Bara att öppna den direkt.

Vad händer när du öppnar den direkt?

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.