Microsoft förlänger garantin mot "red ring of death" till tre år.

Permalänk
Avstängd

Microsoft förlänger garantin mot "red ring of death" till tre år.

Oldnews nu dock, hände väl igår eller iförrgår? Men bra gjort av dem att ta ansvar för det och hjälpa de som har haft problem.

Men nu hade Aftonbladet skrivit om det, på sitt sätt (låter som att en person fick 7 miljarder för att det var fel på det):
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,1114276,00...

"När Gamespot frågade sina läsare hur många av dem vars Xbox 360-konsoler slutat fungera svarade 44 procent av 50 000 personer att det hänt dem vid minst ett tillfälle.
På Gamespots redaktion har 8 av 26 Xbox-maskiner ”dött”.
Aftonbladet är inne på sin andra Xbox 360. Den första reparerades vid ett tillfälle. När den återigen slutade fungera ersattes den med en ny."

Permalänk
Medlem

Som sagt, redan tagits upp i 360 tråden.

Permalänk
Medlem

detta är nyheter som ingen kan ha undgått, de flesta nyhetsprogram har tom tagit upp det.

roligast var TV4 som utannonserade att "XBox t r e h u n d r a s e x t i o" hade problem, eller SVT ekonomi som pratade om den hopplösa 360-hårdvaran men visade enbart upp PS2or från en massa gamla arkivklipp.. tom Microsofts fel får SONY bära hundskallen för.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Äh, vadå då, TV-spel som TV-spel

Men egentligen fattar jag det inte. Journalister brukar alltid, om de inte är helt efterblivna, kolla upp allt så att saker stämmer o blabla, iaf de seriösa tidningarna och TV-programmen. Men när det gäller elektronik, och i synnerhet TV-spel, då kvittar det. Jaja, bara stoppa in videoklipp från CounterStrike när det är Postal det talas om. Eller konsolspel.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Sötast

Jag hade undgått det, fint med en egen tråd

Permalänk
Avstängd

AndreaX: Min poäng var iofs spekulationer kring hur mycket det skulle kosta, inte att de skulle fixa det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aliquis
AndreaX: Min poäng var iofs spekulationer kring hur mycket det skulle kosta, inte att de skulle fixa det.

hmm?

men ok, jag tjafsar inte.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Avstängd

Aftonbladet ....
http://www.computerandvideogames.com/article.php?id=167335
http://www.xbox.com/en-US/support/petermooreletter.htm

Lite bättre info enligt mig iaf, aftonbladet är blörk

Och som sagt, bra att dom äntligen erkänner sina jävla lögner, som innan dom sa att det inte alls var många som gick sönder.

Bra att dom äntligen försöker fixa skiten iaf, att dom fått upp ögonen för det självklara problemet iaf.

Permalänk
Medlem

http://www.dailytech.com/article.aspx?newsid=7945

Man undrar hur microsofts produkt testning funkar

Helt otroligt att den kunde släppas till försäljning

Visa signatur

Ryzen 1700X PRIME X370-PRO
16Gb G.Skill TridentZ DDR4-3200 C14 DC
ASUS GeForce GTX1080 Strix A Gaming

Samsung 960 EVO 500GB M.2 PCIe SSD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ace.F

Man undrar hur microsofts produkt testning funkar

jo den är stenhård. kvalitetstestarna ställer helt enkelt in några boxar med XBoxar på Steve Ballmers kontor och lägger samtidigt en postit-lapp på skrivbordet om att Google köpt upp nått roligt.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Tycker det är bra att dom gör så, hjäper dom som har blivigt drabbade. Så borde Sony ochså ha gjort, fast undersin Ps2 tid.

Permalänk
Medlem

Det är väl deras skyldighet att åtgärda.

Men förlängningen gäller väl bara red ring of death och inte dem andra felen.

Den här produkten är ju svår o fixa med ett servicepack

Visa signatur

Ryzen 1700X PRIME X370-PRO
16Gb G.Skill TridentZ DDR4-3200 C14 DC
ASUS GeForce GTX1080 Strix A Gaming

Samsung 960 EVO 500GB M.2 PCIe SSD

Permalänk
Avstängd

Ja det gäller bara ring of death, men här i Sverige har vi ju rätt ok garantivillkor ändå så det där hade väl ändå inte påverkat oss.

Permalänk
Medlem

Sant, vet inte hur många PS2 jag sålt till folk som haft en som pajjat.

Visa signatur

"When i was a kid i had an imaginary friend and i used to think that he went everywhere with me.
And that i could talk to him, and he could hear me, and that he could grant me wishes and stuff.
Then i grew up, and i stopped going to church." - Jimmy Carr

Permalänk
Avstängd

Mjo, har väl alltid sagts att många av de där 120 miljoner konsollerna är typ folks tredje PS2a o så ;D

Är det mestadels lasrarna som pajar på dem? Gamecube är ju känsliga mot skitskivor eftersom lasern inte grillar på med så hög effekt men å andra sidan kanske det håller lite längre =P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aliquis
Mjo, har väl alltid sagts att många av de där 120 miljoner konsollerna är typ folks tredje PS2a o så ;D

Är det mestadels lasrarna som pajar på dem? Gamecube är ju känsliga mot skitskivor eftersom lasern inte grillar på med så hög effekt men å andra sidan kanske det håller lite längre =P

Jo lasern monga ut på ps2 titt som tätt. De blev stämda i USA av många butikskedjor för att kvaliteten var så dålig.
GC funka finemang så länge man körde originalgrejer.

Visa signatur

"When i was a kid i had an imaginary friend and i used to think that he went everywhere with me.
And that i could talk to him, and he could hear me, and that he could grant me wishes and stuff.
Then i grew up, and i stopped going to church." - Jimmy Carr

Permalänk
Testpilot

Även första PlayStation hade ju problem med att banan som lasern åkte på blev utsliten och man blev tvungen att vända hela konsollen upponer för att den skulle kunna läsa skivorna. Inte förlängde Sony garantin för det inte

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Vi får hoppas att Sony har lärt sig läxan och att Ps3:an håller betydligt högre kvalitet än Xbox 360

Visa signatur

Ryzen 1700X PRIME X370-PRO
16Gb G.Skill TridentZ DDR4-3200 C14 DC
ASUS GeForce GTX1080 Strix A Gaming

Samsung 960 EVO 500GB M.2 PCIe SSD

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gibbe
Äh, vadå då, TV-spel som TV-spel

Men egentligen fattar jag det inte. Journalister brukar alltid, om de inte är helt efterblivna, kolla upp allt så att saker stämmer o blabla, iaf de seriösa tidningarna och TV-programmen. Men när det gäller elektronik, och i synnerhet TV-spel, då kvittar det. Jaja, bara stoppa in videoklipp från CounterStrike när det är Postal det talas om. Eller konsolspel.

Det finns en psykologisk term för det där (har glömt den), att utgå från att "även om journalister aldrig har rätt i saker som jag känner till, så måste dem var väldigt informerade om sådant jag inte känner till". Ett mer rationellt förhållningssätt (och troligen det korrekta) skulle vara att journalister är generalister och därför nästan aldrig vet vad dom pratar om.

Visa signatur

Lee Adama is a bitch!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av karpo
Jo lasern monga ut på ps2 titt som tätt. De blev stämda i USA av många butikskedjor för att kvaliteten var så dålig.
GC funka finemang så länge man körde originalgrejer.

Har haft problem med CD läsaren på

GameCube, PS2, Xbox, Musik Spelare, CD spelare till datorer, cd/dvd brännare, DVD speare o.s.v

finns inte en enda optisk enhet som håller för evigt.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.