Bitdefender i Vista visas inte i säkerhetscenter

Permalänk
Medlem

Bitdefender i Vista visas inte i säkerhetscenter

Jag har orginalversion "köpt" bitdefender internet security v10 installerat med brandvägg och virusskydd aktiverat,
men I winowsvista säketerhscenter står det att varken brandvägg eller virusskydd finns på datorn.

hur fixar jag det

Permalänk

Klicka "Ändra hur jag varnas av säkerhetscenter" och välj "Medela inte och visa inte ikonen".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av datorsaker
Klicka "Ändra hur jag varnas av säkerhetscenter" och välj "Medela inte och visa inte ikonen".

Så det är normalt att inte säkerhetscenter identifierar detta program och säger att ingen är installerat?

Det ser ut att fungera helt när jag öppnar bitdefender nämligen.

Permalänk
Medlem

Windows Vista innehåller en del buggar än, även om det är klart. Operativsystemet är därmed inte så värst stabilt och kan visa fel information om saker o ting för en del personer. Microsoft kommer säkerligen fixa denna bugg inom kort.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

"saker o ting för en del personer" hmm vadå? får inte alla samma färdighet i vista?

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Tydligen inte! En del har ju problem med Vista. Ta t.ex. Battlefield 2. En person här på SweClockers kunde inte köra det på Vista, men andra kunde det.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Har du uppdaterat till bitdefender internet security v10.2 för att få vista kompabilitet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Windows Vista innehåller en del buggar än, även om det är klart. Operativsystemet är därmed inte så värst stabilt och kan visa fel information om saker o ting för en del personer. Microsoft kommer säkerligen fixa denna bugg inom kort.

Så du kallar det en bugg i Vista? Antivirusprogrammen ska rapportera till Security Center att det är installerade om den inte gör det så spelar det ingen roll hur mycket du sitter och kodar om i Vista den kan ändå inte veta..

Summan är alltså att bollen ligger hos de som gör antivirus och brandväggarna

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

Jag är ingen Windows-expert, men jag vet att Windows Vista innehåller en hel del buggar än. Därför drog jag slutsatsen om att det var operativsystemet som orsakade detta problem.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Jag är ingen Windows-expert, men jag vet att Windows Vista innehåller en hel del buggar än. Därför drog jag slutsatsen om att det var operativsystemet som orsakade detta problem.

Ett operativsystem får aldrig slut på buggar.

Slutsatsen var alltså fel antagen och dragen.

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av si3rra
Har du uppdaterat till bitdefender internet security v10.2 för att få vista kompabilitet?

Vet inte jag har automatisk updare varje timme, men det kanske bara är virusdefinitionerna som updaterad.
Det står Version 10 i about.. inte 10.2
Hur hittar jag uppdatering av programvaran på deras hemsida?