Permalänk
Medlem

comhem 24/8 vs bbb 20/3

hej

ska jag skaffa comhem 24/8?? har bbb kostar 329;- +ip tel 99;- totalt brukar det bli 450-500;- inkl samtalskostnader/mån. Comhem tar 399;- +59;- för bredband+tel så det blir antagligen en hundring mer i mån inkl samtal men då får jag mkt bättre lina oxå.

haken är att jag inte vill ha deras 12 mån bindningstid men då måste jag hosta upp ytterligare 1000 spänn för modemet och istället för 400;- /mån blir det 430;- !

fråga 1; bbb vs comhem 399;- +59;- (bbb kostar som sagt 329;- + 99;-)

fråga 2; comhem vs comhem utan bindningstid (399;- +59;- mot 1000;- +430;- +59;- ex 12 mån bindning!)

vill inte ha bindningstid ifall det dyker upp nåt bättre under dessa 12 mån, frågan är om det är värt 1360;- mer för bytesgaranti...plus att om comhem suger vad gäller ping osv så känns det stabilt att kunna byta hur man känner för!

fråga 3; bra ping med comhem?? har 200+ med bbb blev sämre när jag bytade till 20/3 från 24/1.

thnx

Visa signatur

Shuttle x48, 4gb RAM, Radeon 4850, intel 9450 2,66, nec lcd 20 wgx2, seagate 500gb 7200.2,

Permalänk

Lägger bara in det jag vet.

Med Comhem är chansen 90% säker att du får ut hastigheten i linan medans med BBB som jag antar är genom adsl kanske, kanske du kommer upp i 50% av det dom säger...

iaf min uppfattning av det hela.

+ att med cabel-tv nätet finns möjligheten att få deras 100/10 tjänst som ska komma. Förvisso skulle den kommit för länge sedan men nu låter det ju iaf som om dom ska börja testa det på vissa ställen.

Jag skulle satsa på Comhem när det gäller hastighet.

Men som sagt jag vet bara det jag vet, upplys mig gärna.

Permalänk
Medlem

Pingen BORDE vara lägre än 200+ med comhem och hastigheten BORDE hålla sig över 70% av 24/8 men de har ju haft endel belastningar på sina håll. Skulle satsa på comhem och köpa ett modem av märket Scientific atlanta på blocket för att slippa bindningstiden.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

Du får helt klart bättre hastighet hos Comhem, mycket bättre. Dessvärre är tillgängligheten (uptiden) långt ifrån xDSL. Att köra telefoni över Comhem vore ett skämt.

Permalänk
Medlem

Nja telefonin fungerar rätt bra numera tycker både jag och de jag känner... sedan är ju tillgängligheten helt beroende på vart man bor. Vissa områden har ju problem mest hela tiden och vissa områden inga problem alls precis som med vilken uppkoppling som helst.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maDa
Att köra telefoni över Comhem vore ett skämt.

JASSÅ?

har haft deras telefoni sedan starten och den har ALLTID! fungerat klockrent.

Permalänk

Kör själv Comhem combo med ett 24/1 bredband. Det enda jag inte gillar är den kassa uploaden (men det kanske det blir ändring på snart). Ligger alltid runt 20 mbit/s i download med tcp när jag kör tptest . Telefonen har varit nere 2 ggr på två år. Med tanke på att jag inte bor granne med telestationen så skulle jag nog inte kunna få bättre hastighet med xDSL. Det som skulle få mig att byta vore internet via lan/fiber.

Visa signatur

|Asus P8Z68-V Pro moderkort|Asus GTX 570 grafik|Corsair Vengeance DDR3 PC12800/1600MHz CL9 4x4GB minnen|Intel Core i5 2500K 3,3GHz CPU|Samsung 850 Pro Series 256GB SSD|Bahnhof 500/500 Mbps fiber|Windows 10 Pro|

Permalänk
Medlem

blidde comhem!

får det i dec binder i 12 mån

testade min ping mot speedtest.net då blev det 250 ms MEN sen minimerade jag IE och då fick jag endast 39 ms och mkt mkt bättre down/up speed,hur kan det komma sig!? bara för att jag minimerade ett fönster...

Visa signatur

Shuttle x48, 4gb RAM, Radeon 4850, intel 9450 2,66, nec lcd 20 wgx2, seagate 500gb 7200.2,

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rons
blidde comhem!

får det i dec binder i 12 mån

testade min ping mot speedtest.net då blev det 250 ms MEN sen minimerade jag IE och då fick jag endast 39 ms och mkt mkt bättre down/up speed,hur kan det komma sig!? bara för att jag minimerade ett fönster...

Du kanske har spywares eller diverse andra program som belastar linan utåt.

Sök igenom datorn med Ad-aware och Spybot Search & Destroy.

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem

så ni säger att man får mer för pengar med comhem än bbb när det gäller hastighet??

/T

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trustus
så ni säger att man får mer för pengar med comhem än bbb när det gäller hastighet??

/T

Ja!

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trustus
så ni säger att man får mer för pengar med comhem än bbb när det gäller hastighet??

/T

Inte lantjänsten men troligen bättre än dsl tjänsten.

Visa signatur

Battlestation: 12700k - RTX3090 - 32gb ram - 1tb M2 990 PRO - 2TB M2 crucial
Server: 2x Xeon E5-2670 - 64GB Ecc ram

Permalänk
Medlem

Ja, måste man välja mellan Telenor och comhem så väljer man comhem, det är inget snack om saken.