Permalänk
Medlem

Förlänga räckvidden, WLAN

Jag vet att det finns lite fler trådar om det här men dem har inte kunnat hjälpa mig.

Så här ligger det till. Jag har en Netgear Rangemax WPN824 hemma som jag faktiskt är mycket nöjd med. Räckvidden är faktiskt ganska bra här hemma, trots tjocka väggar. Problemet är i min systers rum där en av väggarna verkar skugga mottagningen nästan helt. En antenn för att "gå runt" väggen funkar tyvärr inte eftersom det varken finns en antennkontakt i routern eller min syster Macbook.

Fick tipset att en Airport Express kan funka som en typ av signalförstärkare så jag gick och köpte en. Tyvärr visade det sig att den funktionen bara funkar med en WDS-kompatibel router vilket jag inte har. Har också provat att försöka använda Airport Express:en som en mottagare och koppla den via Lan-porten till Macbooken men det fungerar tydligen inte heller.

Nu har jag tyvärr slut på idéer så alla förslag är välkomna. Jag skulle såklart kunna köpa en WDS-kompatibel router men vilken bör jag då köpa? Vill ha en som har lika bra täckning som min nuvarande router (Netgear Rangemax).

Mvh Felix

Permalänk
Medlem

En sådan här kanske skulle funka ?

http://www.datorbutiken.com/home/default.aspx?Product=DWL-G81...

Kanske inte en D-Link dock , men en likadan produkt av ett annat märke.

Du drar en TP från datorns Ethernetport till ett ställe där du har mottagning på det trådlösa nätet och monterar upp denna låda där , och vips så har du trådlöst fast med en liten bit tråd.