Permalänk
Inaktiv

Kan jag ha vista?

Jag är ej säker på om jag kan ha Windows Vista eftersom det inte verkar finnas drivrutiner till Vista för mitt moderkort.

System:

Moderkort: Abit NF8/NF8-V (nVidia nForce3 250GB)
Processor: Amd athlon 64 3200+ Newcastle
RAM: 2*512mb DDR
Grafikkort: Ati Radeon 9700pro 128mb

Hjälp mig...

Permalänk
Medlem

Det skall nog inte vara några problem, då jag kör med ett NF7S Rev2 som är äldre än ditt..

Permalänk
Inaktiv
Permalänk

Testat med:

Windows Upgrade advisor vad säger den?

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=42B5...

?

Permalänk

Men 1024 i ram är inte det på tok för lite om man ska bli nöjd?? För det räcker ju inte med att man bara får igång vista!? Det ska ju vara användbart också i längden!

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Medlem

Hur är det med drivrutiner till äldre hårdvara? Ser att trådskaparen har ett Radeon 9700, jag har själv ett Radeon 9800 Pro och ett gammalt Soundblaster Live! kort, finns det riktiga drivare till dom nuförtiden?

Permalänk

Jag körde tidigare Vista Buisness 32bitars versionen på en bärbar dator med 512MB. Det fungerade helt klart. Enligt Minnesmätaren i Vistas sidpanel låg jag konstant på max. Visst datorn var segare än i XP när jag körde tunga program.

Nu har jag uppgraderat till 2GB. Då verkar datorn använda runt 32% av minnet vid normal användning.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kargooliw
Jag körde tidigare Vista Buisness 32bitars versionen på en bärbar dator med 512MB. Det fungerade helt klart. Enligt Minnesmätaren i Vistas sidpanel låg jag konstant på max. Visst datorn var segare än i XP när jag körde tunga program.

Nu har jag uppgraderat till 2GB. Då verkar datorn använda runt 32% av minnet vid normal användning.

Hade du Aero Glass på då eller?