Permalänk
Medlem

Ny Vaio från Sony (C2Z)

Ser att denna nu börjar dyka upp i vissa butiker, vad tror ni om den?

Någon som har hitta några recensioner på den?

13.3" X-black LCD 1280x800
Core 2 Duo 1.66GHz
2GB ram
NVIDIA GeForce Go 7400

Sonys webbsida
Dustin Home

Permalänk

Helt okay för det priset.

Permalänk
Medlem

såg den live förut, känns riktigt gedigen o smidig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrc
såg den live förut, känns riktigt gedigen o smidig

Var kan man hitta den i en fysisk butik?

Permalänk

Vid första anblick känns det som en Macbook utmanare. Självklart med skillnaden att Sony har endast Windows. Men de flesta som köper en Macbook nuförtiden köper den för att den är relativ prisvärd om man tittar på byggkvalitén.

Den här datorn tror jag kommer vara rätt prisvärd. Prestanda är ok, byggkvalitén är oftast bra hos Sony datorer samt att skärmen kommer antagligen vara bättre än Macbooken. Så för folk som vill ha en semi-ultraportabel dator och inte orkar med Macbooken så är nog Sonyn ett utmärkt val.

Permalänk
Medlem

Min tanke är väl varför skall dom slänga in ett så sunkigt grafikkort

http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=39568

http://www.techarp.com/showarticle.aspx?artno=98&pgno=1

men skall du bara använda den till kontorsarbete så brukar ju Sonys vara nice

Visa signatur

Det är mycket nedslående att leva i en tid då det är lättare att spränga en atom än en fördom.A. Einstein

Öh en dag närmare döden:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bl@
Min tanke är väl varför skall dom slänga in ett så sunkigt grafikkort

http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=39568

http://www.techarp.com/showarticle.aspx?artno=98&pgno=1

men skall du bara använda den till kontorsarbete så brukar ju Sonys vara nice

Det är ju mkt bättre än Macbooken's integrerade GMA 950!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bl@
Min tanke är väl varför skall dom slänga in ett så sunkigt grafikkort

http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=39568

http://www.techarp.com/showarticle.aspx?artno=98&pgno=1

men skall du bara använda den till kontorsarbete så brukar ju Sonys vara nice

Ska man ha den till kontorsarbete, eller egentligen allt utom spel, så fungerar t.ex. GMA900/950 bara fint. Det är just spel som man måste byta ut i princip allt, och offra 2/3 av batteritiden.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Hedersmedlem

Enda anmärkningen är väl vikten?

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Känns som ett värdigt Macbook alternativ för den som kan nöja sig med Vista!

Graffikkortet räcker säkert till WoW och det är förmodligen gott nog åt många.

Visa signatur

Macbook Pro C2D 15,4"

Permalänk
Medlem

Detta verkar vara samma dator men med en annan konfiguration, kanske har de andra modellbeteckningar i USA?

http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=3390&Review=...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bl@
Min tanke är väl varför skall dom slänga in ett så sunkigt grafikkort

Sunkigt? På din egen länk klassas det som mid-end, vilket är väl över vad de flesta behöver. Jag har ett 7300GT i min stationära. Det är nog snäppet vassare, men levererar mycket mer prestanda än vad jag (och den genomsnittlige datoranvändaren) behöver.

Dethär med gaming på datorer i allmänhet (och laptops i synnerhet) är extremt överreklamerat. Vill man spela spel på sin dator så får man göra många kompromisser på t ex pris, storlek, batteritid, ljudnivå, värmeutveckling osv.
Samma nackdelar finns på stationära.
Jag inbillar mig dessutom att det är billigare att köpa en konsoll om man nu vill få utlopp för sina spelbehov. Ett mid-end spelgrafikkort till PC kostar som en hel spelkonsoll, som faktiskt inte blir gammal lika fort.

Dessutom avtog utvecklandet av intellektuellt utmanande spel till PC för väldigt länge sedan, så anledningarna att öht. skaffa någon modern spelplattform är få.

Visa signatur

Jag tänkte skriva något klyftigt här

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilstallione
Enda anmärkningen är väl vikten?

Och batteritiden!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 4bstract
Sunkigt? På din egen länk klassas det som mid-end, vilket är väl över vad de flesta behöver. Jag har ett 7300GT i min stationära. Det är nog snäppet vassare, men levererar mycket mer prestanda än vad jag (och den genomsnittlige datoranvändaren) behöver.

Dethär med gaming på datorer i allmänhet (och laptops i synnerhet) är extremt överreklamerat. Vill man spela spel på sin dator så får man göra många kompromisser på t ex pris, storlek, batteritid, ljudnivå, värmeutveckling osv.
Samma nackdelar finns på stationära.
Jag inbillar mig dessutom att det är billigare att köpa en konsoll om man nu vill få utlopp för sina spelbehov. Ett mid-end spelgrafikkort till PC kostar som en hel spelkonsoll, som faktiskt inte blir gammal lika fort.

Dessutom avtog utvecklandet av intellektuellt utmanande spel till PC för väldigt länge sedan, så anledningarna att öht. skaffa någon modern spelplattform är få.

Wow, vilket otroligt klockrent och välformulerat inlägg! Instämmer till 100%.

Visa signatur

Macbook Pro C2D 15,4"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av El_Ak
Och batteritiden!

2h 40min som max.

Permalänk
Medlem
Permalänk

är sjuuuukt sugen på den datorn.. sitter med musen på "beställ" knappen men kan inte sluta undra vad som kommer om en månad (måste köpa innan april e slut) Vad tror ni? kommer jag hitta något bättre i 13.3 tums klasses runt 14000 innan april e slut?

Tack

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jackrabbit
är sjuuuukt sugen på den datorn.. sitter med musen på "beställ" knappen men kan inte sluta undra vad som kommer om en månad (måste köpa innan april e slut) Vad tror ni? kommer jag hitta något bättre i 13.3 tums klasses runt 14000 innan april e slut?

Tack

Det kommer alltid något bättre, precis som det är med mobiltelefoner. Om du verkligen känner att du behöver en dator så kör på. Sedan kan jag säga med säkerhet att innan aprils slut kommer det inte komma någon bättre 13.3 tummare, iaf inte en Sony.

Om du väljer att köpa den så skulle det vara intressant om du kunde skriva några rader om den. Har för tillfället en Macbook men känner att arbetet/studierna kräver mer Windows än Mac OS...

Permalänk
Medlem

Tror du kommer bli riktigt nöjd med den, köpte precis en Vaio (dock med 15,4"-skärm). Riktigt nöjd med allt, specielt byggkvalité, design och skärm.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jackrabbit
är sjuuuukt sugen på den datorn.. sitter med musen på "beställ" knappen men kan inte sluta undra vad som kommer om en månad (måste köpa innan april e slut) Vad tror ni? kommer jag hitta något bättre i 13.3 tums klasses runt 14000 innan april e slut?

Tack

Köp den du och sedan berättar du för oss andra sugna hur den är!
Enda negativa jag ser ang Sony´n är väl varför grafikkortet endast har 64mb dedikerat minne? Man vill ju intala sig att det inte spelar någon roll,,
men...men..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anzy
Köp den du och sedan berättar du för oss andra sugna hur den är!
Enda negativa jag ser ang Sony´n är väl varför grafikkortet endast har 64mb dedikerat minne? Man vill ju intala sig att det inte spelar någon roll,,
men...men..

asså jag har en ganska bra stationär dator som spelar det mesta. Enda jag skulle spela på bärbara skulle väll vara mmorpg eller nått och det borde grafikkortet räcka till.

KÖPT!!!! kommer om en timma eller nått! SKriver mera då!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jackrabbit
asså jag har en ganska bra stationär dator som spelar det mesta. Enda jag skulle spela på bärbara skulle väll vara mmorpg eller nått och det borde grafikkortet räcka till.

KÖPT!!!! kommer om en timma eller nått! SKriver mera då!

De va en lång timma Intryck plz

Riktigt sugen på denna, står mellan den å en macbook.
Är det nån som vet var man kan se den live i göteborg?

Permalänk

vet inte vad jag ska säga.. har haft den en halv dag lite drygt. E sjukt nöjd ännu så länge. Har inte gjort så mycket dock. enda minus ännu så länge e att den inte verkar ha en pci-express ingång. annars bara bra. Batteritiden verkade vara sådär men har inte testat det utförligt ännu. Skriver mer sedan. Skriv gärna frågor om ni har!.

BTW det här inlägget är skrivet på min Vaio C2Z

Permalänk
Medlem

Du har inte möjlighet att slänga upp lite egentagna bilder på skönheten?
Sedan så kanske du menar att den inte har någon dvi port eller?

Permalänk

oj nej. jag menade att den inte hade en pcmcia plats.. eller hur det nu stavas. Anyway dvi har den inte, bara vga

Permalänk
Medlem

Verkar vara en grym liten laptop. Finns även en dockningsstation att köpa till som erbjuder dvi-d kontakt för er som tänkt använda den som htpc eller ansluta till extern skärm.

Visa signatur

IMAC 27" I7 2.8

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lajun
Verkar vara en grym liten laptop. Finns även en dockningsstation att köpa till som erbjuder dvi-d kontakt för er som tänkt använda den som htpc eller ansluta till extern skärm.

Jo, men det är ganska ofattbart att dom inte iaf satt en DVI-I som standard istället för VGA!
Då kan mna ju iaf köra DVI-VGA om man nu inte har möjlighet till DVI-DVI eller DVI-HDMI.
Dockningsstationen kostar ju säkert en 2000:-!

Permalänk
Medlem

Ser ju riktigt bra ut den här, gillar designen på den.
jackrabbit: skulle vara schysst om du tog några bilder på den och la upp!

Visa signatur

[ Nocz = Negative, Overflow, Carry, Zero ]

Permalänk
Medlem

Håller med Nocz. Upp med bilder!

Permalänk
Medlem

Här finns det en kort review och dessutom en hel del bilder.
http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=3390&Review=...