Trådlös router som klarar 10/10 stabilt?

Permalänk
Medlem

Trådlös router som klarar 10/10 stabilt?

Hej igen.

Fortf har jag inte lyckats byta upp mig till den trådlösa standarden, men nu när ja har såpass många saker som kräver trådlöst så känns det som att det kan vara en idé.

Det jag söker är en billig router som klarar att vara uppe 24/7 med full belastning från och till utan att starta om sig, frysa sig, stänga portar eller andra dumma egenskaper. Har nämligen haft de problemet med tidigare trådbundna dlink och netgear routrar.

Vill gärna slippa det nu.

En vän sa något om linksys + custom firmware. Är det något att tänka på? Eller finns de bättre alternativ som inte kostar så mycket?

Tack för eran hjälp.

Permalänk

Har endast dåliga erfarenheter av "billiga" routrar (Belkin, Netgear, D-link), tror iof att dessa märkens dyrare modeller är helt ok.

Själv kör jag precis det du nämnde, en Linksys Wrt54GL med dd-wrt firmware... Billigt och bra, 500-600:- .

Har hittills funkat klockrent, har dock hört om de som har problem också men så är det väl med allt.

Edit: Jag kör på en 100/100 lina så routern får jobba hårt. Throughput:n är absolut inte den högsta på denna ska väl nämnas, för mig är stabilitet och flexibilitet det viktigast och den har fyllt mitt syfte.

Permalänk
Medlem

En av de bästa på marknaden om man inte skall gå in på
företagsprodukter, DGL-4300:

http://www.siba.se/index.aspx?Identifier=SE86341

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
En av de bästa på marknaden om man inte skall gå in på
företagsprodukter, DGL-4300:

http://www.siba.se/index.aspx?Identifier=SE86341

Är denna verkligen såpass bra att den e värd dubbla priset mot linksys routern? Nästan i prisklass med apples nya router :s

Edit: En till liten fråga. Hur är Netgear NGWPN824? Enda anledningen till att jag nämner en netgear produkt är att den där jäkla linksys routern inte finns inne någonstans i Göteborg

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av drumloop
den där jäkla linksys routern inte finns inne någonstans i Göteborg

Vet inte hur bra du har letat men....

Linksys WRT54GL Linux
Göteborg ComputerCity Backaplan Produkten finns i lager
Göteborg ComputerCity Sisjön Produkten finns i lager

Komplett säljer den också och dom har hämtbutik i GBG...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trollhattan
Vet inte hur bra du har letat men....

Linksys WRT54GL Linux
Göteborg ComputerCity Backaplan Produkten finns i lager
Göteborg ComputerCity Sisjön Produkten finns i lager

Komplett säljer den också och dom har hämtbutik i GBG...

Tjoho. Jo jag märkte de nyss. 699, en hundring dyrare men då får jag den idag iaf. Om det nu blir den routern, blev lite osäker när 2 andra routrar kom in i bild.

Komplett måste man ha beställt från för att hämta upp på, vilket gör att ja måste vänta till måndag ändå.

Edit: Så ja var iväg till Computer city och köpte en WRT54GL router. Nu är min största fråga vilken custom firmware man ska köra på? tomato eller dd-wrt ?