Permalänk

Nej b-george lyssna inte på flashen, you don't want to join the dark side, stay with Nikon istead!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Fast det som kommer boosta Canons försäljning mer än 40D är 18-55 IS. Med ett pris på $200 kan vi förvänta oss kit med detta snart, det blir en stor fördel mot Nikon om de inte släpper sin version snabbt. Och tillverkare med inbyggd IS brukar till stor del tilltala de som inte köper en massa objektiv. För dessa blir det ingen skillnad mellan att ha IS i objektivet eller att ha det i huset, de kör med kitobjektivet ändå.

Det är lika sexigt som vanligt dessutom!

Permalänk
Medlem

Canon är alltid din vän b-george. Canon håller din hand när du känner dig ensam, lyssnar på dina problem och kan till och med laga spagetti när magen kurrar! Fryser du så står Canon alltid till hands med en varm filt och är du sugen på mus är det bara att flasha(get it? ) lite med din Canon, så flockas honorna!

Canon finns här för dig.

Visa signatur

iMac 27" Quad + Canon 20D + EF 17-35/2.8L (säljes) + Konica TC + 28mm/1.8 + Leica M8 KÖPES

Permalänk
Musikälskare

Sen har Canon vita tele och tele-zoomar = sexigt

ExE: Läckert

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fog
Första kattfotona på en söt 3månadersprick
Tagna med EF 50/1.8 II, första på full öppning, andra på f/2.0.

http://pici.se/pictures/IbhFbtoiI.jpg
http://pici.se/pictures/OLyAmyUXc.jpg

Länkar till ett par andra som inte blev lika bra, enligt mig iaf:
Bild3
Bild4

Naaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaw! Superfina bilder. 3an var som sagt härlig.

Permalänk
Medlem

valley provar på inredningsfoto.. blev det bra?

Visa signatur

iMac 27" Quad + Canon 20D + EF 17-35/2.8L (säljes) + Konica TC + 28mm/1.8 + Leica M8 KÖPES

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av valley
valley provar på inredningsfoto.. blev det bra?

[/url]

Lite mörk kanske? fast det kan va min skärm Sen skulle jag nog vilja se lite mer av kudden och soffan. Men helt klart okej bild

Visa signatur
Permalänk
Musikälskare

Dessa objektiven skall komma med tydligen, har inte hittat nån info dock

Känns som en bra satsning av Canon med IS, vänder sig till "nybörjare" på ett bra sätt

EF-S 55-250/4-5.6 IS

EF 14/2.8 L II

Undrar när 5Dn ska få sig en upgradering

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ExE
Fast det som kommer boosta Canons försäljning mer än 40D är 18-55 IS.

Ja, bara de uppgraderat det optiska åxå, så att det åtminstone är i närheten av Nikons 18-55, så...

Permalänk
Musikälskare

Tror inte den stora massa bryr sig eller har nån aning om kvaliten på gluggarna, dom ser nog bara "IS" och köper

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flashen
Tror inte den stora massa bryr sig eller har nån aning om kvaliten på gluggarna, dom ser nog bara "IS" och köper

Tyvärr stämmer det nog rätt så bra flashen, säkert 80% av alla konsumenter drar ett öga över speccarna ser ut som en fåne å tar första bästa försäljaren rekomenderar =/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av valley
valley provar på inredningsfoto.. blev det bra?

http://www.valley.se/albums/farg/_MG_1136.jpg

Känns lite kontrastlös men kompensationen var fin!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Niwa
Tyvärr stämmer det nog rätt så bra flashen, säkert 80% av alla konsumenter drar ett öga över speccarna ser ut som en fåne å tar första bästa försäljaren rekomenderar =/

Mjo, det är ju som så... Många som köper Nikon 55-200 och 18-200 VR bara för den har VR, och sen är det 3.5-5.6, funkar ju knappast för konsertfoto t ex... om man inte vill köra iso3200++++...

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flashen
Undrar när 5Dn ska få sig en upgradering

Februari 2008 är det senaste jag har hört.

Men nu är jag trött på allt 40D tjat, kan vi inte prata om kommande 50D istället?

Permalänk
Medlem

b-george: Djävulen luras alltid... Skaffa en Nikon D50 istället. Betydligt bättre kamera än D40/x.

flashen: Nikon har också vita tele/zoomar... De är inte så vanliga, men de finns (cyberphoto har exvis 70-200/2.8 VR i vitt...).

Visa signatur

Macbook 2,0 late 2008
Nikon D80 | MB-D80 | Nikkor AF-S 18-70mm f/3.5-4.5 | SB-600
Citera mig vid svar!

Permalänk
Medlem

Vi har redan haft den här konversationen om att svart/vitt var sexigt så in med mer bilder istället. Tror att vi kom fram till att svart var sexigt sålänge det inte var canons 18-55

Visa signatur

Intel Core™ 2 Duo E8600 3,33GHz//HyperX PC6400 4096MB//GeForce 9600GT//2x Samsung SpinPoint F1 1TB//Antec Sonata III (3D Mark o6 = 11477)

Permalänk
Medlem

Nice boss! Gillar kompositionen. Berget lyfts fram så fint av träden som sluttar i sidled från båda håll.

Permalänk
Medlem

En bild jag tog i Sundsvall.
Hade tyvärr inte stativet med mig, så biltaket fick agera stöd.
Ska dra ner dit å ta några nattfoton nån dag, finns det nån här som bor där å vet av några bra platser så säg till.

Permalänk

Sen så handlar det ju inte bara om vad som är sexigast. Det fyller ju faktiskt en funktion att de är vita.

Det har med värmen att göra, objektiven presterar inte lika bra då de är varma. Och vitt drar inte åt sig lika mycket.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av radaradam
Och vitt drar inte åt sig lika mycket.

Förutom en massa jobbiga blickar överallt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av radaradam
Sen så handlar det ju inte bara om vad som är sexigast. Det fyller ju faktiskt en funktion att de är vita.

Det har med värmen att göra, objektiven presterar inte lika bra då de är varma. Och vitt drar inte åt sig lika mycket.

Jag tänker inte säga att det inte är en fördel att de är vita, vad gäller den saken, men det är framför allt en marknadsföringsgrej, precis som "L".

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Amiga 500, Vampire 500 V2
Pentax K-1, Ricoh GR III, Dji Mini 2

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Niwa
http://pici.se/pictures/OsYlMQUgd.jpg

En bild jag tog i Sundsvall.
Hade tyvärr inte stativet med mig, så biltaket fick agera stöd.
Ska dra ner dit å ta några nattfoton nån dag, finns det nån här som bor där å vet av några bra platser så säg till.

Gillar du naturfoto, så kanske Alnön kan vara intressant.

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dumbo
Jag tänker inte säga att det inte är en fördel att de är vita, vad gäller den saken, men det är framför allt en marknadsföringsgrej, precis som "L".

"Marknadsföringsgrej" är saker som

"L" är mer som Ferrari, ett starkt varumärke baserat på prestanda.

Permalänk
Medlem

Tack Dejavo

Arbetsglasögon

Visa signatur

Intel Core™ 2 Duo E8600 3,33GHz//HyperX PC6400 4096MB//GeForce 9600GT//2x Samsung SpinPoint F1 1TB//Antec Sonata III (3D Mark o6 = 11477)

Permalänk
Medlem

Avslutar dagen med ett par bilder från i sommar:

EDIT: Det är aldrig för sent för en manglad svartvit bild med mycket kontrast...

Ska föreställa en etruskisk grav för övrigt.

Permalänk
Medlem

kanske lite väl photoshoppad?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av urr
http://photo.urr.nu/dump/slask1/to_the_storm_1.jpg

kanske lite väl photoshoppad?

Och folk säger skåne är platt, var hittar ni såna långa, raka vägar?
Vi har ju backar och kurvor överallt här nere

Edit: För att svara på frågan; njae. Jag tycker det var bra kontrast etc., lite brus i ett av molnen men annars var det bra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ExE
"Marknadsföringsgrej" är saker som
http://feber.se/article_images/25542_200.jpg

"L" är mer som Ferrari, ett starkt varumärke baserat på prestanda.

Marknadsföring är så mycket mer än "ren reklam". Marknadsföring är, för att ta ytterligare ett exempel, att komma med nästa modell vid rätt tidpunkt och valt att ge den lagom mycket finesser för att den ska få ett "lagom" pris men ändå bräcka kokurrenterna. Marknadsföring är att ge något ett namn, tex L, för att folk ska tro/veta att den produkten innehåller något extra. Det spelar ingen roll om konkurenternas motsvarande funktion är dubbelt så bra, har de inget flashigt namn för det så kommer företaget som har det flashiga namnet att sälja mycket bättre. Rent optiskt så presterar ju många av nikons billigare konsumentgluggar lika bra som flera av Canons L-objektiv, trots att de inte heter något med L. Nikons 70-200/2.8 är skarpare än Canons dito, trots att det varken står L på det eller att det finns nån röd ring.
Likaså är vita objektiv något som fick canon att skilja sig från mängden. Folk ser/såg att "där är en kille med Canon" osv osv, medan alla andra var "anonyma". Osv osv osv...

Tror man att marknadsföring enbart är reklamannonser i tidningen och reklamfilmer på TV borde man nog läsa på en smula...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flashen
Sen har Canon vita tele och tele-zoomar = sexigt

Snarare beige! Nikon har det också, och Sony har kritvita.

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ficklampa
Snarare beige! Nikon har det också, och Sony har kritvita.

Och Pentax...