Vilket är bästa Webbsida programet?

Permalänk
Medlem

You. I know what it is nöjd nu?

Visa signatur

Utvecklare (Technical Director) / Delägare - Björnmamman

Permalänk
Medlem

WeBuilder 2006 tycker jag väldigt mycket om efter att ha provat en hel del olika program. Den har allt jag behöver och ännu mer.

http://www.blumentals.net/webuilder/

Permalänk
Medlem

bästa är ju att lära sig HTML och kanske CSS och skriva i någon vettig editor.

Annars så GoLive, men den kostar.

Permalänk

shit blir helt snurrig av alla prog, vad rekommenderar ni till en noobie? vill inte sitta o skriva koder o ha mig, samt en bra svensk host, blillig o bra, (om det finns

Visa signatur

Q6600, Dominator 8500,IP35 Pro,8800GTS,Corsair 550W, Antec Ninehundred Two

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Triskelon1
shit blir helt snurrig av alla prog, vad rekommenderar ni till en noobie? vill inte sitta o skriva koder o ha mig, samt en bra svensk host, blillig o bra, (om det finns

Till en noobie rekommenderar vi starkt att lära dig html. Det vill säga, du måste lära dig skriva koder. Det är det enda rätta. Visserligen kan du göra hemsidor med grafiska program som dreamweaver, front page och nvu.

Men det kommer göra dig till en dålig webbdesigner som producerar sidor som jag hoppas aldrig kommer finnas ute på nätet, just därför att de kommer vara dåliga. Det går att göra bra sidor i front page, dreamweaver eller nvu men man _bör_ då kunna vad som händer bakom kulliserna med. Det vill säga man måste kunna koda.

Så börja med att lära dig html på till exempel webdesignskolan.se eller w3schools.com. Till detta behöver du en texteditor. Först kan du använda notepad, efter några timmar när du inser hur kass notepad är letar du reda på en annan texteditor som kommer underlätta ditt arbete (så som notepad++, crimson editor, etc). Sen när du är mogen börjar du med vim eller emacs som är så kraftfulla texteditorer att du kommer kunna skriva kod snabbare än du kan rita hemsidor i front page, dreamweaver eller nvu.

Permalänk

ok, höll på med kod när jag gick i sjuan, hade ett bra prog, men nu pallar jag inte lära om allt. Får testa lite olika, tack för rådet

Visa signatur

Q6600, Dominator 8500,IP35 Pro,8800GTS,Corsair 550W, Antec Ninehundred Two

Permalänk
Medlem

Kan varmt rekommendera SciTE för att skriva kod, det är en väldigt trevlig editor.

Permalänk

E
Textmate-klon för windows.

Visa signatur

Ruby (on rails) är fint!

Permalänk
Medlem

Jag kör notepad för CSS och dreamweaver för allt annat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bongo-apan
E
Textmate-klon för windows.

Kostar dock, och har du annat som använer cygwin så blir det lite pill för att få det att fungera felfritt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av You
Kostar dock, och har du annat som använer cygwin så blir det lite pill för att få det att fungera felfritt.

Den är gratis. Det är fortfarande beta, och jag håller med om att cygwin-grejjen suger apa.

intype är dock en annan som jag kommer byta till när dem bärjar få den till beta-stadiet.

Men tänkte att det var ett bra tips då textmate verkar vara ganska poppis och då det finns så mycket tillägg till det som fungerar till e.

Ps, sen är det väl knappast farligt att betala 200kr för ett program man trivs med?

Visa signatur

Ruby (on rails) är fint!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bongo-apan
Den är gratis.

Wtf, när hände det?
Från deras sida: "Download Full functional 30 day trial version." och "Order online and remove the trial limitation by purchasing a license." för $34.95...
Och cygwin har alltid varit problem, varför kollar den ens versionen? Göra det bakåtkompatibelt istället ftw.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av You
Wtf, när hände det?
Från deras sida: "Download Full functional 30 day trial version." och "Order online and remove the trial limitation by purchasing a license." för $34.95...
Och cygwin har alltid varit problem, varför kollar den ens versionen? Göra det bakåtkompatibelt istället ftw.

Det är gratis under beta-tiden, är vad jag läst i forumet. Det kommer fungera efter de 30 dagarna är slut. (Om de inte har ändrat det nu, tror dock inte det eftersom betaperioden är aktiv). Kan som sagt ha fel, men även om programmet kostar efter 30 dagar så har man ju en bra tid på sig att pröva om programmet är värt 230kr.

Intype är utan cygwin men den är som sagt i tidigt alpha-stadium.

Edit:Länk

Visa signatur

Ruby (on rails) är fint!

Permalänk
Medlem

Hoppas jag inte trampar på några tår nu, men suger inte dreamweaver något enormt. Av vad jag kommer ihåg lägger den till en hel massa skräpkod och annat som inte behövs.

Jag skulle vurma för visual studio då det genererar ren xhtml kod som validerar plus att det är så sjukt smidigt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Simons
Hoppas jag inte trampar på några tår nu, men suger inte dreamweaver något enormt. Av vad jag kommer ihåg lägger den till en hel massa skräpkod och annat som inte behövs.

Har aldrig varit med om något sådant vad jag kan minnas. Visst, när man skapar nytt dokument så finns lite meta-taggar och vad det är från början, men det är bara att ta bort och skriva nytt eget om man inte vill ha det.

Permalänk
Medlem

okej men vars kan man få tag i frontpage? jag är lite grön på de här men ja börjar med något lätt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrfreeze
okej men vars kan man få tag i frontpage? jag är lite grön på de här men ja börjar med något lätt

Varför drar du upp en så här gammal tråd? Dessutom har du redan postat din fråga i en annan tråd.

Frontpage kan du köpa i den lokala datorbutik. Jag rekommenderar absolut inte frontpage. Det är svårare att lära sig frontpage än att lära sig skriva html...

Permalänk

Finns det inget superlätt program där man slipper helt knacka html kod?
Alltså där det bara är grafiskt!

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meganeoman
Finns det inget superlätt program där man slipper helt knacka html kod?
Alltså där det bara är grafiskt!

jo, men ingen som ger kod av den kvalitén att den är värd att användas. Dessutom kostar de programmen mer än vad det gör att lära sig html.

Permalänk

Vilka rekommenderas då?

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Medlem

Ladda hem zend studio for eclipse så får du ett ton grafiska hjälpmedel för att skriva vettig kod. Sen måste du naturligtvis lära dig skriva kod till att börja med. w3schools.com är att rekommendera

Permalänk

Testade Web Page Maker, verkade grymt bra

http://www.webpage-maker.com/

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Medlem

Kompozer kan vara värd att prova också.
http://www.kompozer.net/