Permalänk
Medlem

hastigheter

tjenare:)

finns det någon som vet om det går att sänka internet hastighterna i en port och ha mer på en annan?,

tanken e att min brorsa tankar skit mkt o jag tänkte att om man kan sänka eller dela på jusst 4 / 4 mb, så inte han tankar skit mkt så hans tanknigar tar upp hela hastigheterna:)

tack på förhand.

har en NETGEAR WPN824 router:)

Visa signatur

mvh advisor

Permalänk
Hedersmedlem

Jag tror tyvärr inte jag kan hjälpa dig, men någon som kanske kan hjälpa dig lär behöva veta vilken router du har!

Permalänk
Medlem

okej, ingen annan som kan hjälpa?

Visa signatur

mvh advisor

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

hm netlimiter borde funka om du ska begränsa hastigheter på portarna, till andra datorer i nätverket..

nu behövde ja inte söka men... det hjälper;)
hoppas det var rätt tänkt av mig

Permalänk
Medlem

ja men jag vill inte bara se utan kunna styra hastigheterna:)

Visa signatur

mvh advisor

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

hm kan man inte det i netlimiter ?.. kanske inte i ett
sjysst gui utan bara text men iaf

Permalänk
Medlem

Netlimiter kan begränsa hastigheterna

Permalänk
Medlem

någon som vet hur programet fungerar?, när det startade och allt så fungerade inte internet för mig, ? och vart ska jag trycka för att begränsa någon anans aslutning?

Visa signatur

mvh advisor

Permalänk
Medlem

Netlimiter kan enbart kontrollera den dator det är installerat på. Det du behöver är en router eller dylikt med denna funktionalitet.

Permalänk

Om ni kan prata med varandra så be honom bara begränsa hastigheterna i det program som snor all trafik, det är nog lättast.

Permalänk

QoS (Quality of Service) är nog det du ska kolla på...

Vet dock inte om din Netgear har detta.

Har ingen större koll på detta men har precis börjat mecka med min Linksys (dd-wrt) .