Uppdateringspaket till XP på svenska!

Permalänk

Uppdateringspaket till XP på svenska!

Tjena!

Jag letar efter ett komplett uppdateringspaket för Windows XP på svenska. Ungefär som RyanVM's pack, men som svenska .exe filer. Något tips?

Visa signatur

Acer Aspire: WinXPHomeSP3 | iMac DV SE: Mac OS X Tiger 10.4.11

Permalänk
Medlem

Windows Updates Downloader

http://wud.jcarle.com/

Ladda ner klienten och välj "Windows XP" update list för den Svenska versionen. Du har tillgång till alla uppdateringar därefter, använd sedan nLite för att integrera dom. (OBS! alla går inte integrera och dom du får error av behöver du bara klicka "Ok" på så ignoreras dom.)

Jag har gjort en egen unattended XP skiva med dom senaste uppdateringarna på detta sättet och fungerar fint.

Edit:

Ett bra sätt med att kontrollera integreringen fungerade utan problem är att använda VMWare.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Är det inte enklare att skapa en bat fil och placera i foldern tillsammans med uppdateringarna sen bara köra bat filen?

@Echo Off
Title Windows update batch installer
Echo Installing updates for Windows XP.
Echo Please wait...
For %%F In (*.exe) Do Call :Update %%F
Exit

:Update
Echo Installing %1...
Start /Wait %1 /quiet /norestart
GoTo :EOF

kan även lägga till shutdown -r -t xx för automatisk omstart när det är klart.
xx är sekunder tills omstart, kommer upp en ruta som räknar ner.

Visa signatur

Abashed the devil stood and felt how awful goodness is.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vashy
Är det inte enklare att skapa en bat fil och placera i foldern tillsammans med uppdateringarna sen bara köra bat filen?

Det är tänkt att användas för att direkt integrera uppdateringarna i installations-cdn. Så när du installerat windows så har du redan alla dessa.

Med din metod så tar det fruktansvärt lång tid. Lika om du ska installera SP2 manuellt. Bättre att köra med allt slipstreamat.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av 037180
Windows Updates Downloader (...)

Tack för tipset! Har länge letat efter något sådant. Tänkte ett tag sitta och ladda ner alla de svenska fixarna manuellt (behövs ju bara göras en gång). För den engelska använder jag alltid RyanVMs pack.

Synd bara att den inte stödjer Win2000. Har ett gäng sådana på jobbet och det är ett par hundra fixar som ska på efter SP4. Lyckligtvis inte så många datorer, men det tar ju år och dar att sitta och vänta på windowsupdate, sen starta om, ladda ner nya som hittas och vänta igen, starta om igen, osv.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av madah
Det är tänkt att användas för att direkt integrera uppdateringarna i installations-cdn. Så när du installerat windows så har du redan alla dessa.

Med din metod så tar det fruktansvärt lång tid. Lika om du ska installera SP2 manuellt. Bättre att köra med allt slipstreamat

kan säga att det tar runt 5-10 minuter att installera och kräver endast en omstart, för mig iaf, detta gäller dock inte sp2 packet då jag redan har integrerat denna på skivan manuellt utan något extra program som nlite.

Visa signatur

Abashed the devil stood and felt how awful goodness is.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av madah
Synd bara att den inte stödjer Win2000. Har ett gäng sådana på jobbet och det är ett par hundra fixar som ska på efter SP4. Lyckligtvis inte så många datorer, men det tar ju år och dar att sitta och vänta på windowsupdate, sen starta om, ladda ner nya som hittas och vänta igen, starta om igen, osv.

För att göra dig medveten (om du inte redan är det), så finns det fillista på sidan jag länkade även för Windows 2000.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk

Förstår inte riktigt hur det är meningen att det ska fungera. Kan jag ladda ner filerna från detta programmet, och på något sätt lägga in dem på en cd som jag bränner tillsammans med en imagekopia av min gamla Xp-homeskiva som inte ens har sp1?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mmemmemme
Förstår inte riktigt hur det är meningen att det ska fungera. Kan jag ladda ner filerna från detta programmet, och på något sätt lägga in dem på en cd som jag bränner tillsammans med en imagekopia av min gamla Xp-homeskiva som inte ens har sp1?

Kort svar: Ja

Långt svar: Du kanmycket väl uppdatera ditt gamla "Home XP" till uppdaterad sådan genom nLite. Du kan ladda ner både SP2 och alla uppdateringar efter det, du använder sedan nLite för att integrera dom i ditt "Home XP" och när det arbetet är slutfört så bränner du ut skivan och voila så kan du kasta bort din original skiva.

Det nLite gör (beroende på vad du ställer in) är att kopiera alla filer på din XP skiva till datorn och integrerar alla uppdateringar dit och sen när du är färdig så skapar du en image med hjälp av nLite tillsammans med bootsektorn (så du har möjligheten att starta skivan i DOS).

nLite har många inställningar som kan göra hela installationsprocessen nästa gång du formaterar mycket enklare. T.e.x. integrerad nyckel (du slipper skriva in den).

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 037180
Kort svar: Ja

Långt svar: Du kanmycket väl uppdatera ditt gamla "Home XP" till uppdaterad sådan genom nLite. Du kan ladda ner både SP2 och alla uppdateringar efter det, du använder sedan nLite för att integrera dom i ditt "Home XP" och när det arbetet är slutfört så bränner du ut skivan och voila så kan du kasta bort din original skiva.

Det nLite gör (beroende på vad du ställer in) är att kopiera alla filer på din XP skiva till datorn och integrerar alla uppdateringar dit och sen när du är färdig så skapar du en image med hjälp av nLite tillsammans med bootsektorn (så du har möjligheten att starta skivan i DOS).

nLite har många inställningar som kan göra hela installationsprocessen nästa gång du formaterar mycket enklare. T.e.x. integrerad nyckel (du slipper skriva in den).

Spontana frågor:

Kan jag bränna en dvd lika gärna som en cd?

Viktigast av allt. Går det att få med satadrivers till mitt gigabyte P35-DS4? Såg att det gick till nforcekort då borde det kanske gå att fixa till p35 också? Har hittat 2 olika satadrivisar på hemsidan. En som man ska installera när man redan har installerat windows, och en som ska installeras från floppy medelst f6 vid installationen. Borde vara de senare jag ska integrera på skivan men hur gör jag det?
Är det bara att lägga till den bland drivrutiner så hittas den automatiskt?

TAck för all hjälp!=)

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Kan jag bränna en dvd lika gärna som en cd?

Ja

Citat:

Går det att få med satadrivers till mitt gigabyte P35-DS4?

Ja

Citat:

Borde vara de senare jag ska integrera på skivan men hur gör jag det?

Ja. Packa upp och addera m.h.a. avsedd funktion i programmet.
Tänk dock på att inte kapa andras trådar framöver: Sök och skapa sen egna trådar om du inte hittar svar.