Permalänk
Avstängd

Billigaste el-bolaget?

Hej.

Skall flytta in i lägenhet nu till september, då mina prylar drar väldigt mycket EL så funderar jag över vilket el-leverantör jag ska välja?

Finns det någon särskild som utmärker sig extra med låga priser ?

Visa signatur

Information wants to be free.
Internet: 1Gbit/1Gbit LAN/WiFi: Cisco/Meraki
Laptop: Dell XPS 9550 4K touch HTPC: Raspberry Pi 3 LibreELEC
Desktop: WIP

Permalänk
Medlem

Nej, ofta brukar ganska många ligga på ungefär samma pris (och det är väl inte så konstigt, då de inte skulle få några kunder annars). Jag kan bara tipsa dig om att se till att du inte hamnar med ett "tillsvidare" abbonnemang, då dessa brukar ligga en bra bit över spotpriset.

Visa signatur

"A good discussion is like a miniskirt; Short enough to pertain interest and long enough to cover the subject"
何回やっても何回やってもエロゲが終わらない

Permalänk
Avstängd

Varför skulle de inte få kunder om de inte låg på samma pris?

De medvetna kunderna drar ju sig såklart till den leverantör med lägst pris.

Ska hålla mig borta från "tillsvidare-abonnemang" då. Tack!

Visa signatur

Information wants to be free.
Internet: 1Gbit/1Gbit LAN/WiFi: Cisco/Meraki
Laptop: Dell XPS 9550 4K touch HTPC: Raspberry Pi 3 LibreELEC
Desktop: WIP

Permalänk
Medlem

Välj en levrantör som inte tar ut någon fast årsavgift.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Passa dig för Plus Energi

Min dåvarande flickvän hade det (numer fru) och en faktura försvann i flytten trotts adressändring, men det stod inget om detta på kommande fakturor.

Sen fick vi en påminnelse från ett inkassobolag, mitt under semestern när vi vart bortresta och eftersom vi inte betalade direkt hamnade det hos kronofogden.
Hela kalaset kostade oss över tusen spänn mer än det skulle gjort annars, blev vansinnig på detta skitföretag.

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WetWilly
Varför skulle de inte få kunder om de inte låg på samma pris?

De medvetna kunderna drar ju sig såklart till den leverantör med lägst pris.

Ska hålla mig borta från "tillsvidare-abonnemang" då. Tack!

Jag menar att om någon hade extra låga priser, hur ska de andra få kunder isf?

Kan väl passa på att varna lite för Fortum också nu när Karaff tog upp Plus Energi. Efter att ha fått ett brev skickat till en address jag aldrig bott på, i en kommun jag aldrig bott i, tappar man förtroendet något. Nu var det tack och lov bara ett välkomstbrev, som dök upp efter tre månader. Deras fakturering är väldigt konstig också, ibland tog det fyra månader innan jag fick en faktura, ibland kom det en varje månad.

Nu är ju förvisso Fortum ett stort företag, så antar att de flesta kunderna inte lider av dessa problem som jag haft, får vi hoppas.

Visa signatur

"A good discussion is like a miniskirt; Short enough to pertain interest and long enough to cover the subject"
何回やっても何回やってもエロゲが終わらない

Permalänk
Medlem

Öresundskraft.

Du säger att du funderar på God El. Då kommer säljaren från Öresundskraft ge dig en skysst välkomstrabatt o annat skit.

Permalänk

Har kört med Kundkraft ett tag (flera år). Det är alltså inget elbolag utan en tjänst där de omförhandlar ditt elavtal varje år. Ju fler som ansluter dig till Kundkraft desto bättre avtal får de fram.

http://www.kundkraft.se/

Mvh/Nicklas

Permalänk
Medlem

Storuman är en klassiker

Visa signatur

HTPC: Asus Pundit P4-P5N9300, E5200 + Scythe Shuriken, 4GB Corsair XMS2 6400, 30GB OCZ Vertex SSD, picoPSU-120, Noctua NF-R8 80mm, Ubuntu + XBMC.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joemon
Storuman är en klassiker

Precis!

http://www.storumanenergi.se

Visa signatur

On my lap: DELL Studio XPS 16 (Numera stendöd efter utspilld burk med oliver. R.I.P).

Efter 2 år utan stationär är nu Sandy + Sapphire 6950 beställd. :)

Permalänk
Medlem

Godel tror jag är relativt billiga.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Svanteson
Har kört med Kundkraft ett tag (flera år). Det är alltså inget elbolag utan en tjänst där de omförhandlar ditt elavtal varje år. Ju fler som ansluter dig till Kundkraft desto bättre avtal får de fram.

http://www.kundkraft.se/

Mvh/Nicklas

Verkar kommunistiskt det där...

Visa signatur

Eighty percent of air pollution comes from plants and trees. - Ronald Reagan

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enduro
Verkar kommunistiskt det där...

Tror du behöver läsa på lite vad kommunism är...

Permalänk
Medlem

Tänk på att typ alla företag räknar på vad den tidigare hyresgästen hade i förbrukning, och efter det fakturerar dig. Sedan har man en avstämning en gång om året och den kan bli ganska otrevlig om den som bodde i din lägenhet tidigare inte förbrukade lika mycket el som du.

Jag fick själv en räkning på 2500 kr vid en avstämning. Hon som bodde här innan måste ha levt i totalt mörker.