Permalänk
Medlem

Ny laptop på G men vilken?

Hejsan jag säljer min ibook nu för att jag är sugen på en ny laptop.
Jag är ganska vilse nu mera när det gäller laptops så jag undrar om någon kunde ge mig några tips på en bra modell.

Mac eller Pc spelar ingen roll. Jag gillar min ibook och det skulle varit trevligt med en macbook, men jag lånar även en hp laptop från skolan som jag tycker är jävligt bra faktiskt.

Det jag söker efter i en laptop är nog smidighet och bra batteri tid, den ska även ha ganska simpel hårdvara, jag behöver ingen webcam och en massa med onödiga media knappar som jag aldrig använder. Om jag skulle välja en sak som jag speciellt söker efter i en laptop är nog lång batteri tid om den har det så är den bärbar för mig.

Priset skulle då vara runt cirka 10,000+(-) helst så billig som möjligt

MVH// Crash_M

Visa signatur

8D

Permalänk

Du ger svar på din fråga då du talar om batteritid.

Köp en MacBook. Bra batteritid och mest slitstarka i prisklassen kring 10.000:-

Permalänk
Avstängd

http://www.engadget.com/2007/06/05/via-intros-nanobook-ultra-... eller Macbook? Eller se mina länkar i den andra liknande tråden, Lenovo och Acer har ju mer portabla maskiner med bättre batteritider än Apple, Dell har en som verkar bli grym med men frågan är om den landar under 10kkr, jag tvivlar.

Permalänk

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=331332
ultra portabel laptop på 12".
har själv beställt hem en får min på fredag..

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk

Hm, jadu, som jag ser det beror valet mer på operativ än maskin i det här fallet. Du gillar din iBook men kan även tänka dig PC. Du får helt enkelt lista för- och nackdelar med operativen. Likvärdiga maskiner finns det ju i mängder. Men vadfan, jag säger MacBook!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exxoritas
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=331332
ultra portabel laptop på 12".
har själv beställt hem en får min på fredag..

Konstig skärm och rätt mycket vikt för 12" dock, inte värdare med en Lenovo? Hur är batteritiden på Turion64 X2 jämfört med Core 2 Duo i praktiken?

Permalänk

anledningen att den khar en konstig skärm är att det är en touchscreen.
turion drar mer batteri och ligger lite efter i prestanda jämfört med core 2 duo.

Permalänk

skärmen är ju vridbar du kan ju typ ha den i alla olika vinklar. därför den kanske ser konstig ut på bilden =D pek skärm så du kan även styra den med en penna om du känner för de.

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Medlem

Har kollat på zeptos bärbara och dom såg verkligen billiga och bra ut kändes nästan för bra för att vara sant tycker jag. Någon osm har en zepto och som kan säga något om den?

Visa signatur

8D

Permalänk

om du har funderingar om 6225 och 6224 så har dom inte börjat levereras än... någon gång under sommaren ska dom skeppas

Permalänk
Medlem

har själv en asus f3t som har funkat riktigt bra änn så länge. Fast jag skulle oxå ta en titt på zepto, verkar riktigt nice

Permalänk
Medlem

Nu så när jag tänker efter så skulle jag nog vilja ha en ultra portabel som väger lite och som är smidigt och lätt att ta med sig. Någon som vet en bra ultraportabel laptop?

Visa signatur

8D

Permalänk
Medlem

LG har en TX serie som jag tycker är jäkligt läcker, de väger 1.1 kg tror jag.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exxoritas
skärmen är ju vridbar du kan ju typ ha den i alla olika vinklar. därför den kanske ser konstig ut på bilden =D pek skärm så du kan även styra den med en penna om du känner för de.

Kanske är skönt om man ligger i sängen iofs.

Gällande turiondelarna vill jag ha mer än spekulation som svar. Såvitt jag vet drar väl Turion mindre ström under maxbelastning men Intel brukar ju ha bättre strömsparningsfunktioner. Men gäller det fortfarande och hur stor är skillnaden med likvärdiga specar och batterier?

Need på 40" tryckkänslig skärm till SC2 releasen ;/

Finns massa nätta laptops, enklaste är väl att kolla LGs, Lenovos, Dells, Zeptos, Sonys, HPs?, Vias websidor.

Via släpper ju en med visserligen enklare cpu och så men bara 7"-skärm för $600. Om man bara vill ha något väldigt nätt så lär ju den vara söt, inte så dyr heller ;/