Permalänk
Medlem

tips på bra router

ska köpa en router , men vet inte vilken , hade en D-Link men jag lämnade tillbaka skitet för d började krångla ...

den ska ligga runt 500:- +-100kr typ ....
vore enormt tacksam för snabba svar ...

vad sägs om denna ?
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=67228#rparams=ss=NGRP614...

Permalänk
Medlem

http://www.webhallen.com/prod.php?id=17513

Har goda erfarenheter från v3 så v4an lär inte bli sämre heller. Tycker att RP614 serien är ganska stabil, har själv en v3a.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk

känns som det kommer 1 likadan tråd varge dag. Kan ni inte söka i forumet ? :S

jag säger som i alla andra trådar WRT54GL (Linksys) för ett bra pris!

Kolla här innan du postar
http://www.sweclockers.com/forum/search.php?s=&action=showres...

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem

jag har kollat , men hittar ingenting vettigt ...
så därför frågar jag ...
tack för tipsen....
fler förslag ? ?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem

ingen aning , hittar ingenting vettigt när jag söker i trådar på forumet ...
kanske ska läsa lite innan du postar !
Linksys är ingenting jag vågar köra på ...
ska vara typ NetGear eller Belkin eller nått sånt ...

vilken netgear är att rekomendera ???
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=67228 (den e väl inte bra ? från 2003ju)?
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=67231

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

dom kan nog va bra, bara du kör med så uppdaterad firmware
som möjligt, byt gärna till 3de parts firmware om du hittar ngn
som du kan tänka dig pröva

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DekiS
Linksys är ingenting jag vågar köra på ...
ska vara typ NetGear eller Belkin eller nått sånt ...

ÖHH???

Du vet att linksys är fan mer kvalitet än vad netgear och belkin nånsin kommer och vara...

Permalänk
Medlem

Undvik Netgear WGR614, sämsta skräpet. Funkar om du bara ska köra trådat, men inte om du tänker köra trådlöst, uppkopplingen dör efter någon minut, min brorsa har samma problem på sin.

Visa signatur

Intel Core i7-3770K | NVIDIA Geforce GTX 980 | 16 GB DDR3 | DELL P2415Q | DELL U2711 | DELL U2410

Permalänk
Medlem

ingen aning , men jag är fäst vid märken och så är det bara xD ingenting att göra åt xD
så om du istället kunde tipsa på nått som kan vara till användning så vore det trevilgt , annars tillför du intve speciellt mkt och kan likagärna skita i att skriva

@tcntad
3de parts firmware ? vad är det för någonting ?
kan man ladda ner nya uppdateringar på deras sidor eller ? :S
finns ju inga på NetGear

@magnusl
vilken skulle du rekomender da?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

dekis: hm firmware är väl mer eller mindre som ett OS för en dator t.ex
är tyvär inte insatt i det:p, tredjeparts firmware kommer inte från
routertillverkarna utan annat företag/person

firmware'n eller "os'et" kan uppdateras antingen via routern ( letar automatiskt upp nya ) eller så letar du efter den själv på tillverkarens hemsida, laddar ner och hm uppdaterar själv via routern webgränsnitt:)

3departs FW'n hittar du självklart på deras hemsida och inte på tillverkaren av routerns hemsida

Nu kan jag ha fel på ett par ställen så någonbättre får gärna uppdatera / rätta mig

Permalänk
Medlem

osch da , men ska man leta upp några sånna kommer det ta tid xD

fler tips på routrar ? ? ?

Permalänk

är bara linksys man ska ha WRT64GL och joo dom andra trådarna innerhåller med info om bra routers. Tycker det var en onödig tråd då samma svar står i nästan alla!

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem

är det inte linskys som är dotterbolag till cisco och sammarbetar endel fast till förmånligare pris för oss dödliga.
annars så kan jag bara rekomendera WRT54GL har rullat på som en bautasten sen jag fick hem den helt klockren och till det priset me :).

Permalänk
Medlem

tackar så mkt för förslagen
ska kika lite på dom

Permalänk

WRT54GL är linksys som sammarbetar med Cisco ja

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem

Knappast så att det är ciscokvalite i linksys produkter trots att de ägs av samma bolag...

Visa signatur

Macbook pro 13" :)

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

stämmer, linksys e dotterbolag till Cisco men fan sitter det inte
samma grejer i...

Permalänk
Medlem

Ärligt DekiS... Spelar du dum eller, hur gammal är du?

En Linksys WRT54GL är den bästa och mångsidigaste bredbandsdelaren för upp till 30Mbps på marknaden enligt mig.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
säkert 10.. who cares anyway?

nej, 30.
Alla som tänker efter före bryr sig.
Tydligen inte du.

Visa signatur

"en trevlig sak man skulle kunna göra med hans fru, det är om man malde ner henne till köttfärs, med salt och peppar och sånt där. Så gjorde man en 352 hamburgare av henne som man då gav till honom. För att då skulle ju inte han kunna äta upp dom.. ja för han är ju vegetarian. Det vore trevligt."

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tumvante
nej, 30.
Alla som tänker efter före bryr sig.
Tydligen inte du.

okey.. nej jag bryr mig inte om din ålder överhuvudtaget..
ni får gärna vara 5 eller 70år om ni vill det..

Permalänk
Medlem

får ursäkta, trodde ni talade om throughputen på wrt54gl, och att du motsatte dig 30mbit's throughput.

Visa signatur

"en trevlig sak man skulle kunna göra med hans fru, det är om man malde ner henne till köttfärs, med salt och peppar och sånt där. Så gjorde man en 352 hamburgare av henne som man då gav till honom. För att då skulle ju inte han kunna äta upp dom.. ja för han är ju vegetarian. Det vore trevligt."

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tumvante
får ursäkta, trodde ni talade om throughputen på wrt54gl, och att du motsatte dig 30mbit's throughput.

mig du menar? jaha:P.. skulle aldrig tjafsa om linksys:)

Permalänk
Medlem

trodde du tänkte på samma sätt som dekis :P.

Visa signatur

"en trevlig sak man skulle kunna göra med hans fru, det är om man malde ner henne till köttfärs, med salt och peppar och sånt där. Så gjorde man en 352 hamburgare av henne som man då gav till honom. För att då skulle ju inte han kunna äta upp dom.. ja för han är ju vegetarian. Det vore trevligt."

Permalänk
Permalänk
Medlem

Jag lyfter en tråd lite.

Hmm så ni säger att det är en WRT54GL man ska satsa på, är som sakt i spåren att köpa mig en ny router och det jag vill är att det ska gå så fort som det bara kan gå på det trådlösa nätet + att den ska funka fint i övrigt för en peng upp till ca: 1000kr.

Sitter på en 10/10 stadsnätlina.

Har just nu lånat en WRT54G som jag knackat in DD-wrt i och vart rätt nöjd med den då.. Innan funkade den inte så jätte kanon och innan det använde jag D-link, den funkade absolut inte..

Men som sakt, inget annat ni kan tipsa som är kanske snäppet dyrare men bättre?

Tacksam för svar!

Visa signatur

Joakim Lindström
jocke@7811.se

Permalänk
Medlem

54Mbps är det snabbaste idag för vanligt bruk, såvidare du inte kan tänka dig köpa några nya Pre-N grejor.

Man kan även justera lite värden i DD-wrt för att få ökad hastighet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maDa
54Mbps är det snabbaste idag för vanligt bruk, såvidare du inte kan tänka dig köpa några nya Pre-N grejor.

Man kan även justera lite värden i DD-wrt för att få ökad hastighet.

OK..

Någe du kan förklara lite närmare vad man bör använda för inställningar för att uppnå så snabb uppkoppling som möjligt?

Visa signatur

Joakim Lindström
jocke@7811.se

Permalänk
Medlem

Har själv kört med en Netgear NETGEAR RP614 v4 med senaste firmwaren installerad o allt men den får underkänt av mig så nu e jag på jakt efter en ny!!!

Problemet med denna router var/är att den liksom startar om sig själv OFTA vilket inte innebär några problem i progg som explorer eller azereus , men däremot i all form av onlinespelande är man totalt fakkad.. :/ , vilket jag råkar ängna ganska mycket tid åt. Har försökt med att öppna portar för spelen/proggen men utan några goda resultat så nu blir det till o skaffa något som verkligen funkar!!

Sitter på 10/10 fiber uppkoppling, hade väl tänkt mig något runt 600kr klassen, tips?
Mvh
Orchid