Permalänk
Medlem

Lite dålig aktivitet i denna tråden!?

Hade tänkt att köpa mig detta spel. Har lite svårt att bestämma mig om jag ska ha vanliga eller Special Edition. Är tex +2 Peace Morale Regeneration bra att ha? Eller är det bara skräp?

Är allt man får extra värt 250kr mer?

Special:
http://www.webhallen.com/prod.php?id=72779&

Vanliga:
http://www.webhallen.com/prod.php?id=18534

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gavve
Är tex +2 Peace Morale Regeneration bra att ha? Eller är det bara skräp?

Är allt man får extra värt 250kr mer?

Med tanke på att det är ett item så kommer du ersätta det med bättre dropp för eller senare, så nej inte värt 250kr.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem

Efter att ha spelat trial versionen någon timme idag så har jag nu beställt spelet. Webhallen har skickat det idag så jag hoppas jag får spelet imorgon.

Spelet var hur som helst riktigt snyggt på Ultra high med 4x AA. Iofs bara på 1280*1024. Ska prova det på min 22" sen för att se om det hackar när jag kör 1600*1200.
Kommer nog köra som hunter eller champion faktiskt. Blir nog på Eldar då dem flesta av er verkar spela där.

Skriver vad jag heter ingame när jag väl fått spelet och registrerat det och allt!

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem

Jag tröttnade på spelet vid level 35 ungefär och tog Cancel Subscription någon månad sedan. Blev för grupporienterat och jag har inte tid att skapa/leta grupp i 1-2 timmar för någon enstaka Group Quest. Tror inte MMORPG:n är något för mig, avbokade t.o.m det kommande spelet Age of Conan.

Det var riktigt kul pre 30-ish.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Nagra fragor, hoppas att nagon kan ta sig nagra minuter och svara.

1. Ar det sa, som killen ovanfor mig skriver - att det ar svart att kora solo efter lvl 30?

2. Jag horde att grinding ar vardelost i lotro. Exakt hur vardelost ar det vs questa?

3. Hur ar det med PVP pa sin huvudkaraktar? (det dar med att slass i "monstermode" eller vad det heter lockar inte mig)

4. Vad gor man vid lvl 50?

Har just fatt tag pa en buddykey och sitter och laddar ner spelet nu, men om man inte kan sololvla effektivt struntar jag i att ladda ner de har 5gb pa min lilla 1 mbit lina.

Visa signatur

CPU: i7-4790K MB: Asus Z-97AR RAM: 16GB 1866MHz GPU: Gigabyte GTX 970 G1 Gaming PSU: Evga G2 850W SSD: Samsung 850 EVO 500GB, Crucial MX100 256GB Skärmar: Benq XL2420Z 144Hz, Benq GW2470H IPS Tangentbord: CM Quickfire Rapid-I Brown Mus: Zowie ZA11 Musmatta: Zowie P-SR

Battlelog BF4: http://battlelog.battlefield.com/bf4/soldier/Manmore/stats/92...

Permalänk
Medlem

1. Svårt är det väl inte, men större andelen av quest är för grupper runt 35+, på lägre level är de flesta quest solo eller för mindre grupper.

2. Är helt okej om du vill grinda om du har bonus exp. Fick ca 330 exp med bonus exp (hälften utan bonus), ca 3000-3500exp för ett quest, det är runt level 42. Ska även komma något slags reputation system där du får items m.m. av att grinda. Vet dock inte när det kommer.

3. Inte kört så mkt, men du slåss ju mot monstren med din huvudkaraktär. Är väl en smaksak antar jag.

4. Vet ej, inte fått level 50

Om du bara vill soloa som i WoW är detta nog inget spel för dig. Är mycket roligare att groupa och köra igenom questen (också en smaksak men i mitt tycke är det så)

Permalänk
Medlem

Mellan runt 35-40 är det mycket groupquests och segt att nå levels. Är nu level 42 och glider fint på med massor av soloquests in misty mountains och angmar.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

Lite svar då:

Ja, LotRO har raid instancer, för tillfället bara en (Helegrod) men mer ska släppas de kommande patcherna.

Ang. det här med att det blir roligare efter en viss lvl, det håller jag med till 100%. När man kommer upp till lvl 25 och går in i North Downs då fastnar man totalt. Lone-Lands (området som man är i före North Downs) är riktigt tråkigt enligt mig. Så det gäller att inte ge upp och ta sig upp til 25

1.Nej, jag tycker inte att det är svårt att soloa efter lvl 30, med visst, om du ska ha den "bra" gearen så måste du köra bl.a. group quests.

2. Mycket sämre, det går inte grinda riktigt, jo kanske om du är rested så funkar det, men questa istället, går mycket fortare.

3. I "PvMP" som det heter så slåss man mot folk i ett område som heter Ettenmoors. Inne i Ettenmoors finns andra spelare, antingen så spelar de med sin "goda" gubbe eller så skapar man ett monster och spelar med den i Ettenmoors. Så man slåss alltså mot andra spelare.

4. Raidar, grindar traits, Monstreplay. För tillfället finns det inte så mycket att göra i 50, men med nästa patch så ska det komma massor av ny content att göra i 50.

Permalänk

Hej

Vill bara fråga en sak, hur lång tid kan en raid hålla på? I WoW kan man ju spendera flera, flera timmar i raid... hur fungerar det, kan man göra raids med PUG? Eller måste det vara seriöst med TS o Guild o hela baletten...?

Tack
/Stielzaer

Permalänk
Medlem

Har spelat lite nån timme idag för första gången. Spelar på eldar där jag heter Nathul. Har ingenting mot att gå med i ett kinship bara för att ha några att snacka med, kommer nog inte att bli raiding som det var i wow för mig iaf. Är en lvl 8 dwarf champion atm men funderar på att prova lite hunter då man hade en 70 hunter i wow. Men först ska jag spela med min underbara champion ett tag för att lära mig spelet.
Känner ni för att snacka lite eller questa eller vad som helst så tveka inte att skriva till mig när jag är online.

Gillar att man kan ta det lugnt i spelet och riktigt njuta av det. Miljöerna och stämningen är ju underbar! Älskar att man kan spela musik och när man känner för en pipa är det bara att dra en /smoke! Sånna små saker som gör att jag älskar spelet so far.

De flesta människor jag träffat har varit mycket trevliga vare sig de är nybörjare eller har spelat sen spelet släpptes.
Spelet är även riktigt snyggt även på låga inställningar och 1280*1024. Längtar tills jag får min dator och kan spela på max i maxupplösningen.

En fråga bara. På vilken level (ungefär) kommer den första grupp instansen?

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stielzaer
Hej

Vill bara fråga en sak, hur lång tid kan en raid hålla på? I WoW kan man ju spendera flera, flera timmar i raid... hur fungerar det, kan man göra raids med PUG? Eller måste det vara seriöst med TS o Guild o hela baletten...?

Tack
/Stielzaer

Ungefär som WoW skulle jag säga, kanske lite mindre (4 h med en hyffsad guild kanske?)

Sen så går det inte köra raids med PUG, det finns någon outdoor boss som går ta med pug. Sen finns det två andra instancer att köra i 50 ocskå, Carn Dum och Urugarth, 6 manna fellowhsips.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av gavve
En fråga bara. På vilken level (ungefär) kommer den första grupp instansen?

I lvl 18 så kan du köra Great Barrow Downs, och ja, grafiken på spelet är verkligen superb.

Permalänk
Medlem

Testade spelet. Kom valdigt snabbt fram till att det inte ar nagonting for mig.

For "stelt", sag aven att nagon annan beskrev spelet likadant.

For mycket RPG kansla och for lite MMORPG kansla.

Visa signatur

CPU: i7-4790K MB: Asus Z-97AR RAM: 16GB 1866MHz GPU: Gigabyte GTX 970 G1 Gaming PSU: Evga G2 850W SSD: Samsung 850 EVO 500GB, Crucial MX100 256GB Skärmar: Benq XL2420Z 144Hz, Benq GW2470H IPS Tangentbord: CM Quickfire Rapid-I Brown Mus: Zowie ZA11 Musmatta: Zowie P-SR

Battlelog BF4: http://battlelog.battlefield.com/bf4/soldier/Manmore/stats/92...

Permalänk
Medlem

Det va som...

Började spela i torsdags förra veckan, kunde inte slita mig på hela helgen, Jag finns på Gilrain som Stephas och kör en "legolas" och ligger på lvl 17.

Vore kul å lära känna lite fler svenska spelare så dra gärna iväg ett /tell om ni finns på den servern.

Visa signatur

"Det finns inga dumma frågor, bara dumma människor."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av steps
Det va som...

Började spela i torsdags förra veckan, kunde inte slita mig på hela helgen, Jag finns på Gilrain som Stephas och kör en "legolas" och ligger på lvl 17.

Vore kul å lära känna lite fler svenska spelare så dra gärna iväg ett /tell om ni finns på den servern.

Trevligt med mer folk på Gilrain, spelar där själv nuförtiden. Har en lvl 15~ Loremaster som jag spelar med emellanåt då tid finnes.

Jag vinkar om jag ser dig

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Funderar på att testa detta spel, har övergett WoW så är ute efter en ny sysselsättning.

Finns det nån möjlighet till nån trial? Alltså typ några dagar att testa spelet på? Köper ogärna spelet innan jag testat det först.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tömpa
Funderar på att testa detta spel, har övergett WoW så är ute efter en ny sysselsättning.

Finns det nån möjlighet till nån trial? Alltså typ några dagar att testa spelet på? Köper ogärna spelet innan jag testat det först.

Du har pm.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk

Skulle gärna oxå testa spelet... om någon har en buddy key eller nåt liknande...

Permalänk

Någon som har ett klipp eller vet vart man kan hitta ett från nån high-end raid?

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 3600||16Gb ram@3GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av davidrone
Någon som har ett klipp eller vet vart man kan hitta ett från nån high-end raid?

Enda gångerna jag behövt raid (level 45) är i ettenmoors.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk

Har letat buddykey ett bra tag nu, men vet tyvärr ingen som jag känner som spelar spelet!
Skulle uppskattas om någon bjöd på en buddykey

Permalänk
Medlem

kan ge dig en buddy key i morrn e inte hemma nu men i morrn e det lungt

EDIT: XperienZe du har PM

Visa signatur

blärg..

Permalänk
Medlem

Finns det nån vänlig själ som vill bjuda en till på en buddy key? Är lite sugen på att testa detta spel å se om det är värt att köpa de.

Permalänk
Medlem

Vad många det är som tigger om buddykey i den här tråden

Hur stor är världen igentligen? Jag menar hu långt åt mordor sträcker den sig?

Permalänk

Skulle också vilja veta om det finns raid dungeons i det här spelet, kommer ihåg att jag försökte leta efter det för ett par veckor sedan men ingen verkar veta någon om det.

Visa signatur

Computar i7 7700k @ 4.9 GHZ // EVGA GTX 980 SC // 16GB RAM // Asus Xonar Essence STX // Sennheiser 598

Permalänk
Medlem

Finns en raid dungeon i misty mountains.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk

Okey tack, synd att det bara finns en raid instance för jag gillar Lotr men jag är för bortskämd med WoW och instancer :\

Visa signatur

Computar i7 7700k @ 4.9 GHZ // EVGA GTX 980 SC // 16GB RAM // Asus Xonar Essence STX // Sennheiser 598

Permalänk
Medlem

Om det då kunde komma en trial till spelet. Inte många som köper spelet utan att prova, däribland jag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fladder11
Okey tack, synd att det bara finns en raid instance för jag gillar Lotr men jag är för bortskämd med WoW och instancer :\

Om du tror att lotr är WoW så kan du ge upp direkt.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

Förlåt, verkligen.. men. Någon som har en buddy-key att skänka?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hucke
Vad många det är som tigger om buddykey i den här tråden

Hur stor är världen igentligen? Jag menar hu långt åt mordor sträcker den sig?

Inte så långt än. En del platser som brödraskapet i boken är på finns med i spelet, men platser där brödraskapet har varit finns i spelet t.o.m. Vattnadal.