Har du mer respekt för auktoriteter?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rambos_hier
Vilken slags respekt förtjänar den svenska polisen?
Den gör inte vad den borde göra utan den stannar mitt på gatan för att säga till en hemlös gammal gubbe, eller så slår de folk med fjäderbatonger utan en riktig anledning.
När jag ser en polis på gatan, då tänker jag inte, oj vad modig han är utan snarare "gör någon nytta istället för att gå runt och leta efter ungdomar som dricker..."
Visst, kanske bara jag som har haft dålig erfarenhet av poliser...

Det är klart att polisen prioriterar allvarligare brott, men när det inte finns något att göra, ska dom bara sätta sig ner och inte göra nånting då? Klart dom gör vad dom kan.

Dessutom tror jag att Inga, 85 prioriterar parker fria från supande ungdomar ganska högt.. antagligen majoriteten av pensionärer tycker nog det är ganska obehagligt att gå förbi ett gäng ungdomar som sitter och super utomhus.

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wirf
Njae, kanske inte bara därför. Men det är inte många som är otrevliga mot poliser i helt nyktert tillstånd. Tror att de beror på en viss rädsla som man saknar när man tagit sig nåra starka

Bongo-Apan sa det jag hade tänkt siga.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rambos_hier
"gör någon nytta istället för att gå runt och leta efter ungdomar som dricker..."

Det där är att göra nytta, kanske inte för dig (då jag får känslan av att du är en ungdom (som dricker)), men för föräldrarna som inte vill att deras barn super i nån park så är det där att vara nyttig.

Permalänk

Det är precis detta jag menade. Ungdommarna klagar för att de inte får sitta och supa var de vill, bilintresserade (som jag själv) klagar över att de inte får köra så fort de vill var de vill. pensionärerna klagar på allt å alla

i mitten står polisen och får påtryckningar mo allt av alla, när de sen gör något som de blir beordrade så blir någon grinig " ni ska f*n inte efter mig! det han gör där borta är ju dubbelt så illa som det lilla jag gör!"

att hjälpa andra är otacksamt arbete, därför ska de som gör det ha stort tack!

Visa signatur

jag har internet på CD.

wget -rns http:// > /mnt/cdrom

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AMD_MANNEN
[TEXT]

Jag håller med till 100%.

Folk klagar när de är där och gör sitt jobb och folk klagar när de inte är där för att göra sitt jobb.

EDIT: Om man kör på vissas sätt att tänka så borde jag egentligen hata polsien som as. jag blev av med körkortet i fyra månader för några somrar sen.

Men eftersom det var mitt eget fel 8fortkörning) så kan jag inte hata polisen för att de gjorde ett alldeles utmärkt jobb som tog fast mig. Däremot tappade jag respekten för den enskilde polisen som stoppade mig, det var i mitt tycke helt onödigt att ge mig världens utskällning för en sak som inte jag rådde för. Men det är en annan historia.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AMD_MANNEN
i mitten står polisen och får påtryckningar mo allt av alla, när de sen gör något som de blir beordrade så blir någon grinig " ni ska f*n inte efter mig! det han gör där borta är ju dubbelt så illa som det lilla jag gör!"

Har inte poliser 7 timmars arbetsdag där en timme får lov och gå till fysträning (som de får välja själva). Vet själv poliser som gjort extremt få ingripande under flera års tid.
En kompis till mig ville just bli på polis just på grund av att jobbet var så "lugnt".

Visa signatur

Programmerare med C++ som huvudspråk.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Har du mer respekt för auktoriteter?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elite
Ehm? Hur lätt tror du det hade varit att hitta lediga parkeringsplatser om det inte fanns p-lisor? Ungefär lika begåvat uttal som 'Moppe-Kalle P17'; "Hata polisen!!1".

Själv säger jag väl som ovan, jag respekterar alla tills dom bevisar motsatsen. Bara för att nån är läkare betyder det inte att dom är en bra människa.

Jadu, då kanske du kan förklara för mig som bor i Råsunda(där det ligger en väldigt populär fotbollsstadio) hur jag eller folk som kommer på besök ska göra när det är match här. Det är nämligen så att det finns inga, ja jag sa inga lagliga platser här då. Det är jävla helvete att hitta ens olagliga platser. Även fast det är match så går svinen och lappar bilar. De vet att det är omöjligt att hitta parkering för att folk ska gå på matchen och då ställer sig många på andra sidan vägen också, vilket inte spelar någon större roll för det går fortfarande att komma förbi. Men lapplisorna ska ändå gå och dryga sig och lappa folk. Det är inte bara ett helvete för dom som kommer och ska se på matchen utan även för de boende för de kan inte få parkering på matchdag om de inte kommer hem när de flesta är på jobbet eller i skolan. Det finns inte ens lediga lagliga platser en vanlig dag vid typ 22(då ska man ha tur) så nån jävla måtta får det vara. Att de sen är svin när det gäller rent allmänt att lappa folk när de inte får spär bara på det hela. Det slutar alltså med att är det matchdag så kan man inte få parkering förräns dagen efter om man inte ska få en bot samtidigt.

Så nej det är betydligt mer begåvat än ditt exempel och ditt uttalande och jag står fast vid att jag hatar lapplisor, men det är klart bor man på landet så är det ju jävligt mkt lättare att hitta parkering. Det hade varit bra om de flyttade på bilar som parkerat mitt i vägen eller nåt, men det gör inte folk så tills det händer kan de ju sluta lappa folk

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bongo-apan
Ja, för alla vet ju att polisen slänger dig i hålan om du inte hälsar eller agerar mänskligt.

Varför ska du _inte_ vara trevlig mot någon som jobbar för att skydda dig och dina vänner?

För att jag är en sån person som blir nervös, agerar "skumt" m.m utan någon anledning när jag stöter på en polis. Då tkr jag det är lika bra att undvika dom.

Och ni måste ju hålla med om att hade inte polisen haft några befogenheter alls så hade dubbelt så många tonåringar disrespekterat dom? se bara på securitas personal.

Edit : Sen tkr jag att vissa poliser är dåliga på att bedöma vilka dom ska ta ett snack med. ett exempel är nyårsafton 06/07. Jag och några kompisar är nere på stan runt 11-01 på kvällen. Tidigt på kvällen svänger en polisbil in på torget. "nicklas" och har vänner riktar en airbomb mot polisbilen och avfyrar, dom missar polisbilen med 1m och den smäller av precis brevid ungefär 1m ifrån bilen. Poliserna i bilen gör inget speciellt utan bara lugnt åker vidare. Senare den kvällen står 2 polismän och tar hand om någon som kränkt dem.

Om man väljer att släppa ett "mord-försök" eller vad det kallas att avsikligt avfyra artelleri mot poliserna men istället plockar någon som skrek "jävla fittor" åt dem.

Jag säger inte att dom skulle släppt kränkningen men jag menar att de hade skyddat mej o mina kompisar mer genom att plocka in galningen som skjuter mot folk istället för att plocka in den kaxxiga killen som skrek "jävla Fittor".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rambos_hier
Vilken slags respekt förtjänar den svenska polisen?
Den gör inte vad den borde göra utan den stannar mitt på gatan för att säga till en hemlös gammal gubbe, eller så slår de folk med fjäderbatonger utan en riktig anledning.
När jag ser en polis på gatan, då tänker jag inte, oj vad modig han är utan snarare "gör någon nytta istället för att gå runt och leta efter ungdomar som dricker..."
Visst, kanske bara jag som har haft dålig erfarenhet av poliser...

Shit vilket trångsynt och generaliserande syn på polisen.
Dom slår folk utan anledning (?) och "förstör" för ungdomar som, oftast, utan föräldras kännedom är ute och festar på platser där det ej får förtäras alkohol. Ofan det är ju asdåligt av polisen att göra nått åt det.

En tankeställare, hade jag haft dåliga erfarenheter och dragit samma generaliserande ton mot t.ex invandrare skulle det vara jordens undergång. Men mot poliser är det ok för det är lite "coolt" att tycka de är svin. Ändra fram till du själv råkar ut för ett inbrott eller blir rånad/misshandlad/whatever då jävlar kommer du ringa polisen fortare än kvickt.

Visa signatur

"When i was a kid i had an imaginary friend and i used to think that he went everywhere with me.
And that i could talk to him, and he could hear me, and that he could grant me wishes and stuff.
Then i grew up, and i stopped going to church." - Jimmy Carr

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av karpo
Shit vilket trångsynt och generaliserande syn på polisen.
Dom slår folk utan anledning (?) och "förstör" för ungdomar som, oftast, utan föräldras kännedom är ute och festar på platser där det ej får förtäras alkohol. Ofan det är ju asdåligt av polisen att göra nått åt det.

En tankeställare, hade jag haft dåliga erfarenheter och dragit samma generaliserande ton mot t.ex invandrare skulle det vara jordens undergång. Men mot poliser är det ok för det är lite "coolt" att tycka de är svin. Ändra fram till du själv råkar ut för ett inbrott eller blir rånad/misshandlad/whatever då jävlar kommer du ringa polisen fortare än kvickt.

Problemet med vissa poliser är att de ska vara dryga bara för att de är poliser. Har själv varit med om att de drygar sig mot en, sedan finns det så klart schyssta poliser också, de trafikpoliser jag träffat är väl drygare än andra i min mening, även fast det säkert finns trevliga. Och det är knappast så att man är otrevlig mot polisen, utan oavsett hur dryga de är får man alltid vara trevlig, och det vet dom.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Har du mer respekt för auktoriteter?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElDiablo
Jadu, då kanske du kan förklara för mig som bor i Råsunda(där det ligger en väldigt populär fotbollsstadio) hur jag eller folk som kommer på besök ska göra när det är match här. Det är nämligen så att det finns inga, ja jag sa inga lagliga platser här då. Det är jävla helvete att hitta ens olagliga platser. Även fast det är match så går svinen och lappar bilar. De vet att det är omöjligt att hitta parkering för att folk ska gå på matchen och då ställer sig många på andra sidan vägen också, vilket inte spelar någon större roll för det går fortfarande att komma förbi. Men lapplisorna ska ändå gå och dryga sig och lappa folk. Det är inte bara ett helvete för dom som kommer och ska se på matchen utan även för de boende för de kan inte få parkering på matchdag om de inte kommer hem när de flesta är på jobbet eller i skolan. Det finns inte ens lediga lagliga platser en vanlig dag vid typ 22(då ska man ha tur) så nån jävla måtta får det vara. Att de sen är svin när det gäller rent allmänt att lappa folk när de inte får spär bara på det hela. Det slutar alltså med att är det matchdag så kan man inte få parkering förräns dagen efter om man inte ska få en bot samtidigt.

Så nej det är betydligt mer begåvat än ditt exempel och ditt uttalande och jag står fast vid att jag hatar lapplisor, men det är klart bor man på landet så är det ju jävligt mkt lättare att hitta parkering. Det hade varit bra om de flyttade på bilar som parkerat mitt i vägen eller nåt, men det gör inte folk så tills det händer kan de ju sluta lappa folk

jag kan förstå hur du menar angående parkeringarna.

Men det har inte slagit dig att en orsak till att de är dryga är för att det tex utgör en fara ifall det står bilar överallt? Det blir tex svårare för brandkår och ambulanser (och poliser) att ta sig fram om det står bilar överallt.

Jag tycker lapplisorna ska ha överseende med vissa parkeringar och böta "de värsta" parkeringarna. Det blir ju att man drar sig för att ställa sig på en sån plats nästa gång man ska gå på match.

Dryga människor finns detr överallt och inom alla grupper...

Permalänk
Avstängd

Re: Re: Re: Re: Re: Har du mer respekt för auktoriteter?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Men det har inte slagit dig att en orsak till att de är dryga är för att det tex utgör en fara ifall det står bilar överallt? Det blir tex svårare för brandkår och ambulanser (och poliser) att ta sig fram om det står bilar överallt.

Jag tror ingen vill ställa sin bil "lite överallt". Problemet är ju infrastrukturen.
Läst någonstans att exempelvis Göteborg är en av världens mest inneffektiva stad vad gäller miljö på grund av att den är så utspridd. Göteborg har endast lite drygt 600 000 invånare (vilket är väldigt lite om man jämför med andra kända städer) ändå har de rätt stora problem med trafiken. Mycket beroende på dålig lokaltrafik, folk bor utspritt (politiker har fått för sig att man inte får bygga för höga bostäder).

Bara en sak som att räkna ut vad ens bussresa kommer kosta är svårt, svårt och köpa biljett till bussen mm. Med mycket små medel hade politiker kunnat få betydligt fler och åka lokaltrafik men de tycks inte vilja det och då blir det parkeringskaos.

Visa signatur

Programmerare med C++ som huvudspråk.

Permalänk
Medlem

Absolut inte. Respekt ges när den förtjänas.

Visa signatur

http://www.flickr.com/photos/peterbrunni/ - Flickr

iMac, iBook, iPhone, iPod

Permalänk
Medlem

Respekt borde ges till dem som utför handlingar (forskning, idrottsprestationer etc) som gangnar nationen, folket i allmänhet eller mig själv.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Har du mer respekt för auktoriteter?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElDiablo
Jadu, då kanske du kan förklara för mig som bor i Råsunda(där det ligger en väldigt populär fotbollsstadio) hur jag eller folk som kommer på besök ska göra när det är match här. Det är nämligen så att det finns inga, ja jag sa inga lagliga platser här då. Det är jävla helvete att hitta ens olagliga platser. Även fast det är match så går svinen och lappar bilar. De vet att det är omöjligt att hitta parkering för att folk ska gå på matchen och då ställer sig många på andra sidan vägen också, vilket inte spelar någon större roll för det går fortfarande att komma förbi. Men lapplisorna ska ändå gå och dryga sig och lappa folk. Det är inte bara ett helvete för dom som kommer och ska se på matchen utan även för de boende för de kan inte få parkering på matchdag om de inte kommer hem när de flesta är på jobbet eller i skolan. Det finns inte ens lediga lagliga platser en vanlig dag vid typ 22(då ska man ha tur) så nån jävla måtta får det vara. Att de sen är svin när det gäller rent allmänt att lappa folk när de inte får spär bara på det hela. Det slutar alltså med att är det matchdag så kan man inte få parkering förräns dagen efter om man inte ska få en bot samtidigt.

Så nej det är betydligt mer begåvat än ditt exempel och ditt uttalande och jag står fast vid att jag hatar lapplisor, men det är klart bor man på landet så är det ju jävligt mkt lättare att hitta parkering. Det hade varit bra om de flyttade på bilar som parkerat mitt i vägen eller nåt, men det gör inte folk så tills det händer kan de ju sluta lappa folk

Som CSM101 sa, det är klart som fan de lappar om det står massa olagliga parkeringar överallt. Det är liksom en hälsorisk? Dessutom, hade jag varit lapplisa, hade jag glädjeligen lappat folk som varit så dryga som dig mot mig så det är inte konstigt att de går runt å njuter av det.

Sluta parkera fel istället! Det är fan inte lapplisornas fel, det är erat eget.

Permalänk
Hedersmedlem

Klart jag visar överheten respekt.

Visa signatur

Eighty percent of air pollution comes from plants and trees. - Ronald Reagan

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Re: Har du mer respekt för auktoriteter?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
Som CSM101 sa, det är klart som fan de lappar om det står massa olagliga parkeringar överallt. Det är liksom en hälsorisk? Dessutom, hade jag varit lapplisa, hade jag glädjeligen lappat folk som varit så dryga som dig mot mig så det är inte konstigt att de går runt å njuter av det.

Sluta parkera fel istället! Det är fan inte lapplisornas fel, det är erat eget.

Du har ju uppenbarligen missat hela poängen. Det finns för fan inga lagliga platser. Är det så svårt att fatta? Hade det funnits det hade folk ställt sig där. Jag är inte dryg mot lapplisor. Jag borde vara det oftare för de är svin hela bunten dock. Men det är klart vad är poängen att diskutera med dig ändå.

Med tanke på att du inte ens sett gatan jag pratar om så har jag mycket svårt att förstå hur du kan säga att det är en hälsorisk.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Har du mer respekt för auktoriteter?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElDiablo
Du har ju uppenbarligen missat hela poängen. Det finns för fan inga lagliga platser. Är det så svårt att fatta? Hade det funnits det hade folk ställt sig där. Jag är inte dryg mot lapplisor. Jag borde vara det oftare för de är svin hela bunten dock. Men det är klart vad är poängen att diskutera med dig ändå.

Ställ er längre bort då. Lapplisorna gör bara sitt jobb, och du börjar klaga på dem? Ta upp skiten med kommunen istället för att idiotiskt skylla på lapplisorna. Detta är som att anse att de som står bakom disken på McDonalds är idioter allihop för att hamburgar ingridienserna inte faller dig i smaken.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Har du mer respekt för auktoriteter?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
Ställ er längre bort då. Lapplisorna gör bara sitt jobb, och du börjar klaga på dem? Ta upp skiten med kommunen istället för att idiotiskt skylla på lapplisorna. Detta är som att anse att de som står bakom disken på McDonalds är idioter allihop för att hamburgar ingridienserna inte faller dig i smaken.

Jag har inte tvingat dem att vara lapplisor. Det är mer likt folk som jobbar koncentrationsläger och skyller på order fast ändå njuter av att avrätta judar. Och tror ingen har lust att ställa sig i 5 km bort från sitt hem bara för att det är matchdag.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Har du mer respekt för auktoriteter?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElDiablo
Jag har inte tvingat dem att vara lapplisor. Det är mer likt folk som jobbar koncentrationsläger och skyller på order fast ändå njuter av att avrätta judar. Och tror ingen har lust att ställa sig i 5 km bort från sitt hem bara för att det är matchdag.

Nej, du har rätt, de borde säga upp sig bara för att det inte finns nog med parkeringsplatser när det är match hemma hos dig.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Har du mer respekt för auktoriteter?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
Nej, du har rätt, de borde säga upp sig bara för att det inte finns nog med parkeringsplatser när det är match hemma hos dig.

Det är bara ett exempel de är sviniga rent allmänt vart folk än parkerar.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Har du mer respekt för auktoriteter?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElDiablo
Det är bara ett exempel de är sviniga rent allmänt vart folk än parkerar.

Det är fortfarande ologiskt att hata någon när de bara gör sitt jobb, så jag har inget annat att tillföra. Tycker det säger mer om dig än om dom.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Har du mer respekt för auktoriteter?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av gosh
Jag tror ingen vill ställa sin bil "lite överallt". Problemet är ju infrastrukturen.
Läst någonstans att exempelvis Göteborg är en av världens mest inneffektiva stad vad gäller miljö på grund av att den är så utspridd. Göteborg har endast lite drygt 600 000 invånare (vilket är väldigt lite om man jämför med andra kända städer) ändå har de rätt stora problem med trafiken. Mycket beroende på dålig lokaltrafik, folk bor utspritt (politiker har fått för sig att man inte får bygga för höga bostäder).

Man behöver ju inte förvärra en redan dålig situation genom att ställa bilarna dåligt till (även om det är mot ens egen vilja.)

Eldiablo: Parkerar man fel får man skylla sig själv, så enkelt är det. På samma sätt som det inte är polisens fel att du åker dit för fortkörning. Lapplisor gör bara sitt jobb, du kan ju inte påstå att de gör fel när de inte ger felparkerare böter.

Du gör fel och du får betala böter för det, enkelt.

Sen är anledningen till att du gör fel en annan sak. Kanske dags att skriva ett brev till kommunen och ta upp det där och försöka få en ändring på den politiska nivpn istället för att hata lapplisor när de gör sitt jobb?

Det jag vet är att jag aldrig fått en bot när jag parkerat rätt, bara när jag parkerat fel och då är det mitt fel.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elite
...

Självklart, det är olagligt för ungdomar att dricka, men som sagt, prioriteringen är dålig enligt mig.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av karpo
Shit vilket trångsynt och generaliserande syn på polisen.
Dom slår folk utan anledning (?) och "förstör" för ungdomar som, oftast, utan föräldras kännedom är ute och festar på platser där det ej får förtäras alkohol. Ofan det är ju asdåligt av polisen att göra nått åt det.

En tankeställare, hade jag haft dåliga erfarenheter och dragit samma generaliserande ton mot t.ex invandrare skulle det vara jordens undergång. Men mot poliser är det ok för det är lite "coolt" att tycka de är svin. Ändra fram till du själv råkar ut för ett inbrott eller blir rånad/misshandlad/whatever då jävlar kommer du ringa polisen fortare än kvickt.

Som jag skrev till Elite, prioritering. Samt, har jag sagt att jag tycker att det är "coolt" att hata/ogilla polisen? Sen är grejen den att även om jag blev attackerad så skulle polisen inte lyfta fingret för att hjälpa mig...
Jag har inte haft någon positiv erfarenhet av polisen, och även om jag är glad att den finns, så tycker jag att polisen borde förbättras.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rambos_hier
Sen är grejen den att även om jag blev attackerad så skulle polisen inte lyfta fingret för att hjälpa mig...

Öh, Ok...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rambos_hier
Sen är grejen den att även om jag blev attackerad så skulle polisen inte lyfta fingret för att hjälpa mig...

Varför det?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
Nej, du har rätt, de borde säga upp sig bara för att det inte finns nog med parkeringsplatser när det är match hemma hos dig..


ElDiablo, bra tänkt.. Hahahahahahhahahaha...

Visa signatur

Ruby (on rails) är fint!

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Har du mer respekt för auktoriteter?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
Det är fortfarande ologiskt att hata någon när de bara gör sitt jobb, så jag har inget annat att tillföra. Tycker det säger mer om dig än om dom.

Nej, det är det inte alls. Har man som jobb att vara lapplisa är man en idiot. Det har dom valt själva. På samma sätt som man kan välja andra ytterst tveksamma sysselsättningar i livet.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Man behöver ju inte förvärra en redan dålig situation genom att ställa bilarna dåligt till (även om det är mot ens egen vilja.)

Eldiablo: Parkerar man fel får man skylla sig själv, så enkelt är det. På samma sätt som det inte är polisens fel att du åker dit för fortkörning. Lapplisor gör bara sitt jobb, du kan ju inte påstå att de gör fel när de inte ger felparkerare böter.

Du gör fel och du får betala böter för det, enkelt.

Sen är anledningen till att du gör fel en annan sak. Kanske dags att skriva ett brev till kommunen och ta upp det där och försöka få en ändring på den politiska nivpn istället för att hata lapplisor när de gör sitt jobb?

Det jag vet är att jag aldrig fått en bot när jag parkerat rätt, bara när jag parkerat fel och då är det mitt fel.

Som sagt, de har själva valt att bli lapplisor. Ingen tvingar dom att göra det jobbet. Anledningen att jag gör fel är ju rätt uppenbar och kommun och lapplisor borde visa sympati. Det är dock ett ord som saknas i deras vokabulär. Det är även därför de lappar folk när man inte ens varit borta 5 minuter från bilen samt gör andra grejer de inte ens får göra. Därför hatar jag lapplisor. Det är ju jävligt lätt att vara klok när man aldrig ens haft det här problemet. Men skulle ni bo i storstad med liknande problem tror jag inte ni hade varit lika glad när ni ser lapplisor.

Att folk parkerar fel är ju för att det inte finns ett vettigt alternativ. Sedan så är ju vägen så bred att det är löjligt att de ens lappar. Kan ju även säga angående din fortkörningsliknelse att jag inte är speciellt förtjust i alla trafikpoliser hellre. Visst det är bra när de tar in rattfulla och sånt men när de ställer upp sina kontroller på motorvägar och sånt blir man ju bara lack.

Men spelar egentligen ingen roll ni kan ju älska lapplisor om ni vill. Jag tycker inte om dom eller deras överordnade, det var allt jag svarade på i denna tråden.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Har du mer respekt för auktoriteter?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElDiablo

Som sagt, de har själva valt att bli lapplisor. Ingen tvingar dom att göra det jobbet. Anledningen att jag gör fel är ju rätt uppenbar och kommun och lapplisor borde visa sympati. Det är dock ett ord som saknas i deras vokabulär. Det är även därför de lappar folk när man inte ens varit borta 5 minuter från bilen samt gör andra grejer de inte ens får göra. Därför hatar jag lapplisor. Det är ju jävligt lätt att vara klok när man aldrig ens haft det här problemet. Men skulle ni bo i storstad med liknande problem tror jag inte ni hade varit lika glad när ni ser lapplisor.

Att folk parkerar fel är ju för att det inte finns ett vettigt alternativ. Sedan så är ju vägen så bred att det är löjligt att de ens lappar. Kan ju även säga angående din fortkörningsliknelse att jag inte är speciellt förtjust i alla trafikpoliser hellre. Visst det är bra när de tar in rattfulla och sånt men när de ställer upp sina kontroller på motorvägar och sånt blir man ju bara lack.

Men spelar egentligen ingen roll ni kan ju älska lapplisor om ni vill. Jag tycker inte om dom eller deras överordnade, det var allt jag svarade på i denna tråden.

Du får hata dem så mycket du vill.

Faktum kvarstår dock att du gör fel och du får böter för det. Enkel matte.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Har du mer respekt för auktoriteter?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElDiablo
Lapplisor. Hade inte sörjt om alla dom skulle dö.

Det hade fan jag. Satan så drygt med en miljard felparkerade bilar, helt omöjligt att ta sig fram själv.

Edit:
Läste din senare post nu.

Att det är svårt att hitta parkeringar på Råsunda är väl inte på något som helst sätt lapplisornas fel? Det är väl snarare de som har gjort och markerat parkeringsplatserna. Lapplisorna gör bara sitt jobb, precis som alla andra.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Har du mer respekt för auktoritet

Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Du får hata dem så mycket du vill.

Faktum kvarstår dock att du gör fel och du får böter för det. Enkel matte.

Det sköna med såna människor som "HATAR SNUTJÄVLAR FÖR DEM INTE TAR PEDOFILER ISTÄLLET FÖR ATT GNÄLLA PÅ MIG NÄR JAG SLADDAR MED BILEN OCH SÄLJER HEMBRÄNT TILL 13-ÅRINGAR", är att det är alltid polisens fel att dem följer lagen, inte personerna som sätter lagarna.

Visa signatur

Övriga Ämnen - Enbart för människor som är seriösa!

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Har du mer respekt för auktoriteter?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElDiablo
Nej, det är det inte alls. Har man som jobb att vara lapplisa är man en idiot. Det har dom valt själva. På samma sätt som man kan välja andra ytterst tveksamma sysselsättningar i livet.

Ok, sen när du växer upp kanske du förstår att det inte är dom som är lite snurriga i huvudet.