2007? något intressant?

Permalänk
Medlem

Jag säger Bioshock, Assassin's creed och HL2 Ep2

Permalänk
Medlem

Många förslag men de flesta upphottade Fps spel som bara går ut på samma sak som för 6-7år sen. Sikta med musen och träffa saker.
Halo har jag aldrig riktigt diggat heller. ( Aldrig gillat xbox tack vare mitt hat mot Microsoft. )

Metal Gear solid 4 är ju såklart intressant. Glömt att titta närmare på det.

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem

Jag ser fram emot Bioshock och Alone In The Dark: Near Death Investigation

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rambos_hier
WORD :).
Ingen chans att MGS4 kommer till 360...

Jo det är det, det har ryktats om det hur länge som helst och det kommer nya hela tiden. Senaste budet är att det kommer till 360 6 månader efter PS3-versionen. PS3 har helt enkelt för lite användare och Sony för lite pengar för att kunna knyta exklusiva titlar till PS3.

Permalänk

Ingen som har nämnt Battlefield: Bad Company ännu?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Jo det är det, det har ryktats om det hur länge som helst och det kommer nya hela tiden. Senaste budet är att det kommer till 360 6 månader efter PS3-versionen. PS3 har helt enkelt för lite användare och Sony för lite pengar för att kunna knyta exklusiva titlar till PS3.

Nyheten postad 1:e april.
Kojima har sagt nej lika många gånger som rykten kommer.
Sony är väll dessutom med och utvecklar/stödjer MGS filmen.
Dream on kan man väll säga, inte för jag egentligen bryr mig om exklusiva titlar längre så länge jag får spela det.

Microsoft har gott om pengar och dom kan ändå inte knyta exklusiva titlar till sig(Flesta kommer på PC)
Ps3's installationsbas är det som påverkar.

Exklusiva titlar blir allt mer sällsynt idag då företagen vill få ut max av sina spel.
Därför blir multiplattform allt vanligare och kommer bli ännu vanligare i framtiden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skarm
PC: BioShock, Alan Wake, Age of Conan är de enda spelen till PC som lockar.

PS3/360: Metal Gear Solid 4 (om det ens kommer i år), alla ovanstående spel, Forza 2, DiRT, The Darkness, Too Human, Mass Effect, Lair, Heavenly Sword, m.fl.

Ugh, PC:n som spelplattform är verkligen döende märker jag. Enda jag kommer uppgradera burken lite för är Age of Conan.

PC:n är döende för att du inte tycker att spelen som kommer ut är intressanta för just dig? Låter... logiskt. Kommer ju trots allt massa fina titlar.

Visa signatur

hmm

Permalänk

Bioshock, Episode 2, Spore, Age of Conan, Quake Wars, Supreme Commander, Shivering Isles, S.T.A.L.K.E.R., C&C 3, Hellgate: London, Crysis, etc. PC-gaming är dött.

Visa signatur

CPU: C2D E6600 Graffe: 8800GTX Ljud: SB X-Fi XG Minne: OCZ Platinum DDR2 PC6400 2048MB Känsla: Fisljummen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erty
PC:n är döende för att du inte tycker att spelen som kommer ut är intressanta för just dig? Låter... logiskt. Kommer ju trots allt massa fina titlar.

Ja.. massa nya titlar som är upphottade gammla versioner..

Det är inte direkt roligt att spela Unreal tournament 2004 gämnfört med unreal tournament. Samma spel fast annorlunda grafik.

Känns som att pc börjar dö ut också.. Endast Mmo lockar till pc just nun.

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Jo det är det, det har ryktats om det hur länge som helst och det kommer nya hela tiden. Senaste budet är att det kommer till 360 6 månader efter PS3-versionen. PS3 har helt enkelt för lite användare och Sony för lite pengar för att kunna knyta exklusiva titlar till PS3.

Vi får väl se...
Finns väl en minimal chans att mgs4 komemr till 360 efter ett halvår, men inte en chans att det släpps till 360 samtidigt elle kort efter till ps3.
Får väl se om Sony köper Konami...
Tror nog att det kommer att finnas tillräckligt med ps3 användare när mgs4 släpps...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Noxxer
Ja.. massa nya titlar som är upphottade gammla versioner..

Det är inte direkt roligt att spela Unreal tournament 2004 gämnfört med unreal tournament. Samma spel fast annorlunda grafik.

Känns som att pc börjar dö ut också.. Endast Mmo lockar till pc just nun.

Reasons why it's worth to be a PCgamer in 2007

En länk som har dykt upp tidigare här på forumet. Jag och säkert många andra tycker att den visar att PC:n inte håller på att dö ut.

Visa signatur

[AMD Athlon64 X2 4400+][Corsair TWINX2048-3500LLPRO][Leadtek 8800GTS 640MB][ASUS A8N-SLI Premium][Antec P180][Antec Neo HE 550W]

Permalänk
Medlem

För mig som älskar strategi lir så är PC:n det självklara valet.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition
Nyheten postad 1:e april.
Kojima har sagt nej lika många gånger som rykten kommer.
Sony är väll dessutom med och utvecklar/stödjer MGS filmen.
Dream on kan man väll säga, inte för jag egentligen bryr mig om exklusiva titlar längre så länge jag får spela det.

Microsoft har gott om pengar och dom kan ändå inte knyta exklusiva titlar till sig(Flesta kommer på PC)
Ps3's installationsbas är det som påverkar.

Exklusiva titlar blir allt mer sällsynt idag då företagen vill få ut max av sina spel.
Därför blir multiplattform allt vanligare och kommer bli ännu vanligare i framtiden.

Självklart kommer han dementera det, det är så det fungerar. Samma sak var det med Devil May Cry-ryktena, Assasins Creed osv. Dom kommer inte bekräfta förens dom tycker det är dags.

MS har knutit tillräckligt. Visst kommer en hel del på PC efter några år, men om man inte räknar det som exklusivitet har ju inte Sony många heller, dom flesta stortitlar till PS2 har ju kommit till andra konsoller eller PC. Sen är ju även PC en Microsoft-plattform, och det kommer bli ännu tydligare med Windows-versionen av Live och Games for Windows.

Permalänk
Medlem

SPORE » Best stuff in 2007

Visa signatur

²¹¹²º¹³²º²º²³³¹³º²¹²º²¹³º²³¹³º¹³³º²¹²²º²¹³º³²º³³¹
³¹¹²º³º³¹²º³¹³²º³³º³¹³¹³º²º³²º³¹²º³²¹³º²¹³º²

Permalänk
Medlem

Tackar Sun Tzu för den länken.

Finns faktiskt en hel del mycket intressanta titlar där.

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem

När kommer Spore ut?
Någon som vet?

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Assassins Creed, Spore och GTA4

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition
Nyheten postad 1:e april.
Kojima har sagt nej lika många gånger som rykten kommer.
Sony är väll dessutom med och utvecklar/stödjer MGS filmen.
Dream on kan man väll säga, inte för jag egentligen bryr mig om exklusiva titlar längre så länge jag får spela det.

Microsoft har gott om pengar och dom kan ändå inte knyta exklusiva titlar till sig(Flesta kommer på PC)
Ps3's installationsbas är det som påverkar.

Exklusiva titlar blir allt mer sällsynt idag då företagen vill få ut max av sina spel.
Därför blir multiplattform allt vanligare och kommer bli ännu vanligare i framtiden.

eller så har det att göra med att MS är intresserade av att få spel till sin andra plattform? Just nu försöker de ju få så många spel som möjligt med vistakrav/stöd för att promotea sin nya produkt.