Command and Conquer 3: Tiberium Wars

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bam108
Ingen med 8800GTX eller liknande som kan bekräfta om det flyter på med stabila 30+fps i 1600x1200/1680x1050 eller mer med maxinställningar? (På skrimishbanan, som är mest krävande i demot).

Jag har inte kollat min fps men det laggar inte, märker inte ens någon fpsdropp i strider heller. Byggde 80st enheter och anföll utan några problem.

Då maxar jag i 1920x1200. Datorn ser ni i sign.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bam108
Med handikapp eller utan? Jag klarar det iaf på -95%

utan något handikapp

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ullemannen
utan något handikapp

Hm, då vill jag inte möta dig online

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FredrikMH
Jag har inte kollat min fps men det laggar inte, märker inte ens någon fpsdropp i strider heller. Byggde 80st enheter och anföll utan några problem.

Då maxar jag i 1920x1200. Datorn ser ni i sign.

Jo. spelet flyter på väldigt bra även när man har stora armeer :). Och är snygg gjort. Med andra ord Spelet är bra optimerat :). Äntligen så har spel tillverkarna börjat tänka lite på oss pc gamers oxå

Permalänk

Hehe ni som tycker spelet är så bra checka lite på EA's forum.
http://forums.ea.com/mboards/forum.jspa?sls=2&forumID=2381

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bam108
Hm, då vill jag inte möta dig online

Njae, jag kör en väldigt udda och enkel taktik som aldrig hade funkat online Det hänger enbart på en snabb start och många refineries (ie i plural? hmm..) Första byggnaden är alltid crane.

Efter två refineries packar jag upp MCV:n och utvecklar ny bas vid ett annat fält i ena kanten, sen gäller det bara att snabbt komma upp med mammoths, emmiter och railguns uppgradering. När det gäller NOD funkar nästan samma sak, fast jag brukar istället köra med deras flygplan, osynliga bombplan

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Breadcrab
Hehe ni som tycker spelet är så bra checka lite på EA's forum.
http://forums.ea.com/mboards/forum.jspa?sls=2&forumID=2381

Jaha! vad vill du säga med det? Kan tänka mig att det ser likadant ut överallt efter att ett demo släppts. Om inte överbevisa mig.

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem

Hmm, spelet sätter high för min A64@2.2GHz och x800xl, och det funkar sådär. (30 fps för det mesta, nere vid 20+ när det blir mycket, men det är inte sådär jättesnyggt utan AA.) Cutscenerna...hah, lite B, men rätt så coola ändå : ) Ganska trevligt att det påminner så mycket om tidigare C&Cs med.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk

Men tiberiumet växer ju inte okontrollerat! Vilken jävla hädelse.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kolsvart Katt
Hmm, spelet sätter high för min A64@2.2GHz och x800xl, och det funkar sådär. (30 fps för det mesta, nere vid 20+ när det blir mycket, men det är inte sådär jättesnyggt utan AA.) Cutscenerna...hah, lite B, men rätt så coola ändå : ) Ganska trevligt att det påminner så mycket om tidigare C&Cs med.

Har precis samma som dig fast har satt på full AA. Märker inga hack lr något oflyt. Har klockat grafik kortet till 425/580.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av laggarbacken
Jaha! vad vill du säga med det? Kan tänka mig att det ser likadant ut överallt efter att ett demo släppts. Om inte överbevisa mig.

Bara att alla tycker inte om det...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Breadcrab
Bara att alla tycker inte om det...

Usch vad hemskt...så borde det ju inte vara.

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Breadcrab
Bara att alla tycker inte om det...

Nyhet det finns inget spel eller demo som alla tycker om :p;)

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alexandersson
Men tiberiumet växer ju inte okontrollerat! Vilken jävla hädelse.

Vad snackar du om?

Permalänk
Medlem

Ni sa man kunde spela som NOD om man trycke på bokstaven N när man tagit framm rulllisten med lag men detta fungerar ju inte? Jag måste vara en retard eller så är det olika versioner på demot.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FredrikMH
tagit framm rulllisten med lag

- Markera NOD

- Klicka

(du håller in "N" hela tiden)

Yeay

Visa signatur

AMD FX(tm)-8120 Eight Core Processor. 6.00GB RAM, 64-bit OS
AMD Radeon HD 6900 Series

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av szhred
- Markera NOD

- Klicka

(du håller in "N" hela tiden)

Yeay

Tack, missade att man var tvungen att klicka på den först

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk

Skaffade just fraps och märkte att spelet går bara i 30-31 fps som max. Är det någon som vet varför? Ingen skillnad när jag sänker grafiken. :S

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Breadcrab
Skaffade just fraps och märkte att spelet går bara i 30-31 fps som max. Är det någon som vet varför? Ingen skillnad när jag sänker grafiken. :S

Låst vid 30 FPS. Varför man skulle vilja ha mer har jag aldrig förstått, iaf inte i spel i denna genre.

Visa signatur

.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skarm
Låst vid 30 FPS. Varför man skulle vilja ha mer har jag aldrig förstått, iaf inte i spel i denna genre.

Jo då det märks i alla spel. I Oblivion så märker man definitivt att 50 känns mycket bättre.

Visa signatur
Permalänk

Vad kul det var när man gjorde samma sak med Scrin som man gör för att kunna spela NOD, nämnligen tryckte S istället :P. Ni som inte prövat får er en relativt kul men besvikande upplevelse.

Visa signatur

Antec P180B SPCR, Asus P5B Deluxe WIFI, C2D E6600/Scythe Ninja @ 3.2, 2Gb Corsair Twin2xPRO-800, Tagan 530 Easycon, 250 gb Seagate 7200.10, Sapphire X1900XT @ XTX flash

FJ Xi 1546 2.0Ghz C2D, 2 Gb Ram, 240Gb Raid 0, Nvidia 7600.

Permalänk
Medlem

Vadå då? Scrin går ju inte att spela.

Och det där med FPSen förstår jag inte heller. Man borde väl få kunna välja mellan 30 och 60 till exempel så att alla galningar och de som helt enkelt bara föredrar FPS framför allt annat får sina behov tillfredsstälda.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk

Det är det som är poängen. När spelet startas så har man ju inga enheter efter som det finns ingen data för dom i demot, därför startar man inte med några. Vilket leder till förlust.

Visa signatur
Permalänk

Men vad alla klagar på FPSen. Den går att "låsa upp" så den inte är begränsad längre. Sök och ni skall finna. Sen kan man även köra i Window mode etc. Finns massor med saker man kan göra.

Edit: Att låsa upp FPSen är lite krångligt så jag förklarar Window Mode istället.

1. Ta bort skrivskyddet på CNC3_english_1.0.SkuDef som ligger i demo mappen.

2. Öppna CNC3_english_1.0.SkuDef i tillexempel anteckningar.

3. Ändra raden "set-exe DemoGame.dat" till "set-exe DemoGame.exe".

4. Döp om filen DemoGame.dat till DemoGame.exe. Nu borde ni se att den får en ikon och är en vanlig exe fil.

5. Skapa en genväg eller något och lägg till parametern -win.

Sen finns det tillexempel -spectator också som är något typ av läge där man kan kolla på repriser.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ullemannen
Någon annan än jag som dödat AI Brutal både som GDI och NOD?

Jao, till min förvåning var det inte så himla svårt om jag ska vara helt ärlig :/ Och har bara haft demot i en dag. Hoppas nu bara att datorn är riktigt dåligt gjord så man kan få utmaning på nätet. Bara längtar tills detta spelet kommer. /care på grafik enligt mig, bara det flyter och har bra känsla är jag nöjd, och det är jag

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AnkanII
Jao, till min förvåning var det inte så himla svårt om jag ska vara helt ärlig :/ Och har bara haft demot i en dag. Hoppas nu bara att datorn är riktigt dåligt gjord så man kan få utmaning på nätet. Bara längtar tills detta spelet kommer. /care på grafik enligt mig, bara det flyter och har bra känsla är jag nöjd, och det är jag

Det lär du nog kunna få Är du duktig så är säkert någon annan det också - och det lär bli en grym fajt att se på! =D

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AnkanII
Jao, till min förvåning var det inte så himla svårt

Kan du berätta hur du gör för att vinna över brutal? För mig känns det långt ifrån enkelt...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gibbe
Finns det nåt snyggare RTS ute nu då?

Oavsett så förstår jag inte hur folk kan whina om det. "OMFG, det är inte fotorealistiskt och använder inte DX10!!!!1!!1!!11!!one"

Company of Heroes är ju jäkligt snyggt till exempel, och verkar rulla bättre på min dator än C&C3. Var dock bara ett spelexempel, personligen bryr jag mig inte ett dugg om hur C&C3's grafik är, huvudsaken är att C&C känslan finns kvar, vilket det gör imo.

Permalänk

Efter att ha läst den lång artikeln om Scrin på IGN (http://pc.ign.com/articles/774/774243p1.html). Så är jag fast besluten om att mina första spel på laddern blir med scrin. Deras Carrier liknande skepp, avskaffning av behovet av silos, och riktiga monster till bästa enheter. Visst kommer det vara svårt att techa upp men det måste gå på nåt sätt.

Permalänk

Inte mycket känsla då det är inget annat än Generalsmutant med lite DNA från CnC.

Visa signatur