Bra anledningar för att köpa ps3 istället för xbox360?

Permalänk
Medlem

Bra anledningar för att köpa ps3 istället för xbox360?

Hej sweclockare.

Jo det är så att jag vet inte riktigt vilken konsol jag ska köpa. Är en ganska seriös spelare, gillar bra fysik i spel, välarbetad grafik etc. Så jag uteslöt Wii. (sorry!)

Nu står det mellan xbox360 och ps3, men det lutar mest åt xbox360, eftersom dem har en del mer spel att erbjuda just nu än va ps3an har.

Men nu vill ja bara höra, om ni har ett par anledningar till att varför ja ska köpa ps3 istället för xbox360? Finns det några bra skäl? I sådana fall, kom gärna med dem.

Bara köra på o jämföra konsolerna, hjälp mig ur detta, så ja gör det rätta köpet ;).

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Det beror mycket på vad det är för spel som du vill spela.
Just nu finns det som sagt fler spel till 360 och många bra som ska komma ut såsom Mass Effect och Too Human. Så om du vill sitta ner och gamea just nu med många bra spel så kanske 360 vore ett bättre val.

Till PS3 finns det tyvärr inte lika många bra titlar just nu. Det är Rainbow Six Vegas, The Darkness och Ninja Gaiden som gäller just nu. Men till framtiden, då kommer alla bra titlar som Little Big Planet, Gran Turismo 5, MGS4 och Online, Heavenly Sword, Killzone 2 (otroligt snyggt), Warhawk, Devil May Cry 4 (360?) osv.

Jag tycker om PS3 spelen mer, just nu iaf, men jag kommer nog köpa en 360 senare också, mest för Mass Effect, Too Human, Alan Wake och BioShock. De två sistnämnda titlarna kommer också ut till PC men då behöver man en värsting PC och det har jag inte råd med.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

För att inte tala om titlarna: Final Fantasy XIII, Call Of Duty 4 - Modern Warfare, Resident Evil 5, Assassins Creed För att inte tala om det redan nämnda Little Big Planet som verkligen har sjukt bra fysik.

Tänk på att många titlar kommer att komma till båda konsollerna, vilka vet jag dock inte....

Fördelar nackdelar?

Hmmm

X-Boxle live = kostar pengar
Playstation = gratis

Bluray spelare till Playstation.

Playstation är betydligt tystare än 360:n

Nätdelen är inbygd i playstation, den ligger utanför på 360:n

Finns säkert mer saker, men jag är lite stressad nu så jag hinner inte tänka klart.... Träning....

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Inaktiv

Du får ju med ett headset till xboxen.. vad kostar det till ps3? om man skall ha nåt klokt? och är det många som har det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killbom
Du får ju med ett headset till xboxen.. vad kostar det till ps3? om man skall ha nåt klokt? och är det många som har det?

Finns fler anledningar till att köpa 360 men frågan vad varför han skulle köpa ps3.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

Frågan är ju vad som är en stor fördel till ps3.

att xbl kostar mindre än 40:- månaden ser jag inte som en förlust, då man får större spelutbud med onlinespel.

Permalänk
Medlem

Och än en gång drogs det igång en PS3 vs 360 tråd

Spara veckopengen ordentligt och köp båda.
De är båda värda att äga, vissa saker gör ps3 bra och vissa saker gör 360 bra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thewall
Och än en gång drogs det igång en PS3 vs 360 tråd

Spara veckopengen ordentligt och köp båda.
De är båda värda att äga, vissa saker gör ps3 bra och vissa saker gör 360 bra.

Exakt.

Förmodligen så blir man nöjd med vilken som, titta på vad för spel du vill ha. Vill du ha FF/mgs så kör på ps3, om du vill ha något av 360 spelen kör på 360.

Permalänk
Medlem

Om det lutar mot ett 360, köp det!

Permalänk
Medlem

360:n har fler spel just nu (tycker dock att alla exklusviteter på 360 har varit rejält överhypade hittils), men köper man en får man vara beredd på haverier och krascher. Riktigt sunkig konsol - ett mirakel om någon kommer ha en release-konsol om 5 år fullt fungerande.

PS3 har för tillfället inga allt för bra titlar, enligt mig, men vid vintern kommer det ändras. Du får också en utomordentlig BluRay-spelare, if that's your fancy.

Hade jag varit du, skulle jag kollat vilka exklusiva titlar som lockar mest... eller köp båda, som jag.

Visa signatur

.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Blir 360 idag för mig pga av fler spel ute, men lutar åt en PS3 senare när fler spel dyker upp och den kanske gått ner lite mer i pris.

Visa signatur

MSI Z170A Gaming Pro, i7 6700k, 16GB DDR4, GeForce GTX 670, A-DATA SSD 128GB, Corsair SSD 120GB, 2X 2TB Caviar Green SATA II, Corsair HX 750W 80+, Corsair Graphite 600T.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frantic
För att inte tala om titlarna: Final Fantasy XIII, Call Of Duty 4 - Modern Warfare, Resident Evil 5, Assassins Creed För att inte tala om det redan nämnda Little Big Planet som verkligen har sjukt bra fysik.

Tänk på att många titlar kommer att komma till båda konsollerna, vilka vet jag dock inte....

Alla du just listade förutom FF och LBP kommer till båda konsollerna

Visa signatur

sad panda

Permalänk
Inaktiv

Har du en väldigt bra PC så kan du spela många 360 spel på den. 360 delar många spel med PC marknaden och många spel påminner om de som finns till PC. Ta Mass Effect till exempel, det är den typen av RPG man släppt på PC innan, där är istället PS starkare på JRPG's. Dock håller linjerna på att suddas ut.

Permalänk
Medlem

Re: Bra anledningar för att köpa ps3 istället för xbox360?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Liq
Hej sweclockare.

Jo det är så att jag vet inte riktigt vilken konsol jag ska köpa. Är en ganska seriös spelare, gillar bra fysik i spel, välarbetad grafik etc. Så jag uteslöt Wii. (sorry!)

Nu står det mellan xbox360 och ps3, men det lutar mest åt xbox360, eftersom dem har en del mer spel att erbjuda just nu än va ps3an har.

Men nu vill ja bara höra, om ni har ett par anledningar till att varför ja ska köpa ps3 istället för xbox360? Finns det några bra skäl? I sådana fall, kom gärna med dem.

Bara köra på o jämföra konsolerna, hjälp mig ur detta, så ja gör det rätta köpet ;).

Tack på förhand!

Ta 360 pga, online delen är underbar. Bättre grafik än Ps3 i alla tester, många spel i alla genrar, hd dvd och så säger jag online delen igen för den är så underbar.

Ps3 är dyr, nästan inga spel, inte många spel inom synhåll de närmsta året, många spel till Ps3 lägs ner för den är försvårt att kåda till. Online delen är misslyckad, nästan inga spel har online för att företagen själv måste så för servrana, Blu ray är dyr.

Det enda möjligtvis positiva med Ps3 är att den är tyst.

@ Frantic:

Dina argument var nog det sämsta ajg någonsin hört.

Alla spel du nämner kommer till 360 ochså utom FF och Little Big Planet, eller rättar sagt, nästan alla spel som finns på Ps3 och kommer komma dom närmsta två åren kommer även till 360. Det är knappt ett 10tal titlar som endast kommer till Ps3.

Xbox kostar ca 50-60kr i månden men då har i prinpce alla spel online del som är helt lagg/hack fri, ett bra nerladdnigs system med mängder med demos, filmer och musik som inte kostar nått, live acrade med mängder med klassiska spel så som Street figther 2.

Ps3 är chanslös mot 360 online del.

Ps3's online dle är gratis men när finns nästan iget man kan göra, ingen har mick. Nästan allt bonus matrial kostar pengar och det är inte lite heller. Där är inte ens 10 spel som har online läge.

Blu ray är inget vinnade format, alldelse för dyrt för att bli nått, det visar alla försäjnings listor.

Ps är tystar ja, men det är inte mycket som skiljer.

Oh, jippi, inbyggt nätagg, vilket argument.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Bra anledningar för att köpa ps3 istället för xbox360?

varannan XBox går sönder, så om man gillar spel om pengar* är den ett bra val, knappast annars.

*innefattar även tid, ångest och besvär = pengar.

och på tal om dåliga argument:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Tett bra nerladdnigs system med mängder med demos, filmer och musik som inte kostar nått, live acrade med mängder med klassiska spel så som Street figther 2.

Ps3 är chanslös mot 360 online del.

mhm, skitgamla spel till överpriser som ramas in i en liten ful ruta på skärmen och inte går att spela ändå för att 360 har en minst sagt värdelös D-padda.

tydligen inte, vissa större tillverkare sågar Live och fördrar friheten de får med PS3s modell, vilket tillåter spelande även med PC-versioner mot PS3-ditton medan Xbox-spelare får sitta ifred i sitt lilla Liveghetto.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Sötast

Re: Re: Bra anledningar för att köpa ps3 istället för xbox360?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
-

Det där var ju minst sagt det mest pinsamma jag läst av en fanboy änsålänge :]

Men kan vi inte bara lägga ner allt detta tjafs nu?

Menar.. mesta är skitsnack ändå, orka spamma det i varannan tråd.

Nu menar jag inte allt personligen åt Dvärgen utan till alla andra skitspammare.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Bra anledningar för att köpa ps3 istället för xbox360?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Det där var ju minst sagt det mest pinsamma jag läst av en fanboy änsålänge :]

Men kan vi inte bara lägga ner allt detta tjafs nu?

Menar.. mesta är skitsnack ändå, orka spamma det i varannan tråd.

Nu menar jag inte allt personligen åt Dvärgen utan till alla andra skitspammare.

Visst kan du tycka det, men skriv då vad du tycker är fel och bevisa att det är det. Annars har jag inte svårt för att ta krektik.

AndreaX@: Igen tvingar dig att använda D-paden, men jag får hålla med om att det är ganksa in direkt i tex Figthing spel.

Permalänk
Inaktiv

Problemet för 360 är att många av spelen är spel man hellre spelat på PC, Gears of war, Halo och Bioshock t.ex. Och gissa vad, alla dessa kommer till PC. Även om Halo3 förmodligen kommer ta lång tid innan vi får se det. Uncharted, Lair, Heavenly Sword, Ratchet and Clank och Little big planet. Ingen av dessa kommer till PC och ger ett större intryck av att vara värda 500 spänn då det inte bara är pang pang pang pang pang pang.

Visst 360 har fler titlar, men jag sätter kvalitet före kvantitet! Därför köpte jag en PS3 först! Funderar på en 360 med, men det är ifall jag tycker det är för dyrt att uppgradera PCn. För gör jag det ser jag inte 360 som ett vettigt alternativ. Wii börjar dessutom bli mer och mer intressant för mig vilket knuffar ner 360 lägre på önskelistan.

och Dvärgen, jo just nu vinner Blu-ray

Annars hade nog inte Amerikas största uthyrningsfirma för film valt att ta bort HDDVD ur sitt sortiment + att statistisken talar för Blu-Ray. Dock anser jag att kriget inte avgörs nu utan om 1 år eller 2, det vi ser nu spelar mindre roll i längden.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Bra anledningar för att köpa ps3 istället för xbox360?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Ta 360 pga, online delen är underbar. Bättre grafik än Ps3 i alla tester, många spel i alla genrar, hd dvd och så säger jag online delen igen för den är så underbar.

Jasså? .. Trodde nämligen ps3an var kraftigare än xbox360? Nu vart jag faktiskt förvånad. Kan man få se några tester tro? Vore intressant

Permalänk
Medlem

Motorstorm. En stor jäkla fördel för playstation. Det enda som skulle kunna få mig att köpa den typ...

Permalänk

har både ps3 och xbox360.

ps3:
känns mer stabil
låter inget så gott som
lite få spel för stunden
kommer att komma en hel del bra till den
går lite segt i PSN
gillar dashboarden bättre än xboxens dashboard

xbox360:
mycket stor risk att den ska gå sönder
låter en hel del,inget som stör,men den låter.
bra mycket spel ute nu
bra spel
lite smidigare nerladningställe

det är min ärliga åsikt om dessa 2 konsoller iaf efter att ha använt dom ett bra tag nu.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
har både ps3 och xbox360.

ps3:
känns mer stabil
låter inget så gott som
lite få spel för stunden
kommer att komma en hel del bra till den
går lite segt i PSN
gillar dashboarden bättre än xboxens dashboard

xbox360:
mycket stor risk att den ska gå sönder
låter en hel del,inget som stör,men den låter.
bra mycket spel ute nu
bra spel
lite smidigare nerladningställe

det är min ärliga åsikt om dessa 2 konsoller iaf efter att ha använt dom ett bra tag nu.

Tack för din åsikt .. Alltid bäst att höra åsikter från någon som har något från båda sidorna.

Permalänk
Sötast

Re: Re: Re: Re: Bra anledningar för att köpa ps3 istället för xbox360?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Visst kan du tycka det, men skriv då vad du tycker är fel och bevisa att det är det. Annars har jag inte svårt för att ta krektik.

Ok.

Det jag vill ha källor till nu är:
*Blu ray är inget vinnade format - Källa tack
*det visar alla försäjnings listor. - Källor tack
*alldelse för dyrt för att bli nått, - Källa tack
*Ps3's online dle är gratis men när finns nästan iget man kan göra - Beskriv vad du menar och jämför gärna.
*ingen har mick. - Källa tack
*Nästan allt bonus matrial kostar pengar och det är inte lite heller - Källor? Och idag vad finns det 1-2 bonus material? ja.. jo det är ju bevisande i åratal framåt.
*Ps3's online dle är gratis men när finns nästan iget man kan göra - Vad vill du kunna göra som du inte kan på boxen? Inte surfa iaf....
*Där är inte ens 10 spel som har online läge - Det finns väl inte ens 10 spel? Kan ha något att göra med att xboxen funnits i bara.. öh ett år längre?
*Ps3 är chanslös mot 360 online del. Källa? Home?

*Xbox kostar ca 50-60kr i månden men då har i prinpce alla spel online del som är helt lagg/hack fri, ett bra nerladdnigs system med mängder med demos, filmer och musik som inte kostar nått, live acrade med mängder med klassiska spel så som Street figther 2.
-
Ps3 är helt gratis och inget förespråkar att inte "nästan alla" spel inte skulle ha en onlinedel som är "helt lagg/hackfri" (Vilket mycket beror på klienten om vi ska hårddra det) Det har även ett bra nerladdningsystem med Mängder med demos (baserat på släppta spel) och typ 20-30gig film.
Arkadspel som inte är direkta pckloner utan nyskapande men även en del kloner för dom som vill ha dom också.

*Alla spel du nämner kommer till 360 ochså utom FF och Little Big Planet, eller rättar sagt, nästan alla spel som finns på Ps3 och kommer komma dom närmsta två åren kommer även till 360. Det är knappt ett 10tal titlar som endast kommer till Ps3.
- Källor tack!

*Ta 360 pga, online delen är underbar. Bättre grafik än Ps3 i alla tester, många spel i alla genrar, hd dvd och så säger jag online delen igen för den är så underbar.
-
Ja alla älskar vi väl 2dlistor med bilder? vi fick dom på PS3an med, helt underbart! (eh?)
-
Många spel, dom flesta finns/kommer till PC, HD-DVD finns inte i xboxen, det är tillköp senast jag kollade, ganska dåligt sådant jämfört med stationära.

* inte många spel inom synhåll de närmsta året,
- Inte?
"• NCAA Football 08 Sport PS3 2007-07-17
• Transformers: The Game Tredjeperson/Action/Sci-fi PS3 2007-07-20
• The Darkness Action/Äventyr/Skräck PS3 2007-07-25
• Wangan Midnight Racing PS3 2007-07-26
• Snakeball Action/Playstation Network PS3 Jul 2007
• Fantastic 4: Rise of the Silver Surfer Action PS3 2007-08-17
• Madden NFL 08 Sport PS3 2007-08-23
• Nascar 08: Chase for the Cup Racing PS3 2007-08-23
• Bioshock Action/Rollspel PS3 2007-08-24
• SingStar Party/Musik PS3 2007-08-29
• WarHawk Action/Flyg PS3 2007-08-29
• Blazing Angels II: Secret Mission of WWII Action/WW2/Simulation/Flyg PS3 2007-08-31
• Stuntman: Ignition Action/Racing PS3 2007-08-31
• Tom Clancy's Ghost Recon: Advanced Warfighter 2 Förstaperson/Action PS3 2007-08-31
• Hot Shots Golf 5 Sport PS3 Aug 2007
• NHL 08 Sport PS3 2007-09-11
• Heavenly Sword Tredjeperson/Action PS3 2007-09-12
• Tiger Woods PGA Tour 08 Sport PS3 2007-09-13
• Stranglehold Tredjeperson/Action PS3 2007-09-14
• BlackSite: Area 51 Förstaperson/Action PS3 2007-09-21
• Juiced 2: Hot Import Nights Racing PS3 2007-09-21
• Ratatouille Action/Barnvänligt PS3 2007-09-21
• Lair Tredjeperson/Action/Fantasy PS3 2007-09-26
• Record of Agarest War Fantasy/Turbaserad/Rollspel PS3 2007-09-27
• The Elder Scrolls IV: Oblivion Game of the Year Edition Förstaperson/Fantasy/Rollspel PS3 Sep 2007
• Dark Sector Förstaperson/Tredjeperson/Action PS3 Q3 2007
• Go! Sports Ski Sport/Playstation Network PS3 Q3 2007
• High Stakes on the Vegas Strip: Poker Edition Pussel/Sport/Playstation Network PS3 Q3 2007
• Half-Life 2: The Orange Box Förstaperson/Action PS3 2007-10-09
• Grand Theft Auto IV Tredjeperson/Action/Äventyr/Racing PS3 2007-10-19
• Colin McRae: DIRT Racing PS3 2007-10-26
• Folklore Tredjeperson/Action/Fantasy/Rollspel PS3 2007-10-26
• Need for Speed: ProStreet Racing PS3 2007-10-31
• Bladestorm: Hundred Year's War Action/Medeltid PS3 Okt 2007
• Guitar Hero III Party/Musik PS3 Okt 2007
• NBA Live 08 Sport PS3 Okt 2007
• LEGO Star Wars: The Complete Saga Tredjeperson/Action/Barnvänligt PS3 2007-11-06
• Assassin's Creed Action/Strategi/Stealth PS3 2007-11-09
• Dynasty Warriors: Gundam Tredjeperson/Action/Sci-fi PS3 2007-11-09
• Army of Two Action PS3 2007-11-15
• Brothers In Arms: Hell's Highway Förstaperson/Action/WW2 PS3 2007-11-16
• Surf's Up Sport PS3 2007-11-16
• Haze Förstaperson/Action PS3 2007-11-23
• Unreal Tournament III Förstaperson/Action PS3 2007-11-30
• Beowulf Action/Fantasy PS3 Nov 2007
• Medal of Honor: Airborne Förstaperson/Action/WW2 PS3 Nov 2007
• Rogue Warrior Förstaperson/Action PS3 N/A
• Alone in the Dark: Near Death Investigation Tredjeperson/Action/Äventyr/Skräck PS3 Q4 2007
• Cars Mater-National Racing/Barnvänligt PS3 Q4 2007
• Elveon Action/Fantasy/Rollspel PS3 Q4 2007
• FIFA 08 Sport PS3 Q4 2007
• Gran Turismo 5 Prologue Racing PS3 Q4 2007
• HEI$T Tredjeperson/Action PS3 Q4 2007
• Killzone 2 Förstaperson/Action PS3 Q4 2007
• Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction Tredjeperson/Action/Plattform PS3 Q4 2007
• Rock Band Musik PS3 Q4 2007
• SOCOM: Confrontation Förstaperson/Action PS3 Q4 2007
• The Chronicles of Riddick: Assault on Dark Athena Action/Sci-fi PS3 Q4 2007
• The Golden Compass Action/Äventyr PS3 Q4 2007
• The Simpsons Game Action PS3 Q4 2007
• The Wheelman Action PS3 Q4 2007
• Tony Hawk's Proving Ground Sport PS3 Q4 2007
• Turning Point: Fall of Liberty Förstaperson/Action/WW2 PS3 Q4 2007
• Pro Evolution Soccer 2008 Simulation/Sport PS3 H2 2007
• Afrika Action/Äventyr PS3 2007
• Burnout Paradise Action/Racing PS3 2007
• Championship Sprint Racing/Realtid/Arkad PS3 2007
• Devil May Cry 4 Tredjeperson/Action PS3 2007
• Dragon's Lair Tredjeperson/Action PS3 2007
• Ferrari Challenge Racing PS3 2007
• Fifth Phantom Saga Förstaperson/Action PS3 2007
• Gauntlet II Action/Retro/Arkad/Playstation Network PS3 2007
• Golden Axe next-gen Tredjeperson/Action PS3 2007
• Hellboy Tredjeperson/Action PS3 2007
• High Velocity Bowling Sport PS3 2007
• Joust Action/Playstation Network PS3 2007
• Kane & Lynch: Dead Men Tredjeperson/Action PS3 2007
• Madden NFL 07 Sport PS3 2007
• Megazone 23 Aoi Garland Rollspel PS3 2007
• Mercenaries 2: World in Flames Action PS3 2007
• Mist of Chaos Strategi PS3 2007
• Mortal Kombat II Fighting/Sidscrollande PS3 2007
• My Summer Vacation 3 Äventyr/Barnvänligt PS3 2007
• Nucleus Action/Playstation Network PS3 2007
• Omikron: Karma Sci-fi/Äventyr PS3 2007
• PAIN Action/Playstation Network PS3 2007
• PixelJunk Racers Action/Racing/Playstation Network PS3 2007
• Puzzle Quest: Challenge of the Warlords Pussel/Rollspel/Playstation Network PS3 2007
• Rampage World Tour Sidscrollande/Retro/Arkad/Playstation Network PS3 2007
• Rampart Action/Strategi/Playstation Network PS3 2007
• Rocketmen: Axis of Evil Action/Isometriskt PS3 2007
• SEGA Golf Club Sport PS3 2007
• SEGA Rally Revo Racing PS3 2007
• Super Puzzle Fighter II Turbo HD Remix Pussel/Playstation Network PS3 2007
• Super Street Fighter II Turbo HD Remix Fighting/Sidscrollande/Playstation Network PS3 2007
• The Club Tredjeperson/Action PS3 2007
• The Eye of Judgment Pussel/Party PS3 2007
• Time Crisis 4 Action/Arkad PS3 2007
• TimeShift Förstaperson/Action PS3 2007
• Turok Förstaperson/Action PS3 2007
• Wipeout HD Sci-fi/Racing/Playstation Network PS3 2007
• WWE SmackDown! Vs. RAW 2008 Sport/Fighting PS3 2007
• MX vs ATV Untamed Racing PS3 2008-01-25
• Frontlines: Fuel of War Förstaperson/Action PS3 Jan 2008
• Battlefield: Bad Company Förstaperson/Action PS3 Q1 2008
• Condemned 2: Bloodshot Förstaperson/Action/Skräck PS3 Q1 2008
• Destroy All Humans! Path of the Furon Tredjeperson/Action/Barnvänligt PS3 Q1 2008
• Legendary: The Box Förstaperson/Action PS3 Q1 2008
• Little Big Planet Action/Pussel/Plattform/Playstation Network PS3 Q1 2008
• Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots Tredjeperson/Action/Stealth PS3 Q1 2008
• The Chronicles of Narnia: Prince Caspian Action/Äventyr PS3 Maj 2008
• Hail to the Chimp Action/Party PS3 Q2 2008
• Sid Meier's Civilization Revolution Strategi/Turbaserad PS3 Q2 2008
• Star Wars: Force Unleashed Tredjeperson/Action/Star Wars PS3 Q2 2008
• Top Spin 3 Sport PS3 Q2 2008
• Fallout 3 Rollspel PS3 Q3 2008
• Fracture Tredjeperson/Action/Sci-fi PS3 Q3 2008
• Robert Ludlum's The Bourne Conspiracy Tredjeperson/Action/Stealth PS3 Q3 2008
• To End All Wars Förstaperson/Action PS3 Q3 2008
• Silent Hill 5 Action/Skräck PS3 N/A
• NBA 2K8 Sport PS3 Q4 2008
• NHL 2K8 Sport PS3 Q4 2008
• Conan Action PS3 2008
• Darksiders: Wrath of War Tredjeperson/Action PS3 2008
• Everyday Shooter Action/Arkad/Playstation Network PS3 2008
• Final Fantasy Versus XIII Action/Rollspel PS3 2008
• Final Fantasy XIII Rollspel PS3 2008
• God of War III Action/Äventyr PS3 2008
• Gran Turismo 5 Racing PS3 2008
• Harker Action/Skräck PS3 2008
• Heavy Rain Pussel/Äventyr PS3 2008
• Hydrophobia Action/Äventyr PS3 2008
• Infamous Tredjeperson/Action PS3 2008
• Just Cause 2 Tredjeperson/Action PS3 2008
• Lego Batman Action/Barnvänligt PS3 2008
• Metal Gear Online Action/Stealth PS3 2008
• Metro 2033: The Last Refuge Förstaperson/Action/Sci-fi PS3 2008
• Midnight Club: Los Angeles Racing PS3 2008
• Mortal Kombat 8 Fighting PS3 2008
• Project WITCHES Tredjeperson/Action/Fantasy PS3 2008
• Race Driver One Racing PS3 2008
• Resident Evil 5 Tredjeperson/Action/Skräck PS3 2008
• Rise of the Argonauts Action/Rollspel PS3 2008
• Saboteur Tredjeperson/Action/WW2 PS3 2008
• Saints Row 2 Action PS3 2008
• SoulCalibur IV Fighting PS3 2008
• Sovereign Symphony Fantasy/Rollspel PS3 2008
• The Agency Action/Stealth/MMOG PS3 2008
• The Scourge Project Förstaperson/Action/Sci-fi PS3 2008
• Timesplitters 3 Förstaperson/Action PS3 2008
• Tom Clancy's EndWar Förstaperson/Action PS3 2008"
Källa: FZ.SE

*många spel till Ps3 lägs ner för den är försvårt att kåda till
-Källor skriva efter 2006 tack?
Samma skitsnack har man hört år efter år.

*Online delen är misslyckad,
- Källa tack - Gärna konstruktiv inte skrivet av en fanboy.

*nästan inga spel har online för att företagen själv måste så för servrana
-Inte för att jag har källa på det, men det är gissningsvis till en viss del för att det inte finns så många himla nya spel just nu. Men vi räknar dom osynliga också!

-------------

When will it END?!

Permalänk
Medlem

har haft 360 sen det släpptes och det funkar perfekt än!

Permalänk

Haft min PS3:a i en vecka nu, och kan säga att jag är lika glad över den som jag var när jag packade upp den. Förstår inte hur nån kan säga att online delen är dålig ? Den kan med lätthet uppehålla en i flera timmar med demos och trailers, allt detta helt gratis utan att betala månadsavgift som man behöver till 360,n vad jag förstått. Bara att plugga i nätverkssladden och börja tanka. Uppgradering av firmware verkar komma lite då o då och det är ju alltid välkommet. Det enda minuset är att det är svårt att få den att bli en mediastation för den har så lite codecs till video, men skulle inte förvåna mig om det kom i en framtida firmware.

Måste också slå ett slag för blu-ray. HD-DVD är sista sucken för röd-laser, den kan inte trimmas till bättre våglängder, och ska det skickas in mer data så måste det ske med blå laser, därför känns ett köp av en konsol med blå-laser som en mycket god framtids investering när man har en full HD tv.

Har inte testat xbox 360 överhuvudtaget, men jag tycker min bedömning är objektiv. Tack och hej.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gurkläsk

Måste också slå ett slag för blu-ray. HD-DVD är sista sucken för röd-laser, den kan inte trimmas till bättre våglängder, och ska det skickas in mer data så måste det ske med blå laser, därför känns ett köp av en konsol med blå-laser som en mycket god framtids investering när man har en full HD tv.

HDDVD har också en fin blå laser, men det suger ändå jämfört med BluRay. vilket bara gör det mer ironiskt åas. du tänker nog på HVD.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
HDDVD har också en fin blå laser, men det suger ändå jämfört med BluRay. vilket bara gör det mer ironiskt åas. du tänker nog på HVD.

Aha, tack för korrekturen. Missförstod wikipedias förklaring av HD-DVD: "En HD DVD-skiva rymmer dock enbart 15 GB per lager och använder sig av gammal DVD-teknik". Men ändock är ju som sagt blå strålen sisådär 10 gb bättre, i single layer.

Permalänk
Medlem

@Allexz:

"*Blu ray är inget vinnade format - Källa tack"

Mestadels egen uppfattnig och valfri försäljnigs lista, blu ray säljer väldigt dåligt och där är inget som visar att det ska gå up, om där inte kommer en vettig pris sänknig. Då är det en helt annan femma.

Tex http://www.vgchartz.com/

Färimot är det på rätt bra uppgång i Japan. Men ingen anna stans.

"det visar alla försäjnings listor. - Källor tack"

Ja du välj själv, nu vet jag inte exakt hur det är just nu denna veckan men det är inte ofta Ps3 har legat över 360, och så vitt jag vet aldrig i helhet.

"alldelse för dyrt för att bli nått, - Källa tack"

Det säger väll sig själv? 6k för en sunkig Blu ray spelare, 200++kr per film, 50++kr för en tom blu ray skiva. Mmm billigt.

"Ps3's online dle är gratis men när finns nästan iget man kan göra - Beskriv vad du menar och jämför gärna."

Det jag menar är att där finns nästan inga spel som går att köra online, nästan inga demo, nästan inga filmer, nästan inget alls.

"ingen har mick. - Källa tack"

Har du sett en mick till Ps3?

"Nästan allt bonus matrial kostar pengar och det är inte lite heller - Källor? Och idag vad finns det 1-2 bonus material? ja.. jo det är ju bevisande i åratal framåt."

1-2? Så lite? Och ja förmodligen, en vinst måste finnas. Och Sony brukar gilla den delen väldigt mycket. Så jag kan nästan sätta pengar på det.

"Där är inte ens 10 spel som har online läge - Det finns väl inte ens 10 spel? Kan ha något att göra med att xboxen funnits i bara.. öh ett år längre?"

Ja eller för att ingen vill ha engna servarar och därför tar bort online delen och ger den till 360. Tex Vf4. Du är bra påläst.

"Ps3 är chanslös mot 360 online del. Källa? Home?"

Alldelse engen uppfattnig av egna test mellan båda maskinerna. Men jag tycker svaren är rätt självkalara i dags läget, av det jag har skrivigt.

"Ps3 är helt gratis och inget förespråkar att inte "nästan alla" spel inte skulle ha en onlinedel som är "helt lagg/hackfri" (Vilket mycket beror på klienten om vi ska hårddra det) Det har även ett bra nerladdningsystem med Mängder med demos (baserat på släppta spel) och typ 20-30gig film.
Arkadspel som inte är direkta pckloner utan nyskapande men även en del kloner för dom som vill ha dom också."

Vad läser du igentligen mer än Fredags texter? Hur många spel företag som helt skippar online delen för Ps3 pga av servrarna.

Resten där förstår jag inte vad du menar?

"Alla spel du nämner kommer till 360 ochså utom FF och Little Big Planet, eller rättar sagt, nästan alla spel som finns på Ps3 och kommer komma dom närmsta två åren kommer även till 360. Det är knappt ett 10tal titlar som endast kommer till Ps3.
- Källor tack!"

Ja titta på vilken realse lista som helst. Tex Gamespot

*Ta 360 pga, online delen är underbar. Bättre grafik än Ps3 i alla tester, många spel i alla genrar, hd dvd och så säger jag online delen igen för den är så underbar.

"Ja alla älskar vi väl 2dlistor med bilder? vi fick dom på PS3an med, helt underbart! (eh?)"

Va?

"Många spel, dom flesta finns/kommer till PC, HD-DVD finns inte i xboxen, det är tillköp senast jag kollade, ganska dåligt sådant jämfört med stationära."

Inte särsklit många kommer till Pc, ja det är ett tillköp. Och är väldigt bra för det priset, gemför med en finare stationär.

"Många spel, dom flesta finns/kommer till PC, HD-DVD finns inte i xboxen, det är tillköp senast jag kollade, ganska dåligt sådant jämfört med stationära.

* inte många spel inom synhåll de närmsta året,
- Inte?"

Nä? Det tycker jag inte. Inte exlusiva i alla fall, vilket är det ända som betyder nått. Speciellt när alla mulitformat spel har fungerat bättre och har varigt synggare på 360.

Dom ända jag kan se där som är exlusiva är:

Snakeball
SingStar
WarHawk
Heavenly Sword
Folklore
Killzone 2
Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction
The Golden Compass
Fifth Phantom Saga
Golden Axe
Wipeout HD
Little Big Planet
Final Fantasy Versus XIII
Final Fantasy XIII
God of War III
Gran Turismo 5
Metal Gear Online

17 exlusiva spel, det motiverar verkligen ett 6k köp. Speciellt när där är ca 1 vettig i varje gener.

"många spel till Ps3 lägs ner för den är försvårt att kåda till
-Källor skriva efter 2006 tack?
Samma skitsnack har man hört år efter år."

Ja du efter som det är utalande från hur många företag som helst, bland annat Ubinsoft och IO.

"Online delen är misslyckad,
- Källa tack - Gärna konstruktiv inte skrivet av en fanboy."

ja som jag har skrivigt nu 500gånger, den är misslyckad för den är dyr om masn ska ha saker fast den ska vara gratis och där är för lite spel till online dlen och på den listan du visar ärdet inte många som har online för Ps3.

"nästan inga spel har online för att företagen själv måste så för servrana
-Inte för att jag har källa på det, men det är gissningsvis till en viss del för att det inte finns så många himla nya spel just nu. Men vi räknar dom osynliga också!"

Ja du, gissa?

"When will it END?!"

Aldrig

Permalänk
Medlem

Se till o ha en hygglig pc + Ps3 så täcker du in bra många spel

Microsoft fixar ut Xbox spelen till Pc'n efter ett tag + att Xboxen enligt ms inte klarar en vanlig garanti

Visa signatur

Ryzen 1700X PRIME X370-PRO
16Gb G.Skill TridentZ DDR4-3200 C14 DC
ASUS GeForce GTX1080 Strix A Gaming

Samsung 960 EVO 500GB M.2 PCIe SSD