Bästa filmlicensspel?

Permalänk

Bästa filmlicensspel?

Filmlicenser blir oftas inte så bra men det finns ju alltid som går att spela så jag undrar vilket är det bästa filmlicensspel du har spelat?
Jag har inte spelat så många filmlicenser men det bästa av dom jag har spelat är King Kong, det är snyggt och man får spela som Kong som är lite kul.

Visa signatur

Jag är AnkExpert!

Permalänk
Testpilot

Tror nog ett av de bästa enligt många är "The Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay" det är ett riktigt bra spel.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk

Blade Runner anses ju vara ett bra spel

Visa signatur

AMD3200+, 2 GB Corsair 3200 400Mhz, BFG 7900GT 575 core, 1,55 ghz mem.

Permalänk

Starwars knights of the old republic 1och2, men dom kanske inte riktigt räknas?

Permalänk
Medlem

Riddick och Blade Runner är riktigt bra faktiskt. Gillade även Dune väldigt mycket även om man såhär i efterhand inser hur B det var.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem

S.T.A.L.K.E.R.!

Permalänk
Medlem

The Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay och KoToR delar 1:a platsen.

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Stranglehold fast det räknas nog inte:

1. inte släppt
2. ingen film

Men enligt Woo själv är Stranglehold typ Hardboiled 2.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av T-Unit
Stranglehold fast det räknas nog inte:

1. inte släppt
2. ingen film

Men enligt Woo själv är Stranglehold typ Hardboiled 2.

Och huvudpersonen i spelet har samma namn och utseende som i hardboiled

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rankko
Och huvudpersonen i spelet har samma namn och utseende som i hardboiled

tror även han lånar ut sin röst! Jag tror jag hypar mig själv över spelet men jag håller verkligen tummarna för detta lir.

Permalänk

Blade Runner?

Visa signatur

CPU: C2D E6600 Graffe: 8800GTX Ljud: SB X-Fi XG Minne: OCZ Platinum DDR2 PC6400 2048MB Känsla: Fisljummen

Permalänk
Medlem

GOlden Eye på N64:an är för mig det bästa filmlicensspelet på år och dag.

Permalänk
Avstängd

Punisher

Tyvärr så är inte Riddick i samma gategori, vad heter filmerna? och vad handla filmerna? Pitch Black->Dark Fury->Cronicles of Riddick.. spelet är bara en avsnitt i "sagan" och väldigt olik handlingen i filmerna, eller har jag missat att han var i butchers bay i filmerna?
Men spelet är fan i mig bra

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
S.T.A.L.K.E.R.!

Är S.T.A.L.K.E.R. ett filmlicensspel?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Supra-GeeK
Är S.T.A.L.K.E.R. ett filmlicensspel?

http://www.imdb.com/title/tt0079944/

Sen om spelet baserar sig på filmen vet jag inte

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk

Stalker skall vara en blanding av filmen, en bok och lite eget påhitt så nja, skulle inte vilja kalla det filmlicensspel.

Lägger min röst på Riddick:EFBB.

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 3600||16Gb ram@3GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk
Medlem

Det är en uppdaterat story av filmen, om man säger så. Men The Zone, Wishgranter, Guide och STALKERserna själva är tagna ur filmen. Sen är vissa element också tagna ur Roadside Picnic, vilken är novellen filmen baserades på. Därifrån kommer alla artifacts och faktioner.

Men mycket är ju såklart eget ihopkok. Men ändå, det är ju löst baserat på filmen med samma namn... Så it gets my vote!

Permalänk
Medlem

Spiderman 2 är jäkligt kul.

Visa signatur

sad panda

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neroe
GOlden Eye på N64:an är för mig det bästa filmlicensspelet på år och dag.

Var livrädd att det inte skulle dyka upp. IMO så är det tillochmed det ENDA bra filmlicensspelet som nånsin släpts.

Permalänk
Medlem

Star Wars: Kniggits of Ye Olde Republic och dess uppföljare. Måste också hålla med om Spiderman 2.

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem

Alien VS Predetor

Permalänk

tyckte matrix till xboxen var kul

Permalänk
Medlem

Goldeneye till N64 självklart

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk

Helt klart GoldenEye till N64:an.

Visa signatur

Stationär: Intel Dual 2 Core E2180 @ 3,0 GHz | Gigabyte GA-G33M-DS2R | Corsair 450W | Crucial DDR2 BallistiX PC8500 2048MB CL5 | Sapphire Radeon HD 3870 512MB DDR4 | Tuniq Tower 120 | HDD: 160 + 320
Bärbar: Toshiba Satellite A10 | Intel Celeron 2.0 GHz | 256 MB PC2100 DDR
PSN: ext_84

Permalänk
Medlem

golden eye! på n64 som sagt!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
Det är en uppdaterat story av filmen, om man säger så. Men The Zone, Wishgranter, Guide och STALKERserna själva är tagna ur filmen. Sen är vissa element också tagna ur Roadside Picnic, vilken är novellen filmen baserades på. Därifrån kommer alla artifacts och faktioner.

Men mycket är ju såklart eget ihopkok. Men ändå, det är ju löst baserat på filmen med samma namn... Så it gets my vote!

Där ser man, tackar för infon, nästan så att man skulle ta o försöka se den filmen!

Permalänk
Medlem

Riddic helt klart, även om det inte (tack och lov) följern någon av filmerna.

Permalänk
Medlem

Golden Eye på N64!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Punisher

Tyvärr så är inte Riddick i samma gategori, vad heter filmerna? och vad handla filmerna? Pitch Black->Dark Fury->Cronicles of Riddick.. spelet är bara en avsnitt i "sagan" och väldigt olik handlingen i filmerna, eller har jag missat att han var i butchers bay i filmerna?
Men spelet är fan i mig bra

Escape from butcher bay är så att säga en prequel. Den berättar ju bland annat hur Riddick fick sin förmåga att se i mörker. Dessutom nämns, i Cronicles of Riddick, Butcher Bay som ett av "triple max" fängelsena de skulle kunna åka med Riddick till. Så nog hänger det ihop alltid. Grymma filmer och apgrymt spel tycker jag.

Visa signatur

"You're never to old to burn to death in a fire." -Red Forman

Permalänk
Medlem

Lord of the rings online!

Visa signatur

Videokameror: Canon HV30, Sony HC90
Mic: Röde SVM