Spel med vackra miljöer?

Permalänk
Avstängd

Spel med vackra miljöer?

Finns det något mer spel än Far Cry med vackra miljöer?

Permalänk
Medlem

Oblivion är riktigt vackert

Visa signatur

Cpu: AMD Athlon 4600 X2 Ram: Corsair 2040 DDR2 Graphics: GeForce 8800 GT Alpha Dog Edition Power: Hiper 580W Storage:2x Westen Digital 250GB / 500GB Chassi: Apevia X-Plorer Black.
PSN: huxs

Permalänk
Medlem

STALKER har vackra (dystra) miljöer, enligt mig.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Myst IV... Vet inte hur det nyaste är, men troligen lika fint om inte ännu finare.
Troligen det finaste spelet som finns om du frågar mig.

Helt underbart roligt och fint. Lite svårt ibland men, annars är det ett av de bästa spelen som gjorts tycker jag.

Visa signatur

[AMD 2600+] [280 GB] [GeForce FX 5600 Ultra] [1024 Mb DDR]

http://galleri.sweclockers.com/galleri_visa.php?chassi_id=364...

Permalänk

GTA San Andreas, kanske inte är så vackert, men häftigthäftigt:D

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk

World Of Warcraft!

Ashenvale <3

Permalänk
Medlem

Test Drive UNLITMITED! Finns inge coolare än att köra med en fire bird med en bergsväg på högersida och ett stup och en fin strand på vänster sida. -,^

Permalänk

Okami till Playstation 2!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Al Pacino
World Of Warcraft!

Ashenvale <3

Varför inte Feralas eller Strangleton Vale?

Permalänk
Medlem

gothic 3, ibland slutade man springa o satt o kolla på grafiken faktiskt. Kunde va rätt läcker miljö.
Ett kommande spel som man antagligen kan vänta sig rätt mycket sånt av är Alan Wake

Visa signatur

rigg: |e6400@3440, Freezer 7 Pro| gigabyte DS4| Corsair5400 2gb| 8800gts@650/2000| 250gb samsung + 250gb seagate| hiper 580w | 22" viewsonic | Aplus Miditower XClio II | 10780p 3dmark06

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av timpaw

Ett kommande spel som man antagligen kan vänta sig rätt mycket sånt av är Alan Wake

Och glöm inte crysis

Permalänk
Medlem

Re: Spel med vackra miljöer?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ACDC
Finns det något mer spel än Far Cry med vackra miljöer?

Gothic 3

Permalänk
Medlem

Lord of the rings online... The Shire och Bree-land... mmm fint.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk

Unreal 1. XD Titta ut från kanten av molnstaden eller upp mot solspiran.

Visa signatur
Permalänk

Om det inte spelar någon roll att ett spel har några år på nacken så skulle jag föreslå The Elder Scrolls III: Morrowind. Annars uppföljaren The Elder Scrolls IV: Oblivion. Väldigt vackra och öppna spel. Med öppna menar jag att spelet inte är de minsta linjära, utan du gör precis som du vill i spelen, det vill säga otrolig frihet. Jag gillade att Morrowind var dystert och mörkt, vilket vissa tyckte var "jobbigt" i längden. Jag bara älskade att traska runt i de snötäckta granskogarna i Solsteim (Bloodmoon-expansionen till TES III: Morrowind). Sen att musiken är i världsklass bidrar till spelets skönhet.

Visa signatur

📟 AMD Ryzen 9 7900X | Asus ROG STRIX X670E-A | 32 GiB Corsair Vengeance DDR5 | Noctua NH-D15 | GeForce RTX 3060 Ti | Samsung SSD 980 Pro 1 TB + 2 TB WD Black 7200 RPM | LG 27" UltraGear 27GP850 | Fractal Design Define R4 | Corsair RM1000x | Varmilo VEA88 Moonlight V2 (Cherry MX Brown) | Mionix Naos Pro

🎧 Sennheiser HD 650 | Topping E30 II DAC | Topping L30 II AMP | 🎤 Shure SM58 | MXL 770 | MOTU M4

Permalänk
Medlem

Just cause

Visa signatur

-| C2D E6300 @ 2.5ghz | Gigabyte Ga-945P- S3 | 1024mb Corsair TwinX2 6400 | Hiper 530 530w | Sapphire x1900xt @ 685/820 | 19" Samsung Syncmaster 940BF 2ms | 250gb Sata2 Seagate NL 7200rpm | Hiper Alu tangentbord | Zen v plus 2gb |-

Permalänk
Medlem

EverQuest II

Permalänk
Medlem

Half-life 2. Ah, bron...

Visa signatur

OSIRIS GUITAR - youtube-kanal om elgitarrer, mixning och teknik i hemmastudio

Permalänk
Medlem

Half-life 2: Episode one

Citadell Fusion Reactorn.. Ah, härdsmälta (Synd att det inte går att ha en sådan till nätagg.)

^^

Visa signatur

We are the Microsoft. Resistance is futile. You will be bluescreened!

Permalänk
Avstängd

wurmonline, om du har en dator som orkar driva alla effekter.
www.wurmonline.com

Permalänk
Inaktiv

God of War 2

Permalänk

Halo tycker jag har jävligt fina miljöer.. 2an har jag inte spelat mycket av, och det lilla jag fick se av det var i inomhusmiljöer.

Jag minns första gången man spelade Halo när det var nytt och man blev så hänförd när man såg ut över en klippa och såg halo'n gå tvärs över himlen och ner i horisonten.. Jävligt vackert på sin tid om inte annat

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av osiris8
Half-life 2. Ah, bron...

Kan det stämma?

Spelade HL2 i ca 10 minuter.

Grått och trist som bara den. Trist startstory. Sen så skulle jag hoppa genom ett fönster men misslyckades med det och då la jag ner 'skiten'.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ACDC
Kan det stämma?

Spelade HL2 i ca 10 minuter.

Grått och trist som bara den. Trist startstory. Sen så skulle jag hoppa genom ett fönster men misslyckades med det och då la jag ner 'skiten'.

Half Life 2 är både bra och dåligt, fast ge det en chans. Det gjorde jag. Tycker dock att det är bäst i början, faktiskt. Gillade de postapokalyptiska miljöerna starkt. Övergivna industrilokaler/miljöer, toxiska utsläpp, och lampor som slagits ut så man får trampa försiktigt i mörkret med ficklampa. Sånt gillar jag.

Visa signatur

📟 AMD Ryzen 9 7900X | Asus ROG STRIX X670E-A | 32 GiB Corsair Vengeance DDR5 | Noctua NH-D15 | GeForce RTX 3060 Ti | Samsung SSD 980 Pro 1 TB + 2 TB WD Black 7200 RPM | LG 27" UltraGear 27GP850 | Fractal Design Define R4 | Corsair RM1000x | Varmilo VEA88 Moonlight V2 (Cherry MX Brown) | Mionix Naos Pro

🎧 Sennheiser HD 650 | Topping E30 II DAC | Topping L30 II AMP | 🎤 Shure SM58 | MXL 770 | MOTU M4

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ziegfried
Half Life 2 är både bra och dåligt, fast ge det en chans. Det gjorde jag. Tycker dock att det är bäst i början, faktiskt. Gillade de postapokalyptiska miljöerna starkt. Övergivna industrilokaler/miljöer, toxiska utsläpp, och lampor som slagits ut så man får trampa försiktigt i mörkret med ficklampa. Sånt gillar jag.

Vi är alla olika.

Personligen tycker jag att Far Crys djungel och strandmiljöer slår ut allt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ACDC
Vi är alla olika.

Personligen tycker jag att Far Crys djungel och strandmiljöer slår ut allt.

Absolut. Jag är annars som du, jag älskade Far cry. Blir alldeles nostalgisk när jag tänker tillbaka till då jag såg spelet för första gången. En av mina kompisar hade skaffat en ny dator som hade ett 9800 Pro (som var bra då) och vi tyckte att spelet var riktigt kusligt med alla monster som började dyka upp så småningom. Minns hur verkligt det var när man kunde bli tillfälligt döv i spelet om man stod för nära en exploderande handgranat. Ah, det var goda tider.

Har dock tröttnat på spelet sen en tid tillbaka. Tråkigt.

Visa signatur

📟 AMD Ryzen 9 7900X | Asus ROG STRIX X670E-A | 32 GiB Corsair Vengeance DDR5 | Noctua NH-D15 | GeForce RTX 3060 Ti | Samsung SSD 980 Pro 1 TB + 2 TB WD Black 7200 RPM | LG 27" UltraGear 27GP850 | Fractal Design Define R4 | Corsair RM1000x | Varmilo VEA88 Moonlight V2 (Cherry MX Brown) | Mionix Naos Pro

🎧 Sennheiser HD 650 | Topping E30 II DAC | Topping L30 II AMP | 🎤 Shure SM58 | MXL 770 | MOTU M4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zion
Varför inte Feralas eller Strangleton Vale?

Nagrand <3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ACDC
Kan det stämma?

Spelade HL2 i ca 10 minuter.

Grått och trist som bara den. Trist startstory. Sen så skulle jag hoppa genom ett fönster men misslyckades med det och då la jag ner 'skiten'.

HL2 är inte perfekt alls, tyvärr går det utför med HL-serien. HL1 är ett av mina favoritspel någonsin, HL2 är helt OK och HL2 Episode 1 är riktigt tråkigt...

Men det finns fina miljöer i HL2 och jag tycker att storyn, särskilt i början, är riktigt inspirerande. Jag gillar verkligen hur Combines tekniska installationer har "perverterat" de fina stadsmijöerna t.ex.

Visa signatur

OSIRIS GUITAR - youtube-kanal om elgitarrer, mixning och teknik i hemmastudio

Permalänk

Gothic 3 definitivt.
WoW har många "vackra" miljöer, bland annat maraudon när man hoppar ner i vattnet.

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem

Eve online.. den ni!

Visa signatur

We are the Microsoft. Resistance is futile. You will be bluescreened!