Permalänk
Robot

Cooltek Storm vs E4300+Gemin II

Tänkte att en 250mm fläkt skulle kunna kyla hela burken inkl cpu. När jag såg recensionen av Gemin II så var saken klar, måste bara prova.

Besök albumet: Cooltek Storm vs E4300+Gemin II av Lajbans

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk

Jävla duktig kabeldragning. En av dom bättre !!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

kan du inte dra kablarna på baksidan av MBplattan ? eller
du kanske inte vill borra osv ?

Permalänk
Avstängd

härlig kabeldragning^^ du ska se min burk:P

Visa signatur

[ Gigabyte GA-M57SLI-S4 ][ AMD Athlon 64 X2 6000+ ][ 4096 MB ][ 160 GB seagate + 2 * 250 GB spinpoint + 250 GB mybook pro ][ 22inch wide lcd, Benq ][ Creative 2.1 ][ Sennheiser HD 270 ][ steelkeys 6G ][ Razer Copperhead / intelli 3.0 (orginal) ][ Razer eXactmat + eXactrest ][ Zalman 600W HP ]
[Lånat grafikkort XD]

Permalänk
Medlem

nice diggar prolle kylarn vart köpte du den?

Permalänk
Medlem

Hej, tack för all positiv respons.

Kabeldragning, det är tyvärr för tight att gå bakom mb-plåten. Jag skall dock ta bort plåten och såga upp hål bakom prollen så man slipper ta väck mobo varje gång det ska mekas. Då kanske jag gör en ränna för kablarna så ser det lite bättre ut. Ide kabeln behöver ju vara så j-a lång och sata kablarna är ju för långa.
Har en vision om hur jag bygger om S12: agget till ett M12 med modulära kablar men vi får se. Kanske bara sleevar istället.

Kylaren köpte jag på Pixmania, beställde på tisdag kom på fredag.

Visa signatur

A8N5X|X2 4400|2x BallistiX Tracer 1024MB| Asus 7800GTX

Permalänk
Slipsmannen

Visst är Gemini II:an en riktig pärla, tempsen gick ner kraftigt i min kärra när jag tryckte i den.

Efter oc var det fortfarande löjliga temps http://kittarn.be/new_cpufan/oc_315.png

Visa signatur

- E-Penis: Fettokisse -
- Fractal Design R5, Ryzen 7 3700X@4.2ghz, Corsair H100 Hydro -
- Asus ROG Strix X570-F, 32Gb Corsair 3600mhz, Asus ROG Strix RX5700XT -
- Corsair Force MP600 M.2 1TB + 3TB Misc SSD, Corsair 850 PSU -
- Samsung 34"UW @ 1440P -

Permalänk

Härligt att kunna köra en Core 2 Duo med passiv kylning när chassit har så pass bra blås från början. Diggar designen med jättestor sidofläkt.

Hur hög blir Gemin II + fläktar monterade ovanpå? Går det in med god marginal trots den stora fläkten i sidan?

Visa signatur

(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste
(")_(") Bunny into your signature to help him gain world domination (yes we have cookies)

Permalänk
Medlem

Från mb-plåten är det 10cm till flänsens ovankant, noctua är 2,5cm =12,5cm.
Lådan är från mb-plåt till ytterkant 18,5cm, sidofläkten bygger 3cm på insidan, det ger 3cm ledigt mellan sidofläkten och noctuafläktarna.
Inga problem att få plats alltså.

Nu lattjar jag lite med klockning så alla fläktar går på max. När jag tröttnat vrider jag ned dem till lågfart så blir det tyst och fint. Kanske plockar bort dem, vi får se.

mvh

Visa signatur

A8N5X|X2 4400|2x BallistiX Tracer 1024MB| Asus 7800GTX

Permalänk
Medlem

Är det där Chassit något och ha? har funderat att köpa ett sånt.

Permalänk

thanks, allright then

Visa signatur

(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste
(")_(") Bunny into your signature to help him gain world domination (yes we have cookies)

Permalänk
Medlem

Om chassit är något att ha?

Ähum, det var ju billigt och kvalitén är därför därefter, dock så gillar jag designen och det är relativt rymligt inuti.
En sak, man måste skjuta in cd-släden det går inte att komma åt knappen när den är ute, något störande. Också kan man inte pilla bort 5-1/4 luckorna utan att ta bort fronten de tas bort inåt!!!??

Jag har tidigare bara byggt ett Lian li, ett TT Armor och ett 350kr Sweex och de två förstnämda slår kvalitétsmässigt Stormen på fingrarna. Sweex däremot måste ha slagit världsrekord i tunnplåt, gick knappt att öppna sidan utan att buckla plåten.

mvh

Visa signatur

A8N5X|X2 4400|2x BallistiX Tracer 1024MB| Asus 7800GTX

Permalänk

Blir inte den mellersta hdd väldigt varm där?

Permalänk
Medlem

Nädå ingen fara, sidofläkten skapar ju ett övertryck i lådan så det verkar pasera rikligt med luft överallt. Man kan tom känna att det kommer ut luft genom fronten framför HDD.

mvh

Visa signatur

A8N5X|X2 4400|2x BallistiX Tracer 1024MB| Asus 7800GTX

Permalänk
Medlem

Ser bra ut. Funderar på en Gemin II till en Q6600, men sidofläkten var fan smart. Är den filtrerad så lär det bli minimalt med damm i burken pga övertrycket. Kanske dax att knega dit en 250mm i min lian-li låda, den är inte direkt välventilerad

Permalänk

Om dom nu skulle göra en super fet kylare så kan man fråga sig varför dom inte gjorde kylaren lika bred som 2 120mm snurror isället för att lämna låt säja på ett ögonmått 2cm av snurran på sidan om

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

Ja hela grejen med stort filtrerad jätte-insug och sen övertryck med utblås överallt känns smart som f.
Borde ju ge bra dammskydd och kylning samtidigt som det torde gå riktigt tyst och fint. Särskilt med passiv kylning på CPU.

Visa signatur

(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste
(")_(") Bunny into your signature to help him gain world domination (yes we have cookies)

Permalänk
Medlem

Vad är det för fläktar? Noctua har två modeller av 120mm.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?