6 skärmar med olika bild på alla!

Permalänk
Medlem

6 skärmar med olika bild på alla!

Hejsan, Min morbror är på besök och han håller mycket på med aktier osv osv...eftersom jag är datorsnillet så fick jag i uppdrag att kolla upp hur man kopplar ihop 6 skärmar så man kan få 6 olika (valfria) bilder på dom, men problemet är att jag har noll koll på sånt därför frågar jag er här på forumet!
How do i do it?
//fesen

Permalänk
Medlem

Jag slänger in en fråga här, finns det något grafikkort för tusenlappen som stöder trippelhead?

Visa signatur

[ 3.6GHz EM64T | 2GB DDR2 533MHz | 2x160GB 8MB | 256MB X850XT PE | Audigy2 ZS | 24" TFT | GigaWorks 7.1 | DVD+/-RW DL ]
[ 2.2GHz Northwood | 1 GB RDRAM | GF4 Tit 4600 | 1x80 2x120 1x250 | 19" Trinitron | 18,1" TFT ]
[ Börja om från början... Formatera om på nytt! ]

Permalänk
Avstängd

Går det ens att ha 6 skärmar med olika bilder på alla? Behövers många grafikkort för det Trodde först att man bara kunde ha 4.

Visa signatur

See It. Hear It. Feel It.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Philip_Holm
Går det ens att ha 6 skärmar med olika bilder på alla? Behövers många grafikkort för det

Jag har ingen aning 4 vet jag att man kan ha om man kör sli ~~ 6 vette fan, men kanske finns någon typ utav hård/mjukvara till det.

Permalänk

Det finns grafikkort som klarar fyra skärmar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JackBlack
Det finns grafikkort som klarar fyra skärmar.

Name them please

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ganjasmuggler
Vet faktiskt inte hur man löser detta. Du måste nog ha minst två datorer till det.

Måste din morbror ha 6 fuck*** skärmar när han är på besök?
Jag skulle sagt till honom att lämna jobbet hemma och ta semester
Du är inte det datorsnillet de tror du är.

Nejdå, han har semester men han ville bara chekka med mig, som JackBlack sa så får han införskaffa sig 2 nya gfx kort så han kan ha upp till 8 skärmar

*********************************************

http://www.dustinhome.se/Dacsaportal/?ProdID=5010052297&csref...

Går det att visa 4 indviduella bilder om man kör in 4 skärmar med detta kort?

Permalänk
Avstängd

Matrox Parhellia eller hur det stavas kunde väl ha tre skärmar, så två sådana kanske löser det.

Permalänk
Medlem

begagnade parhelia är det enda du hittar för ca tusenlappen som klarar triplehead. QID klarar fyra skärmar men kostar multum.

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk

Som sagt, med Matrox-kort kan du få upp till 4 skärmar per grafikkort. Priset rättfärdigar det inte, tycker jag. Likabra skaffar du, t.ex. till ett moderkort med 2st x16-PCIe + några PCI, 3st valfria grafikkort. Voilá, stöd för 6 skärmar.

Exempel:
2st X1300XT
1st 9250 PCI

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesen
Jag har ingen aning 4 vet jag att man kan ha om man kör sli ~~ 6 vette fan, men kanske finns någon typ utav hård/mjukvara till det.

jag har ju sett att man kan koppla 6 skärmar med samma bild på alla, d e vell inget svårt o göra
sen så tar man och använder ett program som heter double desktop. den gör så att du får 2x skrivbord på varje skärm. du kan ställa in så att varje skärm har sitt eget skrivbord. d har ja använt me 2 skärmar. det finns säkert ett liknande program som stödjer 6 skärmar oxå.

Visa signatur

Awesome stuff can be found @ www.demonshalo.com
follow us on twitter: www.twitter.com/demonshalo_com

Permalänk
Hedersmedlem

Är det inte bara att koppla in 3 vanliga billiga grafikkort (som har 2 utgångar) och 6 skärmar? Windows tar väl hand om det, du får ett utökat skrivbord så fönster kan dras över till andra skärmarna osv. Programmet Ultramon kan säkert vara behjälpligt.

Jag hoppas han ska ha LCD-skärmar, annars blir det tungt och trångt

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk

Har själv kört med 4 st skärmar genom att använda 2 st olika grafikkort ett AGP och ett PCI, skulle väl bara vara att slänga i 3 st grafikkort som har stöd för 2 skärmar vardera. Ser inte något problem i detta, windows sköter ju det själv programvarumässigt, finns ju andra program med om du söker mer funktioner än dom Windows egna skärmhantering erbjuder.

Finns ju Ultramon som har stöd för max 10st skärmar om jag inte minns helt fel, kan ju gå att kolla på. Köp ett par Sapphire Radeon 9250 128MB för PCI eller vad det nu är för moderkort han har etc så skall det bara vara att koppla in skärmarna och köra på.

Mvh,
Viper@God

Permalänk
Visa signatur

][- perfect -][

Permalänk
Medlem

2 st: http://www.matrox.com/graphics/en/gxm/emails/th2go_digital.ht...
1 st grafikkort med 2 dvi-utgångar.

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk
Avstängd

Går det inte lika bra med två 2560x1680 eller vad de har skärmar istället? ;D

Permalänk
Medlem

2st http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=331811 borde väl räcka eller ? xD

Visa signatur

C2D E4300 @ 3150Mhz | 2048MB OCZ Gold XTC 4-4-4-12 | ASUS P5N-E SLi | Albatron GeForce 8800GTS | 200GB IDE | Atrix Extreme power 520W | Antec Nine Hundred | Superpi @ 18s |

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Citera så hittar jag tillbaks och kan ge svar.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olol
3st: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=111029

elelr det han har nu +2st http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=111029

Varför föreslå ett 7 år gammalt grafikkort som bara har dubbla utgångar (som alla andra idag) och dessutom kostar mer än billigaste alternativen?

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Hjälpsam

Mycket enkelt, som någon nämde ovanför, och billigt dessutom (jämfört).

1st AGP/PCI-E grafikkort
2st PCI grafikkort

Där samtliga har två utgångar var. För vanligt desktop arbete behöver en sådan burk inte kosta mer än ca 5000:- + skärmar så klart.

Windows hanterar aldeles utmärkt en fet desktop på närapå valfritt antal skärmar, tror det är 8 eller 16 som är max. Bara till att plugga in och köra, behövs ingen särskilld hårdvara eller mjukvara för att hantera det.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI