Låsa upp portar till alla datorer som ansluter till min router

Permalänk

Låsa upp portar till alla datorer som ansluter till min router

Ja som rubriken antyder undrar jag hur/om jag med min trådlösa Netgear-router kan låsa upp några specifika portar till alla datorer som ansluter sig till min router...

Hittills har jag trott att när man ska låsa upp en portrange ska man sen ange det interna IP-nret till den datorn jag vill låsa upp för. Men när jag sen ska ange IP-nret till en annan dator i mitt nätverk som jag vill också ska ha tillgång till dessa portar säger routern att man inte får göra så, "Port confligt with another device"
Nu handlar allt det här om att kunna ladda ner WOW-uppdateringar från flera olika datorer i samma nätverk.

Mvh Zeb

Visa signatur

Nil desperandum!

Permalänk
Medlem

I regeln för att öppna portarna i routern sätt * eller motsvarande istället för ip, då öppnas portarna för alla datorer bakom brandväggen.

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk

Okej försökte med * eller x men inget av de fungerade, ska jag skriva tecknet i sista rutan eller i alla rutor? De 3 fösta rutorna börjar med 192 168 1...
Står Invalid internal IP

Visa signatur

Nil desperandum!

Permalänk
Hedersmedlem

Re: Låsa upp portar till alla datorer som ansluter till min router

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zebulator
Ja som rubriken antyder undrar jag hur/om jag med min trådlösa Netgear-router kan låsa upp några specifika portar till alla datorer som ansluter sig till min router...

Hittills har jag trott att när man ska låsa upp en portrange ska man sen ange det interna IP-nret till den datorn jag vill låsa upp för. Men när jag sen ska ange IP-nret till en annan dator i mitt nätverk som jag vill också ska ha tillgång till dessa portar säger routern att man inte får göra så, "Port confligt with another device"
Nu handlar allt det här om att kunna ladda ner WOW-uppdateringar från flera olika datorer i samma nätverk.

Mvh Zeb

Du har trott rätt, du kan inte vidarebefodra en port till flera datorer samtidigt.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk

du kan endast låsa upp en port till en dator tex 133 maskinen vill du ha samma port öppen så får du ändra de 2 sista siffropnr till 135 maskinen eller vad de nu har för ip.-.

dock så kan du tex öppna slingor med portar till ip'n tex 300-340 till 133 maskinen

Visa signatur

I am Extrazz.