Permalänk
Medlem

Tips på spelmus

Ska köpa mig en bärbar speldator och behöver då en vettig mus som inte kostar skjortan!

Får kosta runt 500 kr

Helst en mus med sladd för jag är inget fan av trådlöst!

Får gärna vara lite ljuseffekter mm i den och vara skön att hålla och snygg(?)

Kollade lite på razermössen och de verkade vettiga?!

Visa signatur

Fujitsu Siemens Amilo XI 1554 | T7200 | ATI X1900 | 2 x 160 gig Raid 0/1 | 2 GB Ram

Permalänk
Medlem

Mitt tips, Razer Deathadder. Finns för runt 450:-.

Test:
http://www.esreality.com/?a=post&id=1300293

Visa signatur

6600k @ 4.5Ghz | 16 GB DDR4 | GTX 970 | Z170

Permalänk
Medlem

Mitt tips mx518, en riktigt skön mus.

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk
Medlem

Eller om du orkar vänta på NYA Razer Boomslang SE... Den är en EXTREM mus både till utseende och form. Dock inte alla som tyckte om den gammla boomslangen.

Visa signatur

AMD Opteron 185 @2.8Ghz (SD) // Asus A8N32-SLI Delux // Kingston HyperX 2Gb @FSB 220Mhz // nVidia 8800GTS 320Mb // Western Digital 200Gb // Creative Live 5.1

Permalänk
Medlem

det fins 3 tillvärkare med klass:
logitech
razor
creative...

jag har en Fantality (skrapat bort loggan) , fungerar prima...ps fick den gratis

Permalänk

Vilken mus du än tänker skaffa så måste du absolut prova den först.
Personligen tycker jag att alla Razer-möss jag provat har varit hemska att hålla i, själv har jag en G5 vilken har superb känsla. Mx518 har samma form, och passar på fler underlag eftersom den är optisk, däremot har den inte riktigt lika skönt material, inget tiltwheel, och dum placering på öka/sänka känslighets-knapparna.

Här finns benchmarks för en hel del möss, tyvvär har han använt en steelpad, vilket inte är det man ska ha till lasermöss, så resultaten för dem kan man inte lita på.

Permalänk
Avstängd

Jag röstar nog på deathadder med sålänge som kvaliten inte suger, min lever fortfarande.

Annars MX revolution eller vafan den heter kanske.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av micke_930
Mitt tips mx518, en riktigt skön mus.

håller med.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av aliquis

Annars MX revolution eller vafan den heter kanske.

revolution är väl trådlös?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shimonu
revolution är väl trådlös?

Ja, jag har en med sladd (deathadder) för att jag inte litar på de trådlösa, men med tanke på hur många som har dem så borde ju någon av dem kunna fungera?

Permalänk

Microsoft habu tycker jag verkar bra, dom designar ju möss med normal form och storlek på iaf.

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem

Ska snart också skaffa mig en ny mus. Just nu äger jag en MX518 som jag är grymt missnöjd över eftersom drivrutinerna är så pass kassa. Och jag måste ju ha drivrutiner för annars har jag ingen nytta utav alla musens knappar. Tycker det var riktigt kasst med "In-game-sensitivity" knapparna. Det värsta är att drivrutinerna för knapparna inte fungerar hela tiden, musen byter sensitet gång på gång och det är riktigt störande.

MX510 som jag ägde innan fungerade perfekt tills att lysdioden la av. Fick en MX518 på garantin eftersom MX510 slutat tillverkas. Tycker Logitech var bättre förr, billigare och drivrutinerna behövdes inte.

De enda tillverkarna som jag tycker verkar intressanta just nu är Razer, Raptor och Microsoft. Hur fungerar deras drivrutiner? Är de felfria?

Permalänk

Jag kör med en Razer Diamondback på Vista 32-bit. Jag har aldrig haft problem med drivrutinerna och är nöjd med Razer.
Sen gillar jag inte riktigt hur sidoknapparna sitter på Diamondback men det är en annan sak..

Visa signatur

Antec P182 | i54670K | Noctua NH-U12 | A-Data DDR3 8GB | MSI GeForce GTX 760 2048MB TwinFrozr | Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem

Jag tycker Logitechs möss har lite dålig kvalitet, knapparna går sönder titt som tätt, min senaste G5 började klicka av sig själv och hålla på, mycket störande.

Köpte en Razor Copperhead istället och den är jag mycket nöjd med än så länge. Stora lättryckta knappar, dock kunde sidoknapparna varit lättare att klicka på. Plus för att den är symmetrisk också så man kan köra med både vänster och höger när musarmen sätter in

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Min Logitech MX300 höll iofs länge, men jag är å andra sidan ingen fpsgamer. Tycker dock att det verkar som att folks razermöss har dött fort så jag hoppas att min deathadder håller ett tag =P

Orka köra med fel hand, eftersom jag inte är vänsterhänt tycker jag såklart att alla möss borde vara ergonomiska och sitta perfekt under min högerhand, något min deathadder trots allt inte gör.

Permalänk
Medlem

Fast när högerarmen pajjar ihop är det inte så kul, då är man tvungen att antingen köra med vänster eller att bara vila i några veckor...

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Magic_Motor_Ola
Vilken mus du än tänker skaffa så måste du absolut prova den först.
Personligen tycker jag att alla Razer-möss jag provat har varit hemska att hålla i, själv har jag en G5 vilken har superb känsla. Mx518 har samma form, och passar på fler underlag eftersom den är optisk, däremot har den inte riktigt lika skönt material, inget tiltwheel, och dum placering på öka/sänka känslighets-knapparna.

Här finns benchmarks för en hel del möss, tyvvär har han använt en steelpad, vilket inte är det man ska ha till lasermöss, så resultaten för dem kan man inte lita på.

Varför ska man inte använda en steelpad för en lasermus?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av combatcannibal
Varför ska man inte använda en steelpad för en lasermus?

därför dem kommer inte så bra överens

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gr1ng0
därför dem kommer inte så bra överens

AJ siii...

Permalänk

A4 - Tech X-750F rekomenderar jag min kostade 399 :- men det finns att få tag i lite billgare den är jätteskön att hålla i och det är en grym känsla i den. Den har några ljuseffekter i scrollen. jag har haft min i snart 1 år och den har varit mig trogen

http://backoffice.ajb.com.au/images/DynamicImages/Product/a4t...

http://www.pc-trade.hu/belso/cikk_kepek/x750f.jpg

Permalänk

Som sagt, MX518, det är en riktig mus :). Du kommer inte bli missnöjd, lovar! ^^ .

Permalänk
Avstängd

Har en 518,IE3.0 och deathadder.
Deathaddern är bättre på alla vis än dom andra 2.

Så jag rekommenderar iaf deathadder.

Saknar dock min mousemanwheel

Permalänk

har själv en razer diamonback som jag tycker mycket om, vissa tycker dock den är lite liten, deathadder ska va lite större och den hade jag nog köpt om jag inte hade min diamonback

Visa signatur

:: Gigabyte P35-DS4 iP35 :: Q6600 @ 3,2 :: Corsair 4GB DDR2 PC-6400 :: Gainward GTX 460 GS 1GB:: Western Digital 150GB RaptorX 10000rpm, 500GB 7500rpm :: Corsair HX 620W :: Cooler Master STC-T01 :: razer Barracuda AC-1 ::
Razer Tarantula & Logitech G500