Permalänk
Medlem

Problem med D-Link DI-624

Har ett problem med våran router.. den har börjat starta om sig sen vi uppgraderade firmware i den.

Innan uppgraderingen tappade den anslutningen till internet lite då och då. Så vi pratade med dom som vi köpte den av och dom sa att vi skulle uppgradera firmware, men efter vi gjort det så har routern börjat starta om sig med bara några minuters mellanrum.

Hur kan man lösa detta problem?

Permalänk

Re: Problem med D-Link DI-624

Citat:

Ursprungligen inskrivet av robban0
Har ett problem med våran router.. den har börjat starta om sig sen vi uppgraderade firmware i den.

Innan uppgraderingen tappade den anslutningen till internet lite då och då. Så vi pratade med dom som vi köpte den av och dom sa att vi skulle uppgradera firmware, men efter vi gjort det så har routern börjat starta om sig med bara några minuters mellanrum.

Hur kan man lösa detta problem?

Ehe, låter som ett överhettningsproblem...
Står rautern så den får luft? Eller stackad med modemet?
Ställ den så den kan andas, gärna svalt och inte i ett litet skåp.

Annars kan det vara nät-adaptern som börjar bli trött.
Om du har flera datorer inkopplade, plugga ur och kör bara en o se om den "håller längre".... Annas be o få låna en adapter i affären eller låna av polare.
OBS, se till att den är en likadan adapter(samma spänning osv)

Har kört och fixat dlinkar i 8 år nu, dessa är de klassiska problemen...

Visa signatur

AMD-XPm 2500+@3600+(Ba)@204*12 = 2459MHz|Egenbyggt vatten + 240 rad|1.93Vc|2*256 TMWB 11,2,2,2|2.8Vddr|AN7|sb-kyld,nb-zalman+60mm,MosFet flensar+40 mm|Ti4K2 @320/615|Prime95 stabilt 24/7! Tysssst.....

Permalänk
Medlem

ställa routern upp, om du köpte routern ny så fick du med 2 "fötter" sätt fast dom så routern står upp, så ska den nog inte göra det GL

Permalänk
Medlem

Har haft exakt samma problem med en D-Link 624. Den stod upp, var inte varm och allt det där. Men den tappade internet ibland. Fick en inofficiell (I alla fall enligt dem) firmware, version "404beta_0003" som löste problemet. Trodde jag, en dag senare var det likadant. Har lämnat in den och väntar på en ny.

Permalänk
Medlem

Fick en ny router av stället vi köpte den av, men nu är det exakt samma fel som det var innan jag uppdaterade firmware på förra routern.. alltså att den tappar anslutningen till internet hela tiden.

I loggen till routern står det:

Mar/10/2007 10:52:00 DHCP Request 90.227.xxx.xxx
Mar/10/2007 10:51:00 DHCP Request 90.227.xxx.xxx
Mar/10/2007 10:49:45 DHCP Request 90.227.xxx.xxx
Mar/10/2007 10:48:53 DHCP Request 90.227.xxx.xxx
Mar/10/2007 10:47:53 DHCP Request 90.227.xxx.xxx
Mar/10/2007 10:46:01 DHCP Request 90.227.xxx.xxx

Startar man om routern igen så funkar det någon minut, sen händer samma sak igen.

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem med DI-624 hos föräldrarna.
Stänger jag av Wireless fungerar det bra men när jag komer hem till dom med min laptop och slår på wlan som jag kör över så fungerar deras dator (som kör över kabel) dåligt.
Går segt, kommer inte åt sidor, kan inte ens logga in på routern.
Har tagit av locket och klnner att dom två små chippen i mitten blir fan varma, funderar på sätta kylflänsar på dom nu.

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElyziuM
Jag har samma problem med DI-624 hos föräldrarna.
Stänger jag av Wireless fungerar det bra men när jag komer hem till dom med min laptop och slår på wlan som jag kör över så fungerar deras dator (som kör över kabel) dåligt.
Går segt, kommer inte åt sidor, kan inte ens logga in på routern.
Har tagit av locket och klnner att dom två små chippen i mitten blir fan varma, funderar på sätta kylflänsar på dom nu.

Frågan är hur varma de blir om du bara känner att de blir varma. De brukar klara rätt höga temperaturer. Man bränner sig brutalt redan innan de är "för varma". Men ja, de flesta routrar har överhettningsproblem. De är ju bara små datorer, har inte tillverkarna förstått att alla chip blir varma?

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk

Hade samma problem med 2st 624:er men efter den andra ringde jag å pratade med supporten, dom sa att dom haft stora problem med 624:an men inget direkt svar VAD. Så han rekomenderade lillebror 524 som jag nu använder och den funkar helt kanon hos mig iallf både med tråd och trådlöst.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har slängt på 3st flänsar nu på 3st chipp, limmade fast dom med Arctic adhensive (stavning?).
Så nu skall jag surfa runt en stund och se om det blev någon skillnad huvudtaget?!
Man kan ju hoppas.

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem

Problemet med 624:an är routerns inbyggda time..

Gå in på TOOLS -> Time o bocka ur "Automatic" ( den hämtar tiden från US ( smart as hell )

Välj sista alternativet Manual . computer clock/time.
Efter jag ändrade det har jag ej ngt problem alls!!

Att tillägga, jag har innan detta köpt 2 routers, skällt ut supporten på dlink, klagat hos min lokala återförsäljare Microshop. nästan geett upp hoppet totallt då de på D-link inte alls visste om ngra problem som de sa på supporten.

Jag misstänker de har ngt dyrt avtal med ngn "over there" som den hämtar tiden av och som de ej kan häva.. men vad vet jag..

prova detta o säg mej om det fungerar!

Visa signatur

enemies is good - Lioder.czr

Permalänk
Medlem

routerproblem - löst

hej! ville bara säga att det tipset om tiden som någon postade här funkade perfekt för min router också. Jag har svurit i veckor över routern och skulle faktisk gå och köpa en imorgon, men när jag bockat av att den skulle hämta tiden automatiskt kändes allt snabbare. Har dock inte kört så hemskt länge med de nya inställningarna, men den har inte kopplat ur ännu ( ett par timmar) igår dog den var 10:e minut typ....

tackar