Cult of Mac? Är ni endel utav den?

Permalänk
Medlem

Inte jag, dock såg jag en snubbe på stationen här i lund för ett tag sen med apple-loggan tatuerad i nacken :/

Permalänk
Medlem

Börjar väl mer och mer bli... vilket skrämmer mig, trodde verkligen inte jag skulle bli så fanatisk över min Mac. Kan inte låta bli att nämna den, OS X i positiva ordalag när jag deltar i datordiskussioner längre.
Skulle aldrig kunna gå tillbaka till endast Windows längre, det finns ingen chans!
Macbookägare i ett år nu i september.

Permalänk
Medlem

Ingen apple-produkt ännu och så tänker jag fortsätta. Förstår inte fascinationen :).

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem

Efter att ha kört linux i två och ett halvt år så ville jag testa något nytt. Då verkade MacBooken riktigt intressant. Hade tankar på att köpa redan då iBooken fanns kvar. Men i brist på pengar så blev det lite senare.
Har en iPod sedan ett par år tillbaka och den fungerade värdelöst i linux så det bidrog till att köpa mac också.

Jag kan säga att min MacBook är det bästa köpet jag har gjort. Nu börjar den bli ett halvår gammal.

Jag skulle aldrig orka windows på heltid längre.

Visa signatur

DELL 20" 30" 20" PLP | Svorak.a5 | Kinesis Advantage Contoured <3 | Ergodox

Permalänk

Man börjar nästan att glida över lite... Har en MacBook vilket är den enda applepryl jag har men den är mig väldigt kär. Fungerar underbart, inget strul alls och OS X är underbart att arbeta med. Antagligen blir det en MacMini i framtiden som bas för ett mediacenter annars ligger inga appleprodukter planerade, även om en MacPro skulle vara kul

I övrigt är det Linux och FreeBSD som gäller på OS-fronten just nu, så jag är iaf Windowsfri vilket är väldigt skönt när man vill få något gjort.

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"

Permalänk
Medlem

Jag är ingen macare tyvärr. Dock lär nog nästa dator jag köper bli en mac, när de flesta program jag använder fungerar bäst till mac. (Adobe Photoshop, Premiere, After Effects framför allt.) Dock äger jag en iPod.

Permalänk
Medlem

jag behövde köpa en bärbar dator, vista var påväg ut - Jag vägrar vista - mest av den enkla anledningen att det suger batteri. När man ändå inte vill köra vista så kan man lika gärna se efter nya operativsystem, osx lät kul - Det är kul och jävligt bra. Simpelt

Visa signatur

"Den sötaste användaren på sweclockers.com är defenitivt "o3w1". Han blev medlem i December 2001 och har sedan dess skrivit mycket trevliga inlägg och gjort söta kommentarer." - 118100 Svarar på allt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Max
Verkligen inte , förstår inte hypen. Har dock ingenting emot Mac och tycker att de gör bra grejor men inte mer.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genome
Har en MacBook som jag är mycket nöjd med, men skulle aldrig gå med i "kulten". Värre samling prettotomtar får man leta efter.

"My name is Raven and I'm an elitist asshole."

Permalänk
Medlem

Köpte min första Mac, en iBook G4, hösten 2005 och den använder jag fortfarade (och enbart). Till hösten (när Leopard släpps d.v.s.) blir det nog en iMac 24". Och kanske en MacBook.

Åh, just ja, jag har en iPod 5,5G också.

Permalänk
Medlem

Då har man beställt en iMac 24 tummare med 2 gig minne samt vassaste grafikkortet man kan stoppa i den samt trådlöst tangentbord och mus...

Permalänk
Medlem

Du ides inte vänta till efter WWDC?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Akira
Du ides inte vänta till efter WWDC?

Ja det hade nog varit det bästa att vänta de få veckorna det är kvar

Visa signatur

5d mkII 35 1,4 L 24-70 2.8 L 135 2 L 70-200 2.8 L IS

Permalänk

Stackars beaatch ifall jobs trollar fram en ny iMac under WWDC, då skulle jag iaf ha ångrat mig.

Visa signatur

Macbook Vit | Macbook Unibody | D80 | iPod Touch | iPhone 3GS

Permalänk
Medlem

Man brukar få lämna tillbaka sin mac om det kommer en ny inom 2-3 veckor.

Visa signatur

.

Permalänk

Jag köpte min första mac i förrgår, en macbook blev det. Än så länge är jag nöjd, även om det är lite bökigt att lära sig ett OS på nytt.

Permalänk

Har itunes på min pc, funkar fint.

Visa signatur

My ego is my god. Given authority by the enlightenment of science, the enlightenment of the age of freedom. Freedom - the name in which we legalize all. The name in which we tolerate all.

Permalänk
Inaktiv

Vore jag rik, så

Permalänk
Medlem

Macist sedan 2004, min iBook G4 som jag då köpte är den bästa IT-produkten jag köpt i mitt liv, inget annat har gjort en så stor skillnad i hur jag använder en dator. Så många timmar som blivit "sparade" genom det underbara gränssnittet och måste jag ens nämna "It just works".

Visa signatur

qw q b

Permalänk

Ja, jag är en del av Cult of Mac, helt klart. Jag kan inte låta bli att promote:a macen så fort jag får chansen, det är nästan sjukligt. Men så är man så sjukt nöjd med systemet också. Använder Mac OS X dagligen, ipodden än oftare, har till och med ett iPod Sports kit till mina Nike+ skor .. usch men det blir ju så mycket roligare att springa när man får upp ett diagram på hur det har gått och när man kan tävla mot andra (och sig själv för den delen), och föra statistik på sitt springande

Jag har till och med varit så nördig att jag spelat in filmer om Mac OS X med min dv-kamera - en av dessa filmer har sedan spridits flitigt av bland annat Sidde

Och jag har även sett filmen både på Google Video och Youtube, uppladdad av andra personer än mig, totalt har filmen setts mer än 60 000 gånger - kanske inte så mycket för ett youtubeklipp, men det är ändå 60 000 gånger

Jag njuter av att använda Mac OS X - Min dator har blivit så mycket mer än bara ett redskap

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk
Hedersmedlem

turbonallen: Din demo är en stor del av varför jag bytte till Mac. Grattis, eller något.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Har en äldre mac mini med g4, funderar stark på att köpa en G4 server och en macbook nu i juli... allt är siddes felllll

Permalänk
Hedersmedlem

Macbook och ett gäng ipods. Är också fast i apple-träsket, föredrar Os X framför Windows på nästan alla punkter.
Fast jag måste dock säga att jag ändå inte avgudar allt som apple gör. Det finns en del grova fel i användarvänligheten i Os X samt att jag är riktigt irriterad över hur dåligt utbudet är i Svenska itunes store. Det betyer iofs. att Apple har chansen att bättra sig och bli ännu bättre.

Visa signatur

Föredetta hårdvarubesatt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av turbonallen
Ja, jag är en del av Cult of Mac, helt klart. Jag kan inte låta bli att promote:a macen så fort jag får chansen, det är nästan sjukligt. Men så är man så sjukt nöjd med systemet också. Använder Mac OS X dagligen, ipodden än oftare, har till och med ett iPod Sports kit till mina Nike+ skor .. usch men det blir ju så mycket roligare att springa när man får upp ett diagram på hur det har gått och när man kan tävla mot andra (och sig själv för den delen), och föra statistik på sitt springande

http://farm1.static.flickr.com/254/522383475_a372e6f6bd_o.png

Jag har till och med varit så nördig att jag spelat in filmer om Mac OS X med min dv-kamera - en av dessa filmer har sedan spridits flitigt av bland annat Sidde

Och jag har även sett filmen både på Google Video och Youtube, uppladdad av andra personer än mig, totalt har filmen setts mer än 60 000 gånger - kanske inte så mycket för ett youtubeklipp, men det är ändå 60 000 gånger

Jag njuter av att använda Mac OS X - Min dator har blivit så mycket mer än bara ett redskap

Demot genrerar fortfarande några gigabyte data i månaden, ca 300 pers i månaden ser den från min gamla dump. Men det är långt ifrån peaken den hade när den generade över 2000 tittare varje månad.

BTW, du var inte med i 99-tävlingen, spring in våren med iPoden?

Permalänk
Medlem

Har haft Powerbook, iBook och nu Macbook. Powerbooken var skräp. Högljutt skit och världens sämsta skärm. iBooken var ok men slö. Macbooken är ok, kasst grafikkort bara. Och så låter den lite... På grund av det har jag nu köpt en PC också, för att spela på och när jag saknar Windows.

Jag gillar OS X, oftast. Anser det vara bättre än Windows. Men ibland gillar jag faktiskt Windows mer, det känns mer responsivt i gränssnittet faktiskt.

Sen vetefan om OS X "just works", tycker mig ha haft problem med båda...

Visa signatur